/england/leeds/forum/829.aspx/england/leeds/forum/829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 17:59
Thom //

Varför måste man ha ett alternativ klart och redo när man inte vill ha Massimo ?
Det argumentet kan jag inte förstå.

Och vad är det som säger att LFU inte skulle klara av att ta hand om klubben ? Dom ville ju titta på möjligheten men Massimo gjorde en av sina berömda kovändningar och ändra sig. Varför ? Man måste ju ha en villig säljare också. Och en säljare som sätter ett rimligt pris. Annars så är det ju solklart att folk med pengar kommer backa.
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-20 17:53
Hellre säljer än ger bort närmast gratis. Det spelar ingen roll hur länge du har tänkt att älta detta LinusM. Byram spelar inte för Leeds längre. Tråkigt? Jajamensann, men det har varit på gång under en längre tid. Oavsett hur många inlägg du har tänkt att skriva i detta ämne, eller hur mycket du twittrar så kommer inte Byram tillbaka. Byram har sagt sitt. Västar Skinkan är inget jag bryr mig om. Jag gillar Leeds.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 17:48
LSK//

Jaha. Du är ointresserad att vi säljer en av våra bästa spelare också eller?
2016-01-20 17:47
Är totalt ointresserad av Västra Skinkan och deras spelare så väldigt tveksamt.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 17:40
Thom//

Det är Cellinos fel, delvis, att Byram lämnar ja. Det tycker jag. Läs artikeln som Phil Hay skrivit, som länkats här inne.

Att redan från början erbjuda en av vår bästa spelare en lönesänkning visar på noll ambitioner. Handlar inte om £40k i veckan. Det handlar om att ha ett mål som klubb och att ha en plan. Något som Cellino inte har.

Han har ägt oss i två år snart och vi har inte kommit någonstans. Snarare bakåt. Talanger fortsätter att säljas och vi är på samma skitiga tabellposition som vi varit de senaste säsongerna.

Du får tycka vad du vill om Cellino, men jag tänker inte nöja mig med honom som ägare för denna klubben.

"Who's Byram?" - Det kommer vi (ni) märka kommande månader.
2016-01-20 17:35
Who´s Byram?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-20 17:29
Linus//

Ge mig ett alternativ till Cellino. Jag tar jätte gärna in en ägare som har pengar att ge Byram £40k i veckan, värva spelare för £20-30m varje säsong och göra oss slagkraftiga igen men jag har då inte sett eller hört någon som kommit in med ett bud.

Om inte Cellino hade ägt oss nu och betalat löner, hyror, räkningar, tagit in Carayol och Bridcutt så här långt i fönstret - vem hade då gjort det? GFH? "Leeds fansen" med alla sina pund som inte ens kan betala av GFH deras 25 % som skulle kosta £10m men som ingen egentligen vet?

VEM?

Om vi nu har Cellino, som kanske inte är en person som gjort sig rik på korrupta oljemiljarder, så får vi väl hoppas att han har en plan i alla fall. Kan inte se någon anledning till att han skulle äga oss och inte ha en plan att antingen göra oss framgångsrika eller sälja av oss med vinst vilket går hand i hand.

Ja, det suger att Byram lämnar. Riktigt tråkigt att han ser en framtid i West Ham men inte i Leeds. Är det Cellinos fel eller är det åren innan han kom som är problemet? Hade Bates inte varit en totalt inkompetent idiot så hade en spelare som Byram lirat med oss i Premier League idag. Hade inte Ridsdale gamblat med hela vår existens så hade också Byram fortsatt lirat med oss. Hade inte Trevor Birch, professor John McKenzie, Krasner och alla andra som haft ett finger med i spelet som tagit oss från toppen av Europa till en klubb som folk knappt känner till längre - fortsatt spiralen neråt så kanske Byram inte hade gått till West Ham idag.

Men har det verkligen med Cellino att göra? Är det verkligen hans fel?

Jag tycker man kan klaga på en del saker som han sagt och gjort men jag är helt övertygad om att han ser potentialen i Leeds United och att han tycker att Byram är en dåre som väljer att gå till West Ham istället för att stanna med oss och följa upp oss i Premier League. Han ser Leeds som vi gör i en hel del även om han ligger långt ifrån att kunna förknippas med oss som är Leeds supportrar.

Jag tycker dock inte det är rätt att skylla allt på honom när det inte finns några andra alternativ till honom. Jag är den första att hälsa de nya ägarna välkomna med sina miljarder. Vart är dom?
Leeds United Linus.M
2016-01-20 16:53
Cellino är kvar och Byram är borta.

Livet är inte rättvist.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 16:42
Som tur är där lite komik i detta kollage för annars gör den extremt ont.

Jaja....bara titta framåt.....pfffrrrtt
Leeds United sportcarl
2016-01-20 16:41
Sedan är det även om det smärtar att gratulera Byram till ett pl-kontrakt. Helst hade man velat ha kvar grabben. Jag tror definitivt han kommer få speltid i West Ham
Leeds United sportcarl
2016-01-20 16:36
Stonefree 14:39. Där ser du det brukar lösa sig om man har kort ?.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 16:36
@Svanen75:

En oerhört sorglig och sann artikel om Leeds United 2016.

Fosterställning !!!
Leeds United Svanen75
2016-01-20 16:20
Många sanningar a'la Phill Hay.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-20 15:49
Hej då Sam Byram, good luck. Forgotten.
2016-01-20 15:49
Hej då Sam Byram, good luck. Forgotten.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 15:35
“It's a childhood dream of mine to play in the Premier League, so to have the chance to get into a team like this and I just want to get my head down, work hard and hopefully get a chance.

“I spoke to the manager and he is one of the main reasons which attracted me to West Ham. I think he's done unbelievably well with his team so far, so I'm really looking forward to working with him and his staff.

“My uncle and my cousin are big West Ham fans and have bought their tickets for the new Stadium. My uncle was down here yesterday getting a shirt with my name on the back! It's nice to have them down here and they'll help me settle so I'm looking forward to seeing them.

“I'm also really looking forward to seeing the new Stadium in person. That was another big part in me wanting to come here. It's a massive part of the future of the Club and I can't wait to see and hopefully play in it.”

BLÖRK !!
Leeds United Hartey
2016-01-20 15:32
Det är omöjligt för Leeds att stoppa Sky denna säsong och så länge kontaktet gäller.
Skall det bli en ändring på sikt är det sådana som Massimo Cellino som tagit fajten och uppmärksammat ett problem som skall ha cred
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 15:31
Underbart att höra Stenis. Det finns lite rättvisa iaf !
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 15:30
@terry cooper:

Nope och definitiv inte dom mindre klubbarna heller där £5m förmodligen sitter jäkligt fint i förhållande till deras omsättning.

Leeds United terry cooper
2016-01-20 15:19
Stonefree //

Gött att det löste sig så bra.
Leeds United Rodell
2016-01-20 15:12
Sam byram skrivit på 4.5 år för West Ham nu tråkigt att han går men hoppas han lyckas i Premier League.

Nu återstår det o se vad som händer med pengarna. om ni inte lyssnat på YEP's podcasts som kommer ut med ungefär 1 veckas mellanrum gör det väldigt intressanta synpunkter och annat kring leeds :)
Leeds United stonefree
2016-01-20 14:39
Måste bara säga det, jag fick tillbaks alla mina pengar för flyg och hotell utom 265,00 kronor, så det är en lite/mycket gladare Stonefree just nu. men jag tycker fortfarande att man måste lösa detta problem med någon form av deadline, där matchen efter det är spikat
Leeds United Svanen75
2016-01-20 14:26
Byram är officiellt West Ham. Lycka till
2016-01-20 14:05
@Norman Hunter:

Kan väl fixa lite störningar. Någon el fel här o där.
Dåliga anslutningar , dåliga proppar , en kabel råkar lossna.
Bara fantasin sätter stopp.
2016-01-20 13:59
Tror varken Bolton eller Boro tackar nej till 5m.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 12:56
jo det är sant, men den summan får ju en klubb som aldrig visas typ rotherham lika mycket av som leeds, alltså sky gör mycket bra för klubbarna med inget snack om det, men ersättnigen för en tv sänd match och sättet de flyttar gillar inte jag, klubbarna har ju satt sig i beroendeställning till sky och då talar jag ju framförallt om PL-klubbarna, rent krasst inget sky skulle gynna leeds med pl-klubbarnas ersättningar och fallskärmar men ändå inget man vill skall hända
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 12:55
Terry //

Har för mej att det finns en engångs på £5m också. Om det är varje säsong eller hela avtalstiden låter jag vara osagt.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-20 12:51
@sportcarl:

Han (eller nån annan i klubben) verkar ju iaf ha försökt, iaf om man läser uttalandet från FL. Sen att han inte lyckas stoppa med lagliga medel är ju synd. Däremot kan man knappast kräva av klubben att de ska dra dit en privat armé för att hindra dem att lyfta in sina kameror...

Det här är en av de sidor jag gillar hos Cellino, tycker han något så tar han fajten. Sen är det ju inte alltid man vinner men han försöker iaf även om han med det riskerar något i slutändan.
2016-01-20 12:46
@sportcarl:

Visst var det 100.000 klubben får per match men var det inte ett engångsbelopp inblandat åxå ?
Leeds United sportcarl
2016-01-20 12:27
Jag tror inte heller Cellino kan stoppa sky. Är bara att lägga sig platt fall och gilla läget
Annons: