/england/leeds/forum/828.aspx/england/leeds/forum/828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2015-12-29 18:31
@Tobbe O:

Jag vill, men kan inte.
Jag måste synka mina hembesök i Skåne med Leeds på "Tobban" bättre.
Leeds United Leeds så klart!
2015-12-29 18:15
Precis Kristoffer.

Statement from Leeds:-
"Leeds United have reluctantly allowed Sky cameras into Elland Road to broadcast tonight's fixture against Derby County.
Leeds United have noted that the majority of press reports on the matter have quite rightly appreciated that the club's issues with the Football League relate in part to the entirely disproportionate number of times Sky have selected the club for live transmission.
It is not just the number of times the club has been selected, but the fact the adjoining fixtures are also then disrupted which adversely affects the players, the club's logistical arrangements and the fans' arrangements. It is clear to the club that its key supporters, the Season Ticket holders, have also had enough of this constant alteration, often at short notice, to the fixture list to accommodate Sky.
Leeds United were required to play Wolverhampton Wanderers on Thursday December 17 followed by Preston North End at home on Sunday December 20, followed by Nottingham Forest on Sunday evening and then Derby County tonight .
Recent good results have been achieved despite the alterations to the fixture list, but at great cost to the players' fitness and a substantial injury list .The festive plans of supporters have also been entirely ruined by Sky's live TV selections .
The league, despite the club having challenged them through the appropriate legal routes, continue to try and alter our schedule by insisting fixtures are changed to suit Sky, including Brighton & Hove Albion away from a Saturday to a Monday in February.
Given Sky are to show 92 live games this season, a fair allocation would be four home games per club - so the selection by Sky is clearly unfair and the league are allowing this .
The Football League regulations are supposed to be there to protect the integrity of the sporting competition, not to be used as a stick to beat the club on behalf of Sky.
Leeds United Season Ticket holders have had enough of these fixture changes, the players and staff have had enough, and Leeds United Football Club has had enough .
It is to be noted that the League threaten a disrepute charge against the club. It is the League who are bringing their own competition into disrepute by unfairly prejudicing Leeds (and certain other clubs) by allowing Sky to unfairly disrupt Leeds United for their own commercial purposes."
Leeds United Kristoffer
2015-12-29 18:14
Bråket handlade väl mer om att vi får kortare återhämtningstid mellan matcherna på grund av att tv-matcherna flyttas till så konstiga tider. Det var ju så inför Preston-matchen och likaså nu, att motståndarna spelar matchen före en eller två dagar tidigare.
Leeds United Duke
2015-12-29 18:10
Derbyfansen verkar tro att det Cellinos agerande beror på publiksiffror.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Tobbe O
2015-12-29 18:05
Alla som vill kan komma till Sir Tobys i Malmö ikväll
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-12-29 17:14
På länken kan ni välja Sky Sports 5, där jag tror Championship sänds, ikväll. :)
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 17:11
Unibet ska köra matchen. Så har man en 80 tummare så kan man se den hyfsat :)
Leeds United Rob.
2015-12-29 17:03
Tv2 verkar sända matchen i Norge. Vet inte om dom har andra rättigheter än vad Viasat har.
Leeds United Rob.
2015-12-29 16:58
O'Learys i Oslo sänder matchen enligt deras tablå, vet inte om dom har engelska tv-kanaler.
Leeds United Rodell
2015-12-29 16:57
viasat får bara sända ett visst antal matcher i veckan som sky bestämmer så viasat bestämmer inte själva vilka matcher dom visar, det har jag fått förklarat utav Per Nunstedt dom har bara vissa rättigheter till championship
Leeds United Rob.
2015-12-29 16:53
Jo det får bli en klassisk fulstream. Hade vart kul å se matchen på nån pub och käkat lite mat till, men någon med Sky Sports lär väl inte gå att hitta i Gästrikland/Dalarna.
Leeds United sportcarl
2015-12-29 16:51
Rob 16:50 blir att hitta någon hyfsad stream, kanske någon bettingsida visar matchen med
Leeds United sportcarl
2015-12-29 16:51
Leeds United Rob.
2015-12-29 16:50
Men Viasat borde väl kunna visa den egentligen? De har väl rättigheterna till samtliga matcher som Sky också visar? Eller har jag fel?
Leeds United Rob.
2015-12-29 16:50
sportcarl,

oj ursäkta, menar förstås att det är konstigt att dom INTE sänder matchen? lite trött i skallen hehe.
Leeds United sportcarl
2015-12-29 16:48
Rob 16:45, gör de? vilken kanal? låter för bra för att vara sant
Leeds United sportcarl
2015-12-29 16:48
Leeds United Rob.
2015-12-29 16:45
Konstigt att Viasat inte sänder kvällens match då den går på Sky
Leeds United stonefree
2015-12-29 16:42
Cellino har sagt från början någon gång i September att det inte är okej mot fansen att flytta matcherna på det här sätet och då syftades det på just Blackburn matchen. Jag vet att han inte vinner som jag skrev förut. Men han har balls, något som saknas i Engelsk fotboll i dag. Engelska fotbollsförbundet gör allt för att jävlas med Cellino hela tiden. Det är så jävla skönt att han vågar säga vad de flesta tycker och sånt svider i de astokratiska svinen. Cellino är inte guds bästa barn, men han gör rätt som sätter det här på sin spetts. Om något år eller 2, kan jag lova att Sky kommer att få betala mycket mer för att få visa världens bästa andra liga.
In Cellino i trust!
Jag har inget emot att sky sänder matcher När spelprogrammet är spikat i slutet av Juni är det ju bara för sky att sätta sig ner och fördela matcherna och när det är gjort är det bara att lägga ut programmet. spikat och klart för alla. Nej för då känns det för Sky som de inte får den makten de är ute efter.
Leeds United sportcarl
2015-12-29 16:27
alltså för mig är det utagerat då sky kommer få sända matchen, men tror detta kommer påverka klubbarna positivt inför nästa säsong, som fans vill jag gärna se varje match på sky, dock som klubb eller ägare definitivt inte, bättre de visar bortamatcherna då, en fair ersättning borde vara mellan 5-10% av omsättningen en matchdag då skulle alla kunna vara glada och lyckliga,man får inte glömma det sportsliga heller, minns att jag påpekade på detta forumet innan denna diskussion ens var på tapeten för någon månad sedan det sportsliga i tt leeds spelade fem matcher på 12 dagar medan de mesta övriga lag i denna divisionen hade 14 dagar på de fem matcherna dock den gången är jag osäker om sky eller fotbollsförbundet var skurken
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 16:22
@stonefree:

Och det är rent ut sagt för jävligt vem det än drabbar men tyvärr är det inte dej eller mej Massimo tänker på när SKY lever jävel med oss. Sen kan folk hävda vad dom vill.
Leeds United stonefree
2015-12-29 16:09
Jag kanske tar i lite för att jag själv blev drabbat i Blackburn matchen som flyttades från 31/10 till 29/10. Det komner i framtiden om det ska vara så hör att man inte kan boka resor fören biljetterna släpps, viöket gör att man inte har råd att åka så ofta. Super fans eller inte till det säger jag! det är upp till var och en vad de är.
Men vänta bara om de flytter en av matcherna till stora Luss resan för att sky ska visa matchen. Då ska ni få se på jävla anama.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-12-29 16:08
Det är så jävla tröttsamt att läsa hur vissa här inne vänder sig mot varenda jävla beslut som Cellino tar.

När LLF eller vad fasen de nu hette skulle köpa ut "stora starka mäktiga och rika" Cellino ur Leeds United så lät det som att det var David mot Goliat. Den "lilla" skulle resa sig mot den galna mäktiga dåren Cellino.

När Cellino vänder sig mot de mäktiga, galna och rika Sky ja då låter det annorlunda från Cellino hatarna här inne som vanligt!

Vad tjänar Cellino på detta då kan man ju undra. Ja, förmodligen ingenting själv men det kanske får andra att öppna sina trötta jävla ögon nån gång! Sanningen är ju att Sky leker med oss men det skiter väl folk i här inne så länge man kan skrika lite på Cellino?

Annars är det ju som vanligt här inne kan man ju se efter att ha hållit sig borta i 2 månader. Vi är obesegrade i 5 matcher men folk lägger mer energi på att klaga varför Bellusci och Wootton spelar och säger samtidigt att vi har ett försvarsproblem av den anledningen. Hur och varför har vi ett försvarsproblem när vi har släppt in 25 mål på 23 matcher men endast gjort 23 mål?! Någon snäll människa får gärna förklara detta för mig. Sju lag i hela serien har släppt in färre mål än oss, kanske dags att fokusera på det istället?! Bellusci och Wootton har en del i att vi vänt på steken med Evans som manager - är det så jäkla svårt att glädjas?

SAM BYRAM då.

Folk tycker det är sjukt att Leeds inte ger honom löneförhöjning. Grabben har 12 000 pund i veckan och har knappt presterat på 2 år! Ska Leeds ge honom ett kontrakt som han i så fall kommer acceptera så hoppas jag att folk fattar att vi snackar ett kontrakt på runt 15-20k i veckan då jag har svårt att tänka mig att Byram skulle acceptera en löneökning på 1-2k i veckan. Är Sam Byram, en 22 åring med skadeproblem och en tydlig formkurva som knappast pekat spikrakt uppåt de senaste säsongerna värd 15-20 000 pund i veckan? Jag säger nej och jag tror inte det spelar någon roll vad vi gör eller ger Byram då det verkar som han vill lämna för någon Premier League klubb. Chansen är dock ganska stor att vi möts i hissen då i så fall Byram faller ur PL och vi går upp.

Stanna gärna Byram, men acceptera i så fall budet på 12k som enligt mig är mer än rimligt i förhållande till hans prestationer.
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 16:02
@Linus.M:

Ska bli kul och se tittarsiffrorna för denne matchen sen. Svårt att jämföra med annat såklart men skulle inte förvåna om detta trams faktiskt gör att SKY får mer folk vid burkarna idag.
Leeds United sportcarl
2015-12-29 15:58
alltså principiellt är det rätt av cellino att göra det och sätta ner foten och ta kampen men fel väg att gå , men om han kommer vinna mot engelska fotfbollsförbundet och sky... nej inte en chans han kommer straffas dubbelt om detta händer , däremot kommer säkert många klubbar att framöver i Championship tjäna på detta och det kommer säkert sättas nya gränser som gör att alla lag kommer ha likvärdigt program och vila mellan matcherna , som det är nu så har sky i princip ensamt bestämt speldagar utan att klubbarna har något att säga till om och inte ens fotbollsförbundet har kunnat påverka att som tex leeds spelar 2 matcher på 2 dygn,säkert kommer ersättningen höjas framöver i denna divisionen med, sedan om tvsändningarna påverkar publiktillströmningarna i de matcherna är en så dum fråga att den svarar jag inte på.jag kan ge en hint man måste inte ha ekonomisk utbildning för att förstå sambandet, 3 poäng ikväll skulle smaka fågel
Leeds United sportcarl
2015-12-29 15:58
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 15:55
@stonefree:

Och ditt argument höll fint ändå till du gjorde detta till en sak mellan fans som inte kan/vill och till superfans som offrar allt för att åka. Ledsamt.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 15:54
Stonefree//

När skrev jag att jag ville att Sky skulle få bestämma det? Cellino är inte "kung" som "vågar" säga ifrån, han är dumdistrig som riskerar att ge klubben poängavdrag eller böter. Inget annat.
Leeds United stonefree
2015-12-29 15:53
Du tycker sky ska få bestämna och flytta Leeda matcher som det passar dom? Då kan de ju lika gärna köpa alla klubbarna när de ändå ska bestämma över dom.
Jag tror inte heller att Cellino genomför det. Men han är Kung som vågar säga ifrån detm är flera klubvar som har protesterat ett av dom ör faktiskt Derby som vi möter ikväll. Men Engelska fotbollförbundet har säkert gjort avtal med sky, som säkert ger båda cash och resor i egna fickan
Leeds United Linus.M
2015-12-29 15:49
Daniel Kilburn ?@BurnfaceRovers 9 sför 9 sekunder sedan Just proves he's doing it for the attention yet again. He was always going to let them in. #lufc Daniel Kilburn ?@BurnfaceRovers nu "Oh shit, the team is winning, they're not talking about me. Better do something stupid so the focus is back on me."
Annons: