/england/leeds/forum/825.aspx/england/leeds/forum/825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-22 19:35
@stonefree:

Visst är det så.
En dålig insats innebär noll i löneökning, ingen bonus, och kanske tom sparken.
En bra insats motsatsen.

Jag skulle inte gå till min chef och kräva en löneökning om jag visste att min insats varit dålig/bedrövlig. Inte det bästa förhandlingsläget ; )
Leeds United sportcarl
2015-09-22 19:31
Linus M 19:25, då får vi väl ge han samma lön som berardi gick med på, Berardi spelar ju på Byrams gamla plats och gör det med bravur,det låter ju hemskt med lönesänkning men nu talar vi ju inte om arbetarlöner och tjämnstemannalöner direkt, kan ju vara något från GFHs tid , den tiden vi blödde konstant
Leeds United Silvestri the King /
2015-09-22 19:31
@Linus.M:

Linus//

VI SKA, inte vara överens här på forumet. Man lagar aldrig ,"mat", utan att tillsätta , det som stimulerar smaklökarna !! KRYDDOR!!
I Leeds forum, så är vi ,"fans", vitlökarna, som luktar, fan så illa, men som i
de flesta fall, smakar , dejligt, om man får tro en dansk kocke.
Men får fundera över om Cellino, orsakar att fansen vänder sig mot Byram ?
Lönen brukar avgöras om man," lever upp till den prestigemässigt " ,eller hur..
2015-09-22 19:28
@Linus.M:

1. Jag är jävligt bra oavsett var jag jobbar. Så det så ; )
Samma kan jag inte säga om Byram...

2. Japp. Även på RS var det delade meningar om att behålla eller sälja eftersom £7-8M ansågs betydligt mer än han var värd.
Idagsläget är Byram värd ca £3M enligt sådana sajter som försöker sig på att göra sådan uppskattningar så visst var £7-8M ett aptitligt överpris.

Leeds United stonefree
2015-09-22 19:27
På mitt jobb får vi lön efter vad vi prestera, just nu är inte Byram i ett sånt läge, han är inte ens ordinarie hela tiden i laget. Har set honom live i 7 matcher 2015, inte i någon har han kommit upp till den kapacitet han hade förra året, när många andra underpresterade. Till hans försvar kan sägas att han inte har spelat på sin höger backs plats i många av matcherna, men vad fan dom är väl proffs, så det är ju inte Rocket science att byta från höger back till höger mittfällt. Kolla grabbar som Cook och Taylor, de har redan gått i fatt honom och förbi i karriären. Om han har fått ett erbjudande som det sägs på £10 tusen i vecken och tackat nej, då är det något fel och är det en lönesänkning, då kan jag säga direkt att han det senaste året har varit överbetalt. Sedan säger jag igen hjärtat, vart är hjärtat till klubben som har fostrat honom. Jag hatar alla fotbollsspelare som bara tänker på pengar. Han har ju för fan 400 000 i månaden eller 4 800 000 om året. Bara en sinnessjuk Championchip spelare som inte är 100 fast på laget just nu tackar nej till ett sådant erbjudande. Kommer inte hans formkurva att börja peka uppåt, så finns det ju inga intressenter till Januari.
Leeds United sportcarl
2015-09-22 19:26
stonefree 18:57, vet inte vad Byram har i lön, men googlade lite på averagesalary championship, i runda slängar är det ca 10 000pund i veckan, i svensk kr tjänar de i snitt 6-7 miljoner kroner om året,
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:25
Byram är en av våra bästa spelare när han får spela på högerbacken. Nu resonerar ni ju som att alla är lika mycket "värda" i laget, vilket dem inte är om man ser till prestationer. Därför förtjänar verkligen inte Byram en lönesänkning.

Då skulle ju alla haft samma lön hur bra/dåliga de än är...
Leeds United terry cooper
2015-09-22 19:25
@sportcarl:

Det blir väl vad vi gör det till. Kort o gott.
Några spekulationer om Pearson o Cellino.
Några citat från Cellino som han kastar ur sig 13 på dussinet o cirkusen är igång.
Inte mycket att ta på allvar , tycker jag.
Tycker allt blivit för allvarligt.
2015-09-22 19:21
För övrigt håller jag med Sportkalle nedan.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:19
LSK//

Han spelar ur position, det är ungefär som att du skulle arbeta på ett ställe du aldrig arbetat på innan, då är det inte lätt i början :)

Sa många det? Jaså...
2015-09-22 19:17
@Linus.M:

Enögt igen.
Vad har Byram själv gjort denna säsong för att glädja oss?
Redan förra säsongen sa många sälj bums när det ryktades om bud på £7-8 miljoner trots att Byram då var mycket uppskattad av fansen.
Leeds United sportcarl
2015-09-22 19:05
jag passar om Byram, vet inte vad han har i lön, vad han blivit erbjuden, och hur han ligger i förhållande till övriga spelare i truppen, konstigt dock att det körts så fast med just denna spelare och hans lön, när så många övriga har skrivit på nya lönekontrakt och spelare som kommit till klubben, får han lägre i lön än andra spelare i klubben på hans nivå så tycker jag cellino har fel, har han blivit erbjuden lön som ligger på nivå eller över med andra spelare så tycker jag byram gör fel, sedan är det väl så att highearners tid i klubben är förbi.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:01
Stonefree// Du skojar? Du menar alltså att han skulle tagit en lönesänkning annars så kan han dra? Herrejösses. Det är inte konstigt vi inte är överens i detta forumet. Det värsta är att Cellino lyckas med att vända fansen emot Byram, det är mest skrämmande.
Leeds United stonefree
2015-09-22 18:57
Har Sam Byram tackat nej till 10 k i månaden på ett nytt 2 årskontrakt med möjlighet till 1 år till. Då kan han lika gärna dra, han kommer ändå aldrig att spela i någon stor klubb, vi skulle ha såld honom i somras om de erbjudande vi fick då stämmer. Han har definitivt spelat sin sista match i Leeds om det stämmer att han har tackat nej. Han karriär påminner lite om Adian White´s, Han har liksom stannat av lite i sin utveckling, hela 2015. Sunderland kan ta honom och vi kan ta Buckley istället. Synd bara att det ännu engång inte finns något hjärta när det kommer till kritan.
Vi över levar nog det här med, vi är ju vana!

MOT
Leeds United Linus.M
2015-09-22 18:55
Phil Hay rapporterar om läget mellan Byram och Cellino. Phil Hay ?@PhilHayYEP 1 minför 1 minut sedan Important context here is that Leeds were offering Byram a reduction to his weekly wage:
Leeds United sportcarl
2015-09-22 18:50
är skit att detta håller på att bli ett cellinoforum istället för ett Leedsforum,alltså vilka vill vara kvar här om det fortsätter så här?, som en cancersvulst sprider sig det negativa, märkte även förra veckan att några spelare börjar bli scapegoats, tycker det är tråkigt även rösler hackas det mycket på, vart skall det sluta, tur det finns fler forum, skulle inte gå under om denna sidan tar slut
2015-09-22 18:40
@Leeds så klart!:

Kan hålla med dej lite där men Thom är rätt bra på att sticka fram hakan åxå.
Med Här så menade jag RS
Leeds United Linus.M
2015-09-22 18:35
Kloka ord av Geprge Dyer (som rapporterat om Leeds ekonomi i flera år). @gdlufc: Massimo's comments on Byram demonstrate everything that is wrong with him as leader of our club. Petty, spiteful and utterly pointless. 1/2 @gdlufc: Did the same with McCormack and doing the same here. Trying to turn fans against player to justify his business model. Pathetic & not Leeds. Och även av Adam Pope... @APOPEY: As always in these cases when a club owner speaks out about a player the player himself is rarely able to put his side across. #lufc
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-09-22 17:57
Twitter inkommande, akta!

Kolla förövrigt vem som favoritmarkerar denna tweeten...
Leeds United Linus.M
2015-09-22 17:52
Här säger Cellino att Byram kanske tror att han förtjänar en större klubb än Leeds United.

Handlar väl mer om att ingen i hela världen går med på en lönesänkning (om man inte som Murphy fick en jättelön av GFH).
Leeds United Linus.M
2015-09-22 17:29
Thom// Hur jag vet det? För att hans kontrakt går ut i sommar och han vill inte ta en lönesänkning? Phil Hay skrev att Cellino endast erbjudit Byram lönesänkningar, men det var inget du trodde på och då är det svårt att föra en diskussion. Det är väl väldigt viktigt att snacka om rättegångar som är på kartan om mindre än en månad? Det är ju Leeds framtid som står på spel? Åker Cellino fast för bedrägeri eller skattefusk så blir han bannad av FL och då har Leeds ingen ägare förutom GFH helt plötsligt. Så jag tycker det är väldigt relevant. Jag tyckte det var sjukt att man skriver in en klausul i Antenuccis kontrakt om att han ska få ett ytterligare år om han gör x antal mål, för att sedan ta bort han ur startelvan. Det är inte professionellt. Särskilt i en tid där vi var nära nedflyttningssträcket. Silvestri har väl alltid varit svajig? Det är ju inte bara nu på det senaste? Och vem har sagt att han är ett dåligt nyförvärv? Jag skrev att han var mer upp och ner än Liseberg. Han behöver inte vara ett dåligt nyförvärv för det, men han behöver inte vara en stjärna eller någon som hjälper oss upp till PL för det. Möjligen en mittenplaceringsmålvakt och det är ju där vi siktar på i år.......... Han kostade oss två poäng mot Bristol och potentiellt tre mot Ipswich då han var helt fel ute på deras 1-0 mål.
Leeds United sportcarl
2015-09-22 17:01
Buckley var med och tränade med laget idag, dock inte med på lördag utan tidigast mot Brum, matchen på lördag (tidig matchstart) mot M-boro tv-sänds av Sky, så jag utgår från att den visas på Viaplay med dock ej utlagd på deras schema än, tuffast möjliga värdemätare,skoj att vi har bra täckning på bägge flankerna nu med Dallas, Batoka,Byram och nu Buckley.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-22 16:38
Linus// Men Linus, nu är du ju inne på hela min poäng igen. "Sam Byram kommer ju lämna", hur vet du detta? Ganska rejäla nyheter för alla att detta är klart anser jag. Mycket möjligt att han kommer lämna och om han gör det så är det givetvis Cellinos fel såklart, inte att Byram möjligen krävde för mycket i lön eller ville vidare i sin karriär. Nej, Cellino väljer i så fall att släppa Byram som vill skriva livstidskontrakt med Leeds för noll och ingenting bara för att Byram kräver ett par tusen pund extra i månaden. Ja det låter ju rimligt... Sen blir jag alltid förvånad över att du Linus ställer dig över domstolarna. Enligt dig är ju Cellino redan skyldig. Om det hade varit så att folk blivit dömda innan sina rättegångar hade vi levt i en farlig värld. En vän till mig stod anklagad för våldtänk för ett par år sedan där ord stod mot ord. Han friades men enligt dig så borde han blivit lynchad vid blotta anklagelsen eller är det bara vissa människor man får döma innan de blivit fällda. Cellino är INTE fälld, han kan frias och han kan fällas. Han kan fällas men ändå få fortsätta stya Leeds och enligt mig så är det väl inte värt att snacka om det just nu. Är det verkligen viktigt just nu? Väldigt roligt att du nu skriver att Antenucci är sjukligt själviskt osv. Var inte du en av dom som gick i taket här över att vi sades ställa över honom förra säsongen pga hans kontrakt. Det var du ju säker på också men där hade du fel igen. Sen bara för att Silvestri nu börjat lite svajjigt (bland de bästa sist) så är han ett dåligt nyförvärv? Du skrev fler saker men då jag skriver på mobilen så ska jag kolla upp mer vad fler märkliga argument du hade.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-09-22 16:17
@terry cooper:
Tja, Thom brukar bli väldigt utsatt också. Nu är han hårdhudad, och brukar ge igen snabbt, men under åren så undrar jag om inte Thom är den som har blivit mest utsatt? Personer med starka åsikter som tex Thom och LinusM blir ofta det. Ibland rättvist, ibland felaktigt. Det blåser hårt på toppen ;) Fast om jag breddar din definition av "här" till att omfatta hela Leeds så blir svaret annat. Varken Thom eller LinusM har fått familjemedlemmar hotade, eller blir kallad idiot varje dag vad jag känner till så mitt personliga svar på den frågan blir Cellino.
2015-09-22 16:11
Lufc4ever, Ingen är 100% det ena eller andra, men vissa är 97,3% det ena ;) Sedan tycker jag att alla är skyldiga till att det blossar upp sådana har mindre trevliga diskussioner emellanåt. Gäller även personer som bara läser och sedan tiger. Det är ju inte så att det bara finns ett par personer som för allas talan här. Att få läsa fler personers tankar och tyckande hade varit skoj, och säkert givit en bredare nyans åt diskussionerna. Samma personers tyckande om ditten och datten blir bara tråkigt att läsa. Sedan tycker jag som du att ett eget forum med flera olika ämnestrådar hade varit vägen framåt. Gillar man inte ett ämne så väljer man bort detta, och hoppar in i en vild diskussion om ett annat ämne i stället. Nu "tvingas" alla med jämna mellanrum bläddar igenom en enda lång tråd för att söka efter individuella guldkorn att ta till sig.
Leeds United lufc4ever
2015-09-22 15:55
LSK //

Det är svårigheten med det skrivna ordet. Det är öppet för fri tolkning och när jag läste det så fick jag känslan av att det var menat som jag skrev. Har jag fel så har jag fel. Det kan bara Thom tillrättavisa.

Sen kan jag tycka detta " Att bara belysa dåliga sidor gör knappast personen rättvisa " som du skriver är ett utmärkt exempel på hur jävla snett på det vi alla här inne är egentligen.

Handen på hjärtat vem gör det härinne ? Säg någon som ENBART belyser Cellinos dåliga sidor ? Det finns ingen. Det finns möjligtvis en föreställning att så är fallet och att man helt enkelt stämplat personen som totalt enkelspårig.
Samma fråga kan ställas om det finns någon som ENBART belyser Cellinos bra sidor. Samma svar här.

Vi är alla skyldiga till detta. Det är klassiskt när man har en övertygelse att det är oerhört svårt att bryta mönster.

Ett klassiskt exempel :)

När jag växte upp var man antingen SAAB eller Volvo. Båda läger var övertygade om att man var bäst. Men de flesta man frågade varför hade ärligt talat inga bra svar utan svaret var bara "så är det bara. Punkt slut ! "
2015-09-22 15:47
Undrar vem som blivit mest mobbad här.
Cellino eller Linus ?
Leeds United sportcarl
2015-09-22 15:03
känns som glädjen över att vara fans för LU är borta på detta forumet, som när vi vann i lördags, normalt borde det väl under och efter matchen vara glädje men då var det mest om att vi spelade dåligt, vad tror ni det hade skrivits om vi spelat bra men förlorat? en går ju inte in här längre för att få sig en glädjekick direkt,igår med berardis förlängning och buckley in borde ju vara anledning till glädje men kändes mest som en parentes här inne, jag personligen blev väldigt glad och positiv över bägge plus vinsten i lördags, vet inte om jag har för låga krav men jag är i princip nöjd med allt den här säsongen utom poängen vi fått in, vi har fått in mycket kompetent folk ekonomin börjar bli riktigt bra, vi har fått in många nya intressanta nyförvärv och miljontals pund har lagt på spelarköp, sedan kanske en del folk vill att det typ skall spenderas 8-10 miljoner pund till ocj 4-5 nya spelare med, men då är ju frågan för vems pengar? jag är förvånad över hur vi lyckats få in så mycket i sommar med tanke på hur ekonomin såg ut för ett år sedan och embargot vi hade över oss,
2015-09-22 15:03
@lufc4ever:
Lufc4ever, Nu tolkar du väl ändå vad Thom skriver som fan själv läser bibeln? Nyans är vad som efterfrågas. Inte att oliktänkande ska försvinna. Man kan tycka vad man vill om Cellino, Han har liksom alla människor sina goda och dåliga sidor. Att bara belysa dåliga sidor gör knappast personen rättvisa. Gnäll när det finns skäl att gnälla Beröm när det finns skäl att berömma. Den senaste omgången med svartmålning av Cellino är baserad på vad? Någon/några börjar bli nervösa i byxan för att Pearson av egen vilja lämnat klubben, och Celllino inte önskar ersätta honom med någon annan? Förståeligt baserat på förra säsongens kaos, men Cellino har ett flertal gånger sagt att han har lärt sig läxan. Låt honom bevisa det. Oskyldig tills dömd skyldig. "Lynchmobben" borde lägga undan snaran tills det verkligen finns skäl att vilja ta fram den. Ska vi tro "lynchmobben" händer det snart. Ska vi tro andra lär det ta tid. Tills dess gäller MOT.
2015-09-22 14:43
@lufc4ever:

Håller med 100%.
Nuvarande forum på SF är mög på ren skånska.
Annons: