/england/leeds/forum/824.aspx/england/leeds/forum/824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-01-21 01:14
lufc4ever 22:40 handlade det inte om att vara minoritetsägare och få insyn?
Leeds United sportcarl
2016-01-21 01:12
thom 00:55, ja IKEA vore bra, då kan man ju ersätta pajen med 5kronorskorv.),
Leeds United Cellino's citat
2016-01-21 01:00
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]lufc4ever// Det här med att gambla hör jag ofta folk prata om. Visst kan man gambla men om det är något jag lärt mig genom alla år av exempelvis poker så är det att man INTE ska gambla med pengar man inte kan göra av med. Kan någon säga och ärligt tycka att Cellino ska riskera hela sitt familjeföretag på en "gambling". Visst är det tråkigt att Cellino inte är god för 56 miljarder som Roman Abramovich men vems pengar är mest äkta? Vem får sen äga en fotbollsklubb trots korruption och oljepengar och vem får inte äga en fotbollsklubb på grund av obetald skatt på en bil och en båt som dessutom skett i ett annat land och som är betald sedan länge. Sen att folk håller med FL med Shaun Harvey i spetsen är för mig otroligt. Cellino må möjligen inte ha tillräckligt med pengar för att på kort sikt göra oss till en makt faktor inom den engelska fotbollen men ingen kan ta ifrån honom att han har vilja, passion, pengar att driva klubben och lite därtill samt kunskap om hur man faktiskt driver en klubb efter sina över 20 år i Cagliari. Sen får folk säga vad dom vill om uttalanden han gjort, en anställning av Hockaday eller vad det nu må vara. Han har tagit en ärlig chans att försöka sig på att ta oss tillbaka till Premier League, vilket är något de flesta av oss skulle kunna drömma om att få göra. 1,5 år för kort tid för att dömas - framförallt på grund av det skick vi var i när han kom. [/QUOTE] Well spoken! Kan bara hålla med(blundar för Hockaday dock :))
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-21 00:55
De här LFU då. Glömde att fråga hur deras tidsplan ser ut. Om de helt plötsligt nu skulle köpa ut Cellino, hur många miljoner pund skulle de/vi/oss/ni våga gambla bort? Linus skickar iväg sitt twitter account och lufc4ever sitt hus kanske? :) antar inte det skulle vars något problem lufc4ever? Måste ju "våga" för att lyckas? Nej men ärligt talat nu. Ser folk verkligen LFU som en genväg till ära och berömmelse? Kan någon på allvar se att det kommer satsas och gamblas mer med LFU vid makten istället för Cellino? Om det är gambling och genvägar till ära och rikedom så tror jag vi behöver en rikare ägare än både Cellino och LFU om jag ska vara ärlig. Då krävs det oljemiljrder, shejker eller microsoft miljarder. IKEA kanske? De har ju gult och blått som sina färger. Släng in lite vitt så är det klart!
2016-01-21 00:44
Det skulle dock kunna finnas en nedflyttningsklausul i hans kontrakt som säger att han får lämna för ett visst antal miljoner pund om vi åker ur. Men att det skulle finnas en klausul som säger att han får lämna för £5m om vi missar uppflyttning är för mig helt otroligt. Vad hade hänt om vi förlorat en play-off final på Wembley med 3-4 mot Derby där Cook hade satt sitt mål nummer 16-17-18? Där han förmodligen ökat sitt värde till; säg £20m? Någon hade fått sitta med den stora dumstruten i Leeds styrelse rum i så fall.
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:43
thom 00:37, japp instämmer cook kommer lämna någon gång om vi ligger kvar i championship och likadant med taylor, inte svårt få rätt på sådana profetior
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:41
Linus 00:34 gode gud vad du garderar dig, cook skulle lämna förra sommaren, sedan kanske i januari, eller till nästa sommar, skall du inte lägga till nästa januarifönster eller sommaren 2017 när kontraktet går ut?, detta kallar jag helgardering från dig, byram lämnat som du sa;wow du hade ett rätt(men fel tidigare minns förra sommaren), men du har ju nämnt att tre av de unga skall gå i januari, jag skrev innan januarifönstret högst en lämnar i detta fönster vi får se vem som kommer närmast sanningen,
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-21 00:39
Lucas the Cop Cat har alla svar ;)
Honom hade jag helt glömt bort.
2016-01-21 00:37
Linus// Jaha, ja du sa det ja. Mig veterligen började du ju tjata om att Byram skulle lämna för ganska länge sedan. Klart du får rätt någon gång. Jag kan också säga att Cook troligen kommer lämna nån gång. Speciellt om vi ligger och harvar här i the Championship ett par år till. Då har säkert Steve Evans fått sparken plus ett antal tränare till, Taylor lirar i Sunderland och Mowatt är en nyckelspelare i WBA, Kalvin Phillips lirar innermittfältare i Liverpool och Lewie Coyle är högerback i scums. Jävla framtid alltså! Tror jag gräver ner mig nånstans :(
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:37
sedan undra man ju till mans om någon klubb bjuder 10 miljoner pund i sommar skall det prutas ner till 5 miljoner av agenten då? och vart tar de pengrna vägen isf, som sagt var jag har aldrig trott på detta sedan får lucas the cop cat och simon austin och vad de heter säga vad de vill,
2016-01-21 00:34
Om det nu är så att Cook har en klausul som säger att han får lämna för £5m i sommar, tycker du då Linus att det är bättre att sälja honom nu för £5m och få Tomlin också med i priset? Känns som en bättre deal enligt mig :) En annan sak också; OM det nu hade funnits en klausul som säger att Cook får lämna till sommaren för en summa av £5m (varför just den siffran tvistar de lärda) så finns det ju fortfarande en chans att Cook faktiskt ser värdet i att stanna kvar i Leeds och utvecklas här istället för att fastna på en bänk i Premier League. Han har ju verkat rätt vettig i alla intervjuer jag har sett med honom i alla fall, den gode Lewis.
Leeds United Linus.M
2016-01-21 00:34
Byram har ju lämnat nu? Som jag sa? Cook lär lämna i sommar på grund av sin klausul om inte i januari. Då är vi fast i samma bana, där vi säljer våra bästa spelare och ersätter de med lån... Kanske därför vi ligger på en 17:e plats, tillsammans med typ sex tränarbyten. Men vad vet jag...
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:30
att vi ligger där vi ligger och gjort det i princip 10-15 år kan det vara så enkelt att vi ärl ite sämre än vi tror och de andra lagen lite bättre än man tror ?då blir man ju ständigt besviken, i en serie som är jämn ger det tydligt utslag
2016-01-21 00:23
Linus// Vad jag har för mig så var de flesta rätt glada över värvningarna vi gjorde i somras? Många var också glada över att våra unga stannade. Du sa ju att de alla skulle lämna exempelvis så Cook, Mowatt, Taylor och Byram har ju känts som rena nyförvärv för mig. Sen värvningarna av Bamba, Dallas och Wood sågs väl som riktigt bra också som exempel. Antar att många också tyckte det var hyfsat rimligt att Redfearn skulle gå tillbaka till sitt jobb som ansvarig för akademin som ju var hans jobb och att Rösler fick jobbet tror jag många gillade också. Att det inte funkade är ju surt men tycker inte man kan skylla allt på Cellino heller. Varför ligger vi där vi ligger. Ja, varför ligger Chelsea där de ligger? Varför gick Dortmund kräftgång härom året och riskerade att åka ur Bundesliga? Finns många exempel på lag och klubbar som underpresterar. Underpresterar vi? Möjligen. Är det Cellinos fel? Möjligen något i form av att han inte sitter på miljarderna till att köpa in de stora spelarna direkt men jag tycker också det kan vara tidsperspektivet. Det tar tid att bygga ett lag. Det är också GFH's fel som satte oss i ett transfer embargo så vi inte kunde värva spelare. Det har kanske dragit tillbaka klockan något så det tar längre tid än beräknat osv osv. Finns många anledningar. Nu är det ju så också att säsongen inte är över och att vi faktiskt skulle kunna börja vinna lite matcher igen och ta oss uppåt i tabellen. Det är vad jag hoppas och tror på. Sen kan man ju istället gå omkring och tro och våndas över att vi förmodligen/kanske åker ur, att alla våra bästa spelare lämnar i sommar och det får man ju naturligtvis göra om man vill.
2016-01-21 00:22
EDIT: Varför 17:e plats? Det finns bara en orsak till det. Wood (nej, jag ser inget värt att behålla i Wood). Nja, kanske två då. Berardi skadad. Sedan är det ju också så att Championship är extremt jämnt. Ett par matcher med lyckat resultat, och vi hade varit i "slagläge". Nu är inte allt ett elände, eller hur man nu önskar se en 17:e plats. Det finns positiva saker: Evans växer tycker jag. Här har Cellino lyckats (äntligen...). Bridcutt och Ga-Jol ser ut att vara bra lån. Bridcutt måste "sajnas". Cook, Cooper, och Taylor har utvecklats ett snäpp eller två. Coyle är på gång. Förhoppningsvis kommer även Mowatt att utvecklas. Berardi gör snart comeback. Om vi bara kunde hitta en riktig "killer" till forward som ersättare till tröge Wood, och ännu en ersättare för nödlösningen Wootton så ser det ljust ut. Sälj även det skräp vi har som kostar pengar (tex Sloth och Bianchi), och ge löneutrymme för ett par dyrare "klasspelare" med inköpspris i häraden £ 5millar så tycker jag att vi har ett lag som matchar, eller möjligen slår Graysons pågar.
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:20
cook stannar och det har jag sagt hela den här månaden, men återstår 10 dagar sedan får man se vem som har rätt, en enkel stackare som jag eller de som oftast har rätt
Leeds United sportcarl
2016-01-21 00:17
Leeds så klart 23:41, ligger mycket i det du skriver, att spendera andras pengar är ju mycket lättare än sina egna plus att slippa ta det ekonomiska ansvaret, är ju hur lätt som helst att säga att man tycker vi skall satsa 10 miljoner på spelarköp nästa säsong och då måste de ju självklart få lön så de är nöjda,
Leeds United Linus.M
2016-01-21 00:14
Trodde vi var överens om att Cellino är ett pucko... :)
2016-01-21 00:12
Linus// Ja, jag hoppas du får fel och att han inte lämnar. Där är skillnaden mellan dig och mig. Om jag varit som dig och trott att Cook skulle ha lämnar redan i somras hade jag varit galen vid det här laget. Men men, nu garderar du ju upp dig här lite i alla fall. OM Bournemouth lämnar ett bud som Cellino tycker är rimligt så KANSKE han lämnar inom de närmsta 10 dagarna här. Ja chansen finns ju så klart men jag både tror och hoppas att så inte är fallet. Det vore märkligt minst sagt, eftersom Cook ju faktiskt har kontrakt till 2017, vill stanna, bara är 18 år och inte ska någonstans enligt både Cellino och Steve Evans. Klart att man inte kan lita på det, de kan ju ljuga - Bournemouth kan få för sig att bjuda £10-15m för Cook och då är nästan jag beredd att tycka att vi borde sälja honom även om inte jag får en del av pengarna. Men som sagt så garderade ju du upp dig lite där. OM han nu inte säljs i januari så går han i sommar. Okey.. japp, det finns ju såklart en chans att han kan gå i sommar men jag tror inte så är fallet. Jag tror heller inte att det finns någon klausul i hans kontrakt som säger att han kan lämna för £5m i sommar om vi inte går upp. Vem är så dum att skriva något sådant med en spelare som inte ens fyllt 18 år och som aldrig ens nämnt att han skulle kunna tänka sig att lämna? Jag hade velat se dom förhandlingarna. Kan det ha gått till så här möjligen; Cellino; Hello Lewis. Lewis; Hey boss. Cellino; So, we want you to stay of course as you are the future of this cluv. Lewis; Okey boss, i love this place. Im 17 years old and have a first team place for this huge club. Of course i would like to stay. BUT, if i sign i want to be able to leave for a fee of £5m next summer if we dont reach the Premiership. Is that okey? Cellino; Of course it's okey. Im an idiot so sure - we write that in your contract no problem. Lewis; Great!
Leeds United Linus.M
2016-01-21 00:01
Om vi nu gjorde ett så bra sommarfönster, varför ligger vi då på 17:e plats? För dåliga spelare? Tränare byts för ofta? Oro i klubben?
2016-01-21 00:01
lufc4ever// Det här med att gambla hör jag ofta folk prata om. Visst kan man gambla men om det är något jag lärt mig genom alla år av exempelvis poker så är det att man INTE ska gambla med pengar man inte kan göra av med. Kan någon säga och ärligt tycka att Cellino ska riskera hela sitt familjeföretag på en "gambling". Visst är det tråkigt att Cellino inte är god för 56 miljarder som Roman Abramovich men vems pengar är mest äkta? Vem får sen äga en fotbollsklubb trots korruption och oljepengar och vem får inte äga en fotbollsklubb på grund av obetald skatt på en bil och en båt som dessutom skett i ett annat land och som är betald sedan länge. Sen att folk håller med FL med Shaun Harvey i spetsen är för mig otroligt. Cellino må möjligen inte ha tillräckligt med pengar för att på kort sikt göra oss till en makt faktor inom den engelska fotbollen men ingen kan ta ifrån honom att han har vilja, passion, pengar att driva klubben och lite därtill samt kunskap om hur man faktiskt driver en klubb efter sina över 20 år i Cagliari. Sen får folk säga vad dom vill om uttalanden han gjort, en anställning av Hockaday eller vad det nu må vara. Han har tagit en ärlig chans att försöka sig på att ta oss tillbaka till Premier League, vilket är något de flesta av oss skulle kunna drömma om att få göra. 1,5 år för kort tid för att dömas - framförallt på grund av det skick vi var i när han kom.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 23:56
It speaks :)
Leeds United Linus.M
2016-01-20 23:56
Cook säljas mot alla odds? Bournemouth är ute efter honom, ger de med sig på Massimos villkor så kan han casha in där med.

Om inte så kan han ju gå för £5m i sommar. Enligt hans klausul. Som även Simon Austin skrev om för någon dag sedan.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 23:55
@Leeds så klart!:

Priset för att ta oss ditt vi alla vill har han råd med. Och han kommer få mer tillbaka.Frågan är, vill han ?
2016-01-20 23:51
Hur länge ska vi tjata om Sam Byram nu då? Lika länge som Hockaday antar jag så ungefär 1,5 år minst. Byram är såld för att hans kontrakt gick ut i sommar. Cellino tyckte Leeds var för stora och trodde Byram höll med vilket han inte gjorde och lämnade för West Ham som nästa år förmodligen lirar i minst Europa League och vars medellöner säkerligen ligger runt £30-40k i veckan. Nu handlar det om vad vi kan göra de sista 10-11 dagarna på transfer fönstret. Förlängningen av Bridcutt var kanon, Carayol värvningen lovande och förhoppningsvis kan vi fixa in 1-3 spelare till som kan höja oss. Om vi inte får in det kan jag också känna mig lite besviken. Dock handlar väl det mesta om sommaren. Vem kan säga att de var riktigt missnöjda med sommar fönstret där våra "kronjuveler" Byram, Taylor, Mowatt och Cook ju alla skulle säljas men som alla var kvar enligt löfte från Cellino. Värvningar gjordes i form av Chris Wood för £3m bland annat. En "icing on the cake" om man så vill. Rösler ville ha Wood och Cellino levererade honom hans striker. Bamba värvades från Palermo men sen att han som vanligt förvandlats till en påse skit när han kommit hit permanent är väl ingen förvånad över? Även Stuart Dallas var ju en så kallad "icing on the cake" och han har väl knappast gjort bort sig. Sommarfönstret var enligt mig över lag väl godkänt. Slutar januari fönstret så här så är det väl något minus skulle jag vilja påstå men beroende på vilka 1-3 spelare som kommer in så kan det höjas betydligt. Skulle däremot Cook säljas mot alla odds och för en skit summa så förstår jag verkligen att folk blir förbannade.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 23:47
@Leeds så klart!:

Det är faktiskt gratis att twittra, en av fördelarna med den fantastiska saken... ;)

Du ger bättre erbjudanden än Massimo, det börjar likna något nu...
Leeds United Linus.M
2016-01-20 23:46
Jag tror inte han är så rik... Kanske med hans familjepengar men han? Mjaaaee....

Nej... Jag har inga papper på det, lugna... :)
2016-01-20 23:45
@Linus.M:

Äsch. du lägger ju mer än £5 på twittrande varje månad.
Lägg till fri pilsner till pajen då?
2016-01-20 23:41
@lufc4ever:

Visst är det frestande att ge f-n i allt och gå "all-in", speciellt när någon annan står för notan, fast jag tror inte Cellino har tillräckligt med pengar för att ha råd att misslyckas.
Han är rik, men inte troligen såååå rik.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 23:41
@Leeds så klart!:

Pajen är viktig... Jag har inte råd att betala £5 extra varje gång med min budget. :))
Annons: