/england/leeds/forum/818.aspx/england/leeds/forum/818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2016-07-13 19:02
Första timmen spelar: Turnbull, Coyle, Bartley, Diagouraga, Denton, Phillips, Murphy, Mowatt, Sacko, Roofe, Doukara Dave spelar mittback med Bartley. Den sista halvtimmen spelar: Peacock-Farrell, Purver, McKay, Bamba, Taylor, Vieira, Grimes, Botaka, Stokes, Antonsson, Wood.
Leeds United Ballsmash
2016-07-13 15:58
Halsti var klar för Leeds gick snacket i Malmö för något år sedan, var helt klart enligt någon som tydligen kände Mehmeti som hade berättat det för honom. Så sådana rykten känns måttligt trovärdiga :p
Leeds United Ballsmash
2016-07-13 15:56
Israelsson förlängde med Bajen bara för 5 månader sedan dessutom. Ser ingenstans att han är på gång.
Fulham knoll
2016-07-13 15:56
@¤Thom Mattsson¤:

Mycket surr i Bajen-kretsar.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-07-13 15:30
knoll// Vart har du sett/hört det?
Postat via SvenskaFans-appen
Fulham knoll
2016-07-13 14:59
Är Erik Israelsson på ingång till er?
Leeds United WhitesMOT
2016-07-13 07:04
@Ballsmash:

Tyvärr ingen info om det ännu.
Leeds United Ballsmash
2016-07-12 22:21
Åfan, någon info om vilka det var som provspelade?
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 22:08
#lufc U21s kicked-off their pre-season with a 4-0 win over @Official_HUFC earlier today. @Frank_Mulhern + three trialists were the scorers.

WAGUAFC
Leeds United terry cooper
2016-07-12 20:30
WhitesMOT //

Jo i Swansea var ju Monk med några år som spelare o tränare o var inne i Swansea´s tänk o deras ideer mm.
Här får han starta från noll i stort sett o hur länge , ja vem vet det.
Bara att hoppas igen o igen o igen osv.......
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 19:55
@terry cooper:

Säger så här :

Han var med hela resan med Swansea och deras resa ur hålet till finrummet. Är inte så glad för stämplar som " The Swansea way" och sånt men helt klart bestämde dom sig för en strategi och en filosofi och det bar ju frukt.

Om Monk kan tillåtas göra ett liknande försök här så tror jag det kan bli bra. Fotbollen Swansea spelade eller spelar är helt rätt i tiden och Monk har rätt ålder tycker jag. Skulle gissa att han har fler träningspärmar än Spark och tjong pärmen som t.ex Warnock . Jag gillar också att han inte verkar vara så förbannat uppe i sig själv som Evans utan Monk verkar fatta att detta är ett lagspel. Både på och utanför plan.

Allt handlar i grund och botten om att få tid. Han är i Leeds United nu. Tålamodet är kort inte bara i styrelserummet utan även på läktarna. Jag hoppas han lyckas.
2016-07-12 19:35
Antonsson o Sacko ska ju vara snabba o det gillar jag. Hoppas att de kan skapa mycket med att gå mycket i djupled o hjälpa Wood. Green är Green. Bartley , Grimes o Roofe vet jag inte så mycket om men man hoppas ju att de lyckas o de här värvningarna verkar ju vara klasser bättre än de vi plockat in under uppehållen 14 o 15. Vad nu det säger...... WhitesMOT// Vad tror du om Monk då ?
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 18:31
@¤Thom Mattsson¤:
Var har jag sagt att dom kommer misslyckas hela bunten ? Återigen, du har bestämt dej för att vi är en del här som ser allt nattsvart oavsett vad vi skriver. Jag kan stapla upp spelare för spelare hur jag ser på dom : Green - Nästan omöjligt att göra det sämre än Silvestri. Rutin i buren är aldrig fel. Bartley - Det lilla jag kan komma ihåg av vad jag sett är ett Nja. Lite oroande att han inte spelat särskilt mycket de senaste åren vilket stärker min känsla av ett Nja. Ställer jag honom mot Bellusci säger jag JA TACK alla dagar i veckan. Grimes - Ingen aning. Helt klart ett Monkval och då får man lita på det omdömet baserat på filosofin i Swansea. Roofe - När jag såg summan första gången och sen att det ryktades att vi lagt ner intresse så skrev jag här eller på LUSS att jag tyckte det var rätt att backa av Massimo. Det kändes som en rent för stor summa för en league 2 spelare. En för stor chansning för den summan. Nu får vi hoppas han lever upp till hypen. Sacko - Ingen aning men känns inte som nån som kommer lyfta i denna ligan. Jag får Sloth vibbar av honom. Eller Adryan. Antonsson - Kul med en svensk men vem är han ? 25år och har inte mycket på sitt CV. Late bloomer möjligen men en halv säsong i Allsvenskan gör ingen stjärna. Det är många innan honom som toppat den skytteligan och sen bara gått upp i rök. Allsvenskan håller league 1 standard i mina ögon. Så ser jag på det och det må vara hemsk negativt men jag står för det. Allt för många gånger har man rusat iväg med sina drömmar kring Leeds United och så många gånger har allt landat platt. Så numera väljer jag hellre att vara skepisk och se på det realistiskt. Då blir man inte så förbannat besviken heller om det skiter sig. Däremot tror jag man blir extra glad när det väl visar sig att man haft fel.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 17:54
Amen för helvete, Thom det är väl inte det jag säger ?! Sluta spela martyr.

Du kan kalla allt jag skriver ultranegativt om det är det du ser det som ,men hur du kan få ett inlägg som handlar om många nya i startelvan och att det inte bara är att trycka på en knapp, till kritik mot Massimo är helt sanslöst.

För mej verkar det som att du ser vem som skrivit inlägg och bestämmer dej innan du läst att detta kommer vara negativt och emot Massimo.
Snart kan vissa av oss här skriva " Massimo gör helt rätt där " eller nåt liknande och vi kommer väl få tillbaka det som "fan va negativt och drygt ironiskt".
Leeds United sportcarl
2016-07-12 17:51
Rico Henry skulle kännas som ett riktigt riktigt kap om vi kan få in honom. är bara lovord överallt när man läser om honom, i övrigt nöjd med spelarna som kommit in, verkar som vi gått från att värva/låna spelare de tidigare 10 åren mellan free och 500 000 pund nu lagt oss i 1-3 miljonerspundklassen på spelarna,
2016-07-12 17:36
WhitesMOT// Och jag har aldrig sagt att alla spelare vi har värvat kommer lyckas men på dig låter det som att ingen kommer lyckas. Vi kanske sitter på en framtids landslagsman för Sverige i Antonsson, en ny Gradel i Roofe, en perfekt ersättare för Cook i Grimes, äntligen en riktigt stabil målvakt i Green och en mittbacksgeneral i Bartley. Jag hoppas på detta, men visst kan man se det som så att alla kommer misslyckas och att det blir ännu en mitten placering, inga fler spelare kommer köpas och om någon köps så är det mellan mjölk och Taylor kommer lämna och Monk får sparken innan jul samt Cellino är en idiot som aldrig lär sig. Jag överlåter detta tänk till någon annan för jag tror och hoppas tills motsatsen visar att jag har fel. Jag tycker vi tar små steg framåt hela tiden. Hade verkligen en tränare som Monk tagit chansen i Leeds om Cellino var en sådan idiot som folk målar upp honom som? Hade verkligen spelare velat spela i klubben om Cellino varit en sådan galning? Jag tror inte det och jag tycker media som vanligt målar upp en bild som inte stämmer. Cellino har gjort misstag, men enligt mig har han också lärt sig av dom.
2016-07-12 17:04
WhitesMOT// "Istället för att döma"... Jaja, jag ska ifrån nu se allt du skriver som positivt istället.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 16:06
@terry cooper:

Ja, det andra låter väldigt lite för en trotjänare som honom och sen landslagsman. 14-15 låter lite rimligare.

Fast han kanske tjänar extra på reklam för nån Toffee............ ;)))
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 16:00
@¤Thom Mattsson¤:

Monk är nummer 7 sedan Massimo köpte 2014. Det är vad jag kallar galet och inget tålamod. Evans var sparkad långt innan säsongen var över. Det är bara att det står inte så i papperna.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 15:56
@¤Thom Mattsson¤:

Var skäller jag på att han tar in för många ? Jag försöker bara beskriva min syn på hypen kring alla nya spelare och att det inte bara är att trycka på en knapp så kommer allt fungera.

Istället för att döma innan så kanske du ska andas och läsa 2 gånger. Bara för att jag inte vill ha Massimo så innebär det inte allt jag skriver är 100% kritik mot honom. Tro det eller ej men han gör rätt saker också. Något som jag har skrivit många gånger men det är väl enklare att döma rakt av.
Leeds United Ballsmash
2016-07-12 15:43
Ipswich slog Shelbourne som vi möter imorgon med 2-1 i lördags.
Leeds United Ballsmash
2016-07-12 15:34
Cooper missar förövrigt matchen imorgon pga lättare muskelskada.

sportcarl/

Googlade Dawson, alldeles riktigt gick han till Rotherham, inte spelat en minut än så länge dock. Verkar ha stannat av helt.
Leeds United Ballsmash
2016-07-12 15:32
Henry ser faktiskt skitbra ut på dom klippen jag sett, men mest offensivt. Kan nog användas lika mycket som vänsterytter.
2016-07-12 15:30
WhitesMOT//

Och intressant påstående om "galen ägare utan tålamod". Hur många tränare gick vi igenom förra säsongen trots uteblivna resultat? Lär Cellino av sina misstag eller blir det värre och värre? Bara en fråga...
2016-07-12 15:27
WhitesMOT//

Vänta lite här nu. Så nu får Cellino skäll av dig för att han tar in för många nya spelare mot förra årets lag som starkt kritiserades av flera stycken. Här inne av dig bland annat om jag inte är ute och cyklar?

"Mittenlag", "nedflyttningskandidater", "vi åker ur med detta skit lag", osv osv... nu går du igenom laget och säger 6 nya spelare som går in i laget som om det vore något dåligt? Om Taylor också skulle lämna så ser jag det som att två helt ordinarie spelare i laget lämnar. Visst att Silvestri sticker men han var ju så kritiserad ändå men just nu läser jag det som att det är dåligt om han stannar och dåligt om han går. Väldigt lätt att lyckas med att bygga ett lag i Leeds om man varken får ta in för många spelare eller sälja/släppa någon heller.
2016-07-12 15:19
WhitesMOT //

Leon Osman Basic salary.
2016 Income $1,170,000.
Obs i dollar o utan bonusar.
Gick in på samma sida o kollade bara vad som stod om bara Leon Osman.
1 170 000/52 = 22 500 dollar. Är väl lika med 14-15 tusen pund.
Vet inte om Osman har någon mer inkomst än fotboll.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 15:08
@terry cooper:

:))

Jag blev också överraskad men samtidigt nä man tänker på det så är det kanske inte så konstigt. Osman har varit Everton troget hela sin karriär och känns mer som en av få som valt kärlek till klubb framför pengar.

Han känns lite som en som varit anställd i ett företag i 25år, en som alla vet vad han kan och är väldigt uppskattad men ändå har hälften av vad flera andra med CV och 3år på företaget har. Fotbollen skiljer sig nog inte här jämfört med övriga yrkeslivet. Vill du tjäna mer så fly det du har :)
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 15:02
@¤Thom Mattsson¤:

Och vi borde fått dubbelt. Min egen åsikt.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-12 14:57
En annan sak som ingen pratar högt om är hur många nya vi förmodligen kommer ha i startelvan och hur detta ska klistra ihopa. Jag räknar kallt med att Taylor är förlorad för jag tror inte ett dugg på Massimos ord om att han vägrar sälja. Så just nu står vi här med förmodligen 3 nya i de bakre leden. Visst det kan knappast bli sämre än i fjol framförallt på mitten och i målet men det ska fortfarande klicka och helst så fort det bara går. Att söka ett stabilt försvar halvägs in i säsongen är inte att rekommendera. Sen om vi säger vi ska spela 4 på mitten bara för enkelhetens skull så hur ska det se ut där ? Dallas och Dia förmodligen klara men sen ? Grimes och Roofe ? 2st nya här också känns det som. Och på topp Wood och Anton alltså en ny. Summa kardemumma 6st nya direkt från start, ny stab och galen ägare utan tålamod. Spännande är ett understatement känns det som...
2016-07-12 14:41
Wow Osman hade 8.462 , det trodde jag aldrig. Jag ger mej. Trodde det var mycket högre. Där ser man. Undrar vad vi erbjuder han ? Men kommer han till oss för den lönen , så tycker jag vi inte ska tveka. Räcker han är med på träningarna o lär de unga vad som gäller , behöver inte spela ens.
Annons: