/england/leeds/forum/815.aspx/england/leeds/forum/815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2016-01-25 09:17
Om Cellino ekonomi är CS klass.
Hur kan han då säga att vi ska till PL ?
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 08:55
Och då undrar jag....hur vet ni vad LFU har ?

Är det bara för att dom inte gått in som Billy Big Bucks och kastat upp alla sina pengar på bordet som ni menar att LFU är fattiglappar ?

Hur många här inne är husägare ? Gjorde ni besiktning innan ni skrev på papperna ? Om där inte var budgiving på huset gav ni ägaren exakt vad han vill ha eller försökte ni pruta på priset ?
Leeds United sportcarl
2016-01-25 07:36
Abramovitj ekonomi är Pl-klass. Cellino ekonomi championship -klass. Och LFU:s ekonomi league one league two klass
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 07:24
Men då förstår jag ännu mindre.

Massimo är rik men inte jätte rik ? Inte mina ord.
Han kommer inte äventyra sin egen och sin familjs förmögenhet ? Inte mina ord.

Hur ska han då kunna göra en PL-satsning ? Hur ska han då kunna rusta en arena som klubben inte ens äger ? Vad är det som skiljer hans plånbok mot LFU i er värld då ? Ingen av dom är ju svaret om man ska gå för hur ni resonerar.
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-25 01:15
Lufc4ever,

Det billigaste alternativet är naturligtvis att ha en produktiv akademi, och att sedan sälja först innan man köper spelare (återinvestera).
Tyvärr inget alternativ som kan garantera ett slagkraftigt lag då bästa talangen/spelaren alltid behöver säljas.
Absolut inget som kommer att hålla i PL såvida man inte har en extremt duktig scoutingverksamhet där utveckling med tillhörande vidareförsäljning finansierar verksamheten (Porto, Lyon, Fiorentina mfl).

Sedan behöver tex ER en upprustning.
Hur ska LFU få pengar till sådant?
Genom att starta en insamling bland supporters som kanske tar 10 år?
Genom att sälja flera av klubbens bästa spelare?
Genom att avsätta en större summa av begränsade intäkter varje säsong i balansräkningen för framtida behov (lär också ta 10-talet år)?

En klubb i dag med PL-ambitioner behöver en ägare med en tjockplånbok som på kort varsel kan ge större/mindre pengainjektioner vid behov.
Allt annat kräver långsiktighet och att klubbens ambitioner tillåts strikt variera med klubbens resultaträkning.
Vad är en rimlig ambition för en sådan klubb? League Two med möjlighet till spel i Championship emellanåt?

Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-25 01:09
Med tanke på skillnaden mellan Cagliari och Leeds så tycker jag det är en ganska meningslös jämförelse. Leeds är en sovande jätte som med rätt förutsättningar, rätt investeringar och solid grund skulle kunna etablera sig i PL toppen. Vad är Cagliari i jämförelse? Detta vet ju Cellino säkert. Leeds fans kommer aldrig nöja sig med att ligga och harvs i mitten av the Championship och vad säger att Cellino är nöjd med det? Om du nu vill jämföra med Cagliari så tog ju Cellino dom till Europa League. Då betyder det att vi är på väg dit också i så fall? Ja tack :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 00:47
En sista innan natti natt....

Som nåt svar på din sista långa Thom :

Du såg siffrorna jag la upp. 79% tillbaka in i truppen. Samma modell har han alltid kört. M.a.o klubben betalar sig själv eller hur ? Han behöver inte lägga till något eget så länge böckerna är i balans och han kan sälja dyrt då och då.

Vad säger då att LFU inte skulle kunna köra samma modell ? Vad gör dom till ett sämre alternativ i detta fallet ? Är du med på hur jag tänker ?

Inte för att jag säger att det är den modellen jag önskar men om man tittar på det så så kommer inte LFU behöva ha mycket pengar. Det räcker med omvårdnad och balansering av finanserna så blir allt som nu. Samma sak annan ägare. Vi.
2016-01-25 00:46
@¤Thom Mattsson¤:

Äsch, kom igen Thom. Då erbjuder du syrran en "Bates".
Finns inga pengar för att köpa så kan man hyra ut till ett ockerpris ;)
2016-01-25 00:43
@¤Thom Mattsson¤:

Att köpa klubben kostade en liten slant också ;)
Ni exkluderade säkert detta.
Det kan fortfarande vara högt med £100 millar för rubb och stubb, men syftet var mer för jämförelse än att användas som en absolut sanning.
Ingen vet ju vad rubb och stubb skulle kosta, eller hur?
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 00:02
Tjatar om det.

LFU vill ha exclusive så man i lugn och ro kunde göra DD. Låter det som någon som inte har pengar ?

Vad du vill ha ja. Vad är det som säger att din värdering är rätt ? Syrran kanske har rätt ?

Samma sak kan du köra här. Massimo vill kanske ha ett överpris ? LFU vill i lugn och ro kolla om det är värt det. Massimo säger nej tack. LFU drar sig tillbaka.

Att göra DD är inte gratis och får man inte exklusivitet så finns risken att Massimo säljer till nån annan under tiden man gör DD. Helt normalt att backa då.
2016-01-24 23:47
lufc4vever//

Eller fick en enkel fråga om han kunde tänka sig att sälja klubben till fansen om de kom med ett seriöst bud, vilket han svarade ja på.

Skulle någon fråga mig om jag hade velat sälja min kära bil till min syster så hade jag också sagt, absolut - om hon har tid och pengar att köpa den så självklart 100 %.

Om det sedan visar sig att min syster ger mig 30 % av vad jag vill ha för bilen så skulle jag säga "fet chans syrran, mig lurar du inte!".
2016-01-24 23:44
Jag säger det återigen;

Är det någon som vill ha en multimiljardär som kan köpa allt han pekar på så kan jag inte prata emot det. En sådan miljardär kommer säkerligen att ta oss upp i Premier League på snabbast möjliga sätt och också göra oss till ett topplag igen. Det kommer dock krävas en stor miljardär med tanke på de stora rävar som huserar i toppen av Premier League idag.

Om det inte är en multimiljardär utan man istället vill gå upp med stabilitet, handklappningar och leenden så visst, då kanske LFU kan vara en bra idé. Problemet är bara att det verkar inte som de varken har pengar, plan eller erfarenhet att driva en klubb som Leeds United till framgång. Jag förstår verkligen inte vad det är som får folk att tro att med LFU så kommer alla våra unga spelare att stanna, nyförvärv kommer flygas in från alla världens håll och kanter och vi kommer flyga genom serien och upp i toppen av Premier League. Var det inte pengar vi behövde för det? Pengar som LFU inte verkar ha speciellt mycket av.

Så om det nu inte är Cellinos strategi man vill ha, inte heller en multimiljardär utan någonting "mittemellan" så undrar jag, vart och varför ska vi hitta en sådan?

Varför ska vi slita upp klubben igen? För att kanske kanske kanske bli lite stabilare och kanske kanske kanske kommer det satsas mer. Ingen vet ju det om det kommer in en ny ägare alá GFH som gubben i lådan och ska leva rövare med klubben igen. Då är vi tillbaka på ruta 1 igen. Cellino vet ju i alla fall vad klubben betyder, han har investerat i klubben och i området. Vi har fått tillbaka cateringen på Elland Road bland annat etc etc.

Jag köper snacket om en riddare i vit rustning som kommer in och strör pengar omkring sig men jag gillar inte tanken. Jag stödjer inte "på-låtsas-killarna" i LFU. Jag tror Cellino försöker så gott han kan men det är inte en lätt uppgift han har haft och har framför sig heller för den delen.

Vill någon annan försöka så varsågoda. Köp klubben av Cellino. Jag bryr mig inte ett skit, men jag hoppas i så fall att de som kommer in härnäst förstår vikten i att skriva livstidskontrakt med våra unga spelare, tacka nej till £11m bud på våra "bästa spelare" och om någon spelare "mot förmodan" skulle vägra skriva på ett nytt kontrakt - ja då vet i Gudarna hur snacket skulle gå. Kanske är det då i så fall spelaren som är en "greedy bastard" igen? För det skulle man ju aldrig kunna kalla Byram, det var ju Cellinos fel.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 23:37
@¤Thom Mattsson¤:

Kanske underskattade LFU ? Kanske drog en rövare för att locka ut andra köpare ? Kanske bara var sig själv och agerade emotionellt ?

Det vi vet är att han sa nej några dagar efteråt.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 23:17
@sportcarl:

Finns bara en garanti i livet.

Som sagt var dom ett jo-jo lag. Serie B även under Massimo. Flera gånger.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 23:08
@sportcarl:

Möjligen så. Det är ofta Transfermarkt har en lägre siffra än vad vi har hört i media. McContract har dom som £8,28m t.ex. Jag gissar dom tar bort alla klausuler.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 23:07
Lufc4ever 23:01 kan man få ägare som kan garanterat ta oss vill Pl så inte mig emot. Cagliari är dock utan Massimo inget serie A lag längre
Leeds United Duke
2016-01-24 23:07
Ingen mening att leta upp citat från Cellino. Ena dagen älskade han han Readfearn nästa dag var han en bebis osv.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Zlatan,z
2016-01-24 23:06
sportis //

Vissa ord skriver jag med versaler,därför att, dessa ord ska läsas med eftertryck !
Har heller inte svårt för att läsa någons, kråkfötter, här på forumet heller.
Vissa har svårt med rättstavning ibland, men int bryr jag mig om det .
Ett sådant är ordet OCKSÅ, detta stavas av en del som åxå, oxå, vet inte om dessa är slangspråk. i modernare sammanhang.
Nu låter vi allla här skriva på sitt sätt,utan att påpeka detta i fortsättningen;)
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 23:01
Det ska tilläggas att om man orkar titta på Massimos tid i Cagliari så ser siffrorna ungefär likadana ut om jag inte minns fel. Affärsmässigt så kan man inte gnälla nej. Gubben går ju med vinst på så vis.

Men kommer modellen att ta oss upp ? Mycket tveksam till det. Engelsk fotboll är extremt pengadriven. Vill du nå höjderna så bör du våga chansa.

Sen en sak till även om det blir lite skev jämförelse....

Massimos modell gjorde Cagliari till lite av ett jo-jo lag. Är det det vi vill Leeds också ska bli ?
Leeds United sportcarl
2016-01-24 22:55
Lufc4ever 22:32 lägger man till 50 % på Cellino på köp och sälj kommer man nog närmare sanningen. Bara Mccormack och Byram borde gett närmare 15 mille. Sedan har vi Smith, Sharp. Morison, Warnock och kanske någon till.
2016-01-24 22:47
Han har ju tydligen fått en fråga där om han kan tänka sig att sälja till fansen som han svarat självklart på, 100 %, absolut. Inget konstigt i det. Jag antar att många ägare skulle kunna tänka sig att sälja sitt ägande till sina fans om de verkligen hade blivit verklighet.

Men om fansen kommer med ett totalt skambud och inte har några planer eller erfarenhet av att sköta en megaklubb som Leeds United så förstår jag inte varför en sådan affär skulle genomföras?
2016-01-24 22:45
'Cellino confirmed a deal COULD be in the offing to Sky Sports News and told BBC Radio Leeds: 'One hundred per cent I will sell to the fans, IF they want to buy it and look after the club. The fans are the only asset the club has.'

Han säger visserligen att han vill sälja klubben till fansen till 100 % men han säger ju också att han kommer sälja klubben OM fansen vill köpa den och se efter klubben. Jag antar att något hände eftersom det aldrig blev aktuellt. Kanske för lite pengar, kanske för lite erfarenhet och kanske för lite plan och huckos puckos (skriver man så?).

Jag antar och hoppas det finns andra uttalanden från Cellino än de där för de säger ju inte mycket egentligen.
2016-01-24 22:41
lufc4ever//

Så, allt visar på den korta tid Cellino har varit i klubben, att ekonomin är bättre (dels har vi gått ur transfer embargot, dels sade ju bland annat Adam Pearson att vi låg bra till ekonomiskt och det har ju även Cellino själv sagt), att pengar som spelare säljs för i stort sett går direkt tillbaka till spelartruppen men att det säkert funnits stora hål att täppa igen innan det varit möjligt.

Kan man säga så? Som jag sa, under Bates dagar så såldes det spelare på löpande band utan att pengarna gick in i spelartruppen. Då ska det också sägas att vi gick in i en administration under den mannen och att spelare som Beckford ju gratis exempelvis samt att spelare som Johnson, Howson och Gradel i mångt och mycket satt i samma sits som Byram nu satt i. Skillnaden är väl att vi fick betydligt mer betalt för Byram än de andra spelarna.

Finns som sagt saker att klandra Cellino för men ser man till investeringar och ekonomiskt så tycker jag inte han är så fruktansvärd som vissa vill få honom till.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 22:38
@Zlatan,z:

Leeds United sportcarl
2016-01-24 22:31
Zlatan 22:04. Du skall inte skriva med versaler där det inte skall vara det!
skojar
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 22:30
En liten lek med siffror. Och håll i er nu för kommer några av er bli helt mållösa. Jag tar nåt i Massimos favör. Ken Bates - Köpta spelare 2006-13 = £7,45m. Sålda = £24,55m 30% "tillbaka" in i truppen,resten i fickan. Massimo Cellino - Köpta 2014-YTD = £10,17m, Sålda = £12,85m 79% tillbaka till truppen,resten till pajer. Skulle tagit GFH också men av nån anledning vill inte det funka. Källa : Transfermarkt. Pålitlighet : 0-100%
Leeds United Linus.M
2016-01-24 22:25
Det finns en anledning att man ska ha punkt och stor bokstav. Klart det blir svårare att läsa? Är ju inget konstigt?
Leeds United sportcarl
2016-01-24 22:25
Skall bli mycket intressant att se om Evans startar med Diagouaraga på tisdag borta mot Brentford. Tala om att få tufft bemötande på bortaplan i sin första match mot sin gamla klubb. Diago har för övrigt PSG som moderklubb
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 22:16
@¤Thom Mattsson¤:
Denne gången var det lågt, yes. Men det var bara en barnslig reaktion på att jag kan ju bli ägare. Hela tiden......nja om du nu vill vinkla så. Jag har påpekat det en gång och det var enbart i gott syfte. Jag har svårt att läsa det. Får ibland läsa 3-4 gånger innan jag får ihopa det. Därför tog jag upp det förra gången och enbart för att det ska minska risken för missförstånd.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-24 22:04
I verkligheten fungerar många människor så här.
Vissa begriper ALLT, trots att de saknar någon som helst EGEN, erfarenhet av det de påstår sig begripa bäst !!
Vissa människor inser sin Egen, oerfarenhet, i vissa frågor, och erkänner, att
de kan inte yttra sig i fallet !!!
Min fråga är: Har Cellino sagt, ATT LEEDS ÄR TILL SALU ?? Eller är det bara
rykten, som diskuteras här och NU ??
Annons: