/england/leeds/forum/814.aspx/england/leeds/forum/814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2015-09-29 17:08
Den vänsterbacken var ju tom uslare än bellusci! Imponerande av doukara får man medge.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United PutteBJ
2015-09-29 17:06
Ja vafan har han inte visat de takterna förut för :-) hoppas han kan tagga till av det nu. Han är ju fortfarande ung.
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 15:35
The Duke kreatör till de andra 2 också. Vänsterbacken är nog inte helt nöjd med sin insats :)
Leeds United PutteBJ
2015-09-29 14:04
Vilket jävla mål av Doukara igår för U21 laget. För helevte visa lite sånna takter för a-laget oxå. Det behöver dem mängder av.
Leeds United Silvestri the King /
2015-09-28 20:34
Mitt tips 2-1.........!_?.......
Leeds United BullenKarlsson
2015-09-28 17:21
Kapacitet till topp 10 tycker jag absolut.

Svårt att ställa högre krav än så just nu. Vi har nog inte tillräckligt bra lag för att spela ut nåt lag i den här divisionen.
Leeds United lufc4ever
2015-09-28 14:55
Det som oroar mej är att vi känns inte killer. Plan B finns liksom inte. Motståndarna tar ledningen och vi spelar på som om inget har hänt.
Boro matchen blir såklart speciell när dom tar ledningen så tidigt och kan backa hem och köra det dom förmodligen är bäst på i hela ligan,försvara.
Men det man såg i går känns som man har sett i flera säsonger nu. Uddlöst och idéfattigt. Rulla runt fint funkar men att sen sätta tänderna i motståndarna och försöka övermanna dem finns liksom inte där. Framförallt märker man det på ER. Vi trycker inte ner några motståndare i målvaktens knä. Iaf inte under längre perioder.
Frågan är om detta unga lag har karaktär till att ändra på detta. Jag tvivlar.
Leeds United krelleg
2015-09-28 14:43
För de som vill köpa årets tröja till ett bra pris finns den på aliexpress. Har inte köpt själv så oklart om det är "original", men svårt att se att det skulle vara kopia.

För de som vill stödja klubben finns den ju i klubbens webshop med.

Fan, mycket negativt på sistone med Pearson, Byram, 0-3 etc., men visst fan kunde det varit betydligt värre! Tycker ändå vi presterar OK efter förutsättningarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United BullenKarlsson
2015-09-28 14:18
Håller med. Tycker vi gör en helt okej match. Ljusår bättre än förra årets match och ändå en klar förlust. Backlinjen får helt enkelt ta på sig detta. 3 usla ingripanden som inte ska bli mål. Första målet är ju Nugent ensam mot 3 spelare och får in den.

Hur som helst. Spelmässigt tycker jag det såg bra ut. Botaka kan bli riktigt bra, när han vågar ta för sig mer.

Man ska ju också påpeka, med tanke på att vi gnällde lite över spelet mot MK Dons, att det är enkelt att dra sig tillbaka när man har en ledning.
Matchbilden hade kanske varit annorlunda om inte Boro gjort det snabba målet. De tillät oss ändå att rulla boll ganska enkelt. Problemet är att vi inte har något djupledsspel. Det är väl det som behövs med Ante ensam på topp. Kändes som vi hade inläggs-lägen men insåg att det finns ju fan ingen som kan nicka så vi spelar runt istället.

Tyvärr, jag tycker inte att Ante funkar ensam på topp, trots att han är en riktigt bra spelare.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-28 11:46
Boro är väl tippade att ta en av de två direktplatserna upp så att vi förlorar är väl inget att säga om egentligen. Jag ser mer till hur vi förlorar matchen spelmässigt. Tycker inte vi är utspelade, långt därifrån och med tanke på hur mycket mer rutin Boro har så är det ju anmärkningsvärt att två av våra kanske mest rutinerade såkallade "fältherrar" får ta på sig tre mål. Vet inte om jag är alldeles för positiv numera när jag säger att jag såg många fina intensioner offensivt. Botaka har enligt mig enormt mycket fotbollskunnande... han kommer bli väldigt viktig för oss, sanna mina ord. Ett tillslag i svåra situationer, snabba fötter osv. Gillade det jag såg. 3-0 hade lika gärna kunnat bli 2-1 och då hade det varit match igen och vem vet hur det hade kunnat sluta. Nu blev det 3-0 som inte på något sätt var orättvist men anser att domedagsprofetiorna får vänta en eller ett par veckor till.
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:59
personligen föredrar jag vi spelar lite sämre och vinner än har mest bollinnehav och chanser och förlorar, dock inget att säga om vinsten mot MK den var välförtjänt och förlusten mot M-boro inget att säga om
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:55
tyckte det var ganska väntat lag förutom bellusci(som dock har startat några matcher tidigare denna säsongen) och att ante startade men med wood skadad så var det ju ett bra val. bellusci med facit i hand katastrof, tror dock ingen här inne nämnde något innan start dock
Leeds United terry cooper
2015-09-28 10:43
@PutteBJ:
Köper det snacket före matchen i så fall men inte efter. Efter hade ju varit naturligt o sagt att jag ville inte göra 5 ändringar men pga bla bla bla så blev jag tvungen idag. Nu känns det ju som Owe säger A men ångrar vad han sagt o försöker släta över det. Kan ju vara så att kommunikation internt kunde vara bättre eller att något annat har påverkat.
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:37
Terry Cooper 1029, ja så kan man ju också se det, dumt av rösler och förtydliga sig:-)
2015-09-28 10:29
@sportcarl:

Det gör det väl det första uttalandet ännu mer allvarligare ??
Leeds United PutteBJ
2015-09-28 10:17
Kan ju ha art göra med skador och skavanker oxå. Givetvis vill han ju inte prata om det för att ge motståndarna fördel.
Leeds United sportcarl
2015-09-28 09:57
Phil Hay skrev ju typ 10 minuter senare med att rösler sa "We should'nt read anything Into that" men det lades visst inte ut här av någon anledning så jag får väl göra det nu
2015-09-28 09:07
@Linus.M:

Stämmer detta , så är det j-vligt allvarligt tycker jag.......
Leeds United sportcarl
2015-09-27 18:18
bamba var ute på hal is även precis innan målet och kunde även gjort ett självmål, men tror han tar revanch redan till nästa match likt silvestri gjorde, däremot tror jag bellusci spelat bort sig för alltid, normalt sett ser jag bamba och cooper som ett rilktigt bra försvarsblock och som jag skrev innan säsongen att cooper är den bäste och utvecklas hela tiden,
Leeds United PutteBJ
2015-09-27 18:12
Bamba ska ha cred för att han inte råkapade fabbrini efter att han halkade och med det drog på sig ett rött kort och kunde sett en avstängning på 3 matcher komma.

Annars var det ingen vidare försvarsdag för Leeds om man säger så. Känns som vi fick fan för att vi vann med 1-0 i 2a omgången mot dem ifjol idag.
Leeds United Duke
2015-09-27 17:45
Håller med Stonefree in med en mittback på lån. Borde finnas en del att välja på från PL. Vi släpper in alldeles för enkla mål i match efter match. Offsiden idag är offside men det är knappt. Cellino verkar dra i trådarna vad gäller en del av laguttagningen vilket är tråkigt. Rösler måste få fullt ansvar. Krävs segrar nu för det är inte många poäng ner.
Leeds United stonefree
2015-09-27 17:39
@Ballsmash:

Han var inte bra, men Bamba var inte långt efter, hur nära som helst att han nickade in ett självmål han med. Att inte vilja se Bellusci mer i Leeds tröjan är väl att ta i. Gjorde inte Cook ett exakt likadant självmål förra året, sånt händer alla kan ha en dålig da, sedan tror jag att det kommer att dröja innan vi ser honom i en startuppställning igen, men de är proffs och kommer igen!
Men kom ihåg att Stuani borde ha blivit utvisat när han fällde Taylor, Antenucci´s mål borde aldrig ha blivit avblåst, fattar inte hur huvuddomaren, kunde gå in av avgöra detta, linjedomaren står väl så mycket bättre till. Vi har ingen tur med i matcherna!
Leeds United Ballsmash
2015-09-27 17:19
Vill aldrig se bellusci i Leeds-tröjan igen. Han måste ha varit mutad idag.
Leeds United sportcarl
2015-09-27 16:53
inget vidare besked om Woods skada men får hoppas han är med snart,är ju minst sagt tunt bakom honom och Antenucci
Leeds United sportcarl
2015-09-27 16:47
thom 16:34, är väl bara att instämma i det du skriver, kanhända tycker jag kanske du var lite snäll i betygen mot Bellusci och Bamba, men aldrig fel att vara snäll,
Leeds United Linus.M
2015-09-27 16:46
Phil Hay ?@PhilHayYEP 12 minför 12 minuter sedan
Rosler a bit cryptic about his changes today. "Sometimes I can't tell you everything. I didn't plan to make five changes." #lufclive
Leeds United stonefree
2015-09-27 16:42
Jag tror jag dör (ironiskt) Thom och jag har lagt ett inlägg bara ett par minuter efter varann och är i det närmaste överens om allting. Fan tror det finns hopp för både Thom och mig och Leeds och mänskligheten! Nu kan inget gå fel framöver. "Marching on Together" Vi står enade mot allt det onda som förstör för Leeds!
Leeds United stonefree
2015-09-27 16:36
Vi försökte i dag, men tyvärr så är försvaret under all kritik. Om vi bara kunde få ordning på den, så borde vi vara med där uppe, för spelet är inte så pjåkigt längre. Tyckte spelare som Cook, Mowatt och Antenucchi, höjde sig lite mer, Botaka kommer att bli bättre med lite matchträning.
Säger det igen, vi måste låna in en riktig bra mittback ifrån PL, som vet vad som gäller, det är prio 1.
Som sagt vi har nu 2 hemmamatcher i rad, det hade vi förra veckan också, mot Brentford och Ipswich och det vet vi ju hur det gick, men vi får hoppas på bättre lycka nästa gång och då kan vi inte ställa upp med endast en forward, det är inte rätt på hemmaplan.
Vi kastar den här skitmatchen bakom oss och går vidare, det finns inte mycket att göra. Bara hoppas att Cellino inte tappar tålamodet med Uwe Rösler, för det hjälper inte att sparka någon i det här läget. Men vi måste börja komma igång, det blir en väldigt tajt serie. tror det krävs mer än 50 poäng för att hänga kvar i år!

MOT MOT
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-27 16:34
Hur man än vrider och vänder på det så vinner man inga matcher genom att ge bort tre mål. Bellusci får gärna ge plats åt Cooper eller till och med Wootton. Intressant tycker jag att folk ville ha in Byram "ur position" på yttern istället för Doukara som ju är ytter. Var inte Byram högerback för bara ett par timmar sedan? Nåväl, slut på ironin och dags att titta på fakta. 3-0 mot Boro efter två tavlor och en hands, spelet såg stundtals okey ut måste jag ändå säga med lite fyndigt spel. Ärligt talat så tyckte jag Botaka såg intressant ut. Gjorde det relativt enkelt för sig men bra bollkontroll, snabba reaktioner och bra blick. Dallas osynlig, Mowatt börjar komma igång men fruktansvärda frisparkar och hörnor. Har vi verkligen ingen bättre? Cook helt okey, Adeyemi såg jag knappt. Antenucci försöker och försöker och gör väl ett gediget arbete och borde aldrig blivit avblåst för offside. Bamba och Bellusci helt under isen medans Taylor och Berardi får godkänt. Berardi såg pigg ut i första tycker jag. Kändes som att vi verkligen saknade spjutspetsen Wood idag. Han hade säkert kunnat få in ett mål från ingenstans vilket är vad som behövs i ett lag. Bara till att bita i det sura äpplet och börja vinna matcher. Två hemma matcher nu som sagt och sex poäng där så tycker jag ändå vi gjort en bra start med 4-5-2 på 11 matcher. Två förluster och det ser ju rätt mörkt ut för tillfället kanske framförallt för Rösler. Silvestri - 6 Beradi - 6 Bamba - 4 Bellusci - 4 Taylor - 6 Cook - 6 Adeyemi - 5 Mowatt - 6 Botaka - 5 Antenucci - 6 Dallas - 5
Leeds United lufc4ever
2015-09-27 16:12
Det betyder egentligen inte ett skit för vi hade inte fått med oss nåt ändå, men visst fan var deras första hands ??
Annons: