/england/leeds/forum/813.aspx/england/leeds/forum/813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hartey
2015-09-29 22:42
Åby// det kan vi, Iggy Pop är kungen !!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Åby.Krona
2015-09-29 22:22
Celinos uppgång o fall kan vi älta hur mycket som helst här tydligen .Men vi kan möjligen komma överens om att han är en wild one
Leeds United terry cooper
2015-09-29 21:55
Hur var det nu.
Vem skulle kasta första stenen ????
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 21:31
Jag ser inte det som förföljelse. Mycket av det som Linus skriver om Massimo håller jag med om och tycker är befogat. Massimo Cellino är en följetong och på många sätt en intressant person. Bra och dåligt.

Att påpeka hur fel en person på ett fotbollforum har varje dag vad han än skriver är inte samma sak tycker jag. Det är bara sorgligt.
Hartey
2015-09-29 21:18
Sportcarl// du behöver inte påpeka att man inte gillar Cellino, det gör säkert hälften av alla Leeds supporter inklusive mig själv. Du har sagt det 1000 gånger och det tillför inget och är bara irriterande. Du är ju väldigt kunnig när det gäller allt runt Leeds så hjälp Linus att skriva artiklar eller varför inte en krönika med dina tankar runt LUFC. Vill du ha ett inlogg så säg bara till.
Leeds United sportcarl
2015-09-29 20:48
Lufc 2043 , finns ju en till du kan nämna det för, en person som konstant förföljt cellino i 1 åroch gjort det till en följetong, men det kanske inte du märkt, kanske lättare se att jag påpekar det varje dag,
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 20:43
@sportcarl:

Och det bidrar ju till att förbättra stämningen här inne att påpeka det om och om och om och om....
Leeds United Linus.M
2015-09-29 20:22
Rättegångarna är i oktober. Vi får se hur dessa går :)
Leeds United sportcarl
2015-09-29 20:13
Duke 1943, instämmer då känns det ju som Linus ständigt kastar sten i glashus, han har ju haft fel hur många gånger som helst,
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 20:13
Då drömde vi stora drömmar.

Örk, så fel allt blev sen. Måtte vi få chansen igen.
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 19:57
Snickers ?
Leeds United Duke
2015-09-29 19:43
Sportcarl// Cellino håller inga löfte varför ska ingen kunna ha fel här heller då? Doukara, visst fint mål och han började bra förra säsongen med men han är för dålig. Ingen krigare överhuvudtaget så han ser jag gärna lämna tillsammans med Beluschi och Sloth.
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-29 19:02
En bra artikel med mycket positiva signaler, och ändå sågas det friskt. Bara här som det händer..... Näpp, nu är jag trött på denna skitkastning, och den negativ attityd som frodas här. Jag går någon annanstans. Siste man släcker ljuset. Lycka till. EDIT: Tänkte avboka LUSS-resan, men nej, fan heller. Jag behåller min plats på LUSS-resan då det är en gammal dröm att besöka ER som ingen här ska få förstöra, men ni slipper se mig på SF. Adios!
Leeds United sportcarl
2015-09-29 18:40
Var det inte cellino som skulle sälja för längesedan Linus? Eller var det bara påhitt eller önsketänkande från din sida?
Leeds United Linus.M
2015-09-29 18:21
Skönt, om nu Cellino kan hålla sitt löfte.

“He needs help, he needs help to relax a bit and to let the players relax, but believe me I’m going to let this work."

Då blir det väl inte bättre om man går ut i Sky Sports och sågar Byram?

Vidare säger Cellino att vi ska gå för steget upp nästan år men det sa han förra året också så det lägger jag inte stor vikt i.
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 18:12
Nu är ju u21 gåfotboll många gånger men jag tror han blivit använd fel många gånger. Han känns som klassisk target men utan huvudspel tyvärr. Han kom också i kläm när Redders fick för sig att Morison skulle vara kungen förra säsongen. T.o.m Zlatans självförtroende hade hamnat på noll om man får veta att Morison är före i ledet.
Leeds United Ballsmash
2015-09-29 17:08
Den vänsterbacken var ju tom uslare än bellusci! Imponerande av doukara får man medge.
Leeds United PutteBJ
2015-09-29 17:06
Ja vafan har han inte visat de takterna förut för :-) hoppas han kan tagga till av det nu. Han är ju fortfarande ung.
Leeds United lufc4ever
2015-09-29 15:35
The Duke kreatör till de andra 2 också. Vänsterbacken är nog inte helt nöjd med sin insats :)
Leeds United PutteBJ
2015-09-29 14:04
Vilket jävla mål av Doukara igår för U21 laget. För helevte visa lite sånna takter för a-laget oxå. Det behöver dem mängder av.
Leeds United Silvestri the King /
2015-09-28 20:34
Mitt tips 2-1.........!_?.......
Leeds United BullenKarlsson
2015-09-28 17:21
Kapacitet till topp 10 tycker jag absolut.

Svårt att ställa högre krav än så just nu. Vi har nog inte tillräckligt bra lag för att spela ut nåt lag i den här divisionen.
Leeds United lufc4ever
2015-09-28 14:55
Det som oroar mej är att vi känns inte killer. Plan B finns liksom inte. Motståndarna tar ledningen och vi spelar på som om inget har hänt.
Boro matchen blir såklart speciell när dom tar ledningen så tidigt och kan backa hem och köra det dom förmodligen är bäst på i hela ligan,försvara.
Men det man såg i går känns som man har sett i flera säsonger nu. Uddlöst och idéfattigt. Rulla runt fint funkar men att sen sätta tänderna i motståndarna och försöka övermanna dem finns liksom inte där. Framförallt märker man det på ER. Vi trycker inte ner några motståndare i målvaktens knä. Iaf inte under längre perioder.
Frågan är om detta unga lag har karaktär till att ändra på detta. Jag tvivlar.
Leeds United krelleg
2015-09-28 14:43
För de som vill köpa årets tröja till ett bra pris finns den på aliexpress. Har inte köpt själv så oklart om det är "original", men svårt att se att det skulle vara kopia.

För de som vill stödja klubben finns den ju i klubbens webshop med.

Fan, mycket negativt på sistone med Pearson, Byram, 0-3 etc., men visst fan kunde det varit betydligt värre! Tycker ändå vi presterar OK efter förutsättningarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United BullenKarlsson
2015-09-28 14:18
Håller med. Tycker vi gör en helt okej match. Ljusår bättre än förra årets match och ändå en klar förlust. Backlinjen får helt enkelt ta på sig detta. 3 usla ingripanden som inte ska bli mål. Första målet är ju Nugent ensam mot 3 spelare och får in den.

Hur som helst. Spelmässigt tycker jag det såg bra ut. Botaka kan bli riktigt bra, när han vågar ta för sig mer.

Man ska ju också påpeka, med tanke på att vi gnällde lite över spelet mot MK Dons, att det är enkelt att dra sig tillbaka när man har en ledning.
Matchbilden hade kanske varit annorlunda om inte Boro gjort det snabba målet. De tillät oss ändå att rulla boll ganska enkelt. Problemet är att vi inte har något djupledsspel. Det är väl det som behövs med Ante ensam på topp. Kändes som vi hade inläggs-lägen men insåg att det finns ju fan ingen som kan nicka så vi spelar runt istället.

Tyvärr, jag tycker inte att Ante funkar ensam på topp, trots att han är en riktigt bra spelare.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-28 11:46
Boro är väl tippade att ta en av de två direktplatserna upp så att vi förlorar är väl inget att säga om egentligen. Jag ser mer till hur vi förlorar matchen spelmässigt. Tycker inte vi är utspelade, långt därifrån och med tanke på hur mycket mer rutin Boro har så är det ju anmärkningsvärt att två av våra kanske mest rutinerade såkallade "fältherrar" får ta på sig tre mål. Vet inte om jag är alldeles för positiv numera när jag säger att jag såg många fina intensioner offensivt. Botaka har enligt mig enormt mycket fotbollskunnande... han kommer bli väldigt viktig för oss, sanna mina ord. Ett tillslag i svåra situationer, snabba fötter osv. Gillade det jag såg. 3-0 hade lika gärna kunnat bli 2-1 och då hade det varit match igen och vem vet hur det hade kunnat sluta. Nu blev det 3-0 som inte på något sätt var orättvist men anser att domedagsprofetiorna får vänta en eller ett par veckor till.
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:59
personligen föredrar jag vi spelar lite sämre och vinner än har mest bollinnehav och chanser och förlorar, dock inget att säga om vinsten mot MK den var välförtjänt och förlusten mot M-boro inget att säga om
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:55
tyckte det var ganska väntat lag förutom bellusci(som dock har startat några matcher tidigare denna säsongen) och att ante startade men med wood skadad så var det ju ett bra val. bellusci med facit i hand katastrof, tror dock ingen här inne nämnde något innan start dock
Leeds United terry cooper
2015-09-28 10:43
@PutteBJ:
Köper det snacket före matchen i så fall men inte efter. Efter hade ju varit naturligt o sagt att jag ville inte göra 5 ändringar men pga bla bla bla så blev jag tvungen idag. Nu känns det ju som Owe säger A men ångrar vad han sagt o försöker släta över det. Kan ju vara så att kommunikation internt kunde vara bättre eller att något annat har påverkat.
Leeds United sportcarl
2015-09-28 10:37
Terry Cooper 1029, ja så kan man ju också se det, dumt av rösler och förtydliga sig:-)
Annons: