/england/leeds/forum/806.aspx/england/leeds/forum/806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-10-16 18:26
Linus// Så vad var planen i början av säsongen och vad har ändrats? Är det Cellinos fel att inte Rösler fått ordning på laget ännu? Har inte Cellino gjort sitt genom att värva spelare och behållit de vi ville behålla efter förra säsongens slut? Är det inte lite upp till spelarna och tränaren att kamma hem poängen eller ska Cellino behöva stå till svars för varenda poäng tapp och alla andra ska få cred när vi vinner. Samma mönster går ju igen från förra säsongen.. komiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-10-16 18:22
Förövrigt... Säg att Elland Road tar 38 000. Är det inte alltid några tusen som aldrig säljs? För de är reserverade för annat folk i princip...?

Brighton matchen 2013(?) så kom det väl runt 35 000 och då var det "slutsålt". Vi snittar väl runt 24-25 000 åskådare varje hemmamatch. Vilket betyder 10-11 000 människor som inte kommer, det är inte jättedåligt med tanke på resultaten och all skit som händer runt omkring klubben.
Leeds United Linus.M
2015-10-16 18:17
Thom//

Jag såg också en plan i början av säsongen. Men som lufc4ever, den är borta, försvunnen eller iallafall inte i bruk just nu. För det jag ser är en man som börjar få mer och mer fans emot sig. Det slutar aldrig väl.

Och det blir inte bättre med våra usla resultat på planen.
Leeds United Linus.M
2015-10-16 18:16
Dessa tre TWEETS (Varning!) summerar mina tankar ganska bra...

The Scratching Shed ?@TSSLUFC 8 minför 8 minuter sedan Visa översättning
Silliest thing is, The FL won't give a shit about #LUFC taking less away - it's just less drunken Leeds fans to worry about.

The Scratching Shed ?@TSSLUFC 7 minför 7 minuter sedan
So while I wholly agree that the rescheduling is beyond a joke (It's become a nuisance for me having to rearrange work), Cellino's... #LUFC

The Scratching Shed ?@TSSLUFC 7 minför 7 minuter sedan
...attempt at protesting it is just silly. The only people who'll suffer are our own fans. #LUFC
2015-10-16 18:07
Buys the club takes us out of debt people stil moan. Puts his own money into the club and buys decent players and people stil moan, tries doing right by hus own fans and people stil moan. Massimo cellino just give up cause us Leeds fans will always moan even if you get us to the premier league we'd stil find a way just leave and we'll take ken back again that seems to be what every Leeds fan wants
Leeds United stonefree
2015-10-16 18:06
lufc4ever 17:43 och Hartey 17:45

Ni har helt rätt.

Just nu känns det som jag bara kastar mina pengar i sjön. 2 goldmembers card har jag köpt till ingen nytta av ett pris till över 1200 kronor. Jag åker över varje månad och försöka stöter en klubb, som egentligen skiter i mig, det börjar lukta Bates igen. Varför kan inte bara Cellino låta andra sköta om klubben, han får snart veta att han lever om han står fast vid 2000 borta biljetter. Det kommer att bli en uppvigling på South av sällan skådat slag.
Det är väl inte vi som pratar om PL hela tiden, varje år säger klubben att i år ska vi etablera oss i topp 10 för att nästa år tag steget upp. Nämn 3 spelare i dagens trupp som i den form de har visat hittills, håller PL klass? jag ser då ingen. Vi är ljusår från PL just nu. En vinst i morgon är ett måste om vi ska få ett halmstrå att klamra oss fast vid. Efter det kommer det 2 bortamatcher.
Leeds United Silvestri the King /
2015-10-16 18:01
Lufc 4 ///

köper din liknelse med en misshandlad,"hund",-(med hull och hår,) bara att visa
ett handfast, tillrättaläggande, och det kommer Cellino säkert att visa framöver.!!
Om han vill ha fansen kvar, vill säga ??
2015-10-16 17:56
Linus, lufc4ever// Okey, min siffra på 20k var kanske lite överdriven även om vi haft siffror nedåt 20k ibland så är de ju oftast högre än så. Låt oss istället säga att vi hade kunnat sälja runt 15 000 mer biljetter per match i snitt då? Kanske mer verklighet än 20k. Jag håller med dig Linus, och jag har sagt det i säkert 10-12 år nu att fansen är vår största tillgång. Ta mig inte fel hela tiden. Tråkigt att du ska se mig som någon som hela tiden klagar när det enda jag egentligen försöker är att se positivt på saker. Jag vet att Leeds fansen åker land och rike runt för att stötta Leeds på bortaplan och jag vet också att den bästa stämningen är på bortaplan enligt många hardcore fans som jag faktiskt diskuterar med en hel del på WACCOE där jag har långt över 10 000 inlägg. Jag förstår känslan från många att det är ödestigert att vi nu bara kommer få 2000 biljetter till dessa matcher men år efter år är vi i topp när det gäller utsålda bortasektioner. Det betyder ju indirekt en jävla massa pengar till FL och det enda de gjort genom åren är att försäkra sig om att vi stannar kvar där vi är. Sen har tidigare ägare och tränare gjort sitt bästa för det också ska väl sägas. Nu var egentligen inte detta min poäng heller utan mer att jag för första gången på flera år faktiskt ser att vi har en plan med nyförvärv och framtiden. Med framgång föds givetvis framgång så det första vi borde göra är att spela en underhållande fotboll som får fansen att komma tillbaka, självklart. Men jag kan inte se Cellino göra på något annat sätt än vad han gör just nu. Han satsar stora pengar på nyförvärv för denna ligan, släpper spelare vi inte vill ha i klubben och anställer en tränare vi alla ansåg vara rätt. Vet inte vad mer jag kan säga...
Leeds United lufc4ever
2015-10-16 17:55
@Hartey:

Mmm

Men det är väl SKY och FL´s fel ?

Och vem ska hindra de andra klubbarna från att sälja till biljettlösa på matchdagen ? Säga nej till pengar som står utanför arenan gör man ju nog.

Nä, detta är genomtänkt......
Leeds United lufc4ever
2015-10-16 17:52
Kom precis på att det är ett genidrag av Massimo att bestämma över fansen. Nu kommer ju den jobbiga pressen på laget minska. Precis som Ove önskat. Spelarna kan slappna av och spela ut. Ser fram emot en bortasvit med vinster !!

Dubbla biljettpriserna till hemmamatcherna också eller stäng av båda kortsidorna för renovering. Då kommer hemmavinsterna också.
Hartey
2015-10-16 17:45
Att bara ge Leeds 2000 bortabiljetter bäddar för bråk på bortamatcherna när Leedsfansen försöker köpa biljetter på hemmaläktarna
Leeds United lufc4ever
2015-10-16 17:43
Thom //

Att det gapar stora hål på ER är för mej väldigt enkelt att förstå. Klubben ,och med klubben menar jag fansen, har blivit våldtagna i 10 år. Stora delar av den gamla basen har lämnat in och insett att deras pengar kan gå till annat. Många i generationen som skulle följt under dessa 10 år har tagit den enkla vägen ut och supportar nåt av plastlagen i PL istället. Eller helt enkelt valt annat i livet eftersom dragkraften till ER inte funnits.

Sånt repareras inte på en eftermiddag. Grass roots tänket klubben har är bra men det kommer ta tid. Jag kan ha fel men jag har för mej att snittet i år är bättre än det var förra säsongen vid denna tiden. Det tror jag kan tillskrivas renoverad trupp, egna talanger, en första lugn försäsong sedan Hedenhös, Ove, Pearson och att Massimo hållt sig lugn.

Men nu har 10 matcher spelats av säsongen. Ännu har det inte blivit nån Heavy Metal utan snarare dansband med hack i skivan. Pearson kommer helt plötsligt på att han rugbyklubb går dåligt och Massimo börjar bestämma över fansen.

Jag är ledsen men jag vet hur jag ska kunna se ljuset i tunneln ? Det var där ett tag, det medger jag men istället för att vi närmar oss utgången så har någon återigen bromsat.

Har sagt det tidigare men kan säga det igen. Många fans är som en misshandlad hund. Det räcker inte med att ge lite godis och tro att hunden kommer sitta fint efter det. Det kräver mycket mycket mer för att återfå hunden förtroende och minsta lilla misstanke om att få stryk får djuret att rygga och visa tänder.

Förtroende tar år att bygga. Rasera det gör du på sekunder.
Leeds United Linus.M
2015-10-16 17:34
Är det något denna klubben äger och har som faktiskt betyder någonting, så är det väl fansen? Nu ska vi tydligen få bort detta med.
Leeds United Linus.M
2015-10-16 17:32
Thom//

Varför de gapar runt 20 000 platser (hur du nu får det till det...) tomma? För att vi inte har någon ambition. Det är därför. Ändå så åker hardcore fansen (mellan 4-6000?) på bortamatcherna för att stötta sitt lag. Nu kan de bara åka 2000 tack vare Cellino.

Det brukar väl vara runt 25 000 varje match och Elland Road har ungefär 37 000 platser? Det är 12 000. Inte 20 000.
2015-10-16 17:03
lufc4ever//

Jag tänker inte försöka få dig att bli optimistisk för jag vet att det inte kommer gå. Jag tänker inte heller försöka få dig till att gilla Cellino. Allt jag säger är att som det är nu så är han det enda hoppet vi har och så länge det ser ut på det sättet, tills vi ser ett bättre alternativ så kommer i alla fall jag stå bakom honom och hoppas på att hans uppdrag blir slutförd. Jag tycker ändå att många av hans beslut inför och under denna säsongen har varit helt i linje med min egen.
2015-10-16 17:01
Sen en annan sak. Det har snackats här om alla fantastiska fans Leeds United har. En ONE CLUB CITY. Hur många hundratusentals pund förlorar klubben varenda hemma match för att vi inte säljer ut mer än halva arenan? Nu gråter folk för att Cellino vill straffa klubben med att bara köpa 2000 biljetter men varför gapar runt 20 000 platser tomma på Elland Road på varenda hemma match?
Leeds United lufc4ever
2015-10-16 17:00
Ärligt talat så orkar man snart inte bli förbannad längre. Jo, över en sak och det är att man hela tiden försöker ge Massimo en chans till.

Han tänker bara med hjärtat och aldrig med hjärnan. Det må låta en aning sunt hur han resonerar men kruxet är att detta är enbart för hans egen skull. Detta är hans kamp mot FL och han drar återigen in Leeds United i den.

Detta hade inte hänt med Pearson här. Tyvärr tror jag det är just såna här påtända beslut som fick det att rinna över för Pearson. Han orkade bara hålla emot en liten stund. Tror inte han enbart lämna på på de grunder som sades. Ingen kan jobba med Psyko för länge.
Bara min egna åsikt.
2015-10-16 16:58
I många år har Leeds varit en kassa ko för Football League. Vi har sålt ut bortasektion efter bortasektion. Det enda FL gjort genom åren är att straffa klubben så kan vi slå tillbaka mot dom på något sätt är iaf jag glad.

Folk glömmer snabbt men hoppas de flesta kommer ihåg "15 points, who gives a fuck? We're super Leeds and we're going up."

Shaun Harvey sitter i styrelsen för FL, bara en sådan sak!
*
*
Sen ser jag att folk pratar om satsning, unga spelare och missad uppflyttning.

Vad jag inte förstår är hur en klubb ska kunna satsa massa miljoner pund utan tillgångar. Någon kanske kan förklara det för mig? Vill folk att Cellino ska satsa alla sina familjetillgångar på svart på roulettbordet också för det vore ungefär samma sak.

Lyssna nu; vad som idag sker i Leeds United är förmodligen den ENDA vägen vi kan gå för att nå Premier League inom en snar framtid. Vilka andra sätt finns? Jag kan nämna några:

1) Cellino satsar £20-30m av sina egna pengar på spelare och ber till Gudarna att det ger avkastning. Gör det inte det så är både klubben och Cellino körda. Dels får vi inte satsa sådana pengar då vi inte har dessa pengar enligt de nya reglerna och dels så är det inte förenligt med framgång (kolla Fulham exempelvis).

2) Cellino säljer klubben till.... någon? Ingen rik affärsman har velat ta i Leeds med tång de senaste 10 åren så vem skulle vilja det nu helt plötsligt. Saken är den att den nya ägaren inte heller kan skynda snabbare än vi gör nu på grund av de restriktioner som finns idag vad gäller köp av spelare i förhållande till inkomster.
*
*
Så någon får gärna förklara för mig vad det är som är så katastrofalt dåligt med den situation vi nu befinner oss i? Jag håller med att resultaten inte gått vår väg så här långt. Jag håller med att spelet inte varit det bästa och att vissa spelare inte presterat som vi hoppats på men vi måste se det positiva också.

Vi har ett ungt lag, vi har släppt alla journeymen som var här för att dra in de sista punden i sin plånbok, vi har satsat miljoner pund på nya spelare. Det snackades om innan säsongen att vi skulle tappa varenda ung spelare och då lät det som att de var blodet och hjärtat i klubben. De är fortfarande här och är en stor del av vår trupp. Vi snackade innan säsongen om att få in yttrar. Cellino har fixat in Botaka, Buckley och Dallas. Tre spelare som många i den här serien säkerligen INTE tackat nej till.

Jag håller också med att vi tidigare sagt att vi måste ha tålamod men är det någon gång vi borde ha det så är det nu. Ge laget lite andrum, och jag tycker också Rösler borde få det men får han inte ordning på laget inom de närmaste 3-4 omgångarna så lär han få kicken. Inte mer än rätt i så fall!

MOT Forever!
Leeds United Tobbe O
2015-10-16 16:38
Som sagt vissa saker har Cellino gjort bra men inget fan av honom. Detta är ett nytt skitbeslut!! Undrar om det hänt om Pearson varit kvar?
Leeds United Linus.M
2015-10-16 16:21
Stackars folk som betalar höga summor för "membership". Inte värt någonting nu.
Leeds United Linus.M
2015-10-16 16:12
Är Cellino seriös? Nu får Leeds fansen inte köpa mer än 2000 bortabiljetter för att Cellino är arg på FL.

Förstår irritationen men detta skadar laget/fansen mer än vad det gör nytta....
Leeds United Linus.M
2015-10-16 16:04
Tobbe//

Hur många år har vi inte sagt att vi "bara" behöver lite spetskvalitet, att vi har en ung trupp osv osv?...
Leeds United Tobbe O
2015-10-16 15:24
Stonefree// Ibland tror jag tyvärr man måste vänta. Vi hör hemma i PL och har varit borta därifrån alldeles för länge, inget snack om saken men vad vill du göra? Man kan sitta och klaga över att det satsats för lite men vi kan inte leva över våra tillgångar. Vi har gjort det förut och jag tror ingen vill göra det igen.

Jag är inget fan av Cellino men jag tycker utrensningen av alla överbetalda föredettingar han har gjort och satsningen på unga spelare som har framtiden för sig är helt rätt. Visst riskerar vi säkert att tappa en del spelare på vägen uppåt men då ska vi åtminstone se till att få bra betalt för dem så att vi kan investera de pengarna i andra kvalitetsspelare. Det är min övertygelse att det är så man bygger en framgångsrik klubb, inte som tidigare genom att huvudsakligen ta in spelare som är på väg nedåt i karriären och som när deras kontrakt löper ut inte genererar en enda krona i intäkt.

Leeds United stonefree
2015-10-16 13:42

Tobbe O klockan 12:30
Är vi inte topp 6 den här säsongen, kan du glömma spelare som Byram, Cook och Taylor i Leeds nästa säsong och det är ju det som är problemet, alla säger vänte, vi måste ge dom tid. Det enda som inte finns är tid i dagens fotboll. Sedan sitter Antenucci och Adeyemi på utgående kontrakt. Vilka lag har gått upp i PL på egna lovande unga spelare de senaste 10 åren? Jag hittar ett enda och det är Southampton, annars har lagen bestått av en blandning av unga lovande och gamla PL spelare. Jag åker över nu igen om mindre än 2 veckor, en sak är säkert, mitt och några andras gnäll här inne är peanuts jämnfört med vad man hör i Leeds. Det har gått så dåligt att folk är så frustrerade, lite på gränsen till otäcka ibland, nu sist jag var över mot Ipswich, gick det över styr och dom jag stod bredvid gick amok och började kasta petflaskor med vatten mot spelare och domaren. Har en liten känsla av att all den frustrationen över Leeds uteblivna framgånger, kommer att utmynna i någon ny falang av "Service Crew"
Leeds United lufc4ever
2015-10-16 13:28
Terry //

Just därför jag la till vad jag skrev inom parantes ;)

Det jag hänger upp mej på är att det sunda förnuftet och grå ärlighet som Ove kör med i detta fallet känns bara avtändande och trist.

Det brukar snackas om den 12:e spelaren och hur bra den är. Ove verkar inte vilja ha med sig den 12:e i båten iom sina uttalande. Naturligtvis är det mycket upp till hur man spelar som avgör om man får nummer 12 med sig men det blir ju inte bättre med grå tråkig verklighet.

Han har talat om för oss gång på gång att 10:e plats är nog rätt mål för säsongen. Känns inte som att vi behöver höra det beskrivet som nu i andra ordval men med samma betydelse. Tolkar det bara som att han känner sig pressad att uppnå målet.

Nä, om Herb Brooks skrivit memoarer eller nån bok om Miracle On Ice så se till och läs den Ove. Där hade du en som kunde motivera fastän allt talade emot vad han hade att tillgå.

silverfisk
2015-10-16 12:53

är väl bara för spelarna att ta tränarens kritik och gå ut och visa att dom är bra nog för att gå upp, i stället för att gå och lipa.
sen kan dom ju peka fingra åt honom när dom har bevisat det.
MOT

Leeds United terry cooper
2015-10-16 12:36
Tycker det känns som att spelarna tror att de är bättre än vad de i själva verket är.
Jobbar inte som ett lag. En match är 90+ o då gäller det att göra vad som kvävs.
Har laget en hyfsat bra dag så kanske det går någorlunda lätt.
Har laget en tung o trög dag , då är det blod , svett o tårar som gäller.
Leeds United Tobbe O
2015-10-16 12:30
Vad alla hetsar upp sig. Är det någon som allvar trott att detta laget ska kunna gå upp denna säsongen. Owe säger väl bara det vi alla egentligen vet, det här laget är ännu inte tillräckligt bra för att gå upp. Vi bygger ett lag med unga lovande spelare som behöver växa. Vi har oerhört lite rutin i laget, ge dem denna säsongen och krydda med ytterligare några spetsförvärv till nästa säsong så tror jag vi på allvar kan blanda oss i striden då. Jag lägger hellre pengarna på en kille som Botaka än på en halvmedioker 30-plussare som inte längre platsar i ett bottenlag i PL även om 30-plussaren på kort sikt gjort oss bättre.

Vi riskerar ännu en tråkig säsong i mitten av tabellen men jag gillar ändå tänket vi har. Tålamod nu med Rösler istället för den sedvanliga paniken för att vi inte ligger med i toppen. Skulle vi ligga farligt nära nedflyttning vid jul, då kan man börja diskutera om han ska vara kvar.
Leeds United Silvestri the King /
2015-10-16 12:25
Lugn i stormarna här-å sväär inte så förba..at-låt Rösler, FÖRSÖKA, åtminstone att låta spelarna få komma igång, att lära känna varandra en säsong i alla fall. I morron dock, kan jag INTE,tänka mig att det blir vinst för Leeds !! Brighton är ju i alla fall för närvarande topplaget i tabellen. Visst, vem kan inte bli bedrövad, när allt bara saboteras,av motgångar. Det går inte att varje år tro, att nya managrs, nya spelare, är det som kommer att lyfta Leeds till forna tider. Det kanske aldrig kommer att gå,...........antingen får man fortsätta denna kretsgång, eller , kan man i värsta fall börja med att byta lag eller sport t.ex. icehockey.........
Leeds United Duke
2015-10-16 12:00
Rösler försöker hålla Cellino lugn. Är nog inte konstigare än så. Topp 10 är målsättningen fortfarande. Sen att det ska bli lättare att gå upp nästa säsong är nog inte så säkert. Stor risk att Cook och Byram lämnar i sommar.
Annons: