/england/leeds/forum/804.aspx/england/leeds/forum/804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2016-01-27 16:25
Monkeys o peanuts
Leeds United Rodell
2016-01-27 16:22
lufc4ever //

helt rätt!

Undra hur länge evans får ha ansvaret han verkar ju komma överens med Cellino rätt bra vore jävligt skönt att ha kvar honom nästa säsong så han verkligen får bygga sitt lag
Leeds United lufc4ever
2016-01-27 16:07
Skulle påstå att ni har alla rätt.

Jag säger så här :

Sluta ändra tränarstab 2-3 gånger om året. Då kommer kontinutet och stabilitet göra att kvalitén på träningarna går upp. M.a.o bättre tränade spelare. Både kondition och mentalt.

Undvika att spelarna inte klarar pressen ? Tja, detta skulle jag säga har att göra med bra scoutning och i de flesta fall större transfersummor att göra. Ibland är priset på en spelare helt åt helvete (Se Townsend) men i de flesta fall så finns det en orsak till att nån kostar £3m och inte £0,5m. Talang och kunnande är inte bara skjuta hårt ,passa i sidled och trixa till 1000. Talang är nästan mer vad som finns innanför pannbenet. Det är många gånger det som kostar.
2016-01-27 15:47
Thom // Håller med dej om kravbilden o om att vi är en jätte i en dvärgs kläder. Och just därför ska spelarna vara förberedda , både fysiskt o psykiskt. Desto större anledning till att vara laddad till tänderna. Något som jag inte tycker vi är. Alla spelarna kan inte ha dåligt självförtroende. Okay det räcker med att en har det så kan han fördärva för hela laget. Tror spelarna sätter den största pressen på sig själva , utifrån att de själva vet vad de kan prestera. Större press än vad fansen sätter. Personligen så skulle jag känna större press om jag spelade i ett lag o det gäller uppflyttning eller nedflyttning.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-27 15:17
terry// Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta men ja, vi är en jätte i en dvärgs kläder. Vad menar jag med detta nu igen då? Att vi är fast i en ond spiral av att inte kunna köpa in spelare som är vana vid att spela för en klubb så stor som Leeds United är. Bara kolla på de spelare vi har i truppen idag, hur många kommer från en klubb som är ungefär lika stor som Leeds? Inte många skulle jag säga så då blir vår uppgift varje gång att försöka få spelarna att förstå kravbilden vilket kanske inte alltid är lätt. Spelare vi misslyckas med går vidare och ofta presterar de sedan bra i nästa klubb, därav min poäng - de kan inte prestera i Leeds då kraven är för höga och deras psyke hänger inte med. Hur löser man detta? Finns bara en lösning. Att vi går upp i Premier League. Sen kan man också säga att vi är duktiga på att både få fram egna spelare samt få igång spelare som har höga ambitioner men som kanske inte hamnat rätt i sin tidigare klubb (Gradel är ju ett bra exempel på det).
2016-01-27 15:13
Vad var det Brendan Rodgers sa i Swansea.
Vi har inte mest pengar o vi har inte de bästa spelarna men vi ska ha bollen mest.
2016-01-27 14:53
Thom // Det du sätter tummen på är ju. Vad värvar vi för spelare ?? Vi måste ju ha värvat tok fel spelare de senaste säsongerna. Varför detta ? Varför görs inget åt saken ? Visst finns det krav på Leedsspelarna o går inte resultaten med , så kan det vara tufft. Därför ska det finns folk som ser vad som är fel o rättar till det. Tror inte försäsongsträningarna är problemet. Gäller att sköta sig resten av säsongen åxå.
2016-01-27 14:35
terry// Exakt det jag säger ju. Det är inte första säsongen som det ser ut så här och hur många spelare har lämnat Leeds genom åren utan att ha visat det vi krävde av dom? Det har ju med våra krav att göra som ibland kanske är lite väl höga även om jag är den första att hålla med om att spelarna ofta borde kunna prestera bättre. Jag både tror och hoppas att vårt fys team vet vad de gör annars kan de ju krävas lite nyförvärv där i så fall. Att vi år efter år skulle ge spelarna n lugn försäsong ser jag som helt otroligt om det skulle vara sant. Till och med i allsvenska klubbar ger ju numera försäsongen efter närmast vetenskapliga principer.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-27 13:59
Thom //

Är väl inte första säsongen som är så här ojämna ?
Har varit hur ojämna som helst i 4-5 säsonger nu , minst.
Är ju lite konstigt att vi under de säsongerna inte fått några som klarar kravbilden.
De kan ju inte vara många i alla fall.
Det har ju passerat lite spelare under de säsongerna.
Jag har inte nekat till att kravbilden kan ha med saken att göra men spelarna ska väl vara tränade o förberedda för den isf.
Leeds United Rodell
2016-01-27 13:39
Om man tar och kollar målet brentford gjorde igår så hade det inte hänt om en kanske Michael Brown typ varit på plan, han hade ju kapat killen vid mittplan....

Inställning och vilja kommer man långt med och vissa spelare i leeds trupp har inget utav det!
2016-01-27 13:29
terry cooper// Så du tror att vi år efter år är dåligt tränade? Under alla sorters tränare, ägare, spelare och system. Jag tror att det helt klart har å göra med kravbilden då vi aldrig borde ha legat där gör. Det är det som gör att vi år efter år har problem med att hålla en jämn nivå. Vi kan vinna mot Manchester U borta men förlora mot Histon. Spela ut Wolves för att sedan vinna knappt med 1-0 hemma mot Preston som hade en man utvisad. The list goes on... dessutom så har det ju visat sig att vi i många matcher faktiskt kommit tillbaka från underläge i andra halvlek så det visar väl också att vi inte är dåligt tränade? Man ska också komma ihåg att våra faciliteter håller grymt hög klass, vi har ett helt medicinskt team i klubben och fystränare vars jobb är att se till att laget är ordentligt tränade. Har svårt att se hur alla dessa år efter år skulle göra ett dåligt jobb med våra spelare.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-27 13:18
Kanske gamla nyheter som redan avhandlats men Chris Dawson lämnar. Personligen tyckte jag han visade väldigt lite men jag har bara sett hans match mot Derby till skillnad mot vissa andra här här inne på forumet som sett honom live i U21.
Leeds United stonefree
2016-01-27 13:10
@Kristoffer:

Lite roligt i lördag började vi med 4-2-3-1 och ändrade till 4-4-2, inget att säga till om spelarna blir frustrerade.
Leeds United Bo$$e V
2016-01-27 12:42
Snygg läsning!

Tippare Poäng
1 Bo$$e V [Leder Leeds Uniteds tipsliga] 17
2 victoryman 15
3 McGrov 12
4 Gary Kelly 8
5 terry cooper 8
6 Rodell 8
7 Plyma 8
8 Zlatan,z 6
9 winning-Leeds 6
10 Åby.Krona 6
11 stonefree 6
12 CordonHill 3
13 Leeds så klart! 3
14 Kristoffer 3
15 Hartey 3
16 MR Clarke Nr8 2
17 Becks#9 2
18 Umeå BEN 1
19 lellebuffy 1
20 PutteBJ 1
2016-01-27 12:36
@sportcarl:

När tycker du vi var bra tränade sist ?
Jag tycker det ät länge sedan.
Gör man en dålig första halvlek så för man ju innerligt hoppas att man kan öka tempot o jobba mer i andra halvlek.
Annars vet jag inte vad .....
2016-01-27 12:30
Kan köpa det med kravbilden.
Men ju bättre tränad man är ju mindre påverkar de yttre omständigheterna.
Är du bra tränad så klarar du det mesta.
Du känner dej oslagbar.
Känner du att formen inte är på topp , då viker du ner dej istället.
Är inte första gången jag tycker att vi inte är riktigt tränade.

Är kravbilden på spelarna så tung o påfrestande ,
är inte det en stor anledning till att förbereda sig väldigt väl ?
Leeds United Kristoffer
2016-01-27 12:03
Steve Evans ändrade till 4-2-3-1 i halvtid, vilket gjorde att det såg bättre ut i den andra halvleken. Har för mig att det var Doukara som flyttade ut till vänsterkanten och Cook in centralt. Silvestri Wootton Bellusci Cooper Taylor Bridcutt Murphy Dallas Cook Doukara Antenucci Dessa började den andra halvleken. Det tycks ha passat bättre med Antenucci som ensam anfallare istället för Doukara.
Leeds United sportcarl
2016-01-27 11:51
Jag kan nog instämma att det mesta hänger på kravbilden. Andra klubbar har franske inte samma tryck på spelarna som vi har med vår historia
Dåligt tränade nej då detta har fortgått länge under minst 10 år med säkert 10 olika tränare. Och match bilden har inte varit att vi tappat i andra halvlek pga kondition.
2016-01-27 11:35
Varför går vår prestation upp och ner? Jag tror det har att göra med kravbilden och pressen från allmänheten. Många av våra spelare vet ju att de aldrig kommer spela för en större klubb än Leeds United. Kraven är också att varenda match borde vinnas även om vi vet att så aldrig kommer bli fallet men ni förstår vad jag menar. Dessvärre är det ju så som jag har sagt så många gånger att vi är en jätte förklädd i en dvärgs kläder. Säkert 80 % av alla spelare vi haft sedan vi åkte ur Premier League borde aldrig ha fått ta på sig Leeds dressen. De vet säkert om det själva också många av dom. Jag tycker beviset för denna tes ofta visar sig när vi möter lag som vi förväntas spela ut. Då låser det sig för oss fullständigt, nu senast Preston med en man mindre. Det är som att pressen att prestera är större än viljan att vinna. En annan sak som bevisar lite vad jag pratar om är alla spelare som kommit hit, misslyckats totalt eller delvis för att sedan gå vidare och göra bra ifrån sig i andra klubbar. Senaste spelarna jag tänker på är Buckley som jag såg gjorde mål för Birmingham, Billy Sharp och Nicky Ajose men det finns ju mängder om man går tillbaka lite i tiden.
Leeds United Rodell
2016-01-27 11:10
Leeds har snart sålt 6800 biljetter borta mot bolton..... bästa fansen i england helt sjukt
Leeds United Rodell
2016-01-27 11:03
Bamba hade personliga ärenden hemma i frankrike, något som hade hänt så han hade fått ledigt från klubben. iaf enligt Evans edit: Sportcalle han före :)
Leeds United sportcarl
2016-01-27 11:02
Stonfree 20:28. Bamba var i Frankrike var något inom familjen. Är kanske tbx redan till lördag.
2016-01-27 10:50
@stonefree:

Tycker vi är för ojämna för att vara bra tränade.
Ena stunden spelar vi ut Wolves borta föratt i nästa stund ha fullt upp med Preston hemma. Väldigt upp o ner.
Kan iofs var en fråga om vilken inställning spelarna har men inte i så många matcher.
Är man bra tränad så finns det i regel en växel till att lägga in om det tar emot o går trögt.
Man har en hög o jämn nivå o det kommer toppar som vara några matcher då allt flyter lätt o det kommer svackor då inget funkar.
Är du bra tränad så behöver man inte vara ligans bästa spelare.
Man löser det med hårt jobb.
Tycker inte det stämmer med hur spelet ser ut hos oss.
Leeds United stonefree
2016-01-27 10:36
Jag hittade betygen på spelarna
Marco Silvestri - 6
Scott Wootton - 6
Giuseppe Bellusci - 6
Liam Cooper - 7
Charlie Taylor - 6
Stuart Dallas - 6
Liam Bridcutt - 6
Luke Murphy - 5
Lewis Cook - 7
Souleymane Doukara - 6
Chris Wood - N/A
Substitutes:
Mirco Antenucci (for Wood, 19) - 6
Toumani Diagouraga (for Murphy, 60) - 5
Mustapha Carayol (for Dallas, 77) - 6
Leeds United stonefree
2016-01-27 10:30
Om inte jag är helt fel ute, så är Bellusci avstängt nu, han är uppe i 8 gula kort nu, denna säsong, vad blir det? 1 eller 2 matcher? Kraftig förändring i andra halvlek, då borde det ju inte vara så att de är dåligt tränade, för det var ju likadant mot Bristol. Då kan vi lägga den teorin åt sidan. Men en sticker lite i ögonen och det är 29 matcher och 29 mål, lite bättre borde vi vara. Någon som har betyg på spelarna från igår? Är Bamba helt ute i kylan? Han var ju inte ens på bänken igår!
Leeds United Kristoffer
2016-01-27 10:27
Matchrapport
Leeds United Duke
2016-01-27 10:13
Tomlin är inte aktuell enligt Evans, lite synd.
2016-01-27 09:24
Jag blir också besviken om vi inte får in en anfallare. Samtidigt så är det alltid svårt att hitta exakt det man letar efter i januari då många nyförvärv är rena panikvärvningar. Jag hoppas ändå att vi kan använda £1-2m på en spelare vi inte bara kommer ha nytta av i ett par månader. Lee Tomlin vore ett riktigt bra nyförvärv även om han ser ut som ett övergött marsvin.
Leeds United sportcarl
2016-01-27 07:52
Minst en anfallare måste in och det skall vara en av klass.Wood tenderar att vara mer skadad än frisk
Leeds United sportcarl
2016-01-27 07:44
Linus M 23:30. Ok måste varit en closed Doors match för den var inte med på live score
Annons: