/england/leeds/forum/801.aspx/england/leeds/forum/801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2016-05-09 22:54
The Football League ska ha möte på torsdag och diskutera ärendet. Kommer nog förmodligen bara handla om att samla all information och avsluta ärendet gällande Massimos ban på 223 dagar. Således är Rule K ur vägen på grund av lagändringen.

IS Arenas, där Massimo och ett antal andra personer sägs ha förskingrat pengar, kommer upp 18:e maj dock. Där kan det gå riktigt illa för Massimo, eller så blir han friad där med.
Leeds United Leeds så klart!
2016-05-09 22:51
PS.

Jag ogillar också italiensk lagstiftning.
Tänk att tvingas betala 40000 euro i skatt för en sketen Range Rover.
Bra att lagen ändrades :)
2016-05-09 22:48
@Linus.M:

Det finns en anledning för pöbeln att avvakta till en domstol dömer.
Sedan kan tycka vad man vill om italiensk lagstiftning, men den lagstiftningen är bättre än pöbelns frånvaro av motsvarande.

Undrar hur FA ska hantera detta nu?
Det ska bli intressant att se.
2016-05-09 22:24
LinusM,

Nej. Bara om han var utpekad som förste straffläggare.
Om inte - så var det kasst gjort av Ante.
2016-05-09 22:22
Cellino friad i domstol.
Hoppla Kerstin :)

Leeds United Svanen75
2016-05-09 21:20
Leeds har blivit ett jävla cirkusspektakel sen clownen Massimo tagit över, vi kan fan ta och anställa bröderna Bronett som tränare! Kratta cirkusmanegen och gör er beredda på ytterligare ett år av elände. MOT
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Zlatan,s
2016-05-09 20:58
Bara erkänna att det nog blir att ta, tummen, i kväll o suga på !!
Tjeckerna tar nog musten ur ,kronorna tror jag.
Har inte ro att hårdkolla idag, ..........
Leeds United WhitesMOT
2016-05-09 17:49
Så är det på toppen. Grabbarna med grus i fickorna vet hur man spelar systemet. Tyvärr för vår del i detta fallet. Inte fårvånad tyvärr.
Leeds United Linus.M
2016-05-09 17:29
Då ska vi se.

Cellino utför ett brott.

Lagen ändras...

Cellino frias.

Italien... :)
Leeds United Linus.M
2016-05-09 17:19
18:e maj så ska hans fall med förskingringen upp i domstol.

Finns det en gud...
Leeds United Linus.M
2016-05-09 17:17
Yiha, vi har kvar dåren ett tag till... Phil Hay ?@PhilHayYEP 6 minför 6 minuter sedan This is significant - Cellino aquitted on appeal of breaking the law by importing Range Rover from the USA to Italy: Phil Hay ?@PhilHayYEP 5 minför 5 minuter sedan The Range Rover case was the basis for Cellino's 223-day ban by the Football League, a disqualification he is still appealing. #lufc Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 minför 2 minuter sedan Football League bans only apply to criminal offences. Reports say Cellino has been acquitted of any criminal wrongdoing in this case. #lufc TBG ?@TBG2005 5 minför 5 minuter sedan Cellino’s original €40,000 fine overturned by Court of Appeal after recent Italian law changes decriminalising certain tax offences. #lufc
Leeds United WhitesMOT
2016-05-09 16:29
Wanted:

Head Coach
Ass Coach (Formerly Ass Man)
First Team Coach
Coach Driver
Goalkeeping Coach
Head of Academy
Head of Recruitment
A scouting network
A pre-season
Leeds United Linus.M
2016-05-09 15:56
Så du menar att Antenucci gick före Wood som straffläggare?

Ok...
2016-05-09 15:32
Om Wood är utpekad förste straffläggare så var det kasst av Ante.
Om Ante var förste utpekade straffläggare så var det kast av Wood.
Tröjnumret har ingenting med saken att göra.
(Minns Källström/Zlatan-kontroversen om straffen i landslaget - Källström var utpekad, men Zlatan stal bollen då han var sugen och hade nummer 9 på ryggen)
Leeds United Linus.M
2016-05-09 14:53
@Leeds så klart!:

Vet inte riktigt vad Twitter har med saken att göra, men såhär skriver Noel Whelan i sin kolumn:

"Wood has been told to take the penalty, he is the striker, he’s our No 9 and he has taken responsibility and feels brave enough and confident enough to take it."
2016-05-09 14:46
...så om Ante var utpekad förste straffläggare, men Wood inte ville ge honom bollen så skulle det fortfarande vara lika skönt?

För det står väl tydligt på Twitter att Wood är förste straffläggare, eller?
Leeds United WhitesMOT
2016-05-09 13:18
Sheridan favorit till coachjobbet.
Leeds United Linus.M
2016-05-09 10:21
Cook är nog jättesugen på att stanna i denna klubben...
Leeds United Linus.M
2016-05-09 10:19
"Mirco Antenucci has announced that he is leaving, but after his antics on Saturday when he was trying to take the ball off Chris Wood and then didn’t even go and celebrate the penalty, if he wasn’t going to go at the end of the season, for me, he could have gone anyway."

Ahh... Skönt att ha honom långt ifrån vår klubb nu.
Leeds United Kristoffer
2016-05-09 09:33
Ingen av spelarna vet när de ska vara tillbaka efter semestern, ingen av spelarna har fått något träningsschema att följa under ledigheten och ingen vet vem som kommer att vara huvudtränare nästa säsong. Tydligen kommer de få ett sms med information under ledigheten.
Leeds United Hartey
2016-05-08 20:51
Leeds United Zlatan,s
2016-05-08 20:48
Sverige-Danmark 4-1 nu 5-1
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 19:24
David Anderson ?@MirrorAnderson
@James00OBrien Have just spoken to Cellino. Evans going, but won't confirm it yet.

HAHAHAHA

Måste vara årets mest motsägelsefulla tweet.
Leeds United Linus.M
2016-05-08 17:59
@WhitesMOT:

Har inte gått så bra för Cellinos medbrottslingar :)

TBG
?@TBG2005
@ephemeraljoy Yes. 3 of accused set to be sentenced tomorrow (jail terms plea-bargained/requested), trial continues throughout May-July.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 17:52
Förskingringsmålet ska upp den 17:e Maj om jag inte blandar ihopa.

Leeds United Linus.M
2016-05-08 17:32
David Anderson ?@MirrorAnderson 9 minför 9 minuter sedan
Cellino leaves Steve Evans twisting in the wind. Says he is in no hurry to confirm his sacking because his contract runs until June 30.....

David Anderson ?@MirrorAnderson 8 minför 8 minuter sedan
Cellino told me: "We have a contract until the 30th of June to confirm Evans, so I don't need to rush."...

David Anderson ?@MirrorAnderson 7 minför 7 minuter sedan
Cellino also says he's holding a board meeting on May 18. "I'm calling a board meeting for the 18th of May to plan for next season."
Leeds United krelleg
2016-05-08 17:08
Hartey - håller med. Vet dock inte om Barton varit rätt för en klubb i vårt tillstånd, men inte minst blev det dålig PR när han gick ut i media (eller på twitter eller var det var) och sa att han inte skulle kunna tänka sig att spela i LUFC pga kaoset vid sidan av plan. Nu gör Whelan samma poäng och klart spelare, LUFC- aktuella eller ej, drar öronen till sig. Inte minst unga spelare som ska ta nästa steg och utvecklas lär bli svårflörtade för klubben vilket oroar. Börjar bli svårt att hitta argument till varför en spelare, och inte minst en tränare, ska komma till klubben annat än om denne har någon slags anknytning sedan innan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Hartey
2016-05-08 16:45
Noel Whelan som kommenterar Leeds matcher är inte bunden till klubben som Peter Lorimer utan kan säga vad han tycker.Hur många Leedsfans kan säga att denna situation är acceptabel. Cellino bestämmer och ha har haft hela våren på sig att lägga upp en plan inför nästa säsong men nästan inget har hänt. Hur skall vi locka spelare till denna kaosklubb. Joe Barton missade vi förra säsongen och hur skall det bli en satsning när ingen vet något vad som skall hända.

Noel Whelan skriver::
With the Leeds players still unsure when they are due to report back for pre-season training, no pre-season tour having been officially confirmed and Evans' future up in the air, Whelan is in no doubt that the club at present is a shambles.

Indeed, the former striker feels he has never seen a club in such a mess off the pitch when it comes to planning for the future.

"I don't think I've ever come across a club that is so unorganised", he said.

"We love it, but it's an absolute shambles."
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 15:46
.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 15:03
Jag förstår fortfarande inte vad du behöver Linus och vad han har sagt till i denna diskussionen ? Jag skrev vad jag tyckte om hanteringen av Evans och var problemet ligger. Evans och Massimo var mitt samtalsämne.

"Så detta måste väl vara bra för de som vill att Cellino ska bort? "

Menar du som nån slags personlig triumf ? Nu vet jag inte riktigt vilka alla dessa " de" är men jag vet att det är många som vill ha bort honom på samma grunder som jag själv brukar prata om och jag förmodar att de flesta av " de" kommer bli nöjda om så sker. Själv skulle jag bara se det som en vinst för Leeds United. För oss alla.
Annons: