/england/leeds/forum/793.aspx/england/leeds/forum/793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2016-02-17 02:39
Denna säsong har vi bara gjort fler än 1 mål på hemmaplan i två matcher. Det är helt otroligt uselt. Ett mirakel att vi inte är i bottenstriden.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Ballsmash
2016-02-17 02:39
Denna säsong har vi bara gjort fler än 1 mål på hemmaplan i två matcher. Det är helt otroligt uselt. Ett mirakel att vi inte är i bottenstriden.
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 23:28
Det stämmer att Wrrington ät boxare i fjädervikt tror jag det är
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 23:24
Redfearn talar ut om Cellino.
Leeds United Zlatan,z
2016-02-16 22:33
Warrington- vilket bälte ska han försvara- är det boxning.eller vad?
Leeds United Emil.R
2016-02-16 22:27
det visste jag inte stonefree var du där då?
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 22:20
Watfordnatxhen sänds på Viasat fotboll på lördag. Det hade jag missat.
Leeds United stonefree
2016-02-16 21:32
@Emil.R:
Det gjorde han förra året med på lördagen efter våran skitt förlust mot Cardiff. Hela Leeds pratade inte om annat och så kör han ju med Marching on Together på sina fighter!
Leeds United Emil.R
2016-02-16 20:18
för alla er som ska med på LUSS resan kommer här ett tips på kvällen den 16 April ska Leeds sonen Josh Warrington försöka försvara sitt mästarbälte i Leeds arena
Leeds United Emil.R
2016-02-16 18:02
stonefree/ tack för en bra uppdatering av matchen som vanligt! jo visst kommer det att svaja ett tag till i vår klubb om inte för alltid?! tycker silvestri var bra igår visst han gör kanske nån utboxning som inte blir helt rätt men vilken målvakt gör inte det, eller spelare å andra sidan men tyvärr märks det ju mest när en målvakt gör ett misstag. en spelare du nämnde bridcutt kämpar bra och är klass men han slår ju också bort många enkla bollar, bara ett exempel
Leeds United Zlatan,z
2016-02-16 16:26
stone //
Trevligt som vanligt.
En ,etta, är bättre än total förlust.
Läser här på forumen att alla var nöjda med spelarna i går.
Behövs så lite framgång här, innan flaggan går i topp,sådär.
Brukar allt som oftast titta på ett tv program, där utlänningar jagar
bostäder i England. Nånting för dig med kanske.
Kunde bli en hel koloni med svenska Leedsfans kanske.
Leeds United stonefree
2016-02-16 13:05
På väg hem igen efter ännu en Leeds trip. Det blev som sagt endast 1poäng denna gång. Vi var inte många skandinaver på plats, av en anledning som jag ska återkomma till. Men som vanligt trevligt boende, mat och vi testade ett antal nya öl. Väldigt populärt med IPA öl i Leeds. Min favorit blev Lawless, frugan fastnade för Longhorn. Det blev väldigt mycket häng på Taps, men några barer till blev det. Mycket trevligt sällskap av de få vi var. Alltid kul att vi hittar ihop när vi är få scandinavier på plats.

Det kan nog inte ha undgått många att protesterna mot Cellino har blossat upp igen och rejält den här gången. I går körde dom ett mega ljusspel utanför E.R i hörnan av East and South, med ett gemensamt budskap. "Cellino out" Jag är fortfarande kluven,vad ska vi ha istället?

Det största problemet är att många inte klara av att vi inte är någon storklubb längre, vi måste nog se i ögonen att vi nog inte har varit mindre som klubb någonsin förut, än vad vi är nu. Vi är ljusår ifrån P.L. Tyvärr, men ska vi ditt, måste ju alla dra åt samma håll, ägare som fans, inte och förglömma media i Yorkshire. Jag tror att Massimo säljer klubben innan nästa säsong. Bara hoppas att han inte ställer till det för mycket av ren jävelskap.

Han har bäddat lite för att situationen är som den är just nu. Bara några exempel på han huvudlösa uppförande ibland. Han införde en pajskatt på £5 på South Stand,endast för att jävlas med alla "hardcore fansen" som står där i match efter match och hejar fram laget, men också framföra sina klagomål under matcherna och det har de gjort ett antal gånger mot Massino, vilket gjorde att han blev grinig och införde den så kallade pajskatten. Sedan har han försökt släta över det, med att det var ett skämt, men skatten är kvar. Sen kan vi ta det värsta och absolut senaste. Matchen mot Boro. Det har nu kommit fram i ljuset att redan den 11December förra året kontaktade Sky, Leeds och ville TV sända matchen. De hade 2 alternativ,  det ena var att flytta matchen till lördag 12:15 och det andra var måndag kväll. Cellino sa nej till lördag lunch, med orden, det kostar för mycket i utebliven publik. Han ville inte gå med på att matchen skulle flyttas överhuvud taget och struntade i att höra av sig till Sky ihopp om att inget skulle hända. Så med facit i hand är det ju faktiskt Cellino som bär skulden för att många missade matchen med dyra flygbiljeter och hotell som vart bokade och betalade, inte bara Skandinavier, många Irländare och Skottar vart drabbade. Det här är nog inte det sista som händer. Så jag säger så här, forrsättning följer.

Matchen igår?  Publiksiifran var ju en besvikelse. 20.000 och utav dom var det nog 3.000 Boro fans. Vi förlorade publik matchen i att hålla igång för första gången, när jag var på E.R. Det kändes inte speciellt kul. Matchen var helt okej tyckte jag. Leeds började ju bra,utan att skapa någon farlighet. När Boro äntligen kom igång var det riktigt nära. Bellusci fick kliva in och rädda oss 2 gånger på under 1 minut. Stora problemet är att när vi vinner boll och ska kontra, så är vi som jag har påpekat flera gånger allt för många hemma runt eget straff område, det går för långsamt och 9 gånger utav 10 så stannar det upp så fort vi kommer över mittlinjen. Vi måste satsa pengar på 1 eller 2 rigtiga forwards i framtiden. Antenucci, som har varit en av mina favoriter, blir bara sämre och sämre för varje match han spelar. Synd vi inte släppte iväg honom i Januari. Doukara gjorde en mindre bra första halvlek, men att inte han gjorde mål i andra, ska Boro tacka sin målvakt för. Sedan gjorde ju Silvestri en kanon räddning Rhodes skott i andra, men annars var det darigt som vanligt. Tänk det finns klubbar i våran serie som har råd att köpa spelare för £9, då märker man ju hur långt borta vi är även på den marknaden.Hur länge ska Berrardi vara borta? Jag klara inte många fler matcher med Wotton. Cook jobbade och slet matchen igenom. Dallas är inget att bygga på, han orkar ju inte i matcherna, i andra tog han helt slut. Mina absolut favoriter i matchen och som verkligen jobbade och slet var Bridcutt och Bellusci,  de ger mycket mer stadga åt försvaret, därför är synd att vi drar hem hela laget när motstånderna anfallar. Coper var inte mycket sämre han. Sett över hela matchen var väl oavgjord rättvis,  men skulle något lag ha vunnit var det vi. Det är igen så att vi trivs bäst mot bra lag, vilket kanske bäddar gott inför lördags matchen mot Watford.

Kvällen avslutades i ett väldigt kylslaget Leeds med ett besök på Cormerciel. Vi var inte många där, så vi fick en längre pratstund med Peter Lorimer. Men han sågade alla som vanligt, allt i Leeds United är skit, inget har varit bra sedan han spelade på 70 talet, men det börjer vi ju bli van vid vid det här laget.

Slut för den här gången, hoppas vi ses i Leeds snart
MOT

Leeds United Linus.M
2016-02-16 12:06
Att Bolton matchen är kategori A visar ju bara på att Cellino vill jävlas med fansen. Därför la han ju på "pie tax" också.

FL/Sky KUNDE inte meddela oss fans att matchen skulle flyttas till måndag p.g.a att Cellino stämde dem. Klubben kunde dock sagt det till oss. Man fick även ett erbjudande om att flytta matchen till 13:30 (svensk tid) på lördag, men det ville inte Cellino heller. Var väl ett hundratal norskar påväg till matchen som inte kunde se den nu.

Ser så mycket felaktiga uppgifter om att FL är as som inte sa till fansen om Boro matchen, men det är inte deras fel, det är Cellinos. IGEN.

Time to go Massimo.
Leeds United Emil.R
2016-02-16 09:42
Ja man kan ju undra varför inte lördag klockan 12 skulle vara bättre? är det cellino som vägrade gå med på att flytta men till slut blev tvungen? när mer och mer information kommer ut om varför denna matchen flyttades så sent desto mer märkligt agerande från klubben tycks det vara....
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 08:18
Emil// just det! Säsongsavslutningen nästa år är spikad :)
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 08:17
Intressant artikel Linus länka till förresten. Man kan ju undra varför vi tackade nej till avspark lördag lunch mot Boro, måste ju varit betydligt bättre än måndag kväll.
Leeds United Emil.R
2016-02-16 08:06
Tobbe/ kanske ska sikta på säsongsavslutningen nästa år för då ska vi gå upp... "next season....."
Leeds United Emil.R
2016-02-16 08:05
tobbe/ ja man kan undra hur klubben tänker när det gäller vilken kategori matchen ska få? för inte tänker dom som en annan...
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 07:59
Nä om det stämmer att Bolton är en kategori A match undrar man ju hur klubben tänker? Bottenlag till motståndare, vår säsong är mer eller mindre över, inget derby, Bolton har knappt inga supportrar och det finns ett allmänt missnöje kring Lufc. Räcker det att det är avspark lördag kl 15 för att det ska bli kategori A?
Leeds United Tobbe O
2016-02-16 07:54
Får också åka på säsongsavslutningen någon gång. Även om matcherna inte betytt mer än äran de senaste åren så är det ofta mycket folk, bra väder och rea i shopen :)
Leeds United Emil.R
2016-02-16 07:15
härligt sportcarl! själv åker jag och Tobbe över mot Bolton närmast! för övrigt en kategori A match hur fan det nu gick till.... TIME TO GO MASSIMO
Leeds United sportcarl
2016-02-16 02:10
stonefree 00:44, vadå sent klockan är ju bara barnet:). bra match i övrigt och kul att de visade den på viaplay, smittats av ditt engagemang och idag blir det att boka flyg till säsongsavslutningen mot Charlton den 30:e april
Leeds United stonefree
2016-02-16 00:44
Jag skriver ihop något på vägen hem i flyget i morgon. Det blev försent nu.
Leeds United Linus.M
2016-02-16 00:07
Norge fansen som ville vara på plats är nog nöjda nu..........

Time to go Massimo!
Leeds United Emil.R
2016-02-15 22:54
Tobbe/ håller med dig tycker The Duke, Dave och belluschi var bäst idag!
Leeds United Tobbe O
2016-02-15 22:52
800 pers har röstat i YEP om de tyckte kvällens protest var rätt. 80% tycker det.
Leeds United Tobbe O
2016-02-15 22:38
Bra insats i andra. Doukara överraskar på mig.
Leeds United Emil.R
2016-02-15 22:38
slut 0-0 tycker vi var värda att vinna på slutet
Leeds United Emil.R
2016-02-15 22:23
tobbe/ hahahaha
Leeds United Tobbe O
2016-02-15 22:20
Erwin - nu jäklar....