/england/leeds/forum/789.aspx/england/leeds/forum/789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2016-01-13 12:28
@Linus.M:
Om nu Sam Byram har runt 148.000 kronor i veckolön i dag och kräver 60.000 till för att stanna. Vilket innebär en lön på 210.000 kronor i veckan. Tycker inte du Linus att det är skaplig löneförhöjning och vad gör man sen när Cook, Mowatt Taylor och Silvestri kommer och vill ha mer i lön. Jag har inget emot Sam Byram, men hans hjärta till Leeds har han redan lämnat där hän, om han inte är nöjd med det, för nog är 148.000 kronor i veckan en skaplig lön för en spelare i ett lag som ligger på en 15:e plats i andra divisionen. Vi ska dessutom komma ihåg att hans form har ju inte varit den bästa, utöver matchen mot wolves, har han i perioder varit riktig dålig. Jag kunde förstå om han hade varit outstanding i Leeds under säsongen att han hade begärt mer, nu känns det ren girighet från hans sida. Faktum är att jag kollade runt lite, det finns ingen riktig intressent för köp av Byram i dagsläget till £5 mille. Jag tror att om någon köper, så kommer priset att ligga på högst £3 mille och det blir lag som Aston Villa eller Sunderland som kanske gör ett desperat försök att ge honom ett kontrakt för sedan nästa säsong lirar han i Championship igen och då är det ju lönen som avgör. Hade han haft ett 100% Leeds hjärta hade han tackat ja till de 148.000 han har i dag, det är ju för fan 600.000 i månaden.7,2 mille om året, så nog har han alla möjligheter att spara upp till framtiden då.De har väl reklam pengar där utöver också! Men om nu någon köper honom är det bara att önska honom lycka till, eller inte, men hoppas vi spendera pengarna vi då får på ett bra sätt. För en sak är säkert, på den plats där vi har använt honom i år finns det gott om spelare som kan ta över och spela med hjärtat för Leeds. Så saknaden blir nog inte så stor.
Leeds United Linus.M
2016-01-13 12:18
@terry cooper:

Vår fantastiska ägare kanske inte har så mycket pengar... :)
Leeds United terry cooper
2016-01-13 12:11

Om Byram stannar med höjd lön , så vill säkert andra passa på att höja sina löner.
Förr eller senare kommer vi väl dit ändå. Med höjda löner vill säga , ju bättre spelare vi vill ha in o ju högre vi siktar.
Leeds United Linus.M
2016-01-13 11:42
Text.
Leeds United stonefree
2016-01-13 11:27
@¤Thom Mattsson¤:

Tackar, har ju inte ordets gåva som du har, men man försöker så godt det Vi får inte glömma att inget blir bättre av att vi gräver ner oss. Tycker nog alla från ägare till tränare och spelare försöker få till något positivt för framtiden.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-13 11:14
stonefree// Bra skrivet! Allt är möjligt och det gäller att se saker positivt :) en chock vinst på lördag mot Onsdag och det kan se bra ut igen speciellt med tanke på att vi har massa hemma matcher sen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2016-01-13 10:29
Har fortfarande svårt att se vem/vilka som ska göra målen
Leeds United Kristoffer
2016-01-13 10:16
Matchrapport.
Leeds United stonefree
2016-01-13 10:02
Vad fan, vi förtjänade inte att vinna igår kväll, även om Evans sa något annat. Men inte är det helt kört ännu. Vi är ju inte underlägsna i boll innehav, vi har bara väldigt svårt att komma till vettiga avslut under matcherna. Det där med att det aldrig är bra att göra 1-0 redan efter 11 sekunder. Jag fattar inte hur folk resonerar! Är det bättre att ligga under med 1-0 än att ta ledningen? Tar man ledningen så tidigt är ju samma sak som att nerverna släpper och man kan spela ut. Jag tror inte det finns någon statistik som är värt namnet som säger att lag som gör tidiga mål förlorar i slutändan. Blackburn gjorde mål efter 2 minuter mot oss, vad hände, vi hamnade i koma, vilket gjorde att Blackburn gjorde 2- 0 efter 6 minuter.
Visst är det lite hangover läge med tanke på när de gjorde seger målet. men jag är ändå imponerat att försvaret stod emot så länge som de gjorde, det var rena rusningstrafiken runt vårt försvar hela tiden i slutet på första och mer eller mindre hela andra halvlek, tror de hade 17 avslut på oss igår, mot våra 4. Där ska vi faktiskt spärrar upp ögonen, hade vi 4 avslut, det tillhör inte Leeds av dagens mått, tyvärr!!
Vi får ta nya tag och ladda om batterierna till lördagsmatchen, tar vi 3 poäng där, så finns det fortfarande stora möjligheter att klättra upp till den där 6 platsen. Visst ser det tungt ut, men lag som Brighton har nog gjort sitt den här säsongen.
Sedan får vi inte glömma att vi är kvar i FA Cupen, med lite flyt kan vi gå långt, så allt är inte skit. Det kan bli en trevlig vår, även om vi missar Play off. Det kanske finns en Leeds plats på Wembley den 21/5 istället
Men jag tror nog att vi får sluta plocka in fler mittfältare nu. Om vi säljer Byram trots allt, för att få in lite cash, så finns det ju redan folk som kan fylla hans plats, men de pengar som kommer in för försäljningen skulle jag vilja att vi oavkortat använder till att köpa en riktigt bra striker, som vet vart målet finns. Det är tunt framåt nu. Tycker också Antenucci har börjat tappa i både styrka och fart, han har ju faktiskt fått några chanser nu, men inte förvaltat dom på bästa sätt.
Glöm inte att vi har befunnit oss i mycket värre lägen än det här!
MOT
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 08:48
Blir väldigt intressant på lördag nu. Igår fick vi en käftsmäll och nu är frågan hur denna unga trupp reagerar. Evans har lagt pressen på dom iom att han snackar högt och brett om chansen till play off. Vilket han gör rätt i. Frågan är bara hur gubbarna tar det för även dom borde snart inse att det är för sent.

Efter Wendies matchen har vi 3 raka hemma. Mot Bristol, Forest och Boro. Måste till minst 6 pinnar i dessa 4 för att inte nedflyttningsspöket ska börja knacka på dörren. Iom vår unga trupp och att vi skapar så lite framåt så kan iaf jag inte släppa oron över vad som kan hända om vi dras in i skiten. Det kan snabbt sätta sig på deras huvud om vi inte håller uppe avståndet neråt.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-12 23:11
Det tog nån halvtimme sedan började snacket om att vi ska sälja våra bästa spelare igen...
Leeds United Mikael.F
2016-01-12 23:06
Det här laget är inte redo att fightas i toppen ännu, man är alldeles för ojämna. Jag önskar att man kunde lägga lite krut på att få igång ett eget offensivt spel så att man har det klart tills nästa säsong.

Ryktades ju om att vi var intresserade av Rogic i Celtic, en renondlad "nr.10" som jag förstod det. Om det ligger någon sanning i ryktet så tolkar jag det som att man vill få in en offensiv mittfältare i laget, vilket verkligen skulle behövas just nu. Ett 4231 system med Rogic/Doukara bakom Wood skulle kanske kunna vara något, var väl lite så vi spelade mot Wolves efter att Doukara kom in? Det spelet vi hade under en period i den matchen var bland det bästa jag sett av Leeds på senare år.

MOT

Leeds United Linus.M
2016-01-12 23:02
Slutar det nu i januari eller i sommar att vi också säljer våra bästa spelare så börjar detta likna som för några år sedan....
Leeds United Bo$$e V
2016-01-12 23:01
@Tobbe O:
Gott Tobbe! Om du nu hoppa i ( gör inte) så kasta yxan först det känns säkrare;-)
Leeds United Linus.M
2016-01-12 23:00
Ni måste bara gå in och läsa EC:s inlägg på Scum forumet. Älskar hur han sitter och försvarar LvG... :)

Om ni vill ha er ett gott skratt, det kan behövas efter ikväll...
Leeds United Rob.
2016-01-12 22:59
Det var verkligen en 6 poängare vi torskade idag.
Leeds United Rob.
2016-01-12 22:59
Alldeles för många poäng och lag mellan oss och playoff.
Leeds United lufc4ever
2016-01-12 22:57
Glöm play off. Tänk det inte ens. Brigthon håller på att kollapsa men de flesta av lagen före oss kommer inte göra det. Stor risk att det blir en bit över 70 pinnar för play off i år.

Nä 50 poäng så fort som möjligt nu. Inte ner i träsket i år igen. Hoppas på cupen.

Grått och trist återigen tyvärr.
Leeds United Tobbe O
Bosse// Gillar din optimism:)

Jag kastar dock också yxan i sjön och är nästan sugen på att även hoppa i själv. Men jag tror på bygget och även om vi skämtar om det så tror jag faktiskt på next season...
Leeds United PutteBJ
Rätt komiskt hur bipolära det flesta Leeds-fans är ;-)
Leeds United Linus.M
2016-01-12 22:55
Bra försvar.

Bosse//

Du får se på det stora hela... Så förstår du nog varför vi inte kommer gå upp, iår, eller nästa år.. Eller nästa... :)
Leeds United Duke
2016-01-12 22:54
Försöka vinna cupen istället. Chansning att göra ett offensivt byte med tio minuter kvar. Gick inte denna gång och vi har inte i toppen att göra med detta lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Bo$$e V
2016-01-12 22:53
Linus// Gör som du vill med yxan, för jag väntar en stund med det! Det har skett större under än så. Kämpa på Leeds;-) 20 matcher är 60 poäng...
Leeds United Plyma
2016-01-12 22:50
Love Leeds M O T
Leeds United PutteBJ
2016-01-12 22:49
Visserligen 20 matcher kvar. Men att plocka in 12 pinnar på 20 matcher betyder att vi ska ta över 0.5 p mer än Ipswich eller Brighton varje match som är kvar. Känns tufft. Men kan vi bygga en streak på 8 utan torsk igen så är vi en bit på väg iaf. Det viktiga är iaf att vi inte kryssar så jävla mkt utan plockar 3 poängare. Det är först då man klättrar. MOT
Leeds United Linus.M
2016-01-12 22:48
@Bo$$e V:

Tror du med handen på hjärtat att vi kommer ta igen 12 poäng? Inte en chans. Det var tillräckligt svårt med nio... De andra lagen ska ju förlora sina matcher samtidigt också. Samma varje år.

Så jo, jag kastar yxan i sjön.
Leeds United Bo$$e V
2016-01-12 22:45
@Linus.M:
Halva serien kvar så vi kastar inte yxan i sjön ännu Linus,Rob,Tobbe,Becks samt Ballsmash!!
Leeds United lufc4ever
Undrar hur många gånger lag brukar vinna när man gör så tidiga mål ? Känns som aldrig. Stod skrivet i stjärnorna att dom skulle göra ett på övertid.
Leeds United Linus.M
Lite humor att vi ligger på den fantastiska 15:e platsen... Igen...

Åhhhh vad irriterande detta är.
Leeds United Linus.M
2016-01-12 22:42
Phil Hay ?@PhilHayYEP 47 sför 47 sekunder sedan
Massively frustrating but has to be said that Ipswich earned that. Completely dominated the second half. #lufclive
Annons: