/england/leeds/forum/788.aspx/england/leeds/forum/788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hartey
2016-02-20 15:02
Sportcarl för sista gången!

Du är Sportcarl och du skall inte göra personliga påhopp skribenter på denna sida.
Det är tillåtet på RS att ha åsikter om t.ex Cellino, Bates, Lorimer och Smith så länge man inte går över alla gränser och det är inte du som avgör det utan admin.Har du problem med andras åsikter skall du inte skriva här då det är ett diskussionsforum.
Stonefree skriver här att han hatar Cellino av en viss anledning och det är hans rätt att göra det utan att någons skall göra personliga påhopp på Stonefree för det
Leeds United Zlatan,z
2016-02-20 14:58
@Zlatan,z:

Ovanstående inlägg igår gjordes, med, temat, trådar på nya Luss !!
Istället för att diskutera Luss och dess trådsystem, så utbryter där en annan diskussion . Diskussionen om att respektera varandra.
Sportcarl har ju trampat över denna gränsen,med sitt ,"snorvalp", enligt alla
inläggares uppfattning., Även min åsikt är att det var ett tillmäle.
Vad menar Ni då när Ni framhåller att. det som saknas här, är att man inte respekterar varandra här på forumet.??
Om Ni läser alla Edra inlägg efter mitt inlägg, levde alla NI efter det Ni fordrar av andra ?? Mitt svar är nej !! Ni lekte, polsk riksdag, Flera av ER gick över gränsen av vad jag anser är tillåtet. Helt i klass med betinget,snorvalp.
Till sportcarl// Att be om ursäkt, är inte fult !!
Det bevisar att man tar ansvar,vilket inte alla här på forumet besitter!!
,
Leeds United Linus.M
2016-02-20 14:49
Jag måste påpeka vad jag faktiskt skrev om Lorimer, är ganska viktigt i diskussionen. Svårt att hålla sig undan när det skrivs lögner.

"Kolla länken. Det är så sorgligt. Hur kan det bli såhär? :(" - Var det jag skrev tillsammans med en länk till hans tre artiklar om Bates, GFH och Cellino.
Leeds United sportcarl
2016-02-20 14:47
lufcforever 13:59, vad pratar du om för öknamn? jag mig veterligen inte gett någon något öknamn här, vad jag skrivit och det är obs endast 1 gång snorvalp och det var som svar på i mitt tycke värre påhopp och (öknamn) på en viss legend och fd storspelare det ville du kanske inte nämna nämligen Peter "bruntunga" Lorimer, kanske dags vi slutar sila mygg och svälja kameler?
Leeds United sportcarl
2016-02-20 14:37
Hartey 13:58, du svarade ju inte på det jag jämförde med påhoppen. självklart är det tillåtet att kritisera spelare.tränare och ägare. men du blundade för övertrampen och det överdrivna jag nämnde vad som skrivits här, jag tycker det har gåtts över gränsen även om det inte varit rasistiskt eller sexism, och då kan jag väl tillägga eftersom du inte nämnde det att jag har inte gått över regler om rasism och sexim, om man svarar med samma mynt som andra har skrivit om spelare ägare så är det fy fy , hyckleri i mina ögon, antingen nolltolerans åt alla håll eller blir det som det blir, och nej jag kommer inte be om ursäkt för påhopp allena med tanke vad som skrivits här i övrigt, och mina påhopp(dem kan jag erkänna) är svar på påhopp tidigare på Lorimer och Alan Smith så man kan ju läsa historien för att få se bägge sidor på mynten och för sista gången kan man skriva som det gjorts om dom och man svarar med samma mynt och först då reageras det så undrar jag lite till mans var ligger problemet någonstans?
Leeds United Hartey
2016-02-20 14:25
@lufc4ever:

Man kan häckla/håna andra lags fans då kallas det Banters men inte sina egna på vårat gemensamma forum. Det är också fegt att bara välja ut en person och inte våga kritisera andra som har samma kritik.Det är mobbing och det är något som jag avskyr mer än jag gillar engelsk fotboll.
Tycker denna fråga är lika viktig som att Leeds slår Watford.
Leeds United Emil.R
2016-02-20 14:23
härligt med aktivitet här inne idag är det match! kommer dock inte att vara här inne under matchen då jag tyvärr inte kan se den live
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2016-02-20 13:59
@sportcarl:

Hade du bara varit konsekvent med öknamnandet så hade det väl varit sin sak. Inte för att jag menar att öknamn är bra men...
Det är flera av oss här inne som har häcklat Wootton ett flertal gånger (ditt egna exempel) men det är bara Linus som du kallat snorvalp för det. Sån urskiljning finns det ett väldigt välkänt ord för. Tål att tänkas på kanske ?
Leeds United Hartey
2016-02-20 13:58
@sportcarl:

Vad är det som är problemet med dig Sportcarl// Det är rätt att kritisera spelare, fans och agenter mm om du inte går över vissa regler med rasism, sexism mm.
Det ingår och alla man kritiserar också får också ett överflöd av beundran som vanliga fans aldrig kommer i närheten av för att inte tala om vad dom tjänar ekonomiskt.

Om du inte tycker att snorvalp, stoppa upp i röven är ett påhopp så har du stora problem.Jag tycker fortfarande att du skall be om ursäkt och respektera reglerna och ge oss ett anständigt forum att följa Leeds på.

Leeds United stonefree
2016-02-20 13:28
Det verkar trots allt som folk gillar när det hettar till här inne, även om vi alla i nästa sekund försöker manna till besinning. Det är ju det som är lite lättare här inne med ,här kommer allt på samma sida rullande, på luss kommer det i olika forum. båda är bra. Nya luss är nog kanske bättre för där kan man ju t.ex strunta i att gå in och läsa under rubriken "Cellino out", om man nu inte vill läsa mer om den saken, här inne får man svälja allt Själv kommer jag att för alltid hata Cellino efter att han stod upp och ljög alla rakt upp i ansiktet med Boro matchen, det kommer jag aldrig att släppa någonsin. Det är den största synden av alla gentemot sina fans. Hoppas att det kommer en start uppställning snart som säger följande: Silvestri Berrardi Bamba Taylor, Cooper Sloth Mowatt, Bridcutt, Botaka Erwin, Phillips Kommer nog inte att ha mer än 2-3 rätt på den truppen! Hi hi men var roligt det skulle vara!
Leeds United sportcarl
2016-02-20 13:18
thom 13:08 viaplay kan man ju visa 4 timmar efter matchstart, kanske det går att spela in matchen annars? ibland visar även viasat matcherna i repris på natten
Leeds United Åby.Krona
2016-02-20 13:15
[QUOTE=Linus.M]Det jag tycker är mest sorgligt är att sportcarl i skrivande stund har fem (5!!!) "gillningar" på sitt senaste inlägg. Vilket visar att iallafall fyra, fem om han inte gillat sitt eget inlägg, håller med sportcarl i att han har rätt att kalla mig snorvalp och som inte är torr bakom öronen för att jag inte har samma åsikt som honom. Det tycker jag är mest skrämmande. Hade det bara varit sportcarl så är det en sak, men fem stycken till som tycker det är rätt?

Jag blir inte kränkt, det är inte det jag vill få fram :) Om nu någon tror det... Kunde inte bry mig mindre om vad han eller någon annan tycker om mig här, men det är lite skrämmande hur människor kan resonera så.

Ville bara få sagt det. Nu drar jag mig tillbaka på riktigt (som jag sagt flera gånger)...

MO Sorry Linus även om du är en snorvalp vad är LUUSS utan mera valpar. .Även gossen är uppgiven LEEDS trots fostran .M.O.T
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-02-20 13:08
Så surt att man ska missa matchen idag pågrund av jobb. Hade vart nice och se den. Någon som vet om man kan se matchen i repris på nätet nånstans?
Leeds United Rob.
2016-02-20 13:03
Här inne är allt tyvärr sig likt ser jag. Kan vi inte bara acceptera att vi alla rycker olika? Jag är inte heller Cellinos största supporter, men vissa saker har han ju faktiskt gjort bra också. Man måste inte ifrågasätta folks åsikter gång på annan. En av fördelarna med luss forumet är att man kan låta bli att läsa om sånt man nu absolut inte gillar och heller inte klarar av att debattera kring. Synen på saker är så oerhört färgad här inne, antingen älskar eller hatar man (Cellino trx) något. Skärpning vänner.
Leeds United sportcarl
2016-02-20 12:57
intressant att vissa spelare tränare ägare får man hugga hur mycket man vill utan minsta lilla notis, en annan har ju varit med ett tag så jag vet att jämförelser med djävulen,hitler Kim jo son, bruntungor etc är accepterat här och inte fel eller påhopp, men skulle man skriva något nedsättande om någon som tex skriver på det viset då är det personangrepp och trakasseri, vi fans är fredade övriga villebråd, ja ja verkar vara en majoritet som tycker så
2016-02-20 12:26
Och för alla som "hatar" Gnaget;

Henok Goitom till Leeds kanske skulle vara något eller kostar han för lite (gratis)?

:D
2016-02-20 12:18
Och vad gäller Peter Lorimer så är jag av den uppfattningen att jag tappade all respekt för honom när han slickade Ken Bates röv under 8 års tid.

Jag bryr mig alltså inte alls att folk hugger på honom. Det har jag själv gjort ett flertal gånger.
Leeds United Emil.R
2016-02-20 12:17
[QUOTE=stonefree]Såg att Evans vil möblera om i spelet och i spelartruppen inför dagens möte med Watford. Hoppas verkligen han gör det, vi har allt att vinna och inget att förlorar i denna match. Det är bara och gå all in och hoppas på miraklet i Watford ska inträffa. Tror vi har en del spelare om är jävligt sugna att få spela, då tänker jag inte minst på Mowatt, Berrardi om han känner sig 100, Sloth, Botaka, Erwin och Phillips. Nu vet ju även jag att alla inte får spela, men, jag skulle inte tveka om jag bestämde. [/QUOTE] Vi får hoppas på lite rotation idag
Leeds United Emil.R
2016-02-20 12:17
Vad du håller på med sportcarl är bara tragiskt men ska inte säga mer än så för folk får tycka vad dom vill men personliga påhopp är inte ok! gällande Lorimer och spelare i allmänhet måste man ju skilja på dom som fotbollsspelare och som privatperson, Lorimer kommer alltid att ha en historik som legend på planen men man behöver ju inte älska hans personlighet för det! se på Johnson som gjort landskamper för England och spelar i Premier League i sunderland han må vara en bra fotbollsspelare men fick sparken och riskerar ändå fängelse för sex med minderåriga... detta var bara ett exempel och har ingenting med Lorimer att göra om någon får för sig detta.
2016-02-20 12:16
Sen kan jag hålla med om att det inte är rätt att kalla någon snorvalp btw. Det står jag inte bakom.
2016-02-20 12:11
Så nu är någon martyr för att de i över 1 års tid har varit negativ med precis allt som har handlat om Leeds United? Denna person har tydligen "haft rätt hela tiden". Jag kan komma på ungefär 20 saker som inte har hänt som det pratats om i över 1 års tid nu om folk vill höra men jag tror inte de vill det om jag ska vara ärlig.

Folk är trötta på detta evinnerliga tjat om Massimo Cellino, därav en anledning till att jag inte skriver här längre men folk slutar inte ändå. Det mals på och mals på och mals på utan att det sker några nya saker egentligen. Av de där 17 punkterna som fansen lade fram så är många runt 1-1,5 år gamla.

Ingen har sagt att Cellino är någon jävla ängel eller någon som är felfri. Jag kan räkna upp ett par saker som även jag är irriterad över. Behandlingen av Redfearn och Thompson är en sak bland annat.

Dock tycker jag, till skillnad från #TimeToGoMassimo och många här, att Cellini också har gjort bra saker och att vi sakna men säkert går framåt. Folk kan säga motsatsen om de vill och peka på vår tabellposition nu i den jämnaste serien i världen. Då ser man kortsiktigt enligt mig....

Kollar man närmare på vårt lag så ser man att snittåldern har sjunkit, att vi aldrig haft fler unga egen producerade talanger runt första laget och att miljontals pund har investerats i laget. Detta väljer folk att inte bry sig om utan istället har jag fått höra att det å ena sidan är Cellinos fel att det är så många talanger runt första laget i brist på investeringar av stjärnor och ibland är det någon annans förtjänst att det är så många talanger runt första laget och har alltså absolut ingenting med Cellino att göra. Ganska roligt hur det i ena sekunden kan vara någons fel att vi har många talanger i klubben och i den andra sekunden är det någon annans förtjänst. Kul va?

Jag är fruktansvärt trött på att höra all negativitet som rör Leeds. Jag har hört det här inne i över 10 års tid. Då ska det sägas att jag var en av de mest högljudda kritikerna mot Bates. De diskussionerna slutade aldrig gå varma här inne och när jag ser tillbaka på det så är det säkert ett par stycken jag borde ha bett om ursäkt till för min ton ibland. Jag kommer dock alltid stå fast vid att Ken Bates var det värsta som någonsin hänt Leeds United. Under hans år i klubben försvann mycket av kontakten mellan klubb och supportrar.

Nu med Cellino är folk så misstänksamma att man inte ens är beredda att ge honom en chans eller se vart hans insatser kan leda till. Folk väljer det snabba alternativet - att försöka få honom att försvinna. Att sopa problemen under mattan för att man "tror" att han är ond och en dåre. Men utan att dra för stora växlar av detta så kan man väl i alla fall få fråga vem som tagit in Bellusci, Berardi, Silvestri, Cooper, som sålde Warnock och på så sätt fick in Taylor i laget, som lyckats behålla Cook och Mowatt trots att folk här inne sa att de GARANTERAT skulle lämna redan för 1 år sedan, köpt in Dallas och Diagouraga och lagt miljoner på Chris Wood? Försöker Massimo Cellino eller är han så jävla dum att han först köper Leeds United och sedan försöker dra ner oss i skiten fullständigt? Ja, om så är fallet så får väl jag be om ursäkt igen då den dagen det visar sig att allt går åt helvete. Klart att jag kan vara man och erkänna mina fel men att Cellino inte har försökt eller försöker det kommer jag aldrig tro på.

Vad jag däremot kan förstå är att Cellino måste vara jävligt trött på att styra en klubb under mindre än 2 år, där hans första löfte om att Leeds United skulle ligga i Premier League år 2016 inte ens hunnit misslyckas, och där fansen börjat kräva att han ska lämna av den sakens skull. Hur kul kan det vara att investera miljontals pund från sitt familjearv och där fansen sedan kräver att han ska försvinna mindre än 2 år in på hans sejour? Bates satt tryckt på sin tron i över 8 år och förstörde i stort sett alla band som fanns mellan klubb och supportrar och för mig är det en stor skam hur vi kunde tillåta det så länge.

Nu verkar det som att Cellino får betala priset av dom 8 åren med Bates och det är sorgligt enligt mig. Visst har Cellino sina fel och brister och det tror jag inte att någon skulle säga annorlunda om och han är enligt mig det snabbaste vägen tillbaka till Premier League. Folk glömmer att vi satsade närmare £6m på spelare under förra sommaren. Vad händer om vi gör det i sommar igen? Hur långt tror folk att vi ligger från en kamp om uppflyttning egentligen? Vi har många bra spelare i truppen och är det omöjligt att vi kan få in de spelare som behövs i sommar? Enligt mig - nej!

Sen kan folk få fortsätta drömma om att gräset alltid är grönare på andra sidan. Vi har ju verkligen sett det... eller? Ridsdale - Trevor Birch - John McKenzie - Gerard Krasner - Ken Bates - GFH Capital - Massimo Cellino.

Gud nåde säger jag bara om en ny ägare kommer in och får ett monster bud på £11m för Lewis Cook och inte köper in en ersättare för alla dom pengarna istället för att täppa till hål i klubben (som faktiskt blödde £1m i månaden när Cellino kom). Gud nåde om den nya ägaren inte handlar spelare för en jävla massa pengar. Gud nåde om den nya ägaren inte samarbetar med fansen (som kanske är fans av en anledning och inte affärsmän) om precis allt. Gud nåde om den nya ägaren sparkar en tränare för att inte säga TVÅ tränare. Då blir det ramaskri antar jag? Gud nåde om inte Neil Redfearn återanställs i någon form, men bara som huvudtränare om han får välja så klart trots att han inte har någon erfarenhet alls förutom en sparkning från Rotherham.

Cellino är ingen ängel och jag försöker inte få folk här inne att tycka om honom för det vet jag är omöjligt. Han är enligt många här inne, roten till precis allt som inte är bra i Leeds United och det finns egentligen ingenting han kan göra för att folk ska ändra uppfattning. Att vi återigen behöll Taylor, Cook och Mowatt spelar ingen roll. Att ekonomin sägs vara bra likaså. Att vi går in i sommarfönstret som en hälsosam klubb spelar heller ingen roll. Folk verkar inte riktigt förstå vilket skick vi var i för mindre än 2 år när Cellino kom in.

Men men, kanske bör jag se allting svart igen som jag gjorde med Bates. Allt är skit och om inte allt är skit så kan man väl i så fall måla allt svart då.

Jag orkar inte göra det längre utan jag tror och hoppas att allt blir bra. Med eller utan Cellino. Säljer han klubben - fine. Finns det ingen seriös köpare - fine, vad finns det då att göra än att försöka få Cellino att fortsätta betala löner, handla spelare och ta oss upp i Premier League?
Leeds United Linus.M
2016-02-20 12:09
Det jag tycker är mest sorgligt är att sportcarl i skrivande stund har fem (5!!!) "gillningar" på sitt senaste inlägg. Vilket visar att iallafall fyra, fem om han inte gillat sitt eget inlägg, håller med sportcarl i att han har rätt att kalla mig snorvalp och som inte är torr bakom öronen för att jag inte har samma åsikt som honom. Det tycker jag är mest skrämmande. Hade det bara varit sportcarl så är det en sak, men fem stycken till som tycker det är rätt?

Jag blir inte kränkt, det är inte det jag vill få fram :) Om nu någon tror det... Kunde inte bry mig mindre om vad han eller någon annan tycker om mig här, men det är lite skrämmande hur människor kan resonera så.

Ville bara få sagt det. Nu drar jag mig tillbaka på riktigt (som jag sagt flera gånger)...

MOT...
Leeds United lufc4ever
2016-02-20 11:55
@sportcarl:

Skrämmande och sorgligt resonemang.

Inte bara det att du under en längre tid verkat ha spårsändare på Linus för att kunna hugga så fort han skrivit utan du anser dej även stå över forumets regler.

Jag tycker också Peter Lorimer har brun tunga. Det har jag tyck ända sedan tiden med Bates. Jag tycker det är sorgligt att se en av våra stora hjältar välja den mörka sidan på det viset. Och tro mej, vi är långt ifrån en lite skara som tycker detta.. Att han har gjort en jäkla massa matcher och en sjuk mängd mål hör inte till saker. De flesta människor är kapabla till att göra bra saker. Det innebär inte att man per automatik är fridlyst från kritik.

Nu är frågan....har du ett öknamn på mej också ?
Leeds United stonefree
2016-02-20 11:43
Såg att Evans vil möblera om i spelet och i spelartruppen inför dagens möte med Watford. Hoppas verkligen han gör det, vi har allt att vinna och inget att förlorar i denna match. Det är bara och gå all in och hoppas på miraklet i Watford ska inträffa. Tror vi har en del spelare om är jävligt sugna att få spela, då tänker jag inte minst på Mowatt, Berrardi om han känner sig 100, Sloth, Botaka, Erwin och Phillips. Nu vet ju även jag att alla inte får spela, men, jag skulle inte tveka om jag bestämde.
Leeds United Rob.
2016-02-20 11:26
Stonefree//

Okej tack! Jag jobbar på problemet med surfplattan och skall försöka fixa det! :) Sen skall vi köra en utvärdering av sidan lite längre fram och eventuellt uppgradera forumet med enklare + fler funktioner :)
Leeds United stonefree
2016-02-20 11:23
@Rob.:

Jag kom in på mobilen i morse och skrev några rader, men som sagt surfplattan går inte, men som du säger jag kan vänta. Vill bara inte skriva långa inlägg på mobilen, då jag tycker det är svårt.
Leeds United stonefree
2016-02-20 11:21
@sportcarl:

Visst Peter Lorimer är en legend för de flesta Leeds supporter utanför Leeds. Det är inte många Leeds bor som sätter sina fötter i hans bar, så där har nog legend statusen försvunnit sedan länge. Men samtidigt ska vi komma ihåg att han alltid i detta millenium har vänt kappan efter vinden. Han har gått i allas koppel som har matat honom, nu när allting börjar närma sig slutet, så har han inte ett enda gott ord till övers för någon i staben eller truppen. Det är nog så att ingen frågar honom längre vad han tycker och tänker. Det är inte länge sedan Cellino var kung, när han rådfrågade Peter om saker och ting. Han håller i nuläget på att sopa bort mattan under sig själv. Visst man kan ha en åsikt och ändra sig, men inte i den takt som han galopperar iväg just nu.
I mina ögon är han inte längre den legend han en gång var när han spelade i Leeds och många år efter det. Jag tycker han lämnar en bitter efter smak efter sig, när jag lämnade Cormerciel i måndags kväll klockan 23:45, svår jag att inte sätta mina fötter där mer. Vilket jag har i sinne att hålla, trots 3 matcher kvar och den ena är nog när gravölet serveras. Det kommer säkert att bli fullt hus den dagen. Men själv tänker jag dricka avslutnings ölen på Duncan, där hittar man de riktiga Leeds fansen som bor i Leeds. Där finns det ingen som har något till övers längre för den stora Peter Lorimer. Om han har brun tunga vet jag inte. Men han har gått för långt för att räknas som en riktig Leeds legend/fans.
Vilket man också ser på besök frekvensen på hans pub, från bräddat inför och efter varje match, till nu där det sitter en handfull. Det var matcher i höst, där det inte var mer än 2-3 pers. efter matchen.
Leeds United Hartey
2016-02-20 11:11
@sportcarl:

Om man kan kalla personer här för snorvalp för man tycker något om Lorimer s om man kan säga att folk kan stoppa upp saker i häcken för man tycker det var fel att Alan Smith gick till scum, om man kan idiotförklara folk på denna sida om och om igen för att man ej gillar Cellino.

Alla dom jag pratar om ovan är offentliga personer inom fotbollen som tjänar/tjänat stora pengar och alltid utsätts för beröm, kritik och åsikter som är en del av fotbollen och dom måste hantera.
Att kalla någon annan Leedssupporter för snorvalp, att han skall stoppa upp saker i häcken faller under begreppet personligt påhopp och det är inte tillåtet på Revie Stand. Jag personligen håller inte med hälften av vad du tycker om Leeds United men jag ger dig rätten att tycka vad du vill för vi lever i en demokrati.

Jag tar det en gång till, NEJ DU HAR INTE RÄTT ATT TRAKASSERA NÅGON FÖR ATT MAN HA EN ÅSIKT.

Leeds United Kristoffer
2016-02-20 10:24
Jag läste lite om Watford och blev deprimerad. Leeds låg före Watford i tabellen när Cellino köpte klubben, men medan Watford tog in Serie A-spelare och gick upp tog Leeds in Serie B-spelare och blev sämre. Pozzo har ett gäng rådgivare som han lyssnar på. Cellino gör allt ensam.
Leeds United sportcarl
2016-02-20 09:05
Hartey 23:30. Kan man skriva att en legend och en spelare som gjort typ 600 matcher för klubben och vår största målskytt genom tiderna har en brun tunga för att han har en avvikande åsikt i en fråga. Och häckla spelare som Wotton och Doukara då får man nog acceptera och tåla att själv bli kallad snorvalp en gång utan att börja gråta
Annons: