/england/leeds/forum/786.aspx/england/leeds/forum/786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Emil.R
2016-02-23 19:52
Liam Bridcutt not in squad for 'personal reasons' - don't know any more than that. #lufc #lufclive
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Emil.R
2016-02-23 19:51
Four changes for Leeds. IN Cooper, Adeyemi, Mowatt and Coyle. No Wootton #lufc #yplive
Leeds United Ballsmash
45 poäng kvar att spela om, tar vi 40 av dom så bör det räcks för topp 6 ;)
Leeds United Emil.R
#lufc subs vs @FulhamFC | Peacock-Farrell, Wootton, Berardi, Murphy, Dallas, Botaka, Erwin.
Leeds United Emil.R
#lufc team vs @FulhamFC | Silvestri, Coyle, Cooper, Bamba, Taylor, Adeyemi, Diagouraga, Cook, Mowatt, Doukara, Antenucci. Wotton petad
Leeds United Emil.R
2016-02-23 18:47
Daily mail är ju inte direkt kända för att vara 100 % trovärdiga men är det sant så undrar jag var man kan söka det jobbet? för 5000 i månaden kan jag också säga att jag älskar Cellino :)
Leeds United WhitesMOT
2016-02-23 16:47
Tobbe //

Nä det är ju DailyMail så trovärdigheten kan väl vara lite så där. Och sorgligt är det, sant eller inte.
Men det är dock lite intressant att SKY News kontaktat Waccoe om den här Scott. Han har tydligen varit inne och snurrat på Waccoe också och om jag förstått allt rätt så blev han mäkta avslöjad där.

Här är vad Admin Matt52 på Waccoe svarade SKY :

Waccoe was asked by Sky News for a statement and has given the following to them

The story seems to relate to statements made by an account “ScottMG9” on Waccoe in the last week or so. Waccoe is LUFC fans biggest online messageboard with approx 20k members.

The account in question was set up in September 2015. There is nothing that would lead us to suspect that it has been used other than by the individual who set it up in the first place. We have information supplied at the time the account was set up including personal verified email account details that very strongly suggest it was set up by Scott Gutteridge and not anyone else (unless he had somehow lost control of his personal email account back in September 2015).

We note that the “ScottMG9 ”user name in question is used on a number of other internet forums by the same individual directly linked to his real life name and have been provided with screenshots confirming this. So there is little confusion as to the fact that the “whistleblowing” poster was Scott Gutteridge, or that he was involved closely with the IMWT Facebook group. Again we have screenshots that confirm this, and link him to at least one Facebook poster who has - it appears - made threats of violence online against other Leeds fans who did not share his view of Massimo Cellino.

Having said all of that we are thoroughly confused by the whole thing. As most Leeds fans active online seem to have decided in large numbers that they think it is time the owner moved on, it wasn’t wholly surprising that there might be individuals who had been closely associated with Cellino who might be changing their mind. We are a bit confused however by the rather bizarre way in which this individual came forward and the allegations he seems to have made.

We have no comment on the allegations he has raised, which are clearly serious. We - like many Leeds fans - wish our club was run in a way which made this sort of ludicrous tale less rather than more believable.

We wish that we could look forward with excitement to tonight’s game against Fulham. Unfortunately poor results all season mean that more attention is being paid to idiots on Facebook than the much bigger failings at our club. And that cannot be a good thing for Leeds United in the long term.
Leeds United Tobbe O
2016-02-23 16:16
Man vet ju inte om storyn i dailymail är sann eller inte men det sorgliga är att jag inte skulle bli förvånad. Det är för mycket skit kring klubben nu igen.
Leeds United Tobbe O
2016-02-23 16:13
Jag tror det lossnar ikväll. Vi skapar två målchanser och får 50% utdelning. Doukara målskytt och 1-1.
Leeds United Emil.R
2016-02-23 16:13
vi skulle verkligen behöva en vinst idag för att få in lite positivt i klubben just nu är det bara negativt läser man läser om saker kring klubben... men eftersom vi varken gör mål eller skapar några chanser kan man ju undra hur det ska gå till? hoppas verkligen att Wood är tillbaka ikväll eller i alla fall snart!
Leeds United lasse c
2016-02-23 13:46
Eftersom vi inte kan göra mål, 0-0
Leeds United Zlatan,z
2016-02-23 12:20
Som vanligt 2-1 till Leeds-
höll nästan på att glömma........
ä kanske s-it samma........
Leeds United WhitesMOT
2016-02-23 10:17
Ännu en ingrediens i soppan.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-22 19:00
Tänk vad någon med en normal vision skulle kunna förvandla vår klubb. Du har en miljonregion framför dina fötter. Man brukar säga att kvinnan är det svåraste som finns att förstå sig på. Då håller man inte på Leeds....
Leeds United stonefree
2016-02-22 17:44
Leeds United stonefree
2016-02-22 17:44
WhitesMotes: På Peacock är det ändå ganska optimistiskt stämning innan matcherna, efter brukar det inte var så väldigt mycket folk, nu har jag endast sett dom få stryk av Ipswich den här säsongen, så det har varit lugnt, vi har oftast spelat så dåligt i matcherna att alla har varit nöjda med de poäng vi har fått. Folk i alrlmänhet i Leeds har nog mest gett upp och helt enkelt gått vidare med sina liv, med tanke på storleken på staden och att det inte finns någon konkurrens av andra fotbollslag, måste man bara konstatera att intresset är väldigt svalt, vi är nere på sämsta hemmapublik siffran sedan jag vet inte när! Våran tabellplacering med 15 omgångar kvar, är väl också den sämsta. Aldrig har vi väl gjort så lite mål någonsin, hemma är målskörden dessutom under rubriken katastrof, 12 stycken på 15 matcher, sämst i England? Det är bråk inne och utanför klubben. Tränaren sågar vissa av sina egna spelare offentligt, medan han berömmer andra, trots dåliga prestationer, vilket känns konstigt, då känner man att man måste tillhöra tränarens fjäsklirare för att få spela, inte går man efter hur bra man är. Kan hålla på sådär i en evighet. Resultstet är att Leeds absolut största fans ano 2016, finns nog i Scandinavien, de flesta i Norge. I Leeds har de flesta nog gett upp som sagt, för en lördagsmatch med runt 24000 åskådare kommer nog runt 5- 6000 av dem från andra städer än Leeds, vilket innebär att under 3% av alla Leeds komuns invånare går på fotboll.
Leeds United Hartey
2016-02-22 17:32
@WhitesMOT:

Allt syns på pubarna, man kan se vilken publiksiffra det är om man ser hur mycket folk det blir på Scarborough t.ex
Leeds United Kristoffer
2016-02-22 12:36
Vi har nu spelat 4-4-2 med en smal diamant på mittfältet både mot Boro och mot Watford. Dallas tycks dock inte trivas med att spela mer centralt.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-22 11:09
Frågan är om det inte blir rekordlågt på läktarna i morgon.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-22 10:56
En bra artikel.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-22 10:32
Stenis //

Tackar !

Hur går snacket på pubar och torg då ? Ser folk nån lösning på problemet ? Är det ett stort samtalsämne överhuvudtaget ? Ta Peacocken t.ex, känns stämningen där innan match som att den är annorlunda numera ? Hänger liksom smockan i luften redan där ?

Sorry, många frågor men det är intressant. Jag har själv inte varit över på ett par år så jag kan bara gissa. Att folk skriker hårda ord mot spelare och tränare är inget nytt. Men när det blir organiserad sång mot enskilda spelare och slagsmål mellan egna fans då har det gått långt. Känns som det kommer bara bli värre tyvärr.
Leeds United stonefree
2016-02-22 07:43
Det har inte gjorts annat än bedrivits häxjakt på läktaren under hela den här säsongen. Jag har själv upplevt det på plats flera gånger.
Cellino under hela säsongen
Rösler i slutet innan han fick sparken
Silvestri under hans tunga period, hånades vid varje rädning
Bellusci har fått utstå utroligt hårde ord som inte jag ens vill skriva. Lite till interna slagsmålet i Charlton matchen.
Wotton har fått utstå mycket i princip hela tiden han har varit Leeds, beror nu väldigt mycket på vart han kommer ifrån från början, men det har blivit värre och värre.
Antenucci vart ombedd att åka hem mot Bristol och det jublades när han vart utbytt mot Bristol.
Så i grund och botten är inte Leeds supporterna på South Stand speciellt trevliga mot egna spelarna.
Desutom har vi alla rassistiska påhopp mot alla och ingen av visa psykopater.
Vi har Moutain att bestiga innan vi står samlade och koncentrerar oss på det viktigste. FOTBOLLEN.
Förra säsongen vart det öl förbud på South i över hälften av hemma matcherna. Alla berodde på fansen beteende i ord och handling.
Leeds United Emil.R
2016-02-22 06:04
gällande matchen i lördags var det inget roligt att se kändes som mest sprang omkring och var nöjda att ha kommit så långt och att vi nu mötte ett bättre lag och hade för mycket respekt för dom eller så var vi kanske bara kassa helt enkelt....
Leeds United Emil.R
2016-02-22 06:01
[QUOTE=Tobbe O]Jag tycker det är väldigt fel att bua åt enskilda egna spelare också. Wootton tycker jag också kämpar på så gott han kan, inte spektakulärt alls, mediokert ibland absolut, men han gör sitt bästa och har enligt mig fått ta oförtjänt mycket skit. Att däremot bua åt laget som kollektiv har jag inga problem med om jag tycker de gjort en usel insats. Vi måste kunna ställa krav och de måste tåla att höra när det inte alls varit bra nog. Men att som huvudtränare offentligt såga en egen spelare och på sättet han säger det därmed också såga alla andra spelare som tydligen bedömdes ännu sämre än Botaka igår tycker jag som flera varit inne på vittnar om huvudlöst ledarskap. Att det skadar enskilda spelare, och därmed laget, när de buas ut av fansen är som sagt fel men det ursäktar inte Evans det minsta. [/QUOTE] håller helt med dig Tobbe både vad gäller åt att bua åt spelare respektive hela laget som att det Evans gjorde var under all kritik så jag har inte mycket mer att tillägga i ämnet!
Leeds United Kristoffer
2016-02-21 21:36
Vi har inte gjort mål än i februari (Forest, Boro och Watford). Antal skott på mål är under tvåsiffrigt.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-21 19:33
Jag gissar allt vi alla här tycker likadant i grund och botten kring det här med att bua åt sina egna spelare. Det gynnar ingen. Men då kan man ju undra varför görs det ändå ?

Hade varit kul att höra folks egna tankar kring denna fråga. Stonefree som är över mer än vad man själv bytar kalsonger känns ju som den som har mest inside så hade varit kul och höra din syn på det Stenis. Men även alla andras också. Varför buar fansen åt sina egna spelare när det i grund och botten inte gör nån nytta ?
Leeds United Tobbe O
2016-02-21 19:25
Jag tycker det är väldigt fel att bua åt enskilda egna spelare också. Wootton tycker jag också kämpar på så gott han kan, inte spektakulärt alls, mediokert ibland absolut, men han gör sitt bästa och har enligt mig fått ta oförtjänt mycket skit.

Att däremot bua åt laget som kollektiv har jag inga problem med om jag tycker de gjort en usel insats. Vi måste kunna ställa krav och de måste tåla att höra när det inte alls varit bra nog.

Men att som huvudtränare offentligt såga en egen spelare och på sättet han säger det därmed också såga alla andra spelare som tydligen bedömdes ännu sämre än Botaka igår tycker jag som flera varit inne på vittnar om huvudlöst ledarskap. Att det skadar enskilda spelare, och därmed laget, när de buas ut av
fansen är som sagt fel men det ursäktar inte Evans det minsta.
Leeds United terry cooper
2016-02-21 19:24
Tycker fansen ska stödja spelarna.

Om Botaka vs Evans , så kan man ju undra varför Evans bytte in Botaka om han är så fruktansvärt dålig.
Känns inte speciellt smart gjort.
Speciellt eftersom vi låg under.
Leeds United WhitesMOT
2016-02-21 19:16
Jag har inte sagt att att du tycker det är okay vad Evans gjort.

Det jag tyckte var märkligt var :

...och meanwhile på läktaren så sitter det ett par tusen Leeds "supportrar" och hånar de egna spelarna.

mitt i diskussionen kring just vad Evans sagt och gjort.

Jag förstår inte vad det har med Evans saken att göra ?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-02-21 19:02
Vet inte riktigt vart jag sagt att jag tycker det är okey att Evans gått ut och kritiserat Botaka? Allt jag säger är att jag har svårt att tro att Evans skulle få för sig att gå ut och öppet kritisera en spelare som presterat, kämpar, sköter sig och visar att han vill ha en plats i laget. Vad tjänar han på det? Någon får gärna förklara det för mig. Och någon får gärna förklara för mig hur laget tjänar på att fans buar åt de egna spelarna trots att en spelare som Wootton gör så gott han kan. Vad är värst? En tränare som kritiserar en spelare efter en match och som enligt tränaren inte visar någon vilja alls eller ett par tusen fans som buar och hånar egna spelare trots att de faktiskt försöker och gör så gott det kan?
Annons: