/england/leeds/forum/783.aspx/england/leeds/forum/783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2016-01-14 19:40
Thom// Lev du i din drömvärld tillsammans med Massimo. Jag orkar verkligen inte diskutera med någon som tycker det är helt okej att vi säljer Sam Byram. Hade detta varit med Bates hade du också sagt fuck off. Men nu när det är Cellino är det andra toner. Heja. Syns nästa säsong........... Eller nästa.. Eller nästa... "We're not selling the kids" - LOL.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-14 19:38
Linus// Vem ska "fuck off"? Önskar Sam Byram all lycka i Premier League och tackar honom för de över 100 matcher han spelat för oss. Vi gav han chansen och har format honom till den spelare han är idag. Han ville inte tacka ja till ett nytt kontrakt och jag är tämligen säker på att det inte har någonting med pengar att göra utan mer att han är 22 år och vill spela i Premier League imorgon, inte om 1,5 år. Tyvärr får man väl säga men samtidigt tror jag inte hans försäljning blir speciellt kännbar. Klart att en formtoppad Byram är en tillgång, men jag tror både Berardi och Coyle kan göra det minst lika bra på högerbacken och på högermittfältet hoppas jag att vi redan har hittat vår ersättare. Kanske har Evans också ett till ess i rockärmen, vem vet?! Marching on together (utan Sam Byram)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Mikael.F
2016-01-14 19:32
Tvåa på bollen...
Leeds United Mikael.F
2016-01-14 19:31
Leeds United Linus.M
2016-01-14 19:26
Adam Pope ?@APOPEY 1 minför 1 minut sedan Leeds, England
I understand that an offer has been accepted by #Lufc from #EFC for Sam Byram although the deal is not yet finalised.

Fuck off.
Leeds United sportcarl
2016-01-14 18:24
FA youth cup 4th round mellan Leeds-ManchesterC visas kl 20:00 ikväll på LUTV för de som är intresserade se våra duktiga academyplayers
Leeds United terry cooper
2016-01-14 15:21
Thom //

Håller i stor med dej om din väg till framgång men om den ska slå in , så blir det väl ett ramaskri ;)
Leeds United Hartey
2016-01-14 10:27
@lufc4ever:

sort of :-)

2016-01-14 09:27
Sen tycker jag inte man ska stirra sig blind på kostnaden för spelaren som kommer utan kvalitén på honom. När några av de bästa spelarna vi haft de senaste 10 åren antingen var gratis eller kom för en nominal fee så borde man förstå det (Becchio, Gradel, Beckford, Derry, Sullivan, Healy, Snodgrass, Blake (£800k visserligen) osv osv. Om det finns en plan och en tanke bakom köpet/lånet så spelar det ingen roll hur mycket spelaren kostar för mig.
Leeds United lufc4ever
2016-01-14 09:11
@Hartey:

:)))
Leeds United lufc4ever
2016-01-14 09:09
Är det en rebus, Hartey ??
Leeds United Hartey
2016-01-14 08:41
Leeds ägare till 100%
Leeds United Hartey
2016-01-14 08:41
Leeds ägare till 100%
Leeds United Zlatan,z
2016-01-14 08:40
tips 1-2
Leeds United Hartey
2016-01-14 08:39
Lufcforever// tror nog det är minnesvärda diskussioner. Eddie och Massimo tävlar om ordet men Cellino har ett handikapp då han röker upp ett 20 pack Marlboro och är fullt sysselsatt med att tända och fimpa. Peter Lorimer har svårt att komma till tals så han börjar istället servera öl . Cellino blir irriterad då Det inte finns Birra Moretti att tillgå men han nöjer sig tillslut med Fosters! Lorimer har fortfarande inte sagt något men han avslutar mötet med att han håller med Leeds till 110% !!
Leeds United Bo$$e V
2016-01-13 23:28
MOT
Leeds United Linus.M
2016-01-13 23:03
Lite falsk bokföring är väl ingenting... :)
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 22:47
@Hartey:

HAHAHA

Ser det framför mej. Det måste finnas tolk med. Ingen av dom kan förstå vad den andre mumlar om :))
Leeds United sportcarl
2016-01-13 22:43
Linus 22:28, vad syftar du? på cook till sommaren för fem miljoner pund? Hur vet vi att byram inte vill till en Pl-klubb. Hur vet vi att ekonomin eller det sportsliga kommer bli bättre med nya ägare? ? Eller att jag är tämligen säker på att vi har bättre ekonomi än för ett eller två år sedan?
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 22:42
@sportcarl:

Och allt detta kan man vända och säga hur vet vi inte att det blir bättre ?

För mej handlar bottnar allt i mina egna värderingar. Och dom är förmodligen inte mycket bättre än nån annans. Exempelvis så avskyr jag dubbelmoral. Samtidigt så har jag säkert sånt skit för mej själv.

Med Massimo är det helt enkelt så att jag litar inte på honom. Med så många lik i garderoden så anser jag att han är inte rätt för oss. Om så bara hälften är sant vad han anklagas för så är det ändå för mycket. Ingen rök utan eld liksom.

Han är vårt ansikte utåt. Det ansikte som bl.a sponsorer ser. Man kan ju lite lätt undra hur många som håller igen att sponsra för att dom oroar sig över hur det kommer att se ut att vara tillsammans med en som är dömd för vad vissa kallar småbrott. Varav ett är falsk bokföring.

Så nu gled man in på honom igen..... :(

Leeds United Hartey
2016-01-13 22:37
Om någon undrar varför det varit lugnt en lång tid runt Massimo Cellino så läste jag att han pratar regelbundet med Peter Lorimer och Eddie Gray . I så fall ett tecken på att Massimo försöker sätta sig in i hur den engelska fotbollen fungerar
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-13 22:30
FFP är ihåligt så du har rätt.

Oligoark/arabklubbarna har redan hitta flera kryphål (ägarpengar in för nyförvärv kallas för sponsring via företag, uppköp av "farmarklubbar" så man har en delad ekonomi/fördelning av kostnader totalt etc etc).
Leeds United Linus.M
2016-01-13 22:28
Sportcarl//

Sa inte du samma sak under Bates..?
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 22:19
Nu har jag gjort nåt så sexigt som att försökt förstå mej på FFP och jag kan inte påstå att det är spännande läsning :)

Men om jag får ihopa det "kortfattat" så handlar det inte om att klubbar tvingas betala av skulder innan dom återigen kan börja spendera. Du kan ha rätt så rejäla skulder sedan tidigare men nu måste man se till så att det inte skenar ännu mer. Med det sagt så kan man fortfarande gå med förlust. Men med en vis gräns mot vad du drar in. 5 miljoner pund under en 3 års period.

Jag har aldrig påstått att jag är nåt ekonomiskt snille. Jag klarar fan knappt av att pruta på en tv. Men när man läser om FFP så inbillar jag mej att reglerna är väldig ihåliga. Vill någon putta in pengar i en klubb så finns det en hel del vägar.

Om någon vill och kan hitta annan syn på det så varsågod. Här är länken till det jag ögnat :)
Leeds United sportcarl
2016-01-13 22:02
och så kan man ju säga om allting man inte vet, hur vet vi att vi kommer gå bättre ekonomiskt om vi byter ägare?, vad har vi för garantier för att vi kommer gå bättre sportsligt om vi byter ägare, är ju likadant om byram, hur vet vi att det bara handlar om pengar? hur vet vi att han inte hellre vill spela i everton och vad skall vi göra i så fall, hur vet vi att cook om han går i sommar kommer gå för fem miljoner pund?
2016-01-13 21:52
Nej, självklart kan jag inte med 100 % säkerhet säga att vår ekonomi är bra eller lysande. Men många saker pekar väl på att så är fallet, däribland kommentarer från Steve Evans, Massimo Cellino och Adam Pearson för att nämna några. Även att vi hade embargo och gick £1m minus till att gå ur embargot och värva spelare för miljontals pund. Dessutom att vi kan avfärda bud (Evans nämnde bud på £30m för våra spelare och ännu är de här). Känns inte som vi behöver sälja för att köpa som man hört genom åren många gånger. Sen är det väldigt länge sedan jag hör något om löner som kanske inte kommer utbetalas, obetalade räkningar osv. Sen är det väl vida känt att Cellino fick en hel del pengar för Cagliari och att hans familjeföretag är värt en hel del. Så det finns ju pengar där också om man vill hård dra det.
Leeds United sportcarl
2016-01-13 21:34
lufc4ever 21.22, jag vet inte om vi har bra ekonomi(och därför jag inte kräver att vi skall köpa nya spelare hela tiden utan är nöjd med hur vi gjort sista året), däremot är jag tämligen säker på att vi har bättre ekonomi än vi hade för ett eller två år sedan och att det går åt rätt håll när det gäller den biten. något som talar för det är väl att vi får värva spelare igen och inte drabbas av financial fair play reglerna som andra lag i serien gjort, ,är ju som alla spekulationer om spelare hit och dit där vet man väl inte heller något förrän man sett papperena och det är påskrivet
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 21:22
Nu har det hävdat flera gånger den senaste tiden att vi har fått en bra ekonomi. Jag undrar igen hur vet folk detta ? Ingen blir lyckligare än mej om så är fallet men hur vet ni ?
Leeds United sportcarl
2016-01-13 21:19
man har väl lärt sig hela tiden att det mesta får man ta med en nypa salt både vad som skrivs och sägs och att kunna lära läsa mellan raderna, jag personligen tror inte på allt ägaren, tränaren, spelarna säger. , och definitivt inte engelska tabloider och inte kommentatorer bloggare som säger de sitter inne med sanningen:)
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 21:12
Phil Hay ?@PhilHayYEP 15m15 minutes ago

Ascoli still chasing Mirco Antenucci. Very keen to get a deal done in this window. #lufc
Annons: