/england/leeds/forum/775.aspx/england/leeds/forum/775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-13 20:54
Vissa verkar ha svårt att läsa här inne, inga namn nämnda. Tar helt klart avstånd från kommentarer såsom att kvinnor inte har någon plats i fotbollen utan bara i sovrummet. Har Cellino sagt det så är det sorgligt. Så, då var det klart. Cellino har fått en bot för detta och borde skärpa till sig. Om han nu är så sexistisk dock så borde han väl varit uppe X antal gånger i den italienska domstolen också under de över 20 åren han styrde Cagliari, men jag kan inte se att han uttalat något "hat" mot kvinnor tidigare. Sen vet ju de flesta att feminismen har gått till överdrift på många ställen i Europa. Allt är den vita mannens fel och det är mer eller mindre för jävligt att kvinnor ska behöva föda barn numera och offra sina karriärer för att mänskligheten ska överleva. Antar det är därför vi lär gå mer och mer mot att människor framställs i laboratorium så de snällt kan ställa in sig i det feministiska leden där staten styr både tankar och kön. Hur som helst, onödigt att säga så om Lucy Ward men förvånad hur det har kommit fram till henne. Någon som vet? Jag menar, Cellino hade säkert kunnat stämma både den ena och den andra här inne eller på läktare eller gator för diverse uttalanden. Om jag skulle skriva att alla italienare är divor och bara bryr sig om sig själva så kanske jag ska bli stämd? Eller att alla greker är lata eller svenskar så jävla dumsnälla. Ett uttalande likt Cellino sa är inte bra men hade aldrig existerat om det inte kommit fram till personen i fråga. Vad gäller Lewis Cook. Vi får alltså se vad som händer till sommaren. Är det så att det finns en klausul på £5m så borde han ju vara förlorad då för inte kan det väl vara så att han skulle vilja stanna av egen vilja under ledning av riddare Kato men sten hjärtat? Nää, jag ser en sommar med spelarflykt. Cook, Taylor, Mowatt, Dallas, Cooper, Silvestri, Peacock-Farrell, Berardi kommer alla lämna och vi kommer värva tillbaka Michael Brown som enda nyförvärv och Darko Milanic tar åter över klubben. Cellino får in 17m färska pund och när vi når januari fönstret har vi skrapat ihop 4 poäng och är redan klara för nerflyttning. Måste vara härligt att ha sådana här förhoppningar. Nu var ju såklart detta ironi från min sida så vad tror jag kommer hända till sommaren? Ja, enligt många skribenter som jag läst artiklar från senaste tiden så är vi ju "de facto" inte alls speciellt långt från att utmana. Läste en artikel från YEP tror jag det var senast idag där skribenten skrev att om vi kan behålla våra bästa spelare och samtidigt ta in 2-3 kvalité spelare så har vi chansen att utmana nästa säsong. Nu vet inte jag om detta stämmer men någon som bevisligen har sett en del matcher på plats i England och skriver för den "alltid sanningsenliga" tidningen YEP borde väl i så fall veta någon mer än exempelvis dig Linus som inte varit på plats någonting och kanske sett ett antal matcher på stream. Inget ont om det för jag är inte bättre själv och jag vet samtidigt om att vi inte övertygat i speciellt många matcher. Jag är också övertygad om att vi måste behålla våra bästa spelare och att vi måste förstärka för att inte gå mot en mittenplacering igen nästa säsong men till skillnad mot dig så tror jag inte alls det är någon omöjlighet. Jag tycker att laget har föryngrats och förstärkts trots nedskärningar och en havererad ekonomi så sent som för bara något år sedan. För mig är det starkt att vi står med ett lag som är ungt och utvecklingsbart och som bara förlorat 1/3 av matcherna i år när vi för inte allt för länge sedan gick minus £1m i månaden. Jag säger tacka Cellino för det. Nu hoppas jag att han tar nästa steg i sommar och jag både tror och hoppas det. Gör han inte det så blir jag besviken för jag tycker både klubben och oss fans förtjänar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2016-04-13 18:23
Klart det inte har någon effekt på Leeds United. Du är ju rubbad som tror det... Det viktigaste är väl att vi vinner nästa betydelselösa match med 1-0??? Då går vi väl upp nästa säsong? Eller?! :) Nu är det sent. Så nu är det slut på det roliga för idag... Trevlig CL kväll på er.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 18:10
@Linus.M:

Äh !

Alla har väl till mans sagt nåt sexistiskt och nedvärderande mot kvinnor nån gång ? Det är ju liksom bara på skoj...
Vad är en kärring som inte står vid spisen ? PÅ RYMMEN !!!

Nä detta är en parkeringsbot och har ingen effekt på Leeds United. IMWT och FA är korrupta.
Leeds United Linus.M
2016-04-13 18:04
Så är det någon kvinnlig Leedssupporter som läser här inne... Såhär tycker Cellino om er:

Leeds Utd owner Massimo Cellino allegedly told a colleague 'football is no place for women, they should be in the bedroom or beauticians.'
Leeds United sportcarl
2016-04-13 18:00
Whites MOT 1755. Nu tillhör jag inte den kategorin som tycker någon av dem är en frälsare utan det är ganska mediokra poängsnitt. Från den skämtsamma sidan Warnock Redfearn och Evans same shit different name
Leeds United Linus.M
2016-04-13 17:58
Det jag tycker är mest sorgligt, det är att alla inte har koll på vad som händer runt klubben. Till exempel detta med Lucy Ward.

Hur många supportrar är det som inte har koll på detta, och allt annat för den delen, men samtidigt hyllar Cellino? Det gör mig mörkrädd.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 17:55
Thom //

Skrev jag väl inte heller att det bara har med erfarenhet att göra ? Men nog fasen har hans mångåriga erfarenhet från spel i denna ligan en rejäl fördel mot Redders korta tid ? Framförallt om du tittar på vilken sits Rotherham var i. Ett välkänt namn som Warnock får nog fler att stå upp i bänkarna i omklädningsrummet än vad Redders gör. Bara på det tror jag spelarna i Rotherham höjde sig. Låt oss ge Warnock en hel säsong med samma trupp och se om han bibehåller detta rus dom är i.

SC //

Redders har varit i Leeds i MÅNGA år och varje gång vi behövt honom har han varit där. 4 gånger har han ställt upp de senaste åren. Evans har varit här i en kvart i jämförelse. Där har du den enkla förklaringen till varför man hyllar Redders. Han är Leeds.

Jag kan hjälpa dej med deras poängsnitt. Blir inte riktigt klok på om du vill jämföra dem alla i Rotherham eller nån i Rotherham och nån i Leeds. Men här är lite iaf...

I Rotherham 2016 :

Evans - 0,89
Redders - 0,81
Warnock - 1,91

I Leeds

Evans - 1,42
Redders (2 omgångar 14/15) - 1,32

På en hel säsong hade Evans utklassat Redders med 4,6 poäng. Måtte han stanna länge denna frälsare !
Leeds United Linus.M
2016-04-13 17:52
Då har även domstolen avgjort att han sa dessa sexistiska saker.

Härligt att ha han som ägare för vår klubb...
Leeds United sportcarl
2016-04-13 17:26
Min åsikter Evans är ju att det vore vansinnigt att avsätta honom innan maj som Daily Mail antydde skulle ske(dock inget jag trott på)
Min personliga åsikt inför nästa säsong är att om det satsas så behöver man kanske inte förlänga med Evans utan satsa på en manager gärna med Pl-klass. Satsat det inte så får han gärna vara kvar då han har lyckats ok här och har lyckats tidigare förra upp klubbar genom seriesystemet
Leeds United Linus.M
2016-04-13 17:14
Lucy Ward vann mot Cellino, någon förvånad? Fit and proper.... Hahaha! Judge says Ms Ward's case for unfair dismissal & direct sex discrimination succeeds. The case for indirect sex discrimination fails. #Lufc Judge says Ms Ward & Neil Redfearn were credible & truthful witnesses. #Lufc Judge said the former Leeds United executive director Adam Pearson was "evasive" in giving his testimony. #Lufc Adam Pope ?@APOPEY 1 minför 1 minut sedan Judge says on balance of probability Mr Cellino told Mr Pearson to ask Ms Ward to leave the club. #Lufc Har han någon gång sparkat en människa i Leeds öga mot öga? Fegis är vad han är.
Leeds United Linus.M
2016-04-13 17:12
Cook har en klausul på £5m i sommar, ja. Vilket även YEP har rapporterat om. Sen får man såklart lita på klubben (Massimo) om man vill. Jag litar dock mer på YEP och Phil Hay än en dömd brottsling. Kanske bara är jag. Vad gäller Redfearn så tror jag fortfarande han hade varit bättre än alla andra tränare vi haft, han kan Leeds ut och in vilket bara det gör massor. Något vi även såg prov på när inte Massimo störde honom. Också något man får tycka vad man vill om.
Leeds United sportcarl
2016-04-13 16:45
Nu är jag på jobbet. Men tämligen säker på att Redfearn har sämre poäng snitt än både Warnock och Evans denna säsong i Rotherham . Men återkommer när jag kommit hem.och skall jämföra exakta poängsnittet för Evans denna säsong mot Redfearns förra i Leeds . Och det går ju alltid att skylla på något som Evans har väl inte heller fått förstärknihg detta januarifönster om man kör krasst ekonomisk diago mot Byram. Förra års januarifönster fick vi väl en boost när Bamba kom in osäker om vi släppte någon.för mig handlar inte denna diskussion om vilken av dessa 3 som är bäst manager utan mer om varför med ungefär samma resultat en del hyllas överdrivet medan andra inte får något credd för situationen och tabelläget i denna klubb var likvärdiga när Redfearn och Evans tog över och då hette det att Redfearn räddade klubben men inte hört ett endaste gång detsamma om Evans
2016-04-13 16:43
WhitesMOT// Varför är det inte rättvist att jämföra Warnock och Redders? Om nu Warnock har 257 års erfarenhet (som om det är allt som ska krävas) av CS fotboll så är det väl rimligen så då att han borde ha lyckats i Leeds och att Redders varit dömd till att misslyckad från dag 1 både i Leeds och i Rotherham utan någon erfarenhet alls. Redders klarade ju tydligen inte av pressen av lyckad i Rotherham. Japp, han fick bara in två gratis spelare i transfer fönstret men det har ju visat sig vara mer än nog för Warnock. Redders kan ju säga hur mycket som helst att han inte fick backning och det hade kanske varit sant om inte Warnock kommit in och fullständigt radat upp segrar (mot oss bland annat). Redders misslyckades i Rotherham. Warnock har lyckats. Finns ju inget att säga där. Vad gäller jämförelsen Evans och Redders så vet jag inte vad jag ska säga här. Anser inte att Evans varken har lyckats eller misslyckats i Leeds och jag vet inte om jag vill att han ska få fortsätta till sommaren. Är osäker på om han är rätt man att leda Leeds United. Kollar man på statistik så är det väl tveksamt om varken Evans, Redders eller Warnock är det. Den som ligger närmast om man vara ser till erfarenhet är ju i så fall solklart Warnock men han är ju stenåldern. Verkar vara det som Rotherham krävde för att lyckas dock.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 13:46
Om man tar denna säsongen och enbart stirrar sig blind på statistik så är Evans en sämre manager än Redders. 22.22% v. 23.81%. Men jag tycker inte det är riktigt rättvist mot Evans. Så vi gör så istället att vi tar Evans sista 21 matcher och ställer mot Redders 21 matcher. Då får vi jämt skägg. 23.81% v. 23.81%. Och nu går det inte heller att skylla på att Redders hade ett januarifönster. Evans hade ett sommarfönster under sina sista 21 matcher. Evans fick sparken efter 9 omgångar denna säsongen. Då hade han lyft Rotherham,med 2 avslutande segrar,från jumbo till 20:e plats inte 17:e. 2 spelare fick Redders in i Januari. 2st gratislirare. Var Redders backad av ledningen ? Var han inte kapabel att hitta rätt ? Ingen aning men 2 gratislirare ser inte ut som att han fick ordentligt stöd i Januari. Att jämföra Warnock med Redders är ännu tokigare än Evans v Redders. Warnock har 257års erfarenhet av CS fotboll och kommer in i en klubb som är desperat. Han har allt att vinna och har lyckats till 100% med det.
Leeds United sportcarl
2016-04-13 11:38
Whites MOT 1054. Om man tar denna säsong. Evans av någon anledning sparkad när Rotherham låg på sjuttonde plats i september. Redfearn tar över och får i januari t o m möjlighet att ta in några spelare. Sparkas därefter när de ligger under strecket. Cracking Neil Warnock tar över och gör en remarkabel uppryckning. Tror att de nu ligger sex poäng ovan degradering med endast 5 omgångar kvar. Bra jobbat Warnock
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 10:54
Att jämföra Evans med Redders är som att jämföra päron med gråsten. I Leeds : Evans har 36.36% och Redders har 37.83% under Massimo. 37.21% under de 4 gångerna han har fått ställa upp som vikarie. Vinstprocent pratar vi då. Evans blev officiell coach från dag 1 och har haft ett transferfönster utan embargo. Han har jobbat i princip ostört sedan dag 1. Han har iofs blivit tillsagd att inte snacka så mycket. Redders fick agera nödlösning vid 2 tillfälle under Massimo. Även om han officellt fick jobbet andra gången så var det under premisserna att om det inte funka så skulle han få tillbaka akademijobbet. Han får vänta i drygt 2 månader på att få en assistent. Han går in i Januari och får jobba med ett embargo. Han ändrar uppställning till 4-2-3-1 mot Sunderland i FA och därefter har han och Thompson den bästa perioden någon har har haft under Massimo. Senare får Thompson sparken och ingen fattar någonting. Massimo är avstängd. Massimo älskar Redders. Massimo säger han är en bebis. Bye Bye Redders. I Rotherham : Evans 41.62% - Redders 23.81% Evans får jobbet som manager i April 2012. Då i League 2. Han får en sommar att jobba med. Sätta sin prägel. Säsongen slutar med uppflyttning. Nästa säsong likadant. Slutar med uppflyttning. Säsongen 14/15 hänger Rotherham kvar. Vinstprocenten är 23.9%. 15/16 får Evans lämna i slutet av September. Då har han hunnit 9 matcher med vinstprocent på 22.22%. Redders blir manager i Oktober. Han får 21 matcher och ett vinterfönster. Han kommer mitt i säsongen, han sparkas mitt i säsongen. Ja det är solklart så att Evans är en bättre manager än Redders. Siffrorna talar ju sitt tydliga språk....
Leeds United Kristoffer
2016-04-13 08:23
Matchrapport.
Leeds United sportcarl
2016-04-13 06:58
Jag har all respekt för Redfearn och inget illa att säga om honom. Men är bara att kolla stats på Evans Vs både i Rotherham och Leeds och det går klart i Evans favör. Den med sämst stats anses av vissa här som frälsare och Gud fader själv medan den med bäst stats inte fått sin credd han borde ha. Även Warnock slår Redfearn på fingrarna i bägge klubbarna.
2016-04-13 02:28
En annan intressant sak som vi hade en diskussion om för ett par månader sedan Linus var om Neil Redfearn. Jag menade på att Redfearn är en jävligt duktig ungdomstränare och att steget är enormt mellan att träna ungdomar till att träna ett a-lag i en klubb som Leeds United. Redfearn misslyckades ju totalt i Rotherham men enligt dig så var hans lag skit sa du. Nu har det ju visat sig att Neil "stone age" Warnock förvandlat Rotherham fullständigt och förmodligen säkrat kontraktet trots att de var uträknade efter Redfearns haveri. Han ville folk ha som var huvudtränare medans Cellino ville annorlunda. Kanske hade han rätt i att inte anställa honom om man ser till hans arbete i Rotherham. Nu vill jag göra 100 % klart i att jag har ALL respekt för Redfearn och både hoppades att han skulle lyckas i Rotherham och önskar honom allt gott i framtiden. Detta är inget påhopp mot honom utan mer ett konstaterande att efter typ 30 år i branschen så borde Cellino ha lite fotbollskunnande i skallen.
2016-04-13 02:22
Linus// Nej, säljer han inte så får vi hoppas på att det satsas vilket inte alls är någon omöjlighet. Att Cook ska säljas har jag som sagt hört innan och han borde väl vara såld redan om den där klausulen stämmer? Vi kan ju inte längre gå upp så hej då Lewis Cook för £5m, eller hur var det? Om det nu stämmer dom du sagt i flera månader nu att det finns en klausul i hans kontrakt så borde du väl inte vara förvånad? Själv tror jag inte Cook säljs men vi får se. Någon får också gärna förklara för mig varför Cellino skulle få för sig att sälja Cook och ta in 2-3 skit spelare. Vad tjänar han på att Leeds blir mindre framgångsrikt? Om han vill sälja så är det inte bra och vill han behålla klubben är det väl inte heller bra att riskera att göra en liknande säsong igen? Fattar verkligen inte. Jag tycker Cellino förstärkt laget och föryngrat laget under de 2 år han varit här och vi är 3-4 kvalité spelare från att utmana. Vi har ju bara förlorat 1/3 av matcherna i år så så jäkla långt ifrån är vi inte. Vi är relativt svårslagna, det kan man ju inte ta ifrån oss men självklart behövs det förstärkningar. Vad gäller Evans så kan jag inte bry mig mindre om han får sparken i början av nästa säsong om han inte levererar. Cellino har behållt honom hela säsongen i år trots att resultaten varit lite upp och ner. Får han chansen att bygga laget i sommar och Cellino satsar massa pengar och att Evans misslyckas att få med sig resultaten så är det väl givet att han får gå och inte mig emot i så fall. Vad han har sagt och inte sagt om Lucy Ward låter jag domstolarna avgöra. Tar givetvis avstånd för sådana kommentarer om han nu sagt det men fotbollsmässigt så tycker jag allt kommer ner till vad som händer i sommar vad gäller framtiden. Då får vi se vad Cellinos planer för klubben är. Pengar borde ju finnas, framförallt efter hans fantastiska jobb med Leeds ekonomi.
Leeds United Linus.M
2016-04-12 23:04
Thom//

Och en sak till. Det är Cellino som sa att han skulle sälja när klubben var klar för Championship även nästa säsong, vi får väl se om han håller ett löfte. Jag håller inte andan dock...
Leeds United Linus.M
2016-04-12 22:56
Thom// Cellino sa förra säsongen att denna säsongen skulle bli "a beautiful season". Det blev samma skitsäsong som alla andra. Tror inte vi kommer komma i närheten av £5-10m. Tror snarare att vi säljer Cook och tar in 2-3 spelare som inte håller den klassen som behövs. Vill heller inte ha en ägare som inte tycker kvinnor hör hemma i fotboll, så jag tycker både vad han gör med laget och hans uttalanden är för dåligt. Och förövrigt. Vem kommer våran tränare vara nästa säsong? Vad händer om Evans gör en start som Rösler gjorde, blir han sparkad då och det kommer in en ny? Det enda jag ser framför mig med Cellino som ägare är kaos.
2016-04-12 22:47
Hur vet du det Linus? Skulle inte Cellino sälja Leeds har du ju skrivit ett par gånger nu och då borde vi ju rimligen vara klara för Premier League efter halva nästa säsong. Oavsett om Cellino säljer eller inte så går vi en intressant sommar till mötes. Inga nyförvärv kommer såklart inte vara bra men jag har väldigt svårt att tro att Cellino inte kommer ge vår tränare ett par miljoner pund till att köpa spelare för. Det gjorde han ju redan förra sommaren så varför skulle han sluta nu? £5-10m hoppas jag på och runt 3-4 kvalitespelare. Då kommer vi vara med och fightas. Allt under £5m och förtroendet för Cellino lär försvinna. Den som lever får se. Hälsningar från Panama och Bocas del Toro :)
Leeds United Linus.M
2016-04-12 22:41
Vinst med 1-2 efter två grymma mål av Dallas. Nu kan vi äntligen, typ, offciellt skriva av denna säsongen.

Det sorgliga i allt detta är att nästa säsong förmodligen kommer bli likadan, om inte värre.
Leeds United Linus.M
2016-04-12 19:55
Silvestri
Berardi, Bamba, Cooper, Taylor
Murphy, Diagouraga
Dallas, Antenucci, Cook
Wood

eller...

Silvestri
Berardi, Bamba, Cooper, Taylor
Dallas, Diagouraga, Murphy, Cook
Wood, Antenucci

Hur som helst. Cook får spela ur position och även Murphy, gör mig ursinnig.
Leeds United Linus.M
2016-04-12 13:55
Leeds Utd owner Massimo Cellino allegedly told a colleague 'football is no place for women, they should be in the bedroom or beauticians.' Han är fräsch den dära Massimo. Vilket jäkla as han är.
Leeds United Bo$$e V
2016-04-11 11:16
Synd att det inte går lika bra på Leedstipset:-(

1 Bo$$e V [Leder Leeds Uniteds tipsliga] 24
2 victoryman 15
3 McGrov 12
4 Gary Kelly 11
5 Plyma 10
6 terry cooper 8
7 Rodell 8
8 Åby.Krona 7
9 Zlatan,s 7
10 Zlatan,z 6
11 winning-Leeds 6
12 stonefree 6
13 CordonHill 3
14 Leeds så klart! 3
15 Kristoffer 3
16 Hartey 3
17 MR Clarke Nr8 2
18 lellebuffy 2
19 Becks#9 2
20 Umeå BEN 1
Leeds United lasse c
2016-04-10 20:38
Inte så konstigt att man är ( blir) gråhårig närman håller på Leeds.
Leeds United Zlatan,s
2016-04-10 19:41
Såg just HBK,s andra mål,tyckte mig också skymta några
gråa huvuden på läktaren, liknande några Leedsare......
vi brukar se här ibland. heja hbk,,,,,
Leeds United Zlatan,s
2016-04-10 17:37
Borta bra, men hemma bäst,
på tisdag rustar jag för en större fest
om Leeds mig sviker
jag inte viker
från din sida,s problematiker
dina fans ej överger dig
vi stöttar och hatar dig ibland
Leeds ge oss äntligen din hand.......
Annons: