/england/leeds/forum/770.aspx/england/leeds/forum/770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-19 20:56
Massimo Cellino ?@mcellinolufc för 1 timme sedan
Skysports time to go.

Jamie O'Neill ?@JamieONeill88 3 timmar sedan
35 Norwegians have booked their flights for the Leeds - Boro game only for it to be changed to a Monday night. @SkyFootball you reimbursing?
Leeds United Hartey
2016-01-19 20:56
Fy faan vad tråkigt Steen! Hur är det möjligt att detta kan hända. Skriv till Cellino och Phil Hay på Yorkshire Evening Post. Tror verkligen dom tar upp er situation i media. Kämpa Steen!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Mikael.F
2016-01-19 20:53
Svend Karlsen ?@svendleeds 16 minför 16 minuter sedan
After a quick post on Facebook I have 91 confirmed Norwegian #LUFC fans booked for original #LUFC match v #Boro. More to come.
2016-01-19 20:47
Jag lider med dig Stenfri.
Forza Cellino.
Leeds United stonefree
2016-01-19 20:43
Nu är måtet rågat, jag säger bara så här, blir det måndags match mot Boro, då är jag ute ur leken. Jag och min fru är medlemmar i Leeds åker över och ser runt 10 matcher varje säsong. Jag har bokat och betalat resan till Boro matchen till den 13/2. Blir den inte av då förlorar jag 8000,00 kronor. Här redan hänt mig en gång tidigare denna säsong, mot Blackburn. Jag köpte min resa till Boro matchen exakt 4 veckor innan avspark. Så jag har blivit blåst på runt 15.000 kronor denna säsong för uteblivna matcher. Jag säger upp mit medlemskap och kommer att efter stora resan som jag redan har betalt att sluta åka över och se fotboll, ändrar man matchdagar när det är mindre än 4 veckor till avspark, då har jag inga möjligheter att vara med längre. Nu är det upp till Celino att säga ifrån, han lovade att efter jul matchen mot Derby skulle vara sista gången att Sky skulle komma in och ändra. Självklart har de gjort det här på jävelskap, det fattar ju vem som helst, de vill se vart de har Cellino och om han vågar stå emot sky. Jag tror han kommer att "bend over" I ärlighetens namn så är jag just nu så jävla trött på allt vad Leeds heter och jag som ska åka över nu i helgen och se Bristol matchen, lusten har bara runnit av mig. jag skiter fulständigt i om vi vinner eller får stryk. Tänk er själva att sitta i lördags och köpa flyg och hotell för 8000,00 surt förvärvade kronor och så 3 dagar senare är det bara att slänga flyg och hotell biljetter i sopptunnan. Det är ta mig fan dax att någon reser sig upp och säger ifrån, allting är så jävla korrupt att man kräks
2016-01-19 20:26
Att bryta sig ur och starta en alternativ liga har ju varit en lyckad åtgård mot FL/FA och ett tv-bolag tidigare ;)

Fast jag tror det steget är väldigt långt i dagsläget.
Leeds United lufc4ever
2016-01-19 20:20
Nä tyvärr lär vi vara i rävsaxen. Enda troliga alternativet är att Massimo får med sig majoriteten av klubbarna i ligan. Kruxet är att för många av dem är pengarna från SKY en mycket större del i budgeten än vad den är för oss.
Leeds United terry cooper
2016-01-19 20:11
Vad har vi för alternativ mot SKY ??
Inte mycket i dagsläget.Tyvärr o tråkigt.
2016-01-19 20:03
@Linus.M:
Det enda alternativa tillvägagångssätt övriga klubbägare använder är att stilla tiga och acceptera. Ett sämre alternativ i mina ögon. Att bara hota med att inte släppa in Sky på ER fick vissa att börja svettas. Nu tror jag FL och Sky flexar musklerna som respons genom att åter flytta en Leedsmatch. Handsken är liksom kastad. Bollen ligger hos Cellino nu. Fortsättning följer med största sannolikhet.
Leeds United lufc4ever
2016-01-19 20:03
Ja det ska man komma ihåg om man röstar för att han står vid sina ord. Det kommer förmodligen inte bara bli han som åker på bestraffning. Klubben lär få sin del också. Och det är inget vi har råd med.

Hur rätt han än må ha i sak så är det ett avtalsbrott.
2016-01-19 20:00
@Linus.M:
Jag hade ingen avsikt att vrida ett skit på något. Ett sådant påstående får mitt långfinger att resa sig. Jag stoppade in din text för att förstå vad jag skrev om, men kunde lika gärna ha använt någon annans i detta ämne, men ditt var det senaste som var mest informativt och kortfattat.
Leeds United Linus.M
2016-01-19 19:48
Hade Cellino blockerat Sky från att komma in den dagen så hade det slagit tillbaka på klubben ordentligt, det är inte rätt sätt...

Att FL är as? Det är en annan sak.
Så kan det såklart vara.
Cellino brukar ha en god intention, men sedan göra det svårt för sig.
Med lite nordisk kyla/ eftertänksamhet i stället för impulsivt agerande så hade vår italienare varit mer uppskattad.
I sak tycker jag han oftast har rätt.
Leeds United Linus.M
Och så var vi här med att vrida ord igen... lufc4ever hann förklara innan jag, skönt.
Leeds United lufc4ever
2016-01-19 19:32
LSK //

De flesta höll med honom i sak och gör så fortfarande. Det var nog mer sättet det gick till på som upprörde.

Nu blir det spännande och se om han står vid sina ord denna gången. Han ska ha pluspoäng om så blir fallet.
2016-01-19 19:25
@Linus.M:

Förra gången hånskrattade folk åt Cellino och hans Sky-blockad.
Denna gång håller folk med honom.
Underligt.
Jag har i alla fall läst att Cellino får kred för att vara en av få klubbägare som protesterar mot Skys och FL:s beteende.

Leeds United Linus.M
2016-01-19 19:00
@Mikael.F:

Ja, du har alldeles rätt. Är även från andra länder...
Leeds United Mikael.F
2016-01-19 18:54
Det var väl ett 40-tal norskar enbart från Fredrikstad som jag förstod det. Så säkerligen ett antal till från övriga Norge.

Man tycker ju att FL och Sky borde kunna planera sånt här lite längre i förväg och dessutom fördela det mer rättvist mellan lagen.
Leeds United lufc4ever
2016-01-19 18:48
@Linus.M:

Fy fan va surt.
Leeds United Linus.M
2016-01-19 18:05
Det är förövrigt en hemmamatch. Släpper Massimo in dem? Han sa förra gången att det var sista gången.
Leeds United Linus.M
2016-01-19 18:04
Sky Bet Championship ?@SkyBetChamp 3 minför 3 minuter sedan
TV GAME: @LUFC v @Boro has been selected for coverage by @SkySports on Monday 15 February (7:45pm KO)

40 talet norskar skulle egentligen kollat på matchen, på lördag. Flyget hem skulle gå på söndag. Nu är matchen på måndag tack vare FL...
Leeds United Linus.M
2016-01-19 17:49
Då kanske Byram gör debut mot Man City på lördag. Istället för Bristol City...
2016-01-19 17:26
@¤Thom Mattsson¤:

Röksignal skickad.
Leeds United lufc4ever
2016-01-19 13:33
@¤Thom Mattsson¤:

svarat
Leeds United Norman Hunter
2016-01-19 13:20
@¤Thom Mattsson¤:

svarat
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-19 12:48
Norman Hunter, lufc4ever, Leeds så klart//

Ni har PM.
2016-01-19 12:34
Vad skulle Cellino tjäna på att ljuga om West Hams bud? Antingen är väl deras bud likvärdigt eller så är det väl lägre? Om det är lägre och Byram vägrar skriva på för någon annan klubb än West Ham så är det väl rätt illa även om jag i så fall anser att vi lila väl kan tvinga kvar honom i Leeds till sommaren och ta de £2m vi får då.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-19 12:21
@Linus.M:

Även YEP skriver att Hammers bud är lägre, samma övergångssumma men utan add-ons.

Leeds United Zlatan,z
2016-01-19 11:37
Suck !!
Nu är Kung Bore, här på ALLVAR :))
Fyy va snö som bara dröåsar ner..
2016-01-19 11:04
Nemanja Vidic finns att hämta gratis.
Annons: