/england/leeds/forum/769.aspx/england/leeds/forum/769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-04-19 22:40
2-1 till Leeds slut
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 22:29
är matchen slut?
Leeds United Rob.
2016-04-19 22:11
Hemsidan är uppe igen.
Länktips: luss.se/
Leeds United terry cooper
2016-04-19 22:10
Sportcarl
20.02
Jag har frågat åtskilliga gånger här.
Vem som ska kasta första stenen men fortfarande inte fått något svar.
Konstigt.
2016-04-19 22:06
2-0 gott
Leeds United Rob.
2016-04-19 21:59
Zlatan,

Hemsidan verkar ligga nere. Jag har kontaktat webbhotellets support för att få klarhet i varför.
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 21:53
luss medd mig att sidan inte fungerar, var likadant förra matchen
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 21:51
hartey
hur spelar leeds idag ?
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 21:50
frölunda vann 3-1.hurra
Leeds United Hartey
2016-04-19 21:40
0-0 i halvlek
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 21:31
frölunda leder med 2-1 än så länge- 7 min kvar av tredje
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 21:29
inga mål ännu??
Leeds United Linus.M
2016-04-19 21:15
Eddie Howe på plats ikväll för att kolla på Cook...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-04-19 20:02
Terry Cooper 16:56, du kan nog inberäkna dig i klubben med
Leeds United Linus.M
2016-04-19 19:44
Terry... Inte ska vi väl lita på vad Massimo säger? :)

Leeds United ?@LUFC 51 sför 52 sekunder sedan
#lufc team vs @OfficialWolves | Silvestri, Berardi, Bamba, Cooper, Taylor, Coyle, Diagouraga, Murphy, Cook, Erwin, Wood.
2016-04-19 19:26
Förstod att 2 år var för lång tid tillbaka.
Går ju inte att lyssna på något som är så gammalt ;)
Leeds United sportcarl
2016-04-19 18:21
Sägs så mycket. Sades i höstas med av Cellino när Rösler var här att han var nöjd om vi stannade kvar
2016-04-19 18:00
@sportcarl:

Kanske låter negativ nu men var det inte i något med PL som skulle gälla efter denna säsongen.
Men det är klart det var ju flera år sedan det sades , så det gäller väl inte längre ;)
Leeds United sportcarl
2016-04-19 17:51
och jag en snäll och hjälpsam person i mina bästa år som ser positivt på det mesta och ser möjligheterna framför problemen:).
Leeds United Linus.M
2016-04-19 17:14
@terry cooper:

Jag är inte stridslysten. Jag är en snäll och go kille ;)
2016-04-19 16:56
Linus vs Thom o Sportcarl.

Vad ska man säga.
2 vuxna karlar mot en snorvalp :)
Undrar hur de var när de var yngre , om de är så stridslystna nu.
Tycker det är tragiskt.
2016-04-19 16:46
Tror f-n att GFH inte vill göra något.
De kommer inte att sälja sin del.
Hur många mille var det det skulle få fram till 2030 ?
Var det inte runt £3 om året ?
Leeds United Linus.M
2016-04-19 14:47
Klagar ofta på Cellino men detta har han gjort riktigt bra. Riktigt snyggt gjort. Tyvärr för sent för många tror jag dock, och allt dåligt han gjort överskuggar tyvärr detta för mig iaf. Men ändå snyggt. Sen kan man ju få det till att Massimo kanske har lite ont om pengar och måste göra något för att fansen ska casha upp, men det kan vi ta en annan dag.... :) Leeds United ?@LUFC 5 minför 5 minuter sedan Should #lufc fail to reach at least the play-offs in 2016/17, supporters will receive a 25% refund on their Net Season Ticket price. Leeds United ?@LUFC 5 minför 5 minuter sedan Should sales surpass 15,000 by July 31 and #lufc fail to reach at least the play-offs, fans will receive a 50% refund on their Net ST price.
Leeds United Zlatan,s
2016-04-19 13:11
Jaha, denna dagen lyses upp av våran fotbollsmatch mellan Leeds och Wolves.
Matchen visas väl inte på tv antar jag.
Sedan är det väl finalen mellan Skellefteå och Frölunda, eller har jag tagit fel, har bara skummat i programmen.
Där jag bor så är det nästan minst kulingvindar, än ingen vår på gång, man får behålla kalsingarna (kalsipperna,) (långa,) på ännu ett tag.
Lagen i dag är väl ganska jämna, och vi är på hemmaplan, ??, man vet hur det brukar sluta.......eller har Evans hittat en plan som funkar kanske...
visst ja, blir det protestpromenader idag också....
förresten var det inte några på plats i lördags, har inte sett några referat här,,,,,från några fans....
Leeds United WhitesMOT
2016-04-19 10:51
Thom //

Så många ord och så mycket vinklingar. Jag förstår ditt politiska engagemang.

Vi kan ta det igen. Dina egna skrivna ord :

"Likadant folk som vill ha lugn och ro i klubben men som i nästa andetag går till domstol för uttalanden som dess ägare har gjort bakom stängda dörrar. Kasst uttalande men är det verkligen något man ska ta till domstol som Leeds United sedan får betala för och som också sätter klubben i dålig dager?"

Hon gick INTE till domstol på uttalandet. Han fälldes INTE på det uttalandet. JAG tror däremot att uttalandet hade en effekt på domslutet.

Ja vi skiljer oss väldigt kring hans uttalande. Du verkar tycka att det var inte bra men att det finns ingen anledning att göra stor sak av det. Jag tycker det är högst väsentligt att en person i hans position har mer fingertoppskänsla att inte uttrycka sig så. Därför att effekt det har när han säger det gynnar inte Leeds.

Det är inte bara detta uttalande som får iaf mej att vilja ha bort honom. Uttalandet är bara det senaste i raden av ord och meningar som kommit ur hans mun som inte varit till vår klubbs fördel. Han lär sig aldrig. Han liksom prenumererar på olycksaliga uttalande och handlingar. Du säger ge honom tid. Han har haft 2 år på sig att sluta med sånt här skit. Är inte 2år tillräckligt att lära sig att tänka sig för ? Och NEJ nu pratar jag INTE om föryngring av laget eller ordna finanserna.

Sen kan jag inte annat än småle åt en annan sak. Du har flertalet gånger tyckt att det är ett evigt tjatande om det som är historia. Att det är inte lönt att älta om köp av ER och sparkade tränare m.m. Nu är det du själv som gång på gång tar upp dessa punkter utan att någon annan själv har nämnt något om saken de senaste sidorna. Hur kan det vara att det är helt OK när du själv älter om det men helt fel när nån annan gör det ?

Sagan kring LLP (som sedan länge heter LFU ) har vi förklarat hur många gånger som helst men tydligen behöver det tas igen.

- Planen från början var att köpa ut GFH.
- Helt plötsligt öppnade Massimo dörren för att LFU skulle kunna köpa hans andel istället.
- LFU satte sig ner och tog en funderare på om denna nya möjlighet var möjlig. - LFU kom upp med en plan.
- LFU ville göra DD.
- Massimo säger att LFU snackar för mycket och drar tillbaka erbjudandet.
- LFU drar sig tillbaka och väntar och ser.
- LFU har efter detta sagt att GFH´s andel är inte längre huvudmålet eftersom man tror sig ha en solid plan för Massimos andel istället.

Min åsikt är att Massimo återigen snackade en massa skit återigen när han erbjöd LFU sin andel. Han hade aldrig tänkt sälja. Men LFU tog honom på sängen när dom sa att dom ville göra DD. Massimo trodde i sin enfalld att det skulle aldrig komma så långt.

Till sist måste jag säga att det blir väldigt komiskt när du och SportCarl blir så fruktansvärt upprörda över allt Linus skriver. Ni har mer eller mindre förföljt honom nu i 2 års tid och när han nu biter tillbaka så går ni upp i falsett.
Nä, Linus är absolut inte felfri och har många gånger skrivit saker som är väldigt naiva. Ni är kritiska till hans nivå men man kan lugnt konstatera att er egna nivå är inte ett dugg bättre.

Vad ger er rätten att bestämma vad som är värst av snorvalp och psykiskt sjuk ? Båda 2 kan vara precis lika sårande. Allt hänger på hur det sägs och i vilket sammanhang. Om du kallar någon snorvalp, hur urvattnat ordet än må tyckas vara, så får man nog kallt räkna med att det en dag kommer tillbaka något liknande eller ännu värre. Som man bäddar får man ligga.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-19 02:07
By the way, en annan intressant sak som jag tänkte på. Vi kan väl vara överens om att vi alla vill ha bort GFH från klubben? Dessa Leeds LLP får gärna köpa deras 25 % för min del. Att det inte skett ännu råder det tydligen olika uppfattningar om. Jag tror det handlar om att de har dåligt med cash men vi leker med tanken att de har råd med att köpa GFH's andel i klubben. Varför verkar GFH inte vilja sälja sin andel? Det är lite det jag funderar på. Om det nu är så att allt verkar gå åt helvete med Leeds United som man verkar få en bild av här så borde väl i så fall GFH vilja sälja till i stort sett varje pris? Om Cellino håller på att dra ner Leeds i skiten och som den riskkapital bank som GFH är så borde de väl vilja sälja fortare än kvickt då? Eller? En nedflyttning till League One kan väl knappast hjälpa värdet på deras 25 % så varför köper inte Leeds LLP deras 25 %? Eller varför inte hela klubben för den delen för om allt ser så jävla illa ut så måste väl även Cellino vilja lämna? Och om allt nu ser så jävla illa ut, varför vill ens någon ta i Leeds med tång? Förvånande minst sagt... För det kan väl inte vara så att det är först nu som klubben kan börja bygga på riktigt, att GFH vet att deras 25 % kan öka enormt mycket i värde när Leeds går upp i Premier League igen och att Cellino faktiskt är den snabbaste vägen till framgång? Inte kan det väl vara så att vi nästa säsong är en klubb som pushar mot Premier League? Det kan ju inte bara hända, allt måste ju verkligen gå åt helvete. Eller?
2016-04-19 00:28
men jag tror som sagt inte de säljs. Jag kommer vara man nog att säga "skit också, jag hade fel" om det skulle visa sig att de säljs och att det faktiskt finns en klausul i Cooks kontrakt. Den som lever får se.
2016-04-19 00:23
WhitesMOT// Jag var totalt emot Bates. Borde inte jag vara totalt emot Cellino också då? Enligt dina uträkningar så borde jag väl det? Men jag är inte totalt emot Cellino men jag är heller inte 100 % procellino. Jag är beredd att kritisera honom precis som jag är beredd att hylla honom om han gör något bra. En del här tycks avsky honom och det spelar ingen som helst roll vad han gör. Samtidigt som folk här säger att han är en lögnare och bedragare för att i nästa stund lita blint på honom då han sa att han skulle kunna tänka sig att sälja till fansen om det visade sig att de var seriösa och hade pengar - vilket de i slutändan verkade som att de inte hade. När det gäller Lucy Ward så har jag sagt att uttalandet var onödigt och jag kan säga det igen om du vill bara så du ser det igen. ONÖDIGT UTTALANDE. Det känns som att jag nu har visat att jag inte gillade att han sa så. Gör detta uttalande Cellino automatiskt till en kvinnohatande avskyvärd hatisk och patetisk ägare som inte borde få komma i närheten av Leeds igen? Nej, jag tycker inte det och det är väl kanske där vi skiljer oss? Sen kan jag säga igen då att Cellino gärna få sälja Leeds United och framförallt om vi inte pushar mot Premier League nästa säsong. Tycker jag att han borde ha sålt klubben redan för ett år sedan som vissa här tycker eller att han aldrig borde ha fått ta över klubben (många av de rättegångar han är i var ju saker som hände innan han ens satte sin fot i Leeds)? Nej, det tycker jag inte men det betyder inte att jag tycker han är helt perfekt. Långt därifrån. Dock tror jag på honom. Jag tror att han vill det bästa och att han faktiskt vill föra Leeds tillbaka till finrummet så snabbt som möjligt men att det funnits väldigt mycket saker som varit tvunget att fixa. Som Cellino själv säger så är det svårt att segla om båten är full av hål. De måste täppas till först. Det eviga tjatet om varför han inte köpt tillbaka Elland Road och Thorp Arch är ju en annan sak som anti-Cellino sidan påpekar ofta. Nu senast uttalande sig ju David Haigh om det där och bekräftade det jag trott och sagt enda sedan Cellino tog över, nämligen att det är GFH som är boven. De äger 25 % men vill inte bekosta ett köp av arenan. Nu är väl kanske inte Haigh den mest pålitliga människan men han är Leeds supporter och då är han väl en människa som aldrig skulle kunna ljuga eller ha fel om jag förstår saken rätt? De hundratal personer som marscherade för Cellinos avgång ska ha cred för att de gör något åt något de tror på. Jag tror inte det för Leeds närmare Premier League, snarare tvärtom men i alla fall. All heder åt dom. Kanske skulle de ha gjort något åt Ken Bates styre något tidigare än de gjorde för mycket av de problem vi nu har är ju pågrund av den mannen. Vi gav Bates nästan 10 år men somliga är inte ens beredda att ge Cellino 2 år. Att allt var skit under Bates spelar ju in här. Tydligen har vi förlorat all sorts tålamod då vi helst skulle ha gått upp i förrgår. Jag hade gärna sett det också men verkligheten ser annorlunda ut, speciellt den ekonomiska biten som ju var urusel när Cellino tog över. Trots det så tog han över och köpte en klubb i totalt haveri och har vänt på den skutan trots att mycket arbete återstår. Och för det får han bara skit. Jag tycker han är värd mer än skit, och det är väl det som skiljer oss åt. Linus// Nej, jag har aldrig heller sagt att du skrivit att du tror att Dallas och Berardi ska säljas men du har flertalet gånger sagt att du tror att allt kommer gå åt skogen med Cellino, att laget är dåligt, att vi går bakåt och att våra bästa spelare kommer säljas. Kanske har du menat Cook och Taylor då? Jag tycker som dig att det vore jätte tråkigt om de lämnade men är inte alls så säker som du på att de kommer göra det. Jag räknar också in andra spelare i kategorin "viktiga spelare" och det är där Dallas och Berardi med flera kommer in. Är du säker på att de stannar eller är det bara Cook och Taylor som du är säker på kommer lämna? Hade varit intressant att veta vad vi kan förvänta oss till sommaren om man får tro dig men jag försöker ge mig på en gissning; Cook och Taylor lämnar. Peacock-Farrell samt Mowatt också. Vi kommer värva 3-4 medelmåttor. Vi kommer åka ur the Championship. Detta alltså om Cellino INTE säljer klubben. Om han skulle sälja klubben så är du säker på att dessa spelare kommer stanna, vi kommer värva 3-4 klass spelare och vi kommer gå upp i Premier League? Är detta hyfsat nära sanningen eller är jag extremt långt ifrån den? Möjligt att jag är och i så fall ber jag om ursäkt. Vad gäller kvinno syn. Har man en skev kvinnosyn för att man gjort ett sådant uttalande? Har man sedan en skev kvinnosyn om man inte tycker att en person har en skev kvinnosyn som gjort ett sådant uttalande. Det har du tydligen bestämt och det är ju fint att du står upp för världens kvinnor. Själv älskar jag en tjej som jag reser runt i världen med. Vi/jag har mött kvinnor från många delar av världen. Ett axplock; Vietnam, Thailand, Kambodja, Malaysia, Laos, Filippinerna, Hong Kong, Macao, Mexiko, USA, Panama, Grekland, Italien, Österrike, Norge, Sverige, Kina osv osv. Jag har många vänner i dessa länder, både manliga och kvinnliga och ingen av dom skulle säga att jag har en skev kvinnosyn. Men kanske du vet bättre? Jag har även jobbat med kvinnor från många av dessa länder och i dessa länder men jag kan räkna in kvinnor från Bulgarien, Rumänien, Ukraina, Sydafrika, Tyskland, Holland, Albanien, Ryssland och Singapore. Jag skulle tro att även de skulle bli chockade om de fick höra från någon att jag hade en skev kvinnosyn men som jag sa tidigare, du kanske vet bättre? Fortfarande inte fått svar på om jag är psykiskt sjuk heller för tydligen är man det per automatik om man kritiserar dig och säger saker som snorvalp. Att säga snorvalp till dig på ett aggressivt sätt gör alltså att man är psykiskt sjuk. Det är ett väldigt hårt ord och jag undrar vem som hade vunnit i en rättegång i en fråga om vem som sagt värst sak om det handlar om snorvalp eller psykiskt sjuk. En väldigt grov anklagelse i jämförelse med snorvalp om du frågar mig. I jämförelse med någon som är 55+ så är du väl en liten snorvalp, speciellt med sättet du skriver på som minst sagt är hårt och rakt fram både på gott och ont. Jag har själv blivit kallad snorvalp, många gånger inom fotbollen då jag spelade a-lags fotboll som ung från äldre spelare. Jag tyckte inte de var psykiskt sjuka för det men vi kanske är annorlunda även på denna punkt? Så vad tror då jag kommer hända till sommaren? Kan ju vara intressant att veta kanske? Mowatt, Taylor och Cook kommer stanna. Peacock-Farrell skriver nytt kontrakt tillsammans med Cook och Taylor. Vi värvar in 3-4 duktiga spelare. Steve Evans kan komma att lämna och jag tror vi får in en bättre ersättare. Vi kommer ha ett lag som kan utmana om Premier League status. Jag hoppas att alla dessa punkter slår in, om inte så hoppas jag att vi hittar bra ersättare för exempelvis Cook eller Taylor
Leeds United Linus.M
2016-04-18 23:39
Läsvärt angående ekonomin exempelvis.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 23:01
En annan sak att tänka på är att väldigt många som deltog i marschen i lördags var samma människor som också gick i marschen mot Bates.

Tänk att så många, som då fick ta en massa skit för att dom jagade Bates men nu får medhåll av majoriteten att Bates var fel, helt plötsligt kollektivt har fel om Massimo. Måste vara otroliga odds på det.
Annons: