/england/leeds/forum/767.aspx/england/leeds/forum/767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Tobbe O
2016-02-18 07:35
Simo//

Dave kallades han i Brentford så det har han fått heta här också.

Ingen LUSS-resa för oss i år. Vi satsar på Bolton om två veckor istället, funkar bättre med tanke på jobb och andra resor.

Leeds United Simo LUFC
2016-02-18 06:21
Jaha är det honom ni döpt till Dave. Logiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Simo LUFC
2016-02-18 06:19
Tobbe/ Emil Försöker ni ta över RS? :) Ang Bridcutt...han är väl inlånad? Var det inte 600 vi betalade för Diagouraga ? Förresten, ska ni inte med på LUSS resan?
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 22:40
Sloth, Adeyemi, Biachi och Murphy är alla spelare som gärna får lämna i sommar.

Däremot gillar jag att vi skaffa Bridcutt, behövde någon som defensiv mitt och han är säkert en bidragande orsak till att vi släppt in så lite mål senaste tiden. Dave har jag läst väldigt mycket positivt om och tyckte nog han var matchens lirare mot Boro. Vi gav väl 600k för honom så det kan ha varit ett fynd.

Pepe har jag börjat ändra uppfattning om, han har gjort det bra sedan han kom in och förtjänar sin plats. Fast jag är livrädd att han ska få rött varje match :)
Leeds United Kristoffer
2016-02-17 22:28
@stonefree:

Ja, spelare som Sloth och Adeyemi kan lätt säljas för att ge plats åt en ny bra anfallare.
Leeds United stonefree
2016-02-17 21:44
En spelare som jag är impat över och som hamnade helt ute i kylan efter borta matchrn mot Boro. Är Bellusci. Han tog petningen på rätt sätt och när han äntligen fick chansen igen, petade han faktiskt kaptenen i laget (Bamba) faktum är att vi till släpper väldigt lite bakåt i matcherna numer, faktiskt så släpper vi in så lite mål, att om vi hade haft ett par riktiga forwards, hade vi inte haft några problem att ligga på kvalplats. Vi har under 2016 spelat 7 matcher och släppt in 7 mål, men endast gjort 4. Vilket i min värld inte kan få ihop varför vi köper och lånar in mittfältare hela tiden. Hur många har vi? 12 stycken, det är ju nästan halva truppen!
Leeds United Emil.R
2016-02-17 19:53
Ja allt handlar ju om hur mkt betalt vi får för våra ungdomar allting har ju ett pris även om man tycker det är tråkigt, men ett krav om dom säljs är att pengarna åter investeras i spelartruppen med nya kontrakt och klassspelare! och inte bara ett gäng dussinlirare vad fick tex för mccormack pengarna? inte många av dom pengarna får vi tillbaka när spelarna säljs vidare!
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 18:44
Emil// Silvestri gör många misstag men kommer bli bättre och bättre. En mycket bra värvning även om han har en del kvar att bevisa. Bersdi är också mycket bra men är han bättre än Byram. Nja tveksamt va men lönekostnaden är nog mycket lägre Cooper gav vi väl en miljon för., tycker han är bra men är han mycket bättre än Lees som vi skickade iväg? Jag skulle nog säga att jag inte skulle byta tillbaka. Dave och Bridcutt tror jag på men vill se mer av dem innan jag bedömer. Dallas har som du säger visat tendenser. Kan bli bra men har kanske inte blivit den kantapelaren man hoppats och inte levererat särskilt mycket framåt. Ändå en av våra bättre förstärkningar de sista åren vilket säger en del. Wood tror jag som sagt på. Så det är de du räkna upp varav de flesta alltså är spelare man hoppas på... Resten har väl floppat och det är våra egna ungdomar som ger oss hopp. Jag har sagt det innan, tror vi har grunden men behöver spets för att ta nästa steg. Å så måste vi behålla våra unga spelare alternativt få bra betalt och ersätta dem med spelare av samma klass.
Leeds United Emil.R
2016-02-17 18:41
[QUOTE=Tobbe O]Redfearn är bitter, å andra sidan vem hade inte varit det i hans situation. Jag förstår honom, han blev uselt och ovärdigt behandlad och hjälpte oss i en svår situation som vi var i förra året då det ett tag såg ut som att vi skulle trilla ur. Hade han tagit oss till en högre nivå om han fått vara kvar? Får vi aldrig svaret på och jag är tveksam. Fast hade han varit kvar tror jag inte vi gjort en sämre säsong än vi gjort i alla fall. [/QUOTE] Nej jag håller med dig han behandlades som skit tyvärr.... men återigen har vi inget facit men vi har väl varken bättre eller sämre med rossler och Evans än vad vi var under redders
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 18:30
Redfearn är bitter, å andra sidan vem hade inte varit det i hans situation. Jag förstår honom, han blev uselt och ovärdigt behandlad och hjälpte oss i en svår situation som vi var i förra året då det ett tag såg ut som att vi skulle trilla ur. Hade han tagit oss till en högre nivå om han fått vara kvar? Får vi aldrig svaret på och jag är tveksam. Fast hade han varit kvar tror jag inte vi gjort en sämre säsong än vi gjort i alla fall.
Leeds United Emil.R
2016-02-17 17:33
[QUOTE=Tobbe O]På ett sätt kan en utrensning varit nödvändig, Morrison tex satt väl på en jättelön. Sharp kunde vi behållt, han hade platsat i dagens lag men det var ju tänkt vi skulle spela med en ensam anfallare och då går det inte med Sharp. Men nyförvärven har vi inte lyckats ned. I sommar måste vi satsa på spetskvaliteter. Förstärk på tre-fyra positioner och lägg ner pengar på det istället för tio stycken där majoriteten knappt kommer platsa i truppen. [/QUOTE] håller med! finns några värvningar som ändå varit bra tycker jag! Silvestri är i mina ögon en fantastisk målvakt visst gör sina misstag men han är ung och jag tror han är en blivande stormålvakt! kanske arvtagare i italienska landslaget?! Berardi har väl varit en av våra bästa spelare denna säsongen! Cooper hittade vi lägre divisioner och kostade inte mycket Bridcutt har vi väl överenskommelse om att få köpa loss och han har varit bra sen han kom Dave ser lovande ut! Dallas har tendenser i sitt spel som kan bli bra när han slipper jobba så mycket på bollar Def om vårt mittfält varit starkare Wood tycker jag varit bra och tror bara kommer bli bättre, har kämpat mkt med dåligt självförtroende under säsongen Wotton.... Nej jag bara skojade :)
Leeds United Emil.R
2016-02-17 17:26
[QUOTE=stonefree]På snack om om värvningar. Varför har vi tagit in folk som Sloth och Botaka, Coyle, för inte att snacka om Bianchi, han har knappt spelat en match och är nu utlånat, han har kontrakt till 2018, då är han 30 år. Ibland undrar man vem som sköter om våra värvningar. Men det är väl Leeds i ett nötskal, mer kvantitet än kvalitet. Sedan att vi gör oss av med spelare till andra lag för en spottstyva eller gratis. Kolla på Sharp, han har gjort 14 mål den här säsongen, Morison 7, vi kunde ju lika gärna ha behållit dom och kastat in dom ibland, det hade inte blivit sämre, så mycket kan jag säga. Nu får Antenucci chansen i match efter match och det blir inget längre, han ligger alltför långt ner i banan när vi vinner boll, så han blir mer som en mittfältare än en forward och dom har vi nog av redan, han blev förövrigt pisssur när de byte ut honom i måndags. Varför? han var sämst på plan, det borde han ha märkt själv också. [/QUOTE] Nej inte blir man imponerad av våra värvningar. men konstiga är att dom får ju aldrig chansen? är dom verkligheten så dåliga skulle vi väl aldrig köpt dom för någon har väl sett dom spela eller...? gällande Morrison och sharp tror jag vi förväntade oss mycket mer av dom och gav dom väldigt höga löner för vara oss men sen när dom inte levererade så tog vi chansen att få några kronor när möjligheten dök upp! rätt eller fel vet ju ingen för vi har ju inget facit? båda har ju tidigare levererat främst o lägre divisioner där dom också levererar nu....
Leeds United Emil.R
2016-02-17 17:21
[QUOTE=Tobbe O]Fanns alltså en sanning i ryktena om bl.a. Adam och Barton i somras. Hade säkert höjt oss men frågan är vad de kostat. [/QUOTE] lätt att säga att man var överens med diverse spelare som är på väg utför i karriären eller rättare sagt att deras karriärer snart är slut men som fortfarande har fantasilöner med tanke på vad dom presterar, dessa två hade ju haft en lön tillsammans som varit högre än hela laget tillsammans... spär ju tyvärr bara på hatet mot cellino ännu mer och splittringen mellan fansen när han går ut och säger detta... fansen som tidigare varit vår starka punkt börjar så smått att bli mer och mer en börda för klubben och för spelarna? vi spelar ju ofta bättre borta när kanske trycket släppt lite på spelarna och de fansen som är där sjunger och stöttar laget i 90 min inga buade inga Bates out inga TIME TO GO MASSIMO etc. jag vet inte om det är så här bara en tanke jag fick? vad tror ni?
Leeds United Emil.R
2016-02-17 17:14
[QUOTE=stonefree]Att inte Leeds är någon glädje spridare kan min fru intyga. Hon har varit med och sett Leeds 4 gånger den här säsongen med följande resultat: Burnley 0-0 Cardiff 1-0 Charlton 0-0 (Borta) Boro 0-0 4 matcher 1 vinst 3 oavgjorda 0 förlust och 1-0 i mållskillnad. Men som hon så syrligt sa, de har ju inte förlorat, när jag har varit med! [/QUOTE] det släpps inte till mycket där :)
Leeds United Emil.R
2016-02-17 17:13
[QUOTE=stonefree]Vi var där då, han möte en Dennis Tubieron från Philipinerna i Leeds Arena. Det sjöngs Marching on Together så högt att du ska tillbaks till 70 talet för att uppleva något liknande på E.R. [/QUOTE] låter mäktigt!!
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 17:09
På ett sätt kan en utrensning varit nödvändig, Morrison tex satt väl på en jättelön. Sharp kunde vi behållt, han hade platsat i dagens lag men det var ju tänkt vi skulle spela med en ensam anfallare och då går det inte med Sharp. Men nyförvärven har vi inte lyckats ned. I sommar måste vi satsa på spetskvaliteter. Förstärk på tre-fyra positioner och lägg ner pengar på det istället för tio stycken där majoriteten knappt kommer platsa i truppen.
Leeds United stonefree
2016-02-17 16:41
Leeds United stonefree
2016-02-17 16:40
På snack om om värvningar.
Varför har vi tagit in folk som Sloth och Botaka, Coyle, för inte att snacka om Bianchi, han har knappt spelat en match och är nu utlånat, han har kontrakt till 2018, då är han 30 år. Ibland undrar man vem som sköter om våra värvningar. Men det är väl Leeds i ett nötskal, mer kvantitet än kvalitet. Sedan att vi gör oss av med spelare till andra lag för en spottstyva eller gratis. Kolla på Sharp, han har gjort 14 mål den här säsongen, Morison 7, vi kunde ju lika gärna ha behållit dom och kastat in dom ibland, det hade inte blivit sämre, så mycket kan jag säga. Nu får Antenucci chansen i match efter match och det blir inget längre, han ligger alltför långt ner i banan när vi vinner boll, så han blir mer som en mittfältare än en forward och dom har vi nog av redan, han blev förövrigt pisssur när de byte ut honom i måndags. Varför? han var sämst på plan, det borde han ha märkt själv också.
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 16:13
Fanns alltså en sanning i ryktena om bl.a. Adam och Barton i somras. Hade säkert höjt oss men frågan är vad de kostat.
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 16:09
Stonefree// sex poäng på fyra matcher, inga insläppta mål. Det är kanske tråkigt men nästan playoff-klass på den resultatraden :)
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 16:08
Stonefree// sex poäng på fyra matcher, inga insläppta mål. Det är kanske tråkigt men nästan playoff-klass på den resultatraden :)
Leeds United stonefree
2016-02-17 16:03
Att inte Leeds är någon glädje spridare kan min fru intyga. Hon har varit med och sett Leeds 4 gånger den här säsongen med följande resultat:

Burnley 0-0
Cardiff 1-0
Charlton 0-0 (Borta)
Boro 0-0
4 matcher 1 vinst 3 oavgjorda 0 förlust och 1-0 i mållskillnad.
Men som hon så syrligt sa, de har ju inte förlorat, när jag har varit med!
Leeds United stonefree
2016-02-17 15:51
@Emil.R:

Vi var där då, han möte en Dennis Tubieron från Philipinerna i Leeds Arena. Det sjöngs Marching on Together så högt att du ska tillbaks till 70 talet för att uppleva något liknande på E.R.
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 15:12
Ja Wood har varit godkänd, tror det kommer att lossna rejält för honom så småningom men han måste också ha rätt folk omkring sig. Erwinvärvningen förstår jag inte heller men han är åtminstone ung. Ante ser så oinspirerad ut så ser gärna att Erwin får lite mer speltid på hans bekostnad.

Mowatt och Cook är lite ojämna men det får man räkna med när det gäller unga spelare. Cook har spelat nästan varje match och kanske är han inte redo för det, borde få vila lite emellanåt. Nu ska han egentligen konkurrera med Bridcutt och Dave för jag ser han varken som en ytter eller som en nr 10.

Vad gäller 300k för winnall var det ju löjligt, förstår också att Barnsley blev nästan förolämpade och jag undrar om klubben verkligen trodde vi skulle få honom för den summan.
Leeds United Emil.R
2016-02-17 13:39
Tobbe// Ja anfallssidan är ju inte speciellt stark, till skillnad från många andra tycker jag att Wood har gjort det helt ok och det var verkligen synd att han skadade sig för i det läget kändes det som om han var på gång på riktigt och efter detta började vi också spela med 2 anfallare för det är ju ingen underdrift att säga att han har varit väldigt ensam på topp men jag tror på honom och är säker att han kommer att leverera!! men bakom honom är det väldigt tunnt, Doukarra är helt ok men antenucchi blir bara sämre och sämre tycker jag sen Erwin vet jag ärligt talat inte varför vi värvade? sen att köpa en anfallare i januari till överpris med magert utbud när enda säsongen var till 99% över tycket jag var ett korrekt beslut att ta av klubben men jag förväntar mig att plånboken öppnas till sommaren! sen att vi har en av landets bästa ungdomsverksamhet är ju glädjande men vi har nog en av landets sämsta scoutingverksamheter.... Botaka verkar vi inte ha scoutat, att betala 10 miljoner för Murphy är ju inget direkt lyckat köp, 40 milj för Bianchi behöver jag väl inte kommentera ens lägg sen till, Adeyemi som inte platsade i Cardiff, Erwin, Sloth som förövrigt aldrig får chansen?? men som du säger våra egna produkter har ju inte levererat tillräckligt Mowatt och Cook har varit ojämna, Taylor undantaget som har varit en av våra bästa spelare denna säsongen men det gäller att hitta en bra mix av egna produkter och bra scoutade spelare men sen när vi väl har någon bra lovande spelare på gång som han sam winnall från Barnsley 300000 för han är ju ett rent hån klart att dom sa nej!!
Leeds United Zlatan,z
2016-02-17 10:42
Glytte lite på google om Josh Warrington.
Han är världsmästare i fjädervikt.
Sista matchen i sept 15 mot Brunker, vann på poäng i 12 ronder.
I april 15 ytterligare en match på poäng, 12 ronder.
2014 en match på teknisk ko i fjärde ronden.
För mig bara okända namn inom boxningsvärlden,
har antagligen hållt mig på de tyngre gubarnas matcher.
Leeds United Kristoffer
2016-02-17 10:11
Watford-matchen finns även med i Viaplay-tablån
Länktips: viaplay.se/sport
Leeds United Tobbe O
2016-02-17 07:52
Problemet framåt kan väl delvis förklaras med att Wood är den ende anfallaren i truppen som håller klassen och han har inte heller fått till det riktigt och dessutom varit borta en del. Men mittfältet har inte alls levererat. Mowatt och framförallt Cook kan bli riktigt bra men har inte bidragit till många mål, Adeyemi platsade ju inte i Cardiff så kanske inte helt oväntat att han floppat och Murphy håller helt enkelt inte. Dallas har väl sammantaget varit en besvikelse och förutom honom verkar vi inte ha någon ytter som håller i denna serien, får se hur Carayol gör det under våren. Botaka verkar varit extremt dåligt scoutad.
Leeds United Emil.R
2016-02-17 06:23
ballsmash // ja det är faktiskt fruktansvärt dåligt vi hade väl bara gjort typ 12 mål eller något sånt denna säsongen på hemmaplan.
Leeds United Emil.R
2016-02-17 06:22
Ja det stämmer att det är fjädervikt han är världsmästare i
Annons: