/england/leeds/forum/750.aspx/england/leeds/forum/750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2016-04-15 08:12
Om du känner dej kränkt av den andres uttalande, svar ja. Sen är det upp till lagen att avgöra om det är olagligt att säga vad som sagts.

Bara för att du inte bryr dej av vad någon sagt så kan det finnas nån som tar illa vid sig. Då ska denna människa ha rätt att få det prövat.

Om vi är rädda eller skäms för att bli angivare så är vi snett på det i samhället.

Mycket av det som skriks på en läktare tolereras sällan ute på gator och torg. Ligger felet i att man gör det på läktarna eller att det inte tolereras på gatan ?

Jag har själv många gånger stått på en läktare och skrikit dessa ord. När jag sen kommit ut på gatan så har jag undrat va fan hände där ? Människan är otroligt korkad ibland.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-15 07:14
...som ju var ett uttalande som inte alls handlade om något nervärderande mot kvinnor? Ska alla tränare stämma honom nu då också för de är ju som vatten meloner? Alla spelare borde bli stämda för allt de sagt mot motspelare och domare. Alla fans borde bli stämda för allt de skriker på läktarna. Det borde väl vara lätt att se vilka det är som skriker diverse saker på läktarna? De borde väl också få stå till svars för vad de säger eller gäller det bara vissa människor? Ska vi bli ett angivarsamhälle där någon säger något och den andra går till polisen och anmäler personens privata uttalanden? Med detta sagt, kvinnor har all rätt att få vara en del av fotbollen och alla andra yrken. Bäst man eller kvinna lämpad för jobbet har jag alltid sagt. Jag är inte feminist och kommer aldrig bli men bara för att man inte är det betyder ju inte det att man hatar kvinnor? Så insnöad kan väl ingen vara att man verkligen tror det? Lucy Ward gjorde ett bra jobb i Leeds under alla år hon var i klubben. Exakt vad som hänt när hon fick lämna får vi kanske aldrig reda på men ett stort tack ska hon ha.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2016-04-14 23:01
Han har ju även sagt "You can buy a bitch for one night, but you can't buy the love, my friend"

Men han har säkert inte sagt så om kvinnor... Viiiiisssstt.....

Förövrigt. Liverpool. Vad i helvete hände där?!
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 22:43
Gary Cooper ?@BillyisGod 5m5 minutes ago

@lufc Mr Cellino is free to challenge me in court if he wants too but as his comments were made in front of two witnesses i doubt he will :)
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 22:32
-
Leeds United Linus.M
2016-04-14 21:23
En annan sak angående Edoardo Cellino denna gången.

Han kallade ett leedsfan på Instagram för "spastic" och bad sedan om ursäkt för det. Nu när The FA kommer till honom så säger han att det aldrig har hänt.

Heja...
Leeds United Linus.M
2016-04-14 21:08
En anledning till att kanske inte lita på allt Cellino säger.

Men det är väl bara småsaker... :)
Leeds United Linus.M
2016-04-14 21:06
Wards advokater har föreslagit att de ska be FA att kolla upp om det är mer sexism från Cellino som sker. Får se vad hon bestämmer sig för.

Det värsta av allt är att detta smutsar ner namnet Leeds United något så in i helvete. Allt på grund av Cellino. Det är nog den största anledningen till att jag inte gillar människan som ägare till våran klubb.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 20:55
Lagen är inte till för honom. Inte skulle han väl kunna bli fälld för nåt så banalt som detta ? Och sen springer han inte sina egna ärenden. Andra gör det och tar skiten för det.

Ward ska tydligen ha ympat att FA nu tittar på fallet också. Dom har väl sina egna fit and proper regler.
Leeds United Linus.M
2016-04-14 20:52
Antingen tror man på lagen och vad som kom fram i rätten...

eller...

så tror man på Massimo Cellino, en dömd bedragare.
Leeds United Linus.M
2016-04-14 20:39
Vi kommer nog inte vara överens om detta heller men jag tycker dessa citat är lite patetiska :) Bara jag? "It is also worth noting that Mr Cellino appointed a female barrister to defend Leeds United Football Club at this week’s hearing" Det osar desperation. Och varför inte rentvå sig i rätten istället för att efteråt göra såhär? Jag tror mig veta svaret, vet inte hur det är med er.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 15:43
Kalla mej PK eller feministfjolla om ni vill...

Man kan ju fundera på hur man hade ställt sig själva om om man hade fått sparken på liknade grunder som Ward.

Kort och gott så åkte hon ut med huvudet före tack vare att hon var Redders partner. Uttalandet om kvinnors vara eller icke inom fotbollen blir liksom "bara" grädde på moset i hennes fall. Känns som att det är just det som fått allt att rinna över till hennes fördel i detta fallet. Sorgligt nog och tack och lov var Massimo så förbannat korkad att han sa det till Gary Cooper.

Man kan tycka att detta är ingen större sak. Det finns värre saker i världen och absolut gör det det. Men hur vi än vrider och vänder så kan vi inte reparera allt och man får välja sina slag. Och vår fråga är vill vi ha ett ledarskap som detta ?

Är det ok att ha någon vakande över vår klubb som är av såna här åsikter kring kvinnor ? Hur många hundra kanske tusentals kvinnor lägger inte sina surt tjänade pengar på Leeds United ? Ska vi bara fnysa åt det och istället lägga vår kraft på om Bellushi eller Bamba ska spela med Cooper på lördag ?

Alla dessa kvinnor, våra fruar, flickvänner och döttrar har Massimo pissat på.
Människor som antingen lägger sina pengar och sin tid på årskort, biljetter, souvenirer, mat och dryck. Antingen direkt till sig själva eller indirekt i familjen. Dessa människor behöver tydligen inte Leeds United om man ska tro Massimo.

Vi har dalande publiksiffror och får man tro folk som vigt sitt liv åt klubben så kommer säsongskorten dala till nästa säsong. Kanske lösningen på detta är att tala om för stora delar av sina kunder att dom hör bara hemma i sängkammaren eller skönhetssalongen ? Massimo vet kanske bättre han har ju trots allt hållt på med fotbollen i några år nu. En annan är ju bara ett fan.

Leeds United Norman Hunter
2016-04-14 14:23
Nu har jag läst artiklarna om Ms Lucy Ward och vilken j-la storm i ett vattenglas. Hon har fått sparken och det gjordes inte på giltiga grunder. Nu har ju inte hennes skadestånd bestämts än men jag är ganska säker på att hon kommer skratta hela vägen till banken.
Leeds United sportcarl
2016-04-14 11:12
Linus.M 9:58 det skrev jag säkert och kanhända t o m något om att inte vara torr bakom öronen, kan det vara i samband med att du skrev om Peter Lorimer 526 matcher och 168 mål på högsta nivå, att han hade brun tunga för att han inte delar dina åsikter, för mig är Lorimer en vän som jag säkert kommer träffa i slutet av april på the commercial
Leeds United Linus.M
2016-04-14 09:58
Sportcarl//

Du kallade mig snorvalp, så du kan redan räkna in dig :)
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 09:14
.
Leeds United Bo$$e V
2016-04-14 09:06
MOT Växjö.......
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 08:25
Några miljoner på spelare i sommar ska väl kunna förlåta detta va ?

Det är ju trots allt bara laget som betyder nåt.....
Leeds United WhitesMOT
2016-04-14 07:20
@sportcarl:

Ska vara 37 matcher för Redders. Han tog över efter Hockaday också.
Leeds United sportcarl
2016-04-14 06:06
Linus/
Och själv kommer jag inkluderas nu i slutet på maj till den hemska 55+ klubben, jag bävar .
2016-04-14 01:13
Linus// Och vad säger det om mig? Du som är expert på allt? Och vad är det som säger något om mig? Jag säger ju att det är ett jävligt onödigt uttalande! Samtidigt säger jag att om alla, alltid ska bli dömda över vad de säger i alla lägen så hade domstolarna varit överfulla. Men Cellino äger Leeds och därför är hans uttalande inte bra såklart vilket jag sagt nu 759 gånger men det verkar inte gå in din skalle för du är så fartblind i allt att du inte kan se vad någon annan skriver eller acceptera några andra infallsvinklar på ingenting. Och det säger en hel del om dig tragiskt nog.
Leeds United sportcarl
2016-04-14 00:08
jaja nu vet vi att Pearson är en orm, i övrigt om Lucy Ward så kan jag väl säga tt detta var onödigt av Cellino och ingen direkt bra reklam för klubben
Leeds United sportcarl
2016-04-13 23:41
nu har jag kollat upp managers i Rotherham denna säsongen, Evans startade, verkade som han lämnade efter överenskommelse med klubben den 28 september och det var efter 9 omgångar och Rotherham låg 2 placeringar ovanför nedflyttnng 9matcher 2 vinster 2 oavgjorda och fem förluster ger 0,89 poäng i snitt, sedan tog Redfearn över enligt wikipedia 21 matcher och 5-2-14 ger 17poäng dividerat i 21 matcher är 0,81 poäng i snitt, Neil Warnock har 11 matcher och 6-3-2 är imponerande 21 poäng på 11 matcher och poängsnitt 1,90, och jämförelse redfearn vs Evans i Leeds är: Redfearn 1 november 2014-20 maj 2015 33 matcher 11vinster 7 oavgorda och 15 förluster 40poäng på 33 matcher är 1,21 poäng i snitt Evans 19oktober 2015 till dags dato är 33 matcher 13 vinster 10 oavgjorda och 10 förluster och 49poäng dividerat i 33 matcher är 1,48 poäng i snitt, uppgifterna hr jag hittat på wikipedia och lite engelska statistiksidor och skall stämma riktigt bra, enda förbehållet är att någon manager möjligtvis har nägon mer eller mindre cupmatch men ger marginell skillnad upp eller ner
Leeds United Linus.M
2016-04-13 23:00
Älskar hur du bara slätar över Lucy Ward händelsen Thom. Säger mycket om dig. Tycker det är tråkigt att du inte tar det på större allvar.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 22:58
That it should come to this. It gives us no pleasure, none at all, to have published the headlines we’ve published over the past three days regarding the tribunal of former Leeds United welfare officer Lucy Ward.

Indeed, this sorry, sorry affair makes dismal reading for any fan of Leeds United.

This once proud club, with its glorious history, its supporters marching on together through generations, being dragged through the mud via a tribunal which, in upholding Ms Ward’s complaint of unfair dismissal and sex discrimination, has delivered a damning indictment of its ethos and culture. Ms Ward, ruled the tribunal judge, was an honest and truthful witness. He said he believed Mr Cellino had, indeed, made those appalling sexist comments to the manager of the United women’s team. Remember them? ‘Football is no place for women. They should be in the bedroom or beauticians.’

That statement alone is enough to question Mr Cellino’s status as a fit and proper person to run our football club. Will he now show his face? Will he apologise? This he should certainly do, for the the fans (and not just the legions of female fans) deserve that at the very least. Surely Mr Cellino’s status as fit and proper in the eyes of the public is more and more flimsy.

But this sorry saga isn’t just about Mr Cellino alone. “We find it extraordinary,” said the tribunal panel, ‘that this respondent (Leeds United) had no awareness of the ACAS code or what it contained and that it failed to comply with what are regarded as basic principles.”

We would echo the words of Ms Ward’s QC Nicholas Randall in his closing submission to the panel: What an “utter, total shambles”.

We would much prefer for our coverage of Leeds United to be on the back pages - as opposed to the front. We await with interest, along with the club’s devout supporters, to see whether the FA now feels the need to step in.
Leeds United Linus.M
2016-04-13 22:52
@WhitesMOT:

Han är en orm.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 22:37
Pearson kommer inte heller bra ur det här.
Leeds United Linus.M
2016-04-13 22:20
Härligt att se! Nu börjar även Yorkshire Evening Post att börja ifrågasätta vad det är som händer med klubben.

TIME TO GO MASSIMO.
2016-04-13 21:59
WhitesMOT// Om vi får vad vi förtjänar så borde vi gått upp för länge sedan för det finns inga som förtjänar det mer än oss. Vi har fått lida för andras misstag alldeles för länge.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-13 21:35
Massimo är inte fälld bara för att han sagt så om kvinnor. Han är framförallt fälld för att Lucy Ward är Neil Redfearns partner och på grund av det så skulle hon bort.

I övrigt så är jag mållös. Jisses. Vi får verkligen vad vi förtjänar.
Annons: