/england/leeds/forum/746.aspx/england/leeds/forum/746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2016-04-18 15:44
WhitesMOT//

Jag håller med Cellino i den frågan. Endast på de engelska öarna har vi detta system med en envåldshärskande manager som ska bestämmer allt. Sen när det går dåligt ska de alltid skyllas på att de inte har fått tid på sig att värva "sina" spelare. Ett helt och hållet förlegat arbetssätt i mina ögon.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 14:32
We´re not famous anymore stämmer iaf inte.
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 13:50
Ännu mer i samma ämne
Leeds United WhitesMOT
2016-04-18 13:23
Tick tock Evans ?
Leeds United Zlatan,s
2016-04-18 12:59
Kungen //
Repitar DU ?
I morn är nästa dag för kuling.
Finns nog inte på kartan att det går vägen igen.
Såg också att Cook blev hyllad som bäste unga spelare i ligan.
Så blev även hockeyn ett glädjefnatt med vinst för mitt Frölunda med joel L
så även Sverige vann mot Tyskland.
Mycket att vara glad för när man själv bara hänger på ;))
Leeds United kungen
2016-04-18 12:09
Riktigt kul :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-04-18 11:51
Och kul att Cook blev årets unga spelare i ligan
Leeds United kungen
2016-04-18 11:47
Kul att vi vann i helgen!
Leeds United Linus.M
2016-04-18 11:06
"Cellino DID make those sexist comments says judge as Leeds United employee wins unfair dismissal case against the club"
Leeds United Norman Hunter
2016-04-18 08:38
[QUOTE=Linus.M]Thom// Cellino har enligt domstolen sagt att kvinnor ska vara i sängen, då bedömer jag att h an har en väldigt dålig kvinnosyn. Det tycker jag även alla som tycker det han sa är okej att de också har en dålig kvinnosyn. Problem med det? [/QUOTE] Vilken domstol har dömt honom för det?
Leeds United Linus.M
2016-04-17 22:00
Thom// Cellino har enligt domstolen sagt att kvinnor ska vara i sängen, då bedömer jag att han har en väldigt dålig kvinnosyn. Det tycker jag även alla som tycker det han sa är okej att de också har en dålig kvinnosyn. Problem med det?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-04-17 21:49
Linus// Du kanske ska läsa det en gång till då om du inte förstår vad jag skriver? Vem är du att döma folk om de har en skev kvinnobild eller om de är psykiskt sjuka? För att tala klarspråk; vem tror du att du är?
Leeds United Linus.M
2016-04-17 21:31
Thom//

Klart jag ska respektera folk? Vem har sagt något annat? Förstår inte riktigt vad du vill få fram med resten av ditt inlägg så jag låter bli att kommentera. Blir nog bäst så.
2016-04-17 21:24
Linus// Ja, enligt dig behöver du inte respektera någon men du kan skriva vad du vill till vem du vill. Du kan leka med orden och säga saker OM eller ATT folk är psykiskt sjuka och det är okey enligt dig? En fråga; är jag nu också psykiskt sjuk för att jag munhuggs med dig och skrev väx upp eller har jag bara en skev kvinnobild? Jag menar, med all den erfarenhet som du fått genom alla år av möten med människor runt om i världen så borde väl du om någon veta? Så, är jag psykiskt sjuk? Ska jag sjukskriva mig från sommarens säsong här i Grekland och ta in på någon psykavdelning?
Leeds United Linus.M
2016-04-17 21:22
@sportcarl:

Då hade du ju typ haft rätt iallafall :D
Leeds United sportcarl
2016-04-17 21:16
Linus M 19:01 bättre jag skrivit allt hade blivit sämre? då hade du garanterat inte kommenterat
Leeds United Linus.M
2016-04-17 19:01
@sportcarl:

Styrkebesked att vi kommer upp någon placering? Vi har helt klart olika krav på Leeds United...
Leeds United sportcarl
2016-04-17 18:54
om Cellino och Evans är så dåliga är det ju konstigt att vi inte åker ut utan kanske får den bästa placeringen på flera år trots den dåliga ekonomin som varit och även trots vi sålt Byram och Mccormack. det är ett litet styrkebesked i mina ögon
Leeds United Linus.M
2016-04-17 18:47
Thom//

Jag respekterar inte Tommy efter det han skrev, så där är vi olika.

Det får du absolut tycka är avskyvärt, jag tycker det många skriver är avskyvärt. Att din pappa dog i cancer är väldigt tråkigt, inget jag önskar någon men att jag inte ska få kalla Cellino en cancer för våran klubb för det? Det hänger jag inte med på.

Återigen, jag tycker det är synd att det ska vara rättfärdigat för en person som är psykiskt sjuk att skriva så till en annan person. Kanske bara är jag som inte tycker det är okej, jag vet inte.

Väx upp ja... :) Hehe.

Jag har kört fast i att Cellino förstör vår klubb, ser inte problemet i det. Sen att det kan övergå till hat är ju inte så konstigt. Gör man så som Cellino har gjort och sedan kryddar det med sexistiska anspelningar mot kvinnor så rinner iallafall bägaren över för mig.

Spelartruppen bättre än för 2 år sedan? Fast vi ligger ju på samma plats i tabellen? Vi har sålt två av våra bästa spelare i Byram och McCormack t.ex... Jag ser inte heller vart det har gått uppåt för klubben? Ekonomin som vi fick se för någon månad sedan är inte så "bra" som du vill få det till, och Cellino har själv sagt att nästa år kommer se ÄNNU värre ut. Hade vi inte sålt vår bästa spelare McCormack för £11m så hade det sett ännu värre ut även iår. Vi kan inte leva på att sälja spelare för £11m varje år.

Jaså höjde inte folk sina ögonbryn över att Rösler lämnade? Då har vi läst på olika forum du och jag... Att du har mage och säga att Redfearn, Ward och Thompson inte har gjort sina jobb bra och tagit det för lugnt... Jag vet inte vad jag ska kunna svara på det om du tror det.

Att vi diskuterar Cellino mycket istället för fotbollen är just för att Cellino gör alla idiotiska saker som påverkar vår klubb OCH fotbollen. Jag tänker iallafall inte sluta prata om Cellino, sen får du tycka det är viktigare med att vi vinner mot Reading med 3-2 när säsongen är slut. Det får stå för dig. Jag ser iallafall att Cellino är den som är problemet i klubben, likadan som Bates var och GFH var.
Leeds United sportcarl
2016-04-17 18:46
och jag är inte heller proCellino om någon tror det, skrev väl här för några dagar sedan vad jag tyckte om Wardaffären . sedan delar jag inte uppfattningen att allt blivit sämre sedan han tog över och han förstört klubben, och skriver man det får man räkna med svinhugg. jag vet hur det såg ut ekonomiskt för 2 år sedan, efter denna säsong kommer jag göra en utvärdering där det fotbollsmässiga räknas in med, tror vi kommer poängmässigt och placeringsmässigt en litet steg framåt där med, dock tycker jag att det varit lite för mycket (affärer) .
2016-04-17 18:22
Respekterar Tommy till 100 %. Både träffat honom och haft många intressanta diskussioner med honom. Hur du Linus kan spela på andras psykiska hälsa är avskyvärt enligt mig. Även att du hela tiden jämför Cellino med cancer. Vet du vad cancer är? Jag ska förklara för dig att min pappa dog i cancer 39 år gammal så jag kan inte säga att jag gillar den jämförelsen speciellt mycket! Att sportcarl eller någon annan kallar dig snorvalp och inte torr bakom öronen är enligt mig betydligt mildare än att säga att de inte är psykiskt friska. Psykiska problem är en betydligt allvarligare anklagelse än att någon som är runt 55-60 år kallar någon som är runt 18 år för snorvalp då denna inte tycker att 18 åringen visar respekt. Jag vet inte hur många gånger du har dumförklarar mig Linus men även många andra här inne. Att jag som 32 åring, politiskt intresserad och engagerad och som har historia som ett av mina absoluta favoritämnen ska behöva stå till svars för om jag vet vad feminism är bara för att jag ställer mig frågande till vad som sker i Leeds och om ett uttalande som det som Cellino sade ska vara nog för att han ska "dra åt helvete" från klubben. För om jag nu inte skulle tycka det så verkar det som att man är kvinno hatare enligt dig? Jag kan dra till med något nu som du säkert kommer lägga till i din lista av oskämdheter som du anser att folk slängt i ditt ansikte: Väx upp Linus. Allt är inte svart eller vitt. Jag anser mig inte vara pro Cellino. Jag tycker att vi som faktiskt tycker att han gjort en hel del bra saker också varit kritiska mot honom när han gjort diverse uttalanden exempelvis. Jag tyckte behandlingen av Redfearn var dålig och jag tyckte också att sparkningen av Thompson var märklig. Finns ett par tränare som kanske aldrig borde blivit anställda också. Vi kan vara kritiska men exempelvis du Linus har ju totalt kört fast i hatet mot Cellino att allt blivit precis natt svart och det är väl därför vi försöktes diskutera med just dig då du går till extremt hårt angrepp mot honom och också har sagt sedan mer än ett år tillbaka att han skulle ha lämnat redan då. Men han är kvar, och vår ekonomi är betydligt bättre och mycket pågrund av tuffa och hårda beslut. Ekonomin är bättre och ingen kan väl säga annat än att spelartruppen är bättre nu än den var för 2 år sedan? Enligt dig Linus så finns det inte en chans att det kommer satsas till sommaren samt att Cook och Taylor kommer lämna. Jag måste säga att det måste vara jävligt tråkigt att vara så negativ? Jag tror det finns en stor chans att Cellino kommer satsa och jag tror den chansen hade varit större om inte han hade haft ett par hundra Leeds fans som skrikit att han borde sälja klubben. Jag är också tämligen säker på att Cook spelar här i augusti också. Har jag fel så är det jävligt tråkigt men jag är i alla fall man nog att skriva att jag har fel i så fall. Vad hoppas du på Linus? Att du får rätt? Att Taylor och Cook säljs och att vi åker ur the Championship nästa år? För tydligen så är det enligt dig så att antingen säljer Cellino klubben eller så kommer det gå utför fullständigt. När ska det där raset starta? Hittills så har det ju gått sakta men säkert uppåt efter att denna klubben var en krigszon när Cellino tog över med £1m minus i månaden!? Tror folk att det ska ta ett par månader att få en sådan skuta att sluta springa läck eller? Tålamod var det ja... När man ändå är inne på tålamod och lugn. Nu säger du Linus att det bästa hade varit att Rösler fått vara kvar och att Steve Evans aldrig borde ha kommit in. Vad är det som säger att du har bättre koll på ett sådant beslut än Cellino? Att Rösler fick gå var det väl egentligen ingen som höjde några ögonbryn över, varken fans, skribenter på YEP eller Rösler själv. Resultaten var ju inte bra nog helt enkelt. Nu har vi ju haft Evans nästan hela säsongen här och det har funnits tillfällen då till och med jag fått för mig att Cellino skulle få något tillfälligt infall och sparka Evans men han är kvar. Har Cellino lugnat ner sig kanske? Är det folk som lämnar Leeds (typ Redfearn, Ward och Thompson) som helt enkelt är för bekväma i sina roller? Som kanske tagit det för lätt och är för "hemma" i klubben som gjort att Cellino inte tyckt det gjort sitt jobb? Jag vet inte och inget jag med säkerhet kan svara på. Är det många av de som lämnat som uttalat sig negativt om Cellino och hans styre? Inte sett speciellt mycket förutom några artiklar från YEP som ju alltid ska ha rätt eller? I så fall är det ju intressant då för enligt en av deras skribenter så är vi inte alls långt ifrån att bli en kraft att räkna med nästa säsong om vi behåller våra bästa spelare. Han räknade även in Dallas bland de spelarna och är det någon som tror att även han ska lämna. I så fall antecknar jag även det till det nattsvarta och i augusti så får vi se hur laget ser ut. Jag tror mig kunna se både Dallas, Cook och Taylor där men om det skulle vara så att Cook säljs så är det jävligt tråkigt men hoppas i så fall att vi får bra betalt. Tycker inte att allt ska behöva handla om att man ska eller inte ska hata Cellino för det. Surt att vi inte kan diskutera fotboll istället för detta eviga tjat om Cellino.
Leeds United Hartey
2016-04-17 17:56
Om Linus och Sportcarl är klara så kan ni se hela gårdagens match med Josh Warringtons titelmatch igår. En riktigt bra boxningsmatch med sanslöst bra stämning på publiken i Leeds.

Väl värt att se , Josh Warrington som är Leeds bästa idrottsman nu
Leeds United Linus.M
2016-04-17 17:42
Suck... Vad jag sagt om 55 plussare. Du kommer säkert inte förstå varför jag skrivit så men för någon annan som läser detta så kanske denna förstår efter jag klistrat in detta mail jag fick ifrån Tommy Marklund som kallar sig själv ett Leedsfan.

Detta hände efter att Kristoffer (tror jag) satt en IP spärr på Tommy Marklund efter att han blivit galen här på forumet (tror jag), då kände Kristoffer att det fick vara nog. Tommy trodde det var jag och valde då att skicka iväg detta mail till mig. Detta skickades 11 oktober 2014.

"Om det är du eller någon annan som satt IP-spärr på mig skiter jag fullständigt i då jag tycker Leeds-forumet på SF blivit en katastrof. Det sitter en snorunge helt utan respekt och vräker ur sig oförskämdheter gång på gång, som du nog förstår så är det dig jag menar. Det jag skriver nu har jag stöd av flera st som varit på forumet under flera år, men anledningen till att de tappat lusten skrives Linus Mörk eller vad fan du egentligen heter, jag tänker inte nämna några namn men vi är ett gäng på Facebook messenger där vi numera trivs, för där finns ingen skitunge på 15-17 år som tror sig veta allt om Leeds och dess historia. Har du överhuvudtaget varit i Leeds? Sen minns jag en gång när du på Twitter skröt om att du fått sitta vid samma bord som han som startat O'Learys i Sverige, tror du på fullaste allvar att någon blir imponerad av det? I så fall är du inte bara arrogant utan även dum. Men fortsätt med Svensks Fans du och skryt om alla dina kontakter som förser dig med info. Men utan jag och många med mig bryr oss inte ett skit om dig. Försök att lära dig lite hyfs curlingunge.

/Tommy Marköund"

Var på jag svarade med några ord om att "Oj vad arg du är" och inte mer än så. Då fick jag detta som svar:

"Jag ska berätta för dig varför jag och många andra inte tycker om dig: du är kaxig, du saknar ödmjukhet, har noll respekt för oss son varit Leeds-fans innan dina föräldrar förmodligen var födda. Men att du som redaktionsmedlem och skribent har så,dålig koll på både Leeds och andra lag tycker jag är skandal, jag tycker inte du alls har det som behövs för att vara skribent för Leeds-redaktionen. Dessa saker har jag framfört till Kristoffer Eriksson, men han är en så genomsnäll kille så han lär knappast sparka dig. Kanske bäst att avgå själv då?"

Jag vet inte om det ger någon här inne nån bättre förståelse för varför jag skrivit så om 55 plussare men ni kanske förstår bättre nu.

Observera att jag inte är ute efter ömkan, utan att folk ska förstå. Blir lite tröttsamt när man får höra att man inte är ett lika stort Leedsfans bara på grund av min ålder t.ex... Jag har frågat Tommy om det är okej att jag klistrar in det här nån gång men han har inte svarat mig. Känner dock att jag måste få förklara min ilska, som jag ibland fått ur mig här.
Leeds United Zlatan,s
2016-04-17 17:37
@Linus.M:

NU ÄR DET DAGS FÖR ER BÅDA ATT AVSLUTA EDERT FAMILJÄRA SAMTAL.
NU ÄR DET LÅNGT ÖVER GRÄNSERNA.
HÅLL KÄFTEN BÅDA ANNARS SKA JAG TÄPPA TILL ERA FULA ORD.
FINNS ETT ORD TILL SOM INTE NÄMNTS.....GISSA VILKET......
Leeds United sportcarl
2016-04-17 17:34
Linus M 17:23 kasta inte sten på glashus, vet vad du skrivit om 55plussare här och då är jag inte inräknad i den skaran och om Lorimer och hans tunga du får gärna tycka så(även om jag tycker det är fel). men att du sedan skriver att du inte sagt det och börjar vrida och vända och jag hittar på att du sagt det säger väl lite om dig med. och för övrigt jag mår bra och har inga och har aldrig haft några psykiska problem du får gärna tro att jag mår dåligt och inte är en fullt frisk mäniska, så jag får väl lägga det till ditt lögnkonto med :)
Leeds United Linus.M
2016-04-17 17:27
Men det klart... Jag har blivit kallad "snorunge" av en person härifrån med psykiska problem så jag är van vid det här laget :)
Leeds United Linus.M
2016-04-17 17:23
Sportcarl//

Typ som du gör?

Jag frågade om du gjorde det, jag sa inte att jag ville ha det. För när Hartey skrev när det hände att du borde be om ursäkt (om jag inte ljuger om det med...) så skrev du att du aldrig skulle kunna tänka dig det då jag gick på din kära vän. Sedan skrev du förut att man inte borde skriva sådant så då undrade jag bara vad du tyckte.

Men det är väl en jäkla skillnad på att skriva något om Lorimer/Pearson än om jag skriver något mot en annan person här? Eller?! De kommer ju ändå aldrig se vad jag skriver här?

Om man kollar på reaktionerna efter du skrev snorvalp och inte torr bakom öronen så tror jag redan "andra" avgjort vem som skrev fulast om du nu undrade det.

Du verkar må otroligt dåligt då du behöver få ur dig sådant mot ett annat Leedsfans och isåfall tycker jag synd om dig, med handen på hjärtat. För jag ser inte hur en fullt frisk människa kan skriva så och tycka det är rättfärdigat för att jag tyckte Lorimer hade brun tunga. Eller så kan man skriva så, det är kanske därför det ser ut som det gör idag överallt.
Leeds United sportcarl
2016-04-17 17:18
Linus M 17:07 ja du det går ju att vrida och vända på allt efter sina egna syften.

klart jag kan be om ursäkt för snorvalp, inga problem

och jag har ju tydligt skrivit hur det kom sig att jag skrev det, andra får väl avgöra vem som skrivit fulast ,kräver dock inte av dig att du måste be om ursäkt för dina uttalanden om brun tunga och inte det om Pearson och att han är en orm, du får gärna tycka så
Leeds United WhitesMOT
2016-04-17 17:14
@sportcarl:

Så klart att du gjorde det.
Leeds United Linus.M
2016-04-17 17:07
Sportcarl//

Jag får väl upprepa mig då... Skulle sluta skriva här på grund av dig. Fortsatte dock då jag trodde du skulle gå till Luss.se, något du tyvärr inte gjorde.

Du har alltså hakat upp dig på att jag har skrivit att jag inte ska läsa dina inlägg? Hur mår du egentligen?

Cellino har ju avgått när han fällts? Han HAR ju varit bannad? Jag förstår inte vart jag har ljugit? Förstår inte heller hur jag kan ljuga när jag yttrar en åsikt...

Att alla fyra skulle lämna har jag säkert sagt att jag TROR. Återigen, hur kan en åsikt vara en lögn? Förövrigt så hade jag ju rätt angående Byram och kommer även få rätt om Cook i sommar. Den meningen får du gärna spara, för kan inte se att någon i PL inte betalar £5m för Lewis Cook.

"A source close to negotiations which saw Cook sign a two-year deal last May told the YEP yesterday that the clause had been included in the agreement, allowing the 19-year-old to move on for a set fee if Leeds failed to win promotion this season."

Återigen. Ber du om ursäkt för att du kallade mig snorvalp och inte torr bakom öronen, eller gör du inte det? Var lite oklart.
Annons: