/england/leeds/forum/740.aspx/england/leeds/forum/740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2015-12-15 15:46
@Linus.M:

Han har suttit på bänken ett antal matcher nu så jag ser inte problemet i mitt påstående att han inte platsar. Så länge han inte tar en startplats så platsar han inte oavsett vad du eller jag tycker om hans kvalitet som fotbollsspelare.

Att han, som Du skriver, inte platsar i ett lag som ligger på 18e plats i div 2 tycker jag bara förstärker mitt påstående om att han har en "fair deal" och inte tvärtom som du verkar påstå.

Sen kan man ju diskutera potential men det är en helt annan diskussion...

Leeds United Linus.M
2015-12-15 15:23
Simon Austin ?@sport_simon 11 minför 11 minuter sedan Visa översättning
As per contract, #lufc have to pay Uwe Rosler to the end of his deal (to May 2017) or until he gets new club.

Heja... Samma med Milanic.
Leeds United Linus.M
2015-12-15 15:23
Norman//

Wootton spelar ju på Byrams plats just nu och du sa att Byram inte platsar i vårt lag?

Intressant att Byram inte platsar i ett lag som ligger på 18:e plats i Championship....
2015-12-15 15:21
@Linus.M:

Eeehhh?
Var skrev jag att Wotton var bättre än Byram? Håll dig till vad jag skrev om du vill kommentera det! Du kan inte prata i min sak bara för att du på nåt sätt tror dig veta vad jag tycker.

Leeds United Linus.M
2015-12-15 12:16
@Norman Hunter:

Så du tycker Wootton är bättre än Byram? HAHA! Vill vi inte höja hans lön får vi väl se honom gå till ett PL lag då.
Leeds United sportcarl
2015-12-15 10:10
Bra och intressant skrivet, en annan börjar väl bli för gammal med, har aldrig fattat (fans) som slåss och helt sjukt mot (fans) som håller på samma lag, dessutom håna spelare i samma lag är så lågt och i min värld är det motståndarna som tjänar på det, vi har underbara fans men tyvärr otroligt många rötägg med som bara förstör
Leeds United stonefree
2015-12-15 09:54
Hej! Det var några veckor sedan jag sist hade tid och skriva lite här. Hemkommen ifrån London och Charlton- Leeds. Vi var drygt 20 Leedsare från Sverige, vi hade en fantastisk helg tillsammans och trots 0-0 var det inga tjuriga miner. Fick uppleva en fantastisk uppladdning i tåget ut till The Valley och på puben vid stadion, var det ett makalöst sjungande och perfekt stämning, allt var som upplagt för en riktigt trevlig lördag eftermiddag. Innan jag går in på själva matchen, så måste jag dra lite av det runt om kring på South Stand, där vi stod under matchen. Jag har väldigt svårt för folk som hela tiden ska vädra sitt missnöje under matcherna, det började med Cellino out och följde därefter ganska snabbt till någon form av vandetta mot Bellusci och det var inga trevliga ord som slängdes iväg, vilket också utmynnade i att istället för att fokusera på att heja fram våra spelare så slängdes det käft och till sist brast det och det vart fullt slagsmål mellan Leeds supporterna, då det hände precis där vi stod jag och frugan, försökte jag hitta någon väg att kanske fly undan, min fru däremot, klev in och vrålade ”vad fan håller ni på med” och sög tag i en jävel, i det läget måste jag erkänna att jag verkligen i ordets bemärkning stod bakom min kvinna. Sådana slagsmål kan oftast upplevas som en evighet, trots det endast rör sig om någon minut eller så. Som tur var så var det några i varje läger som gick emellan och fick stopp på alltihopa, sedan stannade det vid lite smågnabb, som upphörde helt i andra halvlek. Men man är ju ingen stolt Leeds supporter, när man inte ens kan hålla sams inom egna leden och detta var 3.e matchen i rad där Leeds supportrarna slogs inbördes på läktaren. Att Evans gick ut med att vi kunde med lite tur har vunnit den här matchen med 5-0, jag vet inte vilken match han tittade på. Första halvlek var under all kritik, att vi hade 0-0 ska vi tacka våran lyckliga stjärna för. Andra och isär de sista 25 var ett stort tryck från Leeds sida, men allt vi får med oss är Adeyemi fulständiga horribla miss, vi stod precis framför där det hände och alla bara kastade sig i armarna på varann och jublade, han var helt fri från 5 meter och lägger den stolpe ut, det är inte okej,det tog nog 30 sekunder innan någon uppfattade att vi inte hade gjort mål, han hade kunnat tåfjuta in bollen, men nej här ska det vara snyggt med en breddsida runt målvakten. Sedan att Wood inte vart utbytt är ett tjänstefel han hade inte mycket rätt i matchen, de dagar han inte lyckas, så blir det så öppenbart, han ska vara inne i fältet inte ute på kanterna, sedan är det igen det här med fasta situationer som hörnor 8 stycken och frisparkar och inlägg från kanterna också för den del, vi hittar inte fram med bollen till någon inne i straffområdet en enda gång. Tycker det är lika fegt av Evens som alla de andra coacher vi har de senaste åren att inte våga trycka på med ännu mer offensivt byte, vi hade Charlton nere i brygga och då menar jag verkligen nere, men vi fick inte till några riktiga avslut utöver den stora chansen jag nämnde förut, hade vi vågat kasta in Antenucci och Doukara 2 friska krafter, då hade de aldrig klarat av att hålla nollan. Nu blev det som sagt inga mål, men får vara nöjda med 0-0 trots allt, för våran absolut bästa spelare denna match var utan någon jämförelse, Silvestri, vilka räddningar han gjorde, det var 2 stycken i världsklass, att han hann är mig en gåta. Sedan måste jag ge en eloge till försvaret framför Silvestri, det är inte helt friktions fritt, men tycker det är ett steg i rätt riktning trots allt. Måste ändå säga att det kommer att bli svårt mot Wolves på torsdag, får vi med oss en poäng därifrån ska vi vara glada, vi går runt på en redan tunn trupp och nu gick Berrardi sönder och är borta länge, samtidigt har vi många med varningar som utfaller i avstängningar snart hängande över oss, så det kommer att bli svårt för dom som aldrig spelar att plötsligt hoppa in. Jag begriper inte vad vi ska ha följande spelare i truppen, Doukarra, Botaka, Erwin, Sloth, Phillips ,Ante, de utgör ju ingen fara mot någon av dom som är i truppen i dag. De enda som någon gång får hoppa in är ju Botaka och Antenucci och trots 5 mål vilket är 2 mindre än Wood, som har nästan dubbelt så mycket speltid som Ante, hela tiden får förtroendet, känns konstigt, vilket utsökt får mig att gå tillbaks till där jag började med delar av publikens hånande av Belusci samtidigt som de sjöng det finns bara en Bamba, det vill säga att alla håller Wood och Bamba mycket högre än Antenucci och Beluscci, trots att vi har tagit ocean mer poäng med dom i laget än utan isär Bellusci. Antigen har jag helt enkelt blivit för gammal för att förstå mig på fotbollen, det har ingen betydelse att man prestera utan man ska vara populär. Men om jag ska vara helt ärlig, så tror jag det är för di de är italienare och det är Cellinos fiender som ropar och skriker högst, vilket jag ju numer har sett med egna ögon. Vad man än tycker om dessa 3 gentlemän, så ska man inte åka på matcherna om man endast är där för att kasta skit på dom, då kan man lika gärna stanna hemma. MOT
2015-12-15 08:50
@Linus.M:

Om man tjänar £12.000/vecka för att spela fotboll i div 2 så känns det hyfsat "fair". I synnerhet när man inte platsar och de som spelar har hälften så mycket i lön!

Leeds United Zlatan,z
2015-12-14 22:47
Hatte//
Trevligt med lite referat om matchen.
Grattis till den gyllene åldern, inga småungar, bara små glin som kan återlämnas när man blir så trött på dem. Sen är de lika,goa, nästa gång i alla fall.
Livet efter 60, är bättre än, mycket annat, man blir självgod, snarstucken, och
kan allt mycke bättre än andra........så ta för dig.. jag har prövat..;))
Leeds United Leeds så klart!
2015-12-14 22:28
Bye bye "The Special Idiot".

Läster vs Korplaget 2-0
Leeds United sportcarl
2015-12-14 22:22
torsdag skall det vara.viaplay
Leeds United Zlatan,z
2015-12-14 22:19
Tv match på fredag. ?
Min nacka står att den sjuttonde infaller på torsdag.
Vilken kanal sänder den. ?
Har inte hunnit kolla än....
Leeds United sportcarl
2015-12-14 21:42
trevligt med tv match på fredag, hoppas på bättre spel än i mötet i våras då det kändes som ett seniorlag mot ett juniorlag, tråkigt med berardis skada men kul att få se bridcutt,
MOT
Leeds United sportcarl
2015-12-14 20:02
ja det tycker jag med tanke på hur mycket han tjänar och klubbens ekonomi, och mot vad han visat de sista åren efter skadan, är absolut highearners i klubben. pratas om 12000 pund i veckan, cook har ju 5000 pund(din uppgift), taylor berardi cooper och många som levererar hela tiden betydligt mindre, kanske där vi skall lägga krutet, som jag sagt innan vill byram spela för klubben så kommer han spela för klubben, byram skall ha bra betalt och det är det om man har över 8 miljoner svenska kronor om året i championship,
Leeds United Linus.M
2015-12-14 19:53
Byram har fått ett kontrakt med samma lön och ett års förlängning av sitt nuvarande kontrakt, enligt Phil Hay.

Är det "more than fair"?
Leeds United sportcarl
2015-12-14 19:48
var en interjvuv med evans i YEP för några dagar sedan då sa ju evans klart och tydligt att byram fått ett kontrakt som är "more than fair"sedan nämnde han något om att "players have to want to be here, I don,t care who they are, if they don,t want to be here we don,t want them around", känns som bollen ligger hos byram nu, min personliga åsikt är att det inte handlar enbart om pengar och kanske bara byram som vet, kan ju vara så enkelt och simpelt han är i den åldern det är rätt att röra på sig,kanske finns det en klubb som väntar på honom, har han inte skrivit på till januari sälj honom och köp bridcutt istället, bridcutt hr varit bra i varje match han spelat, var snäll mot byram tidigre idag och ville inte lägga ut betyget YEP gav på hans korta inhopp mot charlton,
Leeds United Linus.M
2015-12-14 19:21
Adam Pope ?@APOPEY 7 minför 7 minuter sedan Leeds, England Visa översättning
Hearing Berardi could be out for a couple of months with ankle injury. #Lufc

Nu måste väl Byram få spela??
Leeds United Linus.M
2015-12-14 19:16
@Leeds så klart!:

Byram..... :)
2015-12-14 18:46
@Linus.M:
Bra att Cellino inte vill se Wootton på plan. Vem vill det? Fast då borde han skaka fram lite pengar för inköp av en ersättare först....
2015-12-14 18:42
Hartey,

Fyllde du 60 år? Grattis i efterskott.
Jag har hört att du inte ser äldre ut än 59 :)
Leeds United Åby.Krona
2015-12-14 18:12
Ja Hartey är man som Bosse V kung av pant då blir man bjuden. Snik in dej du bara. :-))))
Leeds United Linus.M
2015-12-14 16:59
Daily Star iofs... Men Phil Hay och även flera andra rapporterade om samma sak.
Leeds United sportcarl
2015-12-14 14:57
Spelarbetyg mot Charlton YEP Silvestri8 Wotton6 Bellusci6 Cooper7 Taylor7 Dallas8 Bridcutt7 Cook8 Adeyemi7 Mowatt6 Wood6 substitute Berardi 7 Botaka6
Leeds United Hartey
2015-12-14 12:46
Svenska institutet för mutor, någon gång skall man betala....
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2015-12-14 12:44
Sportcarl// skulle inte tro att många svenska LUSS hatar scum. Det skiljer alldeles för mycket nu för tiden. Man får se på scums all blips somextra krydda i livet. PS Hörde förresten att Bosse Vallås blivit bjuden på sitt 8:e julbord. Funderar skarpt på att ringa
Leeds United Hartey
2015-12-14 12:30
Lite infon LUSS-resan// vi var 20 som åkte över. Lika bra stämning som alltid då LUSS möts i England. Det sex tjejer med i LUSS- gänget så alla som vill åka över är välkomna.Själv fick jag resan i 60-årsdag och hade trott att jag skulle jobba men det blev The Valley istället. Som vanligt massor av Leeds på bortamatch. Svårt att beskriva men när Leeds kommer på besök är det total dominans.Puben i Charlton var obeskrivlig stämning. Av LUSS stannar Jocke och Zvämpa och ser två matcher till.inga bråk med Charlton men Leedsfansen slogs med varandraför tredje matchen i rad. Dom bråkade omCellino som vanligt. Även många anti Cellino chants under matchen. Gillar The Valley stort en av Englands bästa arenor. Leeds kunde vunnit Adeyemi skulle ha satt chansen. Även kul att vara I London innan julen , Oxford Street är som ett julkort utan snö då. Vi hade LUSS are påSpurs-Newcastle också. Betyg på resan 9 peacocks av10 ??. PS Jag gnällde rejält på Silvestri i början på hösten men vilken shoot stopper han är ??????.
Leeds United lufc4ever
2015-12-14 11:34
@sportcarl:

:)))

Det kommer stunder i hans liv då hans gris till pappa verkligen kan ge honom svar på tal och visa vilket svin han egentligen är. Vänta bara.....

Låna bilen först gången t.ex....

En elefant glömmer aldrig !!! ;))
Leeds United sportcarl
2015-12-14 11:13
Lufc 1109, då får du väl ge igen, fråga honom vad fårens barn heter, svarar han lamm så säger du att det är fel, skall vara bääääbisar
Leeds United lufc4ever
2015-12-14 11:09
@Zlatan,z:

Då ska jag hjälpa dej lite....

Min minste påg frågade mej häromdan :

"Pappa, är du pigg ? "
" Öh,va...ja...jo det är jag väl ?"
" HAHAHA, mamma, pappa är en gris !! "

Jag antar att han har rätt........ ;)))
Leeds United Zlatan,z
2015-12-13 23:22
23.09 den 12 dec. skrev Lufch sista inlägget här( Varsågod och ta han.) Nu har ett dygn förflutit- endast 2 inlägg har gjorts här senaste dygnet, jag blir det tredje fanset nu, just precis kl 23.17 den 13 dec 2015. Vilket forum har sån stagnation som detta ?? Gonatt alla som tittat in här utan att ha något att överhuvud taget säga, inte ens lite spex, kan nån prestera,, men PUSS till er alla tråkmånsar o gonatt o sov gott på armen.det ska jag göra....... Inga nyheter från matchen ens idag......
Annons: