/england/leeds/forum/733.aspx/england/leeds/forum/733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 09:45
Såklart alla gör rätt i Byram affären. Om man nu enbart ser till att böckerna ska vara plus minus noll.

Ge mej ett lag som de sista åren har lämnat denna liga för PL utan att ha gamblat. Då menar jag inte lagen som trillat ner med PL-bidrag. Jag kan bara komma på Reading som fick sin helsjuka knäpp och sprang igenom ligan efter en usel start 11/12 säsongen. Resten är lag med antingen PL-bidrag eller ägare som puttat in pengar. Vill man ur skiten så måste man upp med pengarna.

Jag hoppas, och nu är jag väl lättlurad och naiv igen, att Massimo har insett att han tog vatten över huvudet första säsongen.
Han gapade och skrek att han skulle minsann köpa tillbaka ER på torsdag och vi ska upp 2016 och det ska vi göra med en massa skit från serie B. Allt detta har han nu fått lära sig den hårde vägen att så lätt var det inte och därför blev det ändring i målsättningen med att säga denna säsong "nästa säsong....då jävlar"

Så nu hoppas jag verkligen att han har fått bukt med ekonomin. Truppen är städad och lönerna är nere. Till sommaren finns det isf inga ursäkter. Då ska det gamblas. Då ska vi göra det som Boro och Derby gör just nu. Behålla våra Byrams genom att ge dom bättre kontrakt och fylla på den talangfulla truppen med 3 kanske 4 startspelare typ Bridcutt.

Görs inte detta till sommaren utan vi fortsätter med att sälja nån för 5 mille för att sen ersätta med 2st 1 milles och lite lån då kommer vi bara snurra vidare i samma jävla ekorrhjul. Då blir det som bäst plats 14 igen och samma gnäll.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-15 09:43
sportcarl// Håller med till 100 %.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-01-15 09:41
Thom 18:30. Finns ingen spelare som är värd 20 000 pund i veckan i Leeds . En ny strachan som gör skillnaden skulle berättiga det men ingen i dagens trupp. För att tjäna sådana summor måste man förtjäna det.
2016-01-15 09:34
terry// Spelar ingen roll vilka signaler det skickar då alla spelare i truppen nog tackat ja till den deal Byram fått.
Leeds United terry cooper
2016-01-15 09:12
Tycker Byrams form varit lite ojämn men har sett han som en startspelare. Kanske inte som yttre/forward , mer som en back.
Att ersätta han kan ju kosta åxå. Inte bara i pengar.
Och vad sänder det här för signaler till de andra i truppen.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-15 09:04
Det här vore en mittback för oss, iaf om ha nu verkar okej med att flytta från ett soligt Lissabon till norra England...
Leeds United Rodell
2016-01-15 08:57
thom // håller med helt men det enda man kan tillägga är ju att det där är det bästa som kan ske nu men tittar man tillbaka så kanske man kunnat förhindra utgången genom ett kontrakt för byram förra säsongen men det jag tycker alla ska veta är att vi vet inte helt säkert vad som erbjudits och varför han tackat nej så Linus.m t.ex kan bli hur sur på cellino somhelst men ingen vet om byram bara vill till PL
2016-01-15 08:30
Jag tror att vi alla kan slå fast att Sam Byram tycker väldigt mycket om Leeds United. Men vi kan titta lite närmare på varför han förmodligen kommer lämna och skriva på för Everton; Byram har en lön på £12,000 i veckan enligt ryktena och är därmed en av de högst betalda i klubben om jag inte är ute och cyklar nu? Säg att Cellino, utan egentlig grund om man tar i betänkande form, ålder, framtid, målform, landslag osv osv, skulle erbjuda Byram £20,000 i veckan. En löneökning med 60 %. För Leeds United skulle det innebära en kostnad på £80,000 x 12 = £960,000 om året. Så om vi hade lekt med tanken att Byram hade skrivit på ett 2 års kontrakt så hade vi istället för de £4m vi nu får vid försäljningen alltså "förlorat" nästan £6m i intäkter (£2m i lön samt £4m för en försäljning). Men okey, nu kan ju folk hävda att Byram är så viktig så man ska kräva en sådan löneökning och att man inte kan eller ska räkna på det sätt jag just gjorde. På många sätt är det ju sant men i just Byrams fall så är jag tveksam till att han är värd en "utgift" på £6m på två år. Jag tycker helt enkelt inte han är värd att behålla för dom pengarna. Sen kommer det intressanta. Everton, och varför Byram kommer lämna i vilket fall oavsett vad vi erbjuder honom i lön. Everton har en medel lön till sina spelare på £31,447 och de spelar i Premier League där chansen att de skulle åka ur är väldigt låg. De är ett etablerat lag i PL. Går man efter deras medellöner så skulle man kunna tänka sig att Byram i så fall minst hade blivit erbjuden en lön på runt £35,000 i veckan. Inget som hade varit något konstigt, den kanske till och med är större då han sitter i en grymt bra sits då hans kontrakt med oss går ut till sommaren. Så skillnaden mellan oss och Everton är enorm här oavsett om Cellino skulle erbjuda Byram en monster lön i Leeds mått mätt. För att göra siffrorna lite enklare så säger vi att Byram blir erbjuden £40,000 i veckan i Everton vilket är en fördubbling från Leeds vilket hade gett Byram £80,000 mer i månaden x 12 = £960,000 mer om året i Everton än i Leeds. Då spelar kanske kärlek ingen roll längre när man sätter det i siffror. Jag vill se den fabriksarbetaren eller frisören, försäljaren eller servitören som efter många år på företaget blir erbjuden en fördubbling på ett annat företag där de också använder den senaste tekniken och han får chansen att mäta sig med de bästa. Den personen finns inte... Byram gör givetvis rätt som lämnar för Everton, Everton gör förmodligen rätt som tar en liten chansning på honom men de som gör mest rätt här måste vara Leeds United och Massimo Cellino.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-14 22:57
Nu dags att snusa in, natten blir kall o frostig, bäst att ta fram pälsen/ över 20 gr kallt i natt. Just nu idag 15 jan 17 gr.
Leeds United sportcarl
2016-01-14 22:42
5-2 till city i Fa-cupen för U18
Leeds United Zlatan,z
2016-01-14 22:40
@sportcarl:

Hur gick det sen-förlust..?
Min MoM, var highligt,vinst....?? har jag missbedömt det hela kanske ,,,
Leeds United Mikael.F
2016-01-14 22:28
@Leeds så klart!:

Jag tror faktiskt att Berardi var mittback i början av karriären :)
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-14 22:09
@sportcarl:

Annars kan Berardi byta plats med Taylor.
Berardi är mer flexibel.
Leeds United Umeå BEN
2016-01-14 22:08
Nu har vi alla möjligheter att hitta 2 klasspelare efter försäljningen av "fuck off" Byram. Högst upp på önskelistan måste vara en mittback och en klinisk striker.

MOT
Leeds United sportcarl
2016-01-14 22:05
Leeds så klart 22:01 jaja det går säkert att köra Taylor som innerback med:)
Leeds United sportcarl
2016-01-14 22:02
Bosse V 21:42, howson och beckford gjorde någon enstaka match när vi degraderades, gradel och snodgrass definitivt inte, tror de inte var i klubben överhuvudtaget då
2016-01-14 22:01
@Bo$$e V:
Mest upp :) Schmeichel Byram-Cooper-Taylor-Berardi Bridcutt Snoddy-Howson-Mowatt-Gradel Beckford Bänken: Silvestri, Warnock, Cook, Kåmark Manager: Grayson. Coach: Evans Den elvan hade smakat. Eller med några bidrag från Massimo så hade vi spetsat den med Delph, Milner, och Lennon.
Leeds United Duke
2016-01-14 22:00
Leeds så klart// Det hade nog blivit så ja men 3.7 miljoner är inte mkt att hurra över.
2016-01-14 21:55
Sportkalle,

Bänknötare.
Leeds United sportcarl
2016-01-14 21:53
skall bli väldigt intressant att se i vilken position Everton kommer att använda Byram
Leeds United Bo$$e V
2016-01-14 21:42
@Leeds så klart!:
Åkte vi inte 'ner/ur och upp med några av dessa gubbar? För att tala om elvan vi hade när vi åkte ur högsta serien sen vidare ner i 3: divisionen!!
2016-01-14 21:41
terry cooper// Jag tror nog Leeds tror på Byram också men jag antar Byram tror mer på att tacka ja till kanske £20k mer i veckan än vad vi överhuvudtaget har pengar till och spel i Premier League direkt.
Leeds United terry cooper
2016-01-14 21:35
Thom //

Saken är väl den , att vi skulle inte ha släppt iväg dem.
Då hade vi inte behövt köpt rullatorer.

Everton tror på Byram , då tycker jag vi skulle ha gjort det åxå.

Leeds United lufc4ever
2016-01-14 21:30
Nu har vi en i Naarwick, en i Jids, en i Scousers, en i Shitty och en i Toffees. Några till och man kan hålla på hela Premier League. Fint det. Kan man haja mest på dom som ligger högst.
Leeds United lufc4ever
2016-01-14 21:22
Nu har vi väl pengar till Lafferty.....
2016-01-14 20:56
Duke,

Priset hade säkert blivit betydligt lägre i sommar när tribunalen skulle ha fått sätta priset.
2016-01-14 20:54
terry//

Skillnaden tidigare när vi släppte spelare likt Howson, Gradel, Snodgrass, Becchio, Beckford m.fl så ersatte vi dom med odugliga föredettingar. Numera så köps det ju faktiskt in spelare som ändå har många år kvar på fotbollsplanen och inte behöver köras in på Elland Road med rullator.

Jag tror, trots den väntade försäljningen av Byram, att vi går en ljus framtid till mötes.
Leeds United Duke
2016-01-14 20:53
3.7 miljoner ganska lågt kan jag tycka med tanke på att vi fått bud på våra spelare för 30 miljoner. För dom pengarna hade vi kunnat värva en bättre startelva än vi har idag.
2016-01-14 20:52
@terry cooper:
Japp. Vi hade haft ett riktigt bra lag med dessa spelare. "What if"... Fast spelar man nu inte längre i Leeds så gäller "fuck off" IMHO.
2016-01-14 20:50
@¤Thom Mattsson¤:

Leeds U mot Man City U
Annons: