/england/leeds/forum/729.aspx/england/leeds/forum/729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-01-16 13:35
Carayol vänster och dallas höger breddare
Leeds United sportcarl
2016-01-16 13:30
Noterar att SW kör med 2 anfallare forrestieri och hooper
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-16 13:26
Länk
Leeds United Kristoffer
2016-01-16 13:19
Enligt Kirwin fortsätter vi att spela 4-2-3-1 som vi gjorde senast.

Silvestri
Wootton, Bellusci Cooper Taylor
Murphy Bridcutt
Dallas Cook Carayol
Doukara
Leeds United Åby.Krona
2016-01-16 13:10
@Zlatan,z:

Borde nog dyka upp stream se om någon kan lägga ut not jag kanske .en del brukar vara lite svårt att ta sig förbi alla pop upp.
Leeds United sportcarl
2016-01-16 13:02
evans säger ju att han inte vill släppa antnucci, då undrar man ju till mans varför han inte spelar honom mer, han är i samma situation som sharp förra säsongen,
Leeds United stonefree
2016-01-16 12:41
@sportcarl:

Jag håller med dig, med så lite mål och chanser vi skapar i matcherna borde vi chocka alla i dag och köra ett tok offensivt lag med någon form av 3-4-3 uppställning.
Leeds United sportcarl
2016-01-16 12:41
jag hade velat se både antenucci och doukara från start, är ju inte lätt värva anfallare till leeds när man konstant bara kör med 1, men rösler byggde ju upp anfallet med att säga att wood är en 40matchspelare och med honom skadad har vi ju ingen naturlig targetspelare
Leeds United Rodell
2016-01-16 12:37
hade velat se Antenucci själv faktiskt, doukara har dok gjort 2 mål men inte varit så specielt givande på topp
2016-01-16 12:37
Upp till bevis!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-01-16 12:35
lite tråkigt att vi envisas likt förra säsongen att envetet hålla fast vid en anfallare, skall bli intressant följa carayol om det är en fågel eller fisk, och om bridcutt är verkligen är så bra som han fått i betyg de sista 10 matcherna,
Leeds United Kristoffer
2016-01-16 12:31
Silvestri
Wootton, Bellusci, Cooper, Taylor
Bridcutt
Dallas, Murphy, Cook, Carayol
Doukara.
Leeds United stonefree
2016-01-16 12:31
Då jag i princip skulle vilja ge vad som helst för en vinst i dag, och tyvärr har jag ju inte Byrams lön, men om jag skulle satsa en tusen lapp på Onsdags laget vinner i dag, då borde det gå vägen, för jag vinner aldrig på spel, förutom 18-20 kronor någon gång var tredje månad på mina stående lottorader.
Leeds United sportcarl
2016-01-16 12:22
stonefree 10:05, bra sagt om byram, finns ingen anledning till skitsnack om vare sig honom eller försäljningen, enda som vet allt är han själv, det här med 60-65 minuter du har kommit fram till att de är för dåligt tränade, jag tror det är den psykiska pressen att spela för leeds united att man är mer rädd att förlora än hungrig att vinna, att man börjar(tänka) och då går det för ofta åt pipsvängen, detta symptom har vi ju haft i princip 10 år nu och under så otroligt många managers så känns underligt om det är en grundträningsfråga, förutom detta har man ju år in och år ut blivit besviken att så fort det är en måstematch så blir det 9 gånger av 10 torsk, nu så hög tid för uppladdning inför matchen:)
Leeds United Zlatan,z
2016-01-16 11:29
Ingen uppladdning annu före katastrofen idag !?
är alla ute o flyger o far i halkan, kölden och isen.
Hoppas någon refererar matchen här på foret,
inte alla som har viaplay.....
Go for,it, vinst idag !!
Leeds United stonefree
2016-01-16 10:05
Hoppas vi slipper en massa skitsnack här på forumet angående Byrams flytt till Everton, han är ingen messias i Leeds, en okej spelare, som har varit bättre, men inte får till det så ofta längre, om vi skulle få stryk i dag. Han vill till PL, och ska vi få bra betalt för honom så är det nu och vi behöver pengarna till att köpa en riktigt bra forward som vet vart målet finns. Vi har så många mittfältare, där vi använder Byram just nu, så det kommer inte att märkas speciellt att han försvinner. Tyvärr tror jag han kommer att få sitta mycket på bänken i framtiden, men visa fotbollsspelare gör gärna det bara dom får sina 30 35.000 i veckolön. I ärlighetens namn så undrar jag om inte jag hade gjort likadant, när man tittar på summan. Men tyvärr så får man aldrig reda på den saken.
Håller alla tummar jag har att det ska gå vägen i dag, men det kommer att bli så jävla svårt, tycker fortfarande att det är surt, vi inte höll emot i tisdags och fick en poäng. Har tänkt jättemycket på varför vi är så ojämna hela tiden och varje gång kommer jag fram till att vi kanske är för dåligt tränat, för i många matcher ser vi spelare som går på knäna efter 60-65 minuter och blir man trött fysiskt, då dröjer det inte många minuter innan det kommer psykiskt också, som sedan smittar av sig på hela laget.
Men vi vet att i våra bästa stunder när allt fungera som efter 30 mot Wolves och resten av matchen, då kommer inte tröttheten, man känner det fungera och man har roligt på plan, vi måste komma ditt hän oftare.
Leeds United terry cooper
2016-01-16 10:04
Cook har PL i sig men tror inte han platsar i något PL lag nästa säsong.
Borde vara mer dominant hos oss först.
Leeds United Duke
2016-01-16 02:42
Cook tror jag lämnar redan i sommar tyvärr. Tillräckligt bra för PL nästa säsong och skrev bara ett tvåårskontrakt i somras.
Leeds United Svanen75
2016-01-15 22:48
Byram reser ej med truppen i morgon! Lycka till i Everton Sam but you will always be one of us. MOT
2016-01-15 22:26
Undrar när en ny Alan Smith ska komma fram i klubben? Vi har producerat mittfältare så det står härliga till de senaste 10-12 åren i Lennon, Milner, Delph, Howson, Mowatt, Cook, Dawson, Phillips, Poleon, Byram osv och backar som Lees, Kilgallon, Byram (igen), Taylor, Rose, Garbutt och Coyle nu senast för att nämna några. Men vart är alla anfallare? Vart är den unge 16-17 åringen som hoppar in och sättet ett skott i krysset och kysser klubb emblemet? Hade mina förhoppningar på Lewis Walters men han verkar ha gått i ide.
Leeds United sportcarl
2016-01-15 22:16
Taylor ser jag också redan Pl-färdig, han har otroligt hög lägstanivå, cook spelar högst 2 säsonger till i Leeds vad än ägaren heter såvida vi inte går upp i PL, inte för att vara elak men Mowatt är inget märkvärdigt kommer aldrig spela på en högre nivå än Leeds som jag ser det, för trög för dåligt tempo sedan spelar det ingen roll att han gör något fantommål då och då, intressanta spelare för framtiden är Phillips, coyle och ronaldo viera någon av dem kommer säkert slå igenom stort, bygg laget på Silvestri, Berardi Cooper Taylor, Bridcutt, Cook och Dallas, sedan får man se vad carayol blir av om det blir en fågel eller fisk, det går kanske inte bara bygga anfallet på Wood där måste det finnas fler verktyg, några förstärkningar måste såklart in för nästa säsong, denna säsong tog slut 3 minuter in på tillägstid i tisdags
Leeds United sportcarl
2016-01-15 22:16
2016-01-15 22:14
lufc4ever// Kan bara hålla med dig. Samtidigt är det väl egentligen ingenting som tyder på att vi kommer tappa någon av våra yngre spelare för noll och ingenting? Cook är som sagt 18 år och har kontrakt 1,5 år till. Visst kan det hända att Leeds sätter sig i samma sits som med Byram men skillnaden enligt mig i detta fall är ju åldern och att det helt enkelt är bättre för Cook att utvecklas i Leeds. För Byram är det väl nästan sista chansen nu och jag antar att det är det som gjort att han inte velat skriva på nytt kontrakt. Han har säkert tagit allt i åtanke och kommit fram till att det är nu eller aldrig. Cook kan lätt spela i the Championship med oss tills han är 21-22 också om det nu vill sig riktigt illa och vi inte går upp. Dock ser jag både Cook, Taylor, Mowatt, Coyle och Phillips som spelare vars ålder gör att de förhoppningsvis är med och spelar upp oss i Premier League.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 22:03
Thom //

Jag förstår vad du menar och jag förstår också att verkligheten är vad den är.

Om nån ger oss 15 mille för Cook så förstår jag att det blir väldigt svärt att säga nej.
Det jag önskar är att man är mer pro-aktiv när det kommer till våra talanger. Ge dom mer i lön än vad nån annan i deras ålder får i denna ligan. Vilket i Cooks fall inte kan vara särskilt svårt. Ingen aning vad han har nu men jag tror ju inte det är mycket. Säg du ger honom 8-10k vilket känns väldig bra för en 18 åring i vår liga.
Blanda ihopa det med 3 års kontrakt och det blir inte lika lätt för alla gamar att cirkulera över dom vid varje fönster. Samtidigt dödar du alla våra spekulationer vilket bidrag till lugn och fokus på fotbollen istället.

För mej är Taylor heligast. Han är redo för PL. Skulle vilja säga att han är så bra att han skulle kunna spela i vilket lag som helst. Förlora honom kommer göra ont. Riktigt ont. Byram är inget i jämnförelse.

Cook lyser talang men egentligen inte mer. Ibland känns han faktiskt lite överdoserad. Men han är 18. Det glömmer man lätt.

Mowatt samma sak men hans fart kommer hindra honom. Ska han spela PL så får det nog bli med oss och om vi går upp.
2016-01-15 21:39
De enda spelarna i truppen jag på riktigt inte vill ska säljas är Cook och Taylor. Mowatt vet jag inte riktigt vad som hänt med men visst hade jag gärna sett att han kommit tillbaka till formen och återigen blivit en del av startelvan.

Annars vet jag inte om någon är speciellt helig? Alla har sitt pris som sagt och om man nu får lita på Steve Evans så har bland annat bud på £30m kommit in för våra spelare. Inte dåligt :)
2016-01-15 21:36
lufc4ever//

Först och främst håller jag med dig. Det är jätte tråkigt att ännu en av våra unga talanger väljer att lämna klubben för att fortsätta sin karriär någon annanstans. Hade jag fått välja hade Byram stannat såklart så jag säger ju inte att du har fel på något sätt.

Men verkligheten ser dessvärre annorlunda ut och det är den vi måste leva i. I min fantasi värld hade Byram tackat ja till ett kontrakt med oss för £15-20k istället för £30-35k i Everton. I min värld hade Byram sagt att pengar inte spelar någon roll och att hans lojalitet låg med Leeds, idag, imorgon och om ett år. I min värld hade det inte funnits ett pris på våra spelare utan vi hade byggt ett lag, starkare och starkare år för år tills vi är tillbaka i toppen av Premier League igen.

Men som sagt, så ligger det ju inte till riktigt. Våra spelare har alla ett pris, men frågan är inte OM vi säljer dom utan i så fall HUR vi säljer dom om vi nu måste det. Säljer vi Cook för £15m i sommar och lägger dom pengarna på spelartruppen så är ju uppflyttningen mer eller mindre klar har ju du menat på? £15-20m var ju allt som krävdes. Säljer vi Byram för £3.7m och lägger dom på en spelare så har vi nästan satsat £10m i år på spelare med löner och allt inräknat.

Då kan man istället fråga sig om det hade kunnat vara så att vissa spelare kanske har underpresterat något. Har Byram varit 100 % hittills? Vad har hänt med Mowatt? Har Wood levt upp till förväntningarna efter hans £3m övergång från Leicester? Botaka som ansågs vara en stor talang och en flitig målskytt från sin yttermittfältsposition i Holland har inte alls lyckats i klubben och för att inte tala om Bamba som ju alla skröt så mycket med och som vi så gärna ville ha in i klubben.

Mycket svammel från min sida men jag hoppas du förstår vad jag menar?

Min hela poäng är väl egentligen att jag inte tror vi kommer bli sönderköpta som vi blivit genom åren. Nu blir vi tvungna att släppa Byram men jag tycker fortfarande att nästan £4m är okey för en 22 åring vars kurva har pekat hyfsat neråt får man väl ändå säga. Jag är också ganska säker på att pengar kommer investeras till sommaren oavsett uppflyttning eller inte.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 21:06
Thom //

Att Byram sticker har jag full förståelse för. Att klubben inte lyckats locka honom att stanna är det som är det sorgliga i hela sagan. Det är bara att hoppas att det nu stannat vid honom.

Sen hoppas jag verkligen för Byrams del att han nu verkligen tar Everton. Allt annat som nämnts känns bara som sämre alternativ även om han förmodligen haft större chans till speltid i dom andra som ryktats.
2016-01-15 20:07
lufc4ever//

Ja, men då jämför du Everton med Leeds och då kan jag bara hålla med dig att Everton helt klart är en mer trygg och stabil klubb än vad Leeds United är.

Men framförallt kan de erbjuda Premier League spel redan nu. Det kan vi inte göra hur mycket vi än vrider och vänder på saker. Vi kan heller inte sticka under stolen med att Sam Byram, för att skriva på ett nytt kontrakt med oss istället för att skriva på ett kontrakt med Everton måste tacka nej till ungefär 5-10 miljoner kronor per år.

Samtidigt som han ska tacka nej till de miljonerna så ska han mer eller mindre lägga all sin framtid i händerna på ödet (Massimo Cellino samt Fru Fortuna). För skulle det vara så att vi (gud förbjude) inte går upp om senast 1,5 år så har kanske Sam Byram, som då 24 åring kanske fastnat för all framtid i the Championship.

Jag förstår att grabben vill gå nu samtidigt som jag både hoppas och tror att vi möts i Premier League ganska snart.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 19:57
Thom //

Skrev aldrig att det inte har med pengar eller PL att göra. Inte heller att han lämnar enbart på grund av Massimos snålhet eller brist på ambition. Jag skrev att tryggheten,stabil organisation och PL chansen går före pengarna. Vad jag tror alltså. Inte vinkla mina ord nu :)

Vad det gäller att Bridcutt förlänger tror jag är enkelt. Han får speltid helt enkelt.

Att Cook förlänger med 1 år tycker jag inte är nåt direkt tecken på ökad ambition från klubbens sida. Snarare ställer jag mej varför bara 1 år till en 18 åring med mycket stor potential ? Vill inte Cook mer eller vill inte klubben mer ? Skumt iaf, för minimum 3 år på ett skapligt kontrakt borde ligga i bådas intresse.

Evans då ? Ja han och Massimo är nog som gjorda för varandra :) Båda är väldigt bra på att snacka en massa goja. Evans avslöjade sig redan dag ett med att han verkligen var entusiastisk över denna chansen. Han är iblland lite för ärlig för sitt eget bästa tror jag. Inget illa menat mot honom men jag tror att detta är nåt som Massimo spelar på. Evans vill detta så gärna så att han lämnar precis all prestige hemma och blir en riktig JA sägare. Massimo säger hoppa och Evans frågar hur högt liksom. Detta skulle aldrig Evans erkänna inför oss. Återigen bara min egen inbildning av det hela.
Leeds United Åby.Krona
2016-01-15 19:55
Byram lämnar har inte gjort så stora avtryck på mig de senaste åren tycker det är bra att ta 3,7 nu istället vad det blir i sommar 1,3 knappt det?.Cllinno ville nog sänka lönnen för Byram efter vad man presterar.Nu måste man ha lite kol på Everton o se hur det går.
Annons: