/england/leeds/forum/728.aspx/england/leeds/forum/728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2016-07-09 09:41
@WhitesMOT:

Helt klart ett perfekt tillskott på flera sätt.
1. Skulle ge grymt bra signaler
2, Han är i en bra ålder (28) för att komplettera denna unga trupp
3. I dagsläget troligtvis en bättre spelare än Cook
4. Han har erfarenhet av att spela upp ett lag i PL

Är det möjligt? Tveksam hur han skulle ställa sig till den lönesänkning det skulle innebära. Han sitter idag på en PL-lön vilket med dagens pengar skulle innebära att han halverar sin lön om han går till Leeds. Han har tre år kvar på sitt kontrakt så det är ganska mycket pengar han ska ge upp om inte Norwich och Leeds kan komma överens om ett lån där de delar på konstnaderna för hans lön.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-09 07:49
Norwich vill tydligen bli av med Howson. Där är ett plåster på såren så gott som något och exakt den spelartypen vi nu saknar på mitten.
Leeds United Leeds så klart!
2016-07-09 02:35
The cock is gone. May the bench greet you, and be soft on your butt. The cock is gone. May feared B-mouth bring you hardware and glory. The cock is gone. May you stay fat and lazy on the bench, and not hungry and agile on the pitch. The cock is gone May you be forgotten soon, and not worshipped by thousands faithfuls The cock is gone May you become a distant memory for a few, and not the legend to us all The cock is gone
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-07-09 00:21
Spänd och full av förhoppningar att pengarna från Cook affären investeras rätt i spelartruppen. Skulle säga att vi är runt £6-7m till i spelarvärvningar ifrån att utmana. Vi har redan spenderat runt £4-5m antar jag men £6-7m till tror jag krävs.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2016-07-09 00:01
Transfer Centre Live ?@TransferCentreL 52 minför 52 minuter sedan

Burnley and Leeds United have both made enquiries for highly-rated Walsall left-back Rico Henry.

Taylors ersättare om det nu inte vore för dom där PL lönerna...
Leeds United Gary Kelly
2016-07-08 23:26
This is a list of the largest cities in the United Kingdom.

City Population

1.London 7.2 Million
2.Birmingham 992000
3.Leeds 720000
4.Glasgow 560000
5.Sheffield 512000
6.Bradford 467000
7.Edinburgh 450000
8.Liverpool 440000
9.Manchester 420000
10.Bristol 380000

Leeds borde snart ha ett premier lag !
Leeds United Duke
2016-07-08 22:44
Fel hit och fel dit. Verkar inte funnits någon klausul och blev inte att Cook stannade heller. Nu går vi vidare kan fortfarande bli en bra säsong.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 22:23
Ärligt talat så är ingen värd så mycket men det är en annan saga. Cook är värd dom summorna i dagens sjuka klimat. Bournemouth får en av Englands mest lovande spelare för vad dom får i SKY-pengar för en match. Rena rean för deras del.
Leeds United sportcarl
2016-07-08 21:21
Whites MOT 21:12. Ärligt talat så är inte Cook värd 14-20 miljoner pund, visst är han bra men inte såå bra. men inte fel att ha en klausul på 10-20% om han säljs vidare i framtiden, hoppas Monk tagit in tar in spelare som bevisligen gör skillnad som tex Strachan och McAllister gjorde en gång i tiden.
Leeds United sportcarl
2016-07-08 21:13
Norman Hunter 15:46, mitt på spiken, det man inte vet kan man ju spekulera om till döds ände, utköpsklausul eller inte, i ett års tid har vi ju fått höra att han skulle gå för 5 miljoner pund, det verkar ju inte stämma överhuvudtaget mot vad tidningarna skriver nu, sista budet nu är väl 6-7 miljoner pund som kan stiga till 10-15 miljoner pund, man får ta det som skrivs med minst en nypa salt
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 21:12
7 som kan stiga till 10 för en som borde tinga dubbelt. Jaja inte klaga bara svälja..
Leeds United Svanen75
2016-07-08 20:58
Cook borta! Det kan innebära Bridecutt, Osman och Joel Ekstrand in.
Leeds United Mikael.F
2016-07-08 20:31
Leeds United ?@LUFC
We can confirm that @lewiscook_ has joined @afcbournemouth on a four-year deal.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 20:01
@Kristoffer:

Hade varit ett stort steg i rätt riktning fotbollsmässigt.
Leeds United Kristoffer
2016-07-08 18:43
Ekstrand och Osman ryktas åter vara på väg-
Leeds United Hartey
2016-07-08 18:32
Ok då är Cook förlorad. Lägg nu alla pengar som behövs för att knyta Charlie Taylor på ett långtidskontrakt. Cook är lovande men jag är inte säker på att han slår igenom och blir en storspelare. Charlie Taylor är redan det...
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 17:29
@¤Thom Mattsson¤:

Att 19 åring med den talangen behöva gå igenom säckvis med coacher och spelkamrater under 2 år så gissar jag att man kan se det som kaos ja. Men på denna nivån ska man kanske klara av sånt och bara köra på vad vet jag.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 17:23
Han sidan om Cook hade varit trevligt. Men som vi säger när man är nära vinst i golfen.....close but no cigar....
2016-07-08 17:23
WhitesMOT// Ja, fullskaligt krig råder väl nästan i klubben. Kaos, krig och elände. Hur någon vill spela för klubben går över mitt förstånd. Nästan lika bra att kasta in handduken och acceptera nedflyttning nästa säsong (precis som förra).
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 17:14
@¤Thom Mattsson¤:

Ja, den enda som gör helt rätt i allt detta är Lewis Cook. Bort från kaos och in i värmen.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 17:09
Så nu är vi uppe i £15 mille ? Najs, om vi väntar till sent ikväll så är det säkert uppe i £20m.

Undrar vad som kommer trigga att vi får 15 mille ? 200 landskamper för damlandslaget ?
2016-07-08 17:04
Jag tycker ärligt att det är tråkigt att Cook lämnar. Hade gärna sett att vi byggt laget kring honom. Dock så verkar det ju som så att Cook vill ta chansen i PL och har blivit erbjuden ett stort kontrakt. Då vi redan spenderat mellan £4-5m på våra nyförvärv så är jag ganska säker på att vi får se X antal miljoner till på nya spelare. Bar till att hoppas och samtidigt önska Cook lycka till om han går.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 16:51
Undrar när vi ska försöka bygga ett lag ? Jag menar ett sånt där man bygger kring en del spelare. En stomme. Eller Green, Cooper, Diagouououoraguouo och Wood är kanske vår stomme ?
Leeds United Norman Hunter
2016-07-08 15:46
J-la tjat om klausulen.
Om Cook krävde en utköpsklausul i sitt förra kontrakt så fick han säkert det. Det är ju inte korrekt att binda fast honom i stol och tvinga honom att skriva på ett kontrakt som inte uppfyller hans önskemål. Summan är såklart nåt man diskutera men man måste då även veta vad man ska väga det mot och det är det ingen som har en aning om förutom de som suttit med vid förhandlingarna av hans nuvarande kontrakt. Så en icke-fråga och bara spekulationer från alla som yttrar sig.
Leeds United sportcarl
2016-07-08 14:16
Thom 13:32. Kan vår mullvad lucas the cop cat med insyn i kontraktspapperna ha fel?.5 miljoner pund punkt slut var det som gällde och det har påpekats gång på gång
Leeds United Linus.M
2016-07-08 14:14
@¤Thom Mattsson¤:

Ja. Det är rätt. Vi ska sälja vår bästa spelare. Du har rätt, jag har fel. Det finns inte heller någon utköpsklausul och har aldrig funnits, du har rätt, återigen.

Kan vi gå vidare nu? Detta börjar bli tjatigt. Vi kommer inte komma överens ändå.
Leeds United sportcarl
2016-07-08 14:13
Om Lewis vill gå och vi i sista änden kan få 10-15 miljoner pund så är jag den förste att gratta både Cook och klubben.de pengarna kan ju göra mer nytta för klubben om de investeras vettigt i spelare. Självklart vill jag så klart han slår sig på bröstet och kritar på men tveksam, han är säkert som alla andra lovande spelare som vill mäta sig med de allra bästa spelarna i världen. Och går han lovar jag att varken gråta eller skälla som en bandhund
2016-07-08 13:32
Jag läser överallt om £10m + sell on clause. Det är ganska mycket pengar för en spelare med 1 år kvar på kontraktet.
Leeds United Ballsmash
2016-07-08 13:27
Nu snackas det om £15m, det är för bra för att säga nej till. Vill någon gå tycker jag att man ska låta dom gå, ingen idé att ha någon omotiverad i laget.

£6m hade jag tagit för 5 år sedan, men med tanke på hur fotbollsvärlden ser ut nu så vet jag knappt vad det är värt längre. Jag tycker bara det är otroligt synd när egna produkter går, denna smäll är mycket värre än Byram. Men det är ingen katastrof tycker jag inte. Pinsamt att det är Bournemouth dock.
2016-07-08 13:24
Linus//

Jag tycker hela diskussionen med klausulen har varit om den existerat eller inte.

Är det okey att sälja Cook för £6m med tilläggsklausuler om det är vad Cook själv vill och med tanke på att han bara har 1 år kvar på kontraktet?
Annons: