/england/leeds/forum/705.aspx/england/leeds/forum/705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2016-08-04 09:15
@Rozzi44:

Hoppas ni har det kul i Sthlm!
Första året vi åkte upp var vi enda laget som slog QPR två gånger, sedan dess har det varit oavgjort och uddamålsförluster. Så vi har väl haft lite problem mot dom på sistone ja, men det har inte varit ojämnt!
Leeds United Rozzi44
2016-08-04 09:04
OK Nu är det klart. För alla i Stockholm och alla som vill komma till Stockholm på Söndag så har jag fått löfte nu om att The Liffey i gamla stan sänder denna match kl13 mot QPR.

Jag tänkte fixa bord så alla som vill vara med på en matchträff vänligen maila mig på Peterhomman71@gmail.com så fixar jag bordet med dom.

Vore skoj om vi blir några. Skriv gärna här också om ni kommer så folk ser att det blir draaag. :D

Rätta mig om jag har fel vänner men nog har vi haft svårt mot QPR på slutet? Dags för det att vända. Sen undrar jag om ni tror att Antonsson kan ta en plats?
Leeds United stonefree
2016-08-04 08:51
Jaha då gick dom 3 månaderna. Vad som kommer att hända med vårat kära Leeds säsongen 2016/17 är det ju ingen som vet. Visst hade man hoppats på lite större namn i värvningarna, men vi är nu för tiden en klubb som måste anpassa mun efter matsäcken. Ser inge oroligheter i att vi har gjort oss av med Cook, mest synd är det att det finns inga som har hjärta längre för sin moderklubb, men sånt är livet i dagens fotboll och man måste ju också ha lite förståelse för grabben, det handlar mycket om pengar men samtidigt så har han nog ingen riktig känslan av att Leeds ska klara av att gå upp. Hoppas han lyckas i PL, men jag är tveksam, han gick till ett för dåligt lag.
Vi har gjort oss av med mycket dödkött under sommar uppe hållet, mest glad är jag att Wotton, Bianchi, Erwin, Carayol och Adeyemi försvann, de tillförde inte ett skit och spelade knappt någon match. Att Sloth gick måste man ha förståelse för, han fick aldrig chansen. Många är säker glada över att Belussci försvann också, själv kommer jag att sakna honom. Det samma gäller Antenucci, han hade gjort många fler mål om han hade fått varit fast man på sin plasts. Bridcutt tror och hoppas jag kommer tillbaks under den här veckan.
Vad har vi då fått in för nytt i truppen? Ja det är ju en bra fråga, det vet man ju aldrig så här på förhand. Jag personligen känner inte igen alla dessa lirare, den mest kända och den som gläder mig mest är Green, vi har inte haft någon konkurrens om målvakts platsen sedan Silvestri anlände till Leeds och det har också kostat oss en hel del poäng, för han är eller var väldig svajig i många matcher, nu kommer det att kämpas om målvakts platsen. Jag tror att green snor åt sig tröjan till att börja med. Antonsson tror jag kan bli lite kul att få se i Leeds tröja, men det gäller för honom att prestera direkt, annars är risken att han gör en Casper Sloth och hamnar helt ute i kylan. Rofee, Sacko, Grimes och Hernández, ärligt, jag känner inte igen dessa herrar, men jag hoppas att Monk har full koll och vet vad han gör. Så utan att ha så där 100 koll, så tror och hoppas jag att vi har en rolig säsong framför oss. Det enda som oroar mig är att Bamba behöver någon riktig rutinerat räv jämt till sig som mittback, för annars kan det bli lite cirkus i försvaret. Glad att Taylor inte säljs i denna omgång. Mowatt vart det helt tyst om, vart det inga intressenter i PL?
Så nu är det bara att invänta premiären och hålla tummarna, kommer att vara på plats på söndag mot QPR, tror jag ska ta med mig svenska flaggan, så kanske ni ser oss när ni kollar på Tv, då jag står längst ner på ena kortsidan. Sedan blir det att åka över till Leeds nästa helg för hemma premiären mot Birmingham, där blir vi uppåt ett 20 tal, vilket är riktigt kul, för bara ett par säsongeredan var vi runt 5-6 stycken.
Det jag hoppas mest på under säsongen som kommer är följande: Att allt jävla bråk runt Cellino kommer att upphöra, så man slipper stå och höra på det under matcherna, att det slutas med att skrika könsord åt visa spelare denna säsong (Wotton och Bellucsi) var de värst drabbade under förra säsongen, men det var några till som fick sig en känga. Vi ska stå bakom laget i vått och torrt. Sedan vill jag att spelarna alltid ska komma ner till South och tacka för stödet efter varje match. För supportrarna har sagt och gjort sitt till att det här ska bli säsongen då vi kliver uppåt igen. Hela South är utsålt till sista platsen, vi har som tur är 9 biljetter ditt till nästa helg.
Så att Fredrik Wiberg hade tippat kommande säsong i Championship, vi får verkligen hoppas att han har ätit flugsvamp eller något, för det är inte precis min lista han har tagit fram. Jag ska inte gå igenom alla lagen. Men Norwich 1:a, jag tror 5-6 plats. Derby 3.a, jag tror att de kommer att floppa i år, de har haft så många chanser de senaste åren och misslyckats varje gång, jag tro 8-10 plats. Brighton på en 5.e plats, de kommer att hamna runt 12-15 plats, de har varit lite av våran series Leicester, det håller inte. Leeds då på en 17.e plats, jag nog höll jag på att sätta mitt eftermiddags te i halsen när jag läste det, det är ju sämsta placeringen sedan uppflyttningen från League One om det blir verklighet. Då kommer det att bli krig på SF debatt sida det är säkert. Men jag känner mig lugn inför det som komma ska, vi har nog laget på pappret, men som alltid, det gäller att komma igång med lite 3 poänger redan från början av serien, då slipper man hålla på och laborerar med laget stup i ett, man får en stomme som man försöker hålla sig till. Jag stickar fram hackan och säger att leeds hamnar på plats 4 till 8.

Hopps vi ses och hörs därute under säsongen. Nu kör vi!!
WALLAMOT
Leeds United Ballsmash
2016-08-04 08:44
Alltid haft dålig balans tycker jag, dåligt försvar och bra anfall och vice versa. I år är första gången vi har en bra bänk, jämför med 11-12, där vi dessutom endast kunde ha 5 avbytare.

Men så här mycket kreativitet i laget har vi inte haft sedan första säsongen, så är dumoptimistisk som jag är varje år.

Bästa elvan enligt mig: 2015-2016 och 2011-2012 (minus för bänken och försvaret)

Sämsta elvan enligt mig: 2013-2014 och 2014-2015.
Leeds United Ballsmash
2016-08-04 08:39
Sammanställde startelvorna vi haft premiärerna, sedan vi tog oss upp från L1.

2010-2011, Leeds 1 - 2 Derby

Schmeichel
Connolly Collins Naylor Bessone
Howson Kilkenny Johnson
Sam Watt
Becchio

Bänk: Higgs, Bromby, Bruce, White, Clayotn, Hughes, Grella

2011-2012 S'hampton 3 - 1 Leeds

Lonergan
Connolly O'Dea O'Brien Kisnorbo (Som vänsterback?)
Howson Brown Clayton
Gradel Snodgrass
Kåmark

Bänk: Rachubka (Jösses), Bromby, Nunez, Sam, Paynter

2012-2013 Leeds 1 - 0 Wolves

Kenny
Byram Peltier Pearce White
Austin Green Norris
Kåmark Becchio Varney

Bänk: Ashdown, Lees, Kisnorbo, Drury, Brown, Gray, Diouf

2013-2014 Leeds 2 - 1 Brighton

Kenny
Peltier Lees Pearce Warnock
Tonge Green Murphy
Hunt Kåmark Varney

Bänk: Ashdown, White, Drury, Brown, Norris, Poleon, Smith

2014-2015 Millwall 2 - 0 Leeds

Silvestri
Byram Wotton Pearce Warnock
Austin Murphy Tonge
Hunt Ajose
Doukara

Bänk: Taylor, Killock, Berardi, Benedicic, Cook, Poleon, Smith

2015-2016 Leeds 1 - 1 Burnley

Silvestri
Berardi Bamba Bellusci Taylor
Adeyemi Mowatt Cook
Byram Dallas
Wood

Bänk: Turnbull, Cooper, Wotton, Phillips, Doukara, Ante, Erwin

2016-2017 Potentiell elva QPR - Leeds

Green
Berardi Bartley Cooper Taylor
Dave Bridcutt
Dallas Hernandez Roofe
Wood

Bänk: Silvestri, Bamba, Coyle, Mowatt, Phillips, Antonsson, Sacko
Leeds United Zlatan,s
2016-08-03 23:54
Leeds--uppskattar ditt skämt....
Spc//
kOLLAR telia i morn för diskussion
Tack för tipsen
Leeds United sportcarl
2016-08-03 23:05
Jag hotade med att säga upp mitt viasat sport hos telia. Då fick jag jag utökat med viasat premium för halva priset . Gäller i ett år sedan blir det nog att förhandla igen.
Leeds United Leeds så klart!
2016-08-03 22:59
Zlatan, Du lyfter din bakelittelefon, och ber växeltelefonisten som svarar att koppla dig till Televerket. Rikssamtal. Med största sannolikhet kommer du fram till Telia. Sedan säger du till Telia att du vill ha samma Viasat-abonnemang som Sportkalle - fast billigare och enbart med Leedsmatcher varje dag annars j-vlar ;)
Leeds United Zlatan,s
2016-08-03 22:32
sc/
Hur förfar man ?
Beställer Du hos Viasat eller Telia ?
Google har så många sidor, svårt att välja rätt.
Min tel går ju på Telia, men i övrigt har jag tele 2,
för tv och ett larm, på armen.
Tacksam för tips, hittar en kostnad på 339 kr.,
man kan prova i 30 dgr, och testa 3 mån. för 199 kr i mån.
Leeds United sportcarl
2016-08-03 17:58
och jag betalar 390 kr månaden för viasat premium ocdh då ingår viaplay och telia tv-paket stor, hel ok pris
Leeds United Zlatan,s
2016-08-03 17:45
Glada Ni, som kan seat på tv.
Kollat Viaplay, hela 399 kr i månan,
rena lyxen att kosta på siget.......
En får la va gla att NÅN, snäller själ, kan återge, LITE,
av matchen, te öss som ä fattiger o arm, både i själen o kröppen,
liasom pluskan ä tom på money.........
Leeds United Ballsmash
2016-08-03 16:58
Ringde Sir Tobys nu, dom öppnar kl 12 i Malmö på Söndag och visar QPR - Leeds. :) Även MFF - AIK samtidigt så lär bli trångt!
Leeds United krelleg
2016-08-03 15:09
tc - Haha, good one!
Leeds United terry cooper
2016-08-03 14:49
Dagens beste: When Massimo said he was going to take Leeds to the Premiership, I didn’t realise he meant one player at a time. (til salgene av Cook, Byram og muligens Taylor)
Leeds United Ballsmash
2016-08-03 14:23
Nu står det att Sir Tobys i Malmö visar matchen qpr - leeds från 13, trots att dom öppnar 14... Får ringa och höra. Visar dom matchen befinner jag mig där!
Leeds United sportcarl
2016-08-03 14:22
Bridcutt borde gå att lösa. Sunderland kan släppa honom för 1 miljon pund då de inte har något behov avv honom. Leeds skulle lägga honom på en bra championshiplön (tillsammans med Taylor ) låt säga 15000 pund i veckan. Och Bridcutt acceptera det och inte kräva Sunderland på 26000per vecka sista året på sitt kontrakt.alla har gjort en uppoffring.
Leeds United Rozzi44
2016-08-03 14:07
Ballsmash: Jag ska kolla. Om du bor i Stockholm så kan ett antal av irländska pubarna visa Sky Sports matcher.

Min fråga är att är det några Leeds fans som skulle kunna tänkas ses på pub i Stockholm på sön kl 13?

Mailar The Liffey i gamla stan nu.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-03 13:55
Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 timför 2 timmar sedan

Crucial part is getting Sunderland to cover shortfall in Bridcutt's wages. But Leeds want him, Sund. want to sell and Bridcutt wants move.
82 retweets 159 gillanden
Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 timför 2 timmar sedan

Hearing that Leeds and Sunderland are very close to a deal for Liam Bridcutt. As advanced as it's been so far. #lufc
391 retweets 579 gillanden

Kom igen nu Massimo din gök och få detta fixat !
Leeds United krelleg
2016-08-03 12:57
Lästips! Detaljerat beskrivet kring Leeds historia. Alltid lär man sig ngt, visste tex inte att vi bjöd på Riise när han var i Monaco (vad vi nu skulle med han till med Harte i laget).
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Ballsmash
2016-08-03 11:04
Verkar som att Championships matcher ska bara gå på Viasat Premium, vilket gör att pubarna tydligen inte kan sända våra matcher. Tack för den.
Leeds United krelleg
2016-08-03 10:44
Kanske, men å andra sidan konkurrerar de ju inte på samma kant direkt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-08-03 10:13
West Ham vill ha svenske Martin Olsson. Det kanske blir mindre bra för gamle Byram?
Leeds United terry cooper
2016-08-03 08:39
Sälj Taylor nu o i med Rico Henry direkt.
Ingen ide att dra ut på detta.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 23:04
@Service crew (Anti-millwall division):

Sorry, men det betyder nada. Vi skulle inte sälja McContract, Sam eller Cook heller veckorna innan dom såldes. Detta är bara ett spel för galleriet.

Men visst ,man ska aldrig säga aldrig heller så...
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 22:42
@Leeds så klart!:

Där är en på den listan som möjligtvis kan generera pengar till en veckas puder. Resten är där knappt pant på.
Leeds United WhitesMOT
2016-08-02 22:31
@Leeds så klart!:

Tror dom har fallskärm i 3 säsonger så det är ingen direkt fara på taket.

McContract är värd pengarna ( om man nu kan säga så ) ålder eller inte. Går han inte skadad så gör han i princip 20 mål på egen hand. Det har han bevisat flera gånger om så han är ingen gambling direkt.
Leeds United Service crew (Anti-millwall division)
2016-08-02 19:10
Taylors transfer request nekad av klubben.
Leeds United sportcarl
2016-08-02 18:40
Billy Whitehouse värvad till U21 enligt LU hemsida
Leeds United Duke
2016-08-02 18:26
Galet att betala så mkt pengar för Ross som fyller 30 om två veckor.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-08-02 18:17
Fulhams Ross McCormack, 29, är ett eftertraktat namn bland de nyligen nedflyttade Premier League–klubbarna.

Norwich City ska ha fått ett bud värt 114 miljoner kronor nobbat och nu menar Sky Sports att även Aston Villa lagt ett bud på skotten. Birmingham–klubbens bud ska vara värt 136 miljoner kronor.

Sanslöst....
Kåmark för 136 miljoner svenska pesetas.
Jag har sagt det innan, AV kommer att chockas svårt när PL-pengarna är slut nästa säsong, och kostymen måste anpassas till Championship.
Annons: