/england/leeds/forum/702.aspx/england/leeds/forum/702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-07-08 11:22
Linus// Ja, jag säger ju som sagt inte att du har fel angående varken £20k i veckan eller att Bellusci skulle ha haft £17k. Tycker jag att vi ska punga ut med £20k i veckan till Cook med ett kontrakt på 3 år, ja kanske men samtidigt så skulle de £6-10m vi får kunna investeras mer i spelartruppen och indirekt kunna göra oss till en seriös uppflyttnings kandidat. Men som sagt, surt är det såklart om vi skulle tappa honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Norman Hunter
2016-07-08 11:19
Linus//

För det första så vet vi inte vilka diskussioner som förts med Cook och ej heller vilken lön eller längd på kontrakt som diskuterats.

Låt oss dock anta att han har blivit erbjuden £20k/vecka av oss och £35/vecka av B. Vilket skulle du ta om du satt i hans sits? En hint kan ju vara att fundera på hur du skulle ställa dig till två olika jobberbjudanden, ett som ger 20k/m¨ånad och ett som betalade 35k/månad. Jag är ganska säker på va jag valt:
Leeds United Linus.M
2016-07-08 11:13
@¤Thom Mattsson¤:

Simon O´Rourke la ut kontraktet för någon månad sedan. Hittar dock inte just hans inlägg men här är sammanfattningen och även en bild.

Och nej, tycker verkligen inte £20k för en spelare som Lewis Cook är ett megakontrakt. Det är ett kontrakt man ska ge honom om man vill att han ska stanna. Men det är ju såklart bara en åsikt, som allt annat.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 11:08
Felet ligger i att Cook bara fick eller tog 1 års förlängning från början. Och nu sitter vi i saxen. Igen. Ekorrhjul.
2016-07-08 11:08
Linus// £20k i veckan är väl ett "mega kontrakt" vad gäller the Championship? Nu säger jag inte att du har fel Linus men vart kommer uppgifterna om att Bellusci hade £17k i veckan ifrån?
Leeds United Linus.M
2016-07-08 10:43
Att ge vår bästa spelare £20k är inte ett megakontrakt, Bellusci hade £17k som sagt.
2016-07-08 10:32
Thom//

Eller så behåller vi honom till januarifönstret och ser hur det ser ut då. Ligger vi på kvalplats eller bättre kör vi på och avvaktar sommaren. Har vi då spelat oss upp i PL så kan ju vi säkert matcha lönerna från de flesta lagen, ligger vi sämre till kan vi sälja honom då. Svårt att vet vilka diskussioner som skett och sker med Cook så vet inte hur han själv skulle ställa sig till ett sånt scenario.
2016-07-08 10:25
Vad gäller Cook så finns det ju ett par alternativ; 1) Sälj honom för £6-10m nu. 2) Vägra sälj honom och riskera tappa honom gratis nästa sommar och på så sätt förlora £6-10m. 3) Få honom att skriva nytt genom att ge honom ett mega kontrakt vilket i sin tur hade lett till att fler spelare skulle kräva förbättrade kontrakt med vetskapen om att det är möjligt.
2016-07-08 10:19
Linus//

Ang Taylor. Som läget är nu skulle det vara otroligt tråkigt att förlora honom nu, det skulle bara öka motsättningarna inom och runt klubben. Däremot anser jag att en VB inte är avgörande för hur det går i vinter. Dessutom anser jag att £5m för en 23-årig VBsom har gjort en säsong som ordinarie i Championship är ett högt pris.

Som läget är nu, om det nu är så att han inte vill skriva nytt kontrakt, att det bästa vore att låta honom spela ut kontraktet och se var vi står nästa sommar. Finns ju inget som hindrar oss från att skriva ett nytt kontrakt då om båda parter vill.
Leeds United Kristoffer
2016-07-08 10:15
Crowe på besök
Leeds United Linus.M
2016-07-08 09:06
Kristoffer// Korrekt.
Leeds United Linus.M
2016-07-08 09:06
Lewis Cook in Ireland still but things moving very swiftly towards his exit now. Deal at Bournemouth will earn him more than £30k per week. To put that in context, Cook's on roughly £6k a week at Leeds. Bellusci var på £17k. Varför kan vi inte erbjuda Cook £20k iallafall och samtidigt satsa? Har svårt att tro att han hade lämnat då. Men vi har väl inga cash...
Leeds United Kristoffer
2016-07-08 09:05
Cook tackade väl nej till Bournemouth i vintras?
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 08:29
Phil Hay @PhilHayYEP

One person who has flown back from Ireland already is Marco Silvestri. Training with #lufc's U21s from today - and very likely to move on.
8:22 AM - 8 Jul 2016
Leeds United WhitesMOT
2016-07-08 08:10
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein / Benjamin Franklin

Passar extremt bra in på oss egentligen ända sedan Fabian Delph. Sälj av det bästa vi har och investera i......ja vad då och vart har denna strategi tagit oss ?

Vi har provat rutin,ungt eller utländskt. Vi har lånat, jag vet inte hur många spelar de senaste 10 åren. Allt med samma utgång.

Kanske det är dax att börja tänka om ? Kanske det är dax att inse att modellen sälj det bästa och ersätt med chansningar är dax att se över ? Om vi nu verkligen vill försöka ta oss upp i PL detta århundradet alltså...

Så kom igen Cook ! Ändra på dom förutsättningarna och säg nej. PLEASE !
Leeds United sportcarl
2016-07-08 06:39
såg en bild på Cellino och Russel Crowe på en trevlig restaurang, nu väntar jag bara på att det skall börja skrivas att han skall sälja klubben.
2016-07-07 23:52
Först och främst surt om vi tappar Cook men antar det är svårt att säga nej om spelaren själv vill lämna och om pengarna ligger runt de £6-10m det pratas om. Säljs han så hoppas jag på ett par klassvärvningar för pengarna som ramlar in för honom så kanske inte det kommer kännas så jobbigt som många tror. Sen att det är just Bournemouth han går till tycker jag är lite märkligt då det inte är någon omöjlighet att vi snart går om varandra i seriesystemet. Är Cook verkligen säker på att han vill riskera ett sådant scenario? Kanske stannar Cook ändå till slut? Vi får se..
Leeds United Linus.M
2016-07-07 22:51
@WhitesMOT:

I DET läget av matchen också. Påtal om viktigt...
Leeds United WhitesMOT
2016-07-07 22:50
Jävlar i havet vilken räddning Lloris gjorde i slutet !
Leeds United Linus.M
2016-07-07 22:44
WhitesMOT// Hahah! Ja annars jävlar!
Leeds United WhitesMOT
2016-07-07 22:43
@Linus.M:

Försöker bara ta med allas vinklar på det hela ;)
Leeds United Linus.M
2016-07-07 22:40
Joe Rawson från Bates TV.....
Leeds United WhitesMOT
2016-07-07 22:37
Joe Rawson ?@joerawson 25m25 minutes ago

Catching up on the Cook news. understand an improved offer has been made to him but at the end of the day can #Lufc compete with prem wages?

Leeds United sportcarl
2016-07-07 22:35
sedan om Cook eller spelare som ryktas till oss så är inget klart förrän bläcket är på papperet, bättre en fågel i handen än 10 i skogen
Leeds United krelleg
2016-07-07 22:35
En sak till, alla nyförvärv till trots, förjävla gött att vi rensat truppen på lite dökött med, lika viktigt i det här läget! Tror det var Whelan som skrev om hur dålig stämning Belusci spridit i omklädningsrummet, blir bra detta, om så iaf lite bättre än förra året, vore kul att iaf vara med och slåss om kvalplats sent i vår.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Linus.M
2016-07-07 22:32
Krelleg// Var det mot mig och isåfall vad har jag skrivit för fel idag?
Leeds United krelleg
2016-07-07 22:30
Aaah, trist med Cook! Trist att våra talanger fortsätter gå för relativt låga summor, never ending story och tråkigt symbolvärde i det enligt mig. Men men, precis som tex Southampton kommer vi få fram nya, om än inte med med samma frekvens. Nu blir det väl att få igång Mowatt på rätt position.

För övrigt förjävla löjligt med det eviga besserwisser- och veta-bästtjafset här inne, ryck upp er och inse att man kan få tycka olika och att alla kan både ha fel och rätt utan att det måste poängteras hela jävla tiden. Klart slut.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Linus.M
2016-07-07 22:24
Vi får £6m för Cook. Inte £10m.
Leeds United WhitesMOT
2016-07-07 22:12
Desperat men va fan gör man...

Follow
Jamie O'Neill @JamieONeill88
Just been told Cook doesn't want to move....
7:06 PM - 7 Jul 2016
28 28 Retweets 27 27 likes
Leeds United WhitesMOT
2016-07-07 22:12
" Det är så här det är och det är bara att acceptera"

SF - 2016
Annons: