/england/leeds/forum/698.aspx/england/leeds/forum/698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2016-01-24 22:25
Det finns en anledning att man ska ha punkt och stor bokstav. Klart det blir svårare att läsa? Är ju inget konstigt?
Leeds United sportcarl
2016-01-24 22:25
Skall bli mycket intressant att se om Evans startar med Diagouaraga på tisdag borta mot Brentford. Tala om att få tufft bemötande på bortaplan i sin första match mot sin gamla klubb. Diago har för övrigt PSG som moderklubb
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 22:16
@¤Thom Mattsson¤:
Denne gången var det lågt, yes. Men det var bara en barnslig reaktion på att jag kan ju bli ägare. Hela tiden......nja om du nu vill vinkla så. Jag har påpekat det en gång och det var enbart i gott syfte. Jag har svårt att läsa det. Får ibland läsa 3-4 gånger innan jag får ihopa det. Därför tog jag upp det förra gången och enbart för att det ska minska risken för missförstånd.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-24 22:04
I verkligheten fungerar många människor så här.
Vissa begriper ALLT, trots att de saknar någon som helst EGEN, erfarenhet av det de påstår sig begripa bäst !!
Vissa människor inser sin Egen, oerfarenhet, i vissa frågor, och erkänner, att
de kan inte yttra sig i fallet !!!
Min fråga är: Har Cellino sagt, ATT LEEDS ÄR TILL SALU ?? Eller är det bara
rykten, som diskuteras här och NU ??
Leeds United sportcarl
2016-01-24 21:46
kanske det är lättare att sitta här och säga hur ägare, tränare och spelare skall vara och hur de skall göra, man tänker ju lite i stilla sinne på de som klagar mest på vissa spelare och hur dåliga de är, att hur långt kom de själva i karriären?
Leeds United Hartey
2016-01-24 21:40
SportCarl// Tänkte skriva lite hur hela IF Elfsborg jobbar med sammanhållningen och undvikandet av Bosman men du generaliserar och raljerar och verkar allmänt ointresserad så då skriver jag inte det
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-24 21:37
lufc4ever//

Har du ärligt talat så stora problem med att läsa vad sportcarl skriver? Jag tycker inte det är speciellt jobbigt även om han glömmer stor bokstav och punkter ibland.

Tycker det är lite lågt att påpeka detta hela tiden om jag ska vara ärlig.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 21:34
@sportcarl:

Ja det är ju troligt..... :))

Stor bokstav och punkt.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 21:31
Hartey 21:27 ja bra ide, fråga du honom om det, så kanske aldrig den situationen skulle uppstå i någon klubb överhuvudtaget
Leeds United Hartey
2016-01-24 21:27
Sportcarl// Vi får fråga Bosse Johansson i Elfsborg, stor Leedssupporter. Elfsborg har en policy att aldrig låta någon gå på Bosman och hittills har det aldrig hänt.
Leeds United Hartey
2016-01-24 21:23
Jag skulle vilja ha en ägargrupp ledd av Adam Pearson, det skulle kännas helt perfekt. Det han gjorde den korta tid han var här fullt av bra balanserade rätta beslut trots att han stundtals hade en sjövild Cellino vid sin sida.Bara en bra ledning som skapar trygghet,stabilitet och kanske till och med harmoni. Inga Leedsfans som slåss med varandra på läktarna. Behöver inte vara stormrika ägare utan kanske samma ekonomi som under Cellino. Kan man begära att vi har kvar en manager under längre tid och stabilitet i spelartruppen, alltså inte 10-13 nya spelare varje säsong. Sen får vi se...
Leeds United sportcarl
2016-01-24 21:23
lufc4ever21:16, du skulle kanske bli ägare så att denna situation aldrig skulle uppstå, är väl en rundgång inom alla klubbar inklusive leeds, man fyndar och tar in en spelare på free och kan även råka ut för att släppa på free, och ibland köper man en spelare som har ett år kvar på kontraktet liksom man får släppa en spelare som har ett år kvar, om man tar spelarens situtaion skall man till PL lättaste vägen och få maximalt i lön så ju närmare utgånget kontrakt ju mer i spelarens ficka och då talar vi om helt andra summor än klubbar i lägre divisioner kan erbjuda
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 21:18
£17m för ER är en siffra man ser rätt ofta. Säg £25m för båda så är man nog inte helt off.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 21:16
@sportcarl:

Därför att GFH inte fattar ett skit av att driva en fotbollsklubb ?

Den "ursäkten" lär ju inte Massimo ha ?
Leeds United sportcarl
2016-01-24 21:14
finns säkert papper och information att hitta på nätet om återköpspris på ER och TA för den som söker och vet vart man skall leta
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 21:12
LSK //

Om du tänker med skulder så ja kanske, då blir det £100m men aldrig utan.

Visst, den som säljer kan ju ta vad han vill men vill man ha nån intresserad så bör man nog lägga sig rimligt i pris.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 21:06
lufc4ever 20:58, fråga inte mig fråga hughes men klubben kanske har bättre ekonomi och självklart påverkar tabellplaceringen Deby har, säkert kommer det göras försök att förlänga med cook och taylor men tror inte på 5 år, och om det är cellinos fel kan man ju fråga sig varför byram taylor cook tex inte hade långtids redan innan? detta är ju ingen ny situation för cellino har väl varit här knappt 2 år?
2016-01-24 20:59
Leeds så klart//

£100m för TA och Elland Road? Det var nya siffror för mig. Tror nog siffran är betydligt lägre än så.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 20:58
@sportcarl:

Ja nu är det ju inte på 5 år men...

On 1 July 2014, Hughes agreed a new four-year deal at Derby County.

Jag skulle vilja sätta Cook i samma båt som Hughes. Samma nivå av talang om inte mer. Samma ålder som Cook är nu när han skrev sitt 4 års kontrakt. Han valde att bli livegen som du kallar det. Varför ?
Leeds United sportcarl
2016-01-24 20:55
Skulle tippa att köpa tbx TA och ER skulle ligga betydligt mycket mycket närmare 10 miljoner pund än 100 miljoner pund
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-24 20:40
Appropå ingenting. Jag misstänkte tidigare att Cellino var rik, men kanske inte "tillräckligt" rik. Cellino net worth $1 billion (£750 millions) Abramovitj net worth $53 billions (£40 billions) Kan sätta saker och ting i ett perspektiv. Att köpa leeds, TA, och ER ligger/låg väl runt £100 millar. Det blir ca 13% av Cellinos förmögenhet. 13% av Abramovitj förmögenhet blir runt £ 5 miljarder. Det är skillnad på rik och rik.
Leeds United Duke
2016-01-24 20:36
Cellino är ingen bra ägare, GFH var ingen bra ägare, Bates var ingen bra ägare. Så enkelt är det. Vem som ska ta över istället? Ingen aning men många klubbar har bättre ägare så enkelt är det. Droppen för mig var när Cellino skickade Readfearns assisterande tränare utan någon förklaring. Trots fantastiska resultat så skulle det visas vem som bestämmer. Med sånna chefer kommer inte klubben nå sportsliga framgångar.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 20:28
tycker det blivit för mycket fokusering på LFU, för mig är de endast en av många spekulanter den dag cellino säljer, normala gånget är att den som betalar mest blir de nya ägarna,
2016-01-24 20:23
Någon får gärna förklara för mig vad det är som säger att Cellino inte försöker göra oss framgångsrika. Att han försöker dra ner oss, att han arbetar dagligen med att hitta lösningar som gör att vi blir sämre och sämre.

Vad tjänar Massimo Cellino på ett Leeds United som inte är framgångsrikt? På 1,5 år har Cellino spenderat mer pengar på spelare än vad vi gjorde under 9 år innan han kom in. Nu kommer säkert någon säga att "ja men bara för att Cellino spenderar mer pengar än Ken Bates så säger det absolut ingenting". För mig gör de det. Varför? För samma människor sitter och skriker efter LFU som enligt deras egen utsago förmodligen kommer ta längre tid på sig att ta oss till Premier League och kommer spendera mindre pengar på spelare men allt kommer tydligen bli mer stabilare. Jaha, fantastiskt. Så bara för att LFU tar över och kommer med en 4-5 års plan på att ta oss tillbaka till Premier League så kommer våra unga spelare som Taylor, Cook, Mowatt och övriga tycka att "ja men så fantastiskt, klart vi offrar 4-5 år av våra karriärer på att ta oss tillbaka till Premier League om 5 år". Eller vad? Vad är det jag missar?

Säg då istället att det är någon miljardär ni vill ha som "köper" oss framgång. Där har jag ingenting att invända emot om det är det ni vill ha. Cellino kan inte slänga ut £30-40m på nyförvärv en säsong utan någon täckning. Jag klandrar honom inte heller.

Om det inte är en miljardär ni vill ha utan LFU just för stabilitetens skull så visst, men sluta snacka om att vi är tvungna att sälja en spelare som Byram för "endast" £3.7m då. Varför hade han stannat med LFU? För att de är supportrar i grund och botten? Give me a break! Han lämnade för att han ville spela i Premier League och med LFU hade det inte hänt under den närmaste tiden heller, så Byram hade lämnat i vilket fall.

Om det bara är så att man vill ha bort Cellino för sakens skull och för att man avskyr mannen så visst, säg det då. Vill man ha bort Cellino för att FL jobbar frenetiskt för att han inte ska få äga en klubb pga en obetald skatt på en bil och på en båt så kan jag bara säga till er - akta er när ni går mot röd gubbe! Det är olagligt också, men det tar väl inte ifrån er rätten att gå ut på en promenad eller någonsin få gå över ett övergångsställe igen. F*CK FL, SKY, FA - är allt jag kan säga om de skrattretande processer som dessa korrupta idioter har igång mot Cellino och jag står bakom honom 8 dagar i veckan!

Jag respekterar att ni vill ha bort Cellino, men vad jag inte fattar är hur man vill ha en snabb väg till Premier League med LFU som ägare. De har knappt fått ihop £1m vad det verkar. Hur skulle de ha råd att betala Sam Byram £20-25000 i veckan i 2 år? Hur skulle de ha råd att värva spelare för £10-15m? Ja, ni kan snacka om de otroligt rika "investerare" som lurar i vassen. Vart är dom?! Varför säger de ingenting? Varför bjuder inte de på klubben och säljer andelar till fansen istället för att fansen ska behöva slanta upp pengar under månader och till och med år för att få ihop pengar till ett ägandeskap som ser allt annat än säkert ut.

Tydligen är det inte okey att Cellino har dyra biljetter för fansen men det är okey för dessa rika herrar bakom LFU att låta fansen, som rest land och rike runt för att supporta Leeds United, att slänga ut ännu mer pengar på att köpa klubben istället för att de bara köper klubben direkt och SEN låter fansen bestämma om de vill ha ägarrätt eller inte. Om de nu är så fantastiska och så rika, varför köper de inte klubben nu, igår, i förrgår eller förra året?!
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-24 20:20
@Linus.M:

Låt oss minska listan...

TogetherLeeds/LFU/etc etc etc har inte pengarna för att köpa klubben.
Likaså Farnan och Pearson.
Bevisat ett antal gånger.
Radebe? Han tjänade säkert med all rätta en slant i Leeds, men kom igen....
Alla ovanstående tillsammans? Visst. SHOW ME THE MONEY!!
Fortfarande inget...fantasier.
RedBull? Redbull Leeds på Red Bull Arean? SKJUT MIG FÖRST!!!

Leeds United sportcarl
2016-01-24 20:17
är väl i samma spann birmingham fick för demerai gray 20 år och ännu mer lovande ungdom, och austin i QPR när han gick till saints, han gjorde väl 18 mål i PL förra säsongen
Leeds United Hartey
2016-01-24 20:16
@sportcarl:

På vad sätt för det spelarna livegna. Menar du att Leeds skulle stoppa en spelare gå till en storklubb bara för att dom är på ett längre kontrakt. Det skulle bara ge klubben mer transferpengar och möjligen spelaren något mindre lön och sign on pengar. Sanningen är ju att det är spelarna och agenterna som gör klubbarna livegna. Spelarna och agenterna behöver inte mer pengar, det är det sämsta runt hela fotbollen dessa fantasilöner till spelare och agenter när ingen kan förtjäna dom pengarna. Varför ska en forward i t.ex Scum Rooney tjäna 6-7 gånger så
mycket som Mark Viduka när han inte är bättre.
Leeds United Hartey
2016-01-24 20:05
3,7 miljoner Pund är väl det näst dyraste försäljning vi haft senaste 10 åren, så rätt bra i mina ögon.Annars gillade inte jag att Cellino erbjöd Byram lönesänkning först, hoppas han inte gör det med Cook
Leeds United sportcarl
2016-01-24 20:04
Linus M 20:02 ja eller varför inte innan honom med, varför sitter inte alla ungdmar på 5årskontrakt? min personliga åsikt är att cook och taylor aldrig kommer skriva på det då det gör dem livegna sedan spelar det ingen roll vad ägaren heter
Leeds United Duke
2016-01-24 20:03
Skulle aldrig gått så långt som det gjorde med Byram då blir det inga pengar. Cook är i ett liknade läge nu med snart bara ett år kvar. Cellino får ta på sig att vi inte fick bra betalt för Byram som redan nu håller bra PL-klass. Visar siffrorna att ekonomin har blivit bättre ska Cellino ha stort beröm för det men fram till nu är det ingen gramgånsaga.
Annons: