/england/leeds/forum/697.aspx/england/leeds/forum/697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 15:50
Phil Hay:
Spoken to Steve Evans a few moments ago - confirmed that Tommaso Bianchi has been given permission to talk to Serie B side Ascoli.
Ascoli are looking at signing Bianchi on loan with a view to a permanent deal
Chris Wood is fine for tomorrow but Alex Mowatt will miss out again with a dead leg. Has had a scan and should be back for Bolton in FA Cup
Evans said the paperwork for Diagouraga deal was submitted to Football League at 9am this morning. Expects him to be in the squad tomorrow.
Evans doesn't expect any more signings before tomorrow's game but says Leeds are still "going in heavy" on certain targets. #lufc
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 15:44
@¤Thom Mattsson¤:

:))

Underbar nivå du tar detta till nu.

"Titta på mej, jag ska ta och förlöjliga andras tankegångar och åsikter så att jag kommer ut och ser bäst vetande ut i andra ändan. Tror jag gör det genom att krydda på och vinkla deras ord så att det passar min egen agenda bättre"

Gapa om att nån håller låg nivå ska beivras men att själv hålla den är ok. ?

Najs :))
Leeds United sportcarl
2016-01-25 15:42
gott att Leeds släppt Bianchi på lån till Ascoli säsongen, ut med option på köp, nu väntar man bara på Sloth med.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-25 15:28
@Norman Hunter:

"And Leeds are absolutely toying with the reds of Manchester United"

Leeds United sportcarl
2016-01-25 15:25
Norman Hunter 14:02. detta är nog det bästa youtube klipp jag någonsin sett med SuperLeeds, Eddie Gray och Peter Lorimer hade lekstuga mot ett MU med världsspelare som Charlton och Best,
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 14:42
@¤Thom Mattsson¤:

Hur har denna diskussion kunnat komma till att Cellino duger inte för att han kan inte köpa spelare för £10-15m styck ??? Har vi inte flyttat målstolparna lite väl nu ? Ingen har väl krävt att han ska upp med dom summorna för en enda spelare ?
Jag nämnde för nån dag sedan att jag tror att vägen ur denna liga är att man behåller vad man vill behålla och därutöver lägger £10-15m på andra spelare. Om det missuppfattades så menade jag 3-4 stycken spelare för den summan. Det är det jag har kallat att gambla lite lagom.

Nä ,vad är där som säger att Massimo är en bättre förhandlare än LFU när det kommer till att köpa och sälja ? Kanske Dylan Twaithes och hans närmsta inser att det kommer behövas anställas folk som utför sånt. Exempelvis en sportchef.

Varför bjuder inte dom rike bara rakt upp och ner ? Ja det kan man ju tycka är knepigt. Kanske det är så enkelt att modellen LFU presenterar passar bättre än att själv stå för hela kalaset ?
Det kan ju ha med nåt så enkelt som tid att göra. Man vill vara involverad i Leeds men har allt sitt egna också att tänka på. Att då kunna betala in en betydligt mindre summa än £30m eller vad nu Massimo vill ha och veta att säg 10 andra Adam Pearsons eller Steve Parkins, bara som exempel, gör likadant kan vara mer lockande just nu ?
2016-01-25 14:02
NÄr jag ändå är på g... En tiill godbit från 1972
2016-01-25 14:00
Reflektion 1:
Det gick att spela bra fotboll utan neonfärgade skor och tatueringar.

Reflektion 2:
Peter Lorimer kunde mer än bara skjuta hårt, jäklar vilken virvelvind han var ute på kanten. Tänk om han var lika snabb bakom disken :)
Leeds United terry cooper
2016-01-25 13:38
Thom //

Håler med dej om rätt spelare.
Skulle vilja säga rätt många spelare :)

Man kan ju åxå undra.
Hur många spelare vill komma till Leeds o bli lovade PLspel o det inte händer ?
Det som händer runt klubben nu , det vet jag inte vad det är.
Känns inte som någon 100 % satsning.
Känns både och.
Leeds United Rodell
2016-01-25 13:20
Mcgeady vore kul o se samma med Dack om det är Bradley Dack som det små ryktas om han kan nog bli något intressant spelare :)

att bianchi är påväg bort vore ju himmelskt han platsar verkligen inte i leeds :P
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-25 12:57
terry cooper//

Det är ju detta som är hela min poäng. Har vi någon plan A, det vet bara Cellino. Har vi någon plan B? Ja det vet bara Cellino också.

Tror jag att han har en plan A och om plan A inte lyckas så har han en plan B? Kanske, jag hoppas det i alla fall. Hans plan A är väl just nu att bli kvitt att bli dömd från att äga Leeds United som är patetiskt från första början samt att Leeds United ska spela Premier League efter nästa säsong.

Det är väl det vi har hört och det låter väl trevligt? Betydligt trevligare än att höra att Leeds United ska spela i Premier League om 6 år. Vilka spelare hade velat komma till Leeds för att spela i the Championship i 6 år undrar jag?

Kommer Cellino att ta oss upp i Premier League efter nästa säsong? Ja det enda han kan göra för att det ska bli verklighet är att värva rätt spelare sen måste man ju också säga att det handlar lite om hur spelarna presterar och att rätt manager får ut 100 % av spelarna också. Det handlar ju inte bara om Cellino.

Exempelvis så har ju i år Mowatt underpresterat, Bamba har inte stått att känna igen efter förra säsongen och han tippades ju bli en fältherre där nere på mittbacken. Byram, oavsett om det handlade om kontraktsituationen eller inte, kan man väl inte säga har direkt blomstrat på yttern förrens sent på säsongen och nu är han borta utan att vi hade en chans att behålla honom. Chris Wood borde gjort minst 10 mål till med alla chanser han missat och med de målen kanske vi hade haft 7-8 poäng till = nästan play-off. Så jämn är ju denna serien.

Tycker jag att Cellino gjort okey ifrån sig på värningsfronten? Jag tycker i alla fall han försöker. Folk dräglade över Adryan när han kom men dessvärre funkade inte hans brasilianska egenskaper i the Championship exempelvis. Spelare som Wood, Bridcutt, Dallas, Bamba, Bellusci, Silvestri, Berardi, Antenucci osv är väl bra spelare för den här nivån och kan vi bygga vidare på detta laget med ett par förstärkningar samt en manager som får bygga laget (gärna Evans) så tror jag absolut vi har en chans att gå upp nästa år.

Ska en ny ägare nu komma in som inte har ett extremt kapital bakom sig och röra runt i grytan så vet väl ingen vad som kommer ske. Evans kanske blir tvungen att gå, spelare kanske blir tvungna att säljas, ny filosofi träder kanske i kraft osv osv. Ingen vet ju och kanske detta drar oss tillbaka ett par år till och vi förlorar ytterligare en generation Leeds supportrar i kampen om ära och berömmelse.

Sen kan man givetvis drömma om att LFU, ledda av Leeds supportrar, kommer in och styr exakt allt till rätta. Inga av våra unga spelare kommer lämna, många ordinarie PL spelare väljer att gå ner till the Championship, löner på £20-30k i veckan betalas ut till dessa spelare, värvningar på £10-15m blir en vanlighet, Jose Mourinho blir ny manager, Elland Road har 40,000 åskådare i match efter match då laget plötsligt börjar spela en fantastisk fotboll tack vare att Cellinos bojor är avhuggna, spelare gör kanon matcher men alla bud förkastas, Elland Road och Thorp Arch köps efter 2 dagar och alla dansar Hula Hula på Leeds gator.

Den drömmer verkar rimlig.
Leeds United Linus.M
2016-01-25 12:45
Reports in Italy suggest that Tommaso Bianchi is set to join Italian side Ascoli after rejecting interest from Vicenza. #lufc YES!
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-25 12:28
Thom // Ett företag med normal planering , har både kortsiktiga o långsiktiga mål. Hur ser de närmast 1-2 åren ut o vad vet vi kommer att hända på marknaden om 5-6 år o framåt. Man planerar utifrån det o undersöker vad man kan påverka o hur man blir påvekad o lägger upp olika strategier. Leeds har säkert båda åxå. Är inte 100 på det men hoppas att så är fallet. Alternativen är väl att Plan A funkar o vi är i PL om 2 säsonger. Är dock tveksam till det. Tycker det måste till mycket mer kvalitet på o utan för planen o det kostar. Vad är då plan B ? Har vi någon plan B ? Kör vi plan A igen tills det funkar ? Jag drar inte in LFU eller någon vit riddare . Det vi snackar nu är Cellino. Det är hans ord o handlingar som gäller. Tycket din väg till framgång var bra likaså att sälja dyrt o återinvestera i truppen o satsa på ungdomarna. Kommer dock att ta tid. Ibland har vi tid o ibland inte.
Leeds United paris 75
Det surrar lite om att aiden mcgeady är på väg samt någon som heter Dack från gillingham!
Leeds United paris 75
Det surrar lite om att aiden mcgeady är på väg samt någon som heter Dack från gillingham!
2016-01-25 10:54
terry// Vad har vi för alternativ? Visa mig den rika riddaren i vit rustning som har kapitalet att tacka nej till bud på £10m för en McCormack, som kan övertala en Byram att tacka nej till Premier League och £30-40k i veckan för att lira Championship fotboll med £20k i veckan. Finns han, och i så fall, är det vad vi vill ha? En multi miljardär alltså. Vi kan väl slå fast att LFU inte är multi miljardärer i alla fall och då undrar jag vad exakt det är som gör att vi kommer gå upp snabbare med dom? Cellino har ju i alla fall tagit oss ur ett transfer embargo, tagit oss från att gå minus £1m i månaden till att kunna lägga runt £3m på en anfallare som ju var Röslers number one. Vad är det som säger att Cellino INTE kan ta oss till Premier League efter nästa säsong som ju nu är planen? Att han inte har miljarderna för att ge oss en genväg till toppen av Premier League håller jag alltså med om.
2016-01-25 10:47
Thom //

Jag köper det med att sälja dyrt o återinvestera i truppen o satsa på ungdomarna mm
Men då tar det ju tid att bygga upp ett slagkraftigt lag.
Är inte gjort på 2 säsonger.
Men då är vi ju på " ramaskri " nivå.
2016-01-25 10:11
lufc4ever// Nej, Cellino är nog ingen ägare just nu som kan ta oss till toppen av PL med dyra nyförvärv för £10-15m styck. Det har jag aldrig stuckit under stolen med. Att LFU skulle vara det kan jag bara garva åt. Helt otroligt om man nu tror det men jag håller med, inte heller Cellino kommer hysta upp den sortens pengar på en spelare. Däremot så tror jag Cellino är ganska bra på att få ut det maximala antalet pund på spelarförsäljningar då han är duktig när det gäller förhandlingar och det är väl bara att acceptera att Leeds United alltid har och kommer vara en klubb som kommer sälja spelare. Kan vi sälja spelare dyrt likt vi gjorde med McCormack och återinvestera pengarna i spelartruppen och bygga vidare på våra unga spelare (idag Phillips, Cook, Mowatt, Taylor, Coyle, Dawson) så tror jag vi har en chans. Kan LFU göra samma sak som Cellino eller bättre? Ja vem vet. Tydligen så kan vem som helst göra det bara spelarförsäljningar går jämnt med nyförvärv enligt någon kommentar tidigare. Det handlar ju om betydligt mer än så och det antar jag att de flesta förstår. Jag förstår fortfarande inte varför inte bara dessa rika herrar bakom LFU som tydligen ska ha massa pengar och ambitioner inte bara bjuder på klubben och när klubben är köpt erbjuder fansen andelar? Borde det inte vara lättare att sälja något som faktiskt finns än något som kanske kommer att finnas men som just nu inte existerar?
Leeds United sportcarl
2016-01-25 09:36
Terry Cooper 00:17. Var ju bara som jag skrev. Och det handlade inte om fotbollsambitioner från dom. Utan enbart liknelse som jag såg på ekonomin dem i mellan
Leeds United sportcarl
2016-01-25 09:17
Har de 750 miljoner pund som Cellino får vi väl säga att de har championship klass på ekonomin. Att de har abramovitj ekonomi är väl att hoppadet för mycket :)
2016-01-25 09:17
Om Cellino ekonomi är CS klass.
Hur kan han då säga att vi ska till PL ?
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 08:55
Och då undrar jag....hur vet ni vad LFU har ?

Är det bara för att dom inte gått in som Billy Big Bucks och kastat upp alla sina pengar på bordet som ni menar att LFU är fattiglappar ?

Hur många här inne är husägare ? Gjorde ni besiktning innan ni skrev på papperna ? Om där inte var budgiving på huset gav ni ägaren exakt vad han vill ha eller försökte ni pruta på priset ?
Leeds United sportcarl
2016-01-25 07:36
Abramovitj ekonomi är Pl-klass. Cellino ekonomi championship -klass. Och LFU:s ekonomi league one league two klass
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 07:24
Men då förstår jag ännu mindre.

Massimo är rik men inte jätte rik ? Inte mina ord.
Han kommer inte äventyra sin egen och sin familjs förmögenhet ? Inte mina ord.

Hur ska han då kunna göra en PL-satsning ? Hur ska han då kunna rusta en arena som klubben inte ens äger ? Vad är det som skiljer hans plånbok mot LFU i er värld då ? Ingen av dom är ju svaret om man ska gå för hur ni resonerar.
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-25 01:15
Lufc4ever,

Det billigaste alternativet är naturligtvis att ha en produktiv akademi, och att sedan sälja först innan man köper spelare (återinvestera).
Tyvärr inget alternativ som kan garantera ett slagkraftigt lag då bästa talangen/spelaren alltid behöver säljas.
Absolut inget som kommer att hålla i PL såvida man inte har en extremt duktig scoutingverksamhet där utveckling med tillhörande vidareförsäljning finansierar verksamheten (Porto, Lyon, Fiorentina mfl).

Sedan behöver tex ER en upprustning.
Hur ska LFU få pengar till sådant?
Genom att starta en insamling bland supporters som kanske tar 10 år?
Genom att sälja flera av klubbens bästa spelare?
Genom att avsätta en större summa av begränsade intäkter varje säsong i balansräkningen för framtida behov (lär också ta 10-talet år)?

En klubb i dag med PL-ambitioner behöver en ägare med en tjockplånbok som på kort varsel kan ge större/mindre pengainjektioner vid behov.
Allt annat kräver långsiktighet och att klubbens ambitioner tillåts strikt variera med klubbens resultaträkning.
Vad är en rimlig ambition för en sådan klubb? League Two med möjlighet till spel i Championship emellanåt?

2016-01-25 01:09
Med tanke på skillnaden mellan Cagliari och Leeds så tycker jag det är en ganska meningslös jämförelse. Leeds är en sovande jätte som med rätt förutsättningar, rätt investeringar och solid grund skulle kunna etablera sig i PL toppen. Vad är Cagliari i jämförelse? Detta vet ju Cellino säkert. Leeds fans kommer aldrig nöja sig med att ligga och harvs i mitten av the Championship och vad säger att Cellino är nöjd med det? Om du nu vill jämföra med Cagliari så tog ju Cellino dom till Europa League. Då betyder det att vi är på väg dit också i så fall? Ja tack :)
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 00:47
En sista innan natti natt....

Som nåt svar på din sista långa Thom :

Du såg siffrorna jag la upp. 79% tillbaka in i truppen. Samma modell har han alltid kört. M.a.o klubben betalar sig själv eller hur ? Han behöver inte lägga till något eget så länge böckerna är i balans och han kan sälja dyrt då och då.

Vad säger då att LFU inte skulle kunna köra samma modell ? Vad gör dom till ett sämre alternativ i detta fallet ? Är du med på hur jag tänker ?

Inte för att jag säger att det är den modellen jag önskar men om man tittar på det så så kommer inte LFU behöva ha mycket pengar. Det räcker med omvårdnad och balansering av finanserna så blir allt som nu. Samma sak annan ägare. Vi.
2016-01-25 00:46
@¤Thom Mattsson¤:

Äsch, kom igen Thom. Då erbjuder du syrran en "Bates".
Finns inga pengar för att köpa så kan man hyra ut till ett ockerpris ;)
2016-01-25 00:43
@¤Thom Mattsson¤:

Att köpa klubben kostade en liten slant också ;)
Ni exkluderade säkert detta.
Det kan fortfarande vara högt med £100 millar för rubb och stubb, men syftet var mer för jämförelse än att användas som en absolut sanning.
Ingen vet ju vad rubb och stubb skulle kosta, eller hur?
Leeds United lufc4ever
2016-01-25 00:02
Tjatar om det.

LFU vill ha exclusive så man i lugn och ro kunde göra DD. Låter det som någon som inte har pengar ?

Vad du vill ha ja. Vad är det som säger att din värdering är rätt ? Syrran kanske har rätt ?

Samma sak kan du köra här. Massimo vill kanske ha ett överpris ? LFU vill i lugn och ro kolla om det är värt det. Massimo säger nej tack. LFU drar sig tillbaka.

Att göra DD är inte gratis och får man inte exklusivitet så finns risken att Massimo säljer till nån annan under tiden man gör DD. Helt normalt att backa då.
Annons: