/england/leeds/forum/696.aspx/england/leeds/forum/696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2016-05-08 17:59
@WhitesMOT:

Har inte gått så bra för Cellinos medbrottslingar :)

TBG
?@TBG2005
@ephemeraljoy Yes. 3 of accused set to be sentenced tomorrow (jail terms plea-bargained/requested), trial continues throughout May-July.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 17:52
Förskingringsmålet ska upp den 17:e Maj om jag inte blandar ihopa.

Leeds United Linus.M
2016-05-08 17:32
David Anderson ?@MirrorAnderson 9 minför 9 minuter sedan
Cellino leaves Steve Evans twisting in the wind. Says he is in no hurry to confirm his sacking because his contract runs until June 30.....

David Anderson ?@MirrorAnderson 8 minför 8 minuter sedan
Cellino told me: "We have a contract until the 30th of June to confirm Evans, so I don't need to rush."...

David Anderson ?@MirrorAnderson 7 minför 7 minuter sedan
Cellino also says he's holding a board meeting on May 18. "I'm calling a board meeting for the 18th of May to plan for next season."
Leeds United krelleg
2016-05-08 17:08
Hartey - håller med. Vet dock inte om Barton varit rätt för en klubb i vårt tillstånd, men inte minst blev det dålig PR när han gick ut i media (eller på twitter eller var det var) och sa att han inte skulle kunna tänka sig att spela i LUFC pga kaoset vid sidan av plan. Nu gör Whelan samma poäng och klart spelare, LUFC- aktuella eller ej, drar öronen till sig. Inte minst unga spelare som ska ta nästa steg och utvecklas lär bli svårflörtade för klubben vilket oroar. Börjar bli svårt att hitta argument till varför en spelare, och inte minst en tränare, ska komma till klubben annat än om denne har någon slags anknytning sedan innan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Hartey
2016-05-08 16:45
Noel Whelan som kommenterar Leeds matcher är inte bunden till klubben som Peter Lorimer utan kan säga vad han tycker.Hur många Leedsfans kan säga att denna situation är acceptabel. Cellino bestämmer och ha har haft hela våren på sig att lägga upp en plan inför nästa säsong men nästan inget har hänt. Hur skall vi locka spelare till denna kaosklubb. Joe Barton missade vi förra säsongen och hur skall det bli en satsning när ingen vet något vad som skall hända.

Noel Whelan skriver::
With the Leeds players still unsure when they are due to report back for pre-season training, no pre-season tour having been officially confirmed and Evans' future up in the air, Whelan is in no doubt that the club at present is a shambles.

Indeed, the former striker feels he has never seen a club in such a mess off the pitch when it comes to planning for the future.

"I don't think I've ever come across a club that is so unorganised", he said.

"We love it, but it's an absolute shambles."
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 15:46
.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 15:03
Jag förstår fortfarande inte vad du behöver Linus och vad han har sagt till i denna diskussionen ? Jag skrev vad jag tyckte om hanteringen av Evans och var problemet ligger. Evans och Massimo var mitt samtalsämne.

"Så detta måste väl vara bra för de som vill att Cellino ska bort? "

Menar du som nån slags personlig triumf ? Nu vet jag inte riktigt vilka alla dessa " de" är men jag vet att det är många som vill ha bort honom på samma grunder som jag själv brukar prata om och jag förmodar att de flesta av " de" kommer bli nöjda om så sker. Själv skulle jag bara se det som en vinst för Leeds United. För oss alla.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-05-08 14:28
WhitesMOT// Nja, handlar väl mer om vad Linus har sagt. Om det stämmer som han har sagt ska vara garanterat så kommer ju Cellino tvingas sälja i sommar vilket i så fall förklarar varför Evans inte får nytt kontrakt samt att spelarna inte vet när de kommer tillbaka. Så detta måste väl vara bra för de som vill att Cellino ska bort?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 13:01
@¤Thom Mattsson¤:

Jaha. Så detta handlar om Linus. Jag trodde du frågade mej om Massimo Cellino och vad jag tyckte.

Leeds United terry cooper
2016-05-08 12:31
Tog mej tid att läsa artikeln om vår ägare som var i The Telegraph den 17/4 !!
Den gjordes väl några veckor innan den kom ut.
One day, Leeds will be the best side in Europe startar det med.
Okay det kan man väl leva med.
Det pratas om att han egentligen är en bra kille.
Det pratas om hoten som varit o det är inte okay. Riktigt illa.
Det pratas om Lucy Ward.
Det pratas om tränare som som sparkas hit o dit o som inte funkar.
Det pratas om Mourinho o Ancelotti.
Det pratas om ekonomi i ett styck o vad bra den blivit.
Det pratas om att han vill vinna big o ta klubben till PL o CL.
Hörde att intervjun tog 5 timmar.
Tror säkert att intervjuaren ställde frågor om de sakerna som berörs ovan.

Den kom ut den 17/4 , några veckor för sista matchen för säsongen.
Det sade ju egentligen inget vettigt.
Inget som vi inte visste förut.
Under 5 timmar.
Han hade chansen att tala om hur nästa säsong ska bli.
Han hade chansen att verkligen tala om framtiden o hur den ska lösas.
Komma med info som betyder något för fansen.
Han kunde förklarat vad o hur saker gått till.
Löst upp knutar.
Hur vi ska komma till PL o vidare.
Men inte.
Varför tog han inte den chansen ???
Vad hade han att förlora på att komma ut med lite info ??
Fattar ni något ??
2016-05-08 12:20
WhitesMOT// Men det var ju 100 % säkert att han skulle sälja? Då förstår jag att det kanske är svårt att lova Evans nytt kontrakt samt bestämma när spelarna ska komma tillbaka. Detta har ju Linus sagt.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 11:55
Om han är helt oskyldig och han vill klubben sitt bästa så borde det inte finnas några hinder att spendera och tala om för Evans vad som gäller.

2016-05-08 11:39
Thom //

Tycker du inte att det börjar bli för många löften o vilka kommer att hålla ?
Varför tänker han inte efter före han ger ett löfte ?
Ska erkänna att det finns korta stunder då jag tycker synd om han.
Hur kan han göra så mycket fel ?
När han var i Cagliari så kan han inte ha behövt tänka mycket.
2016-05-08 11:10
Hur många år ska Evans få på sitt kontrakt om det nu visar sig att vi får nya ägare snart som sedan vill ha sin egna tränare men som sedan får betala för Evans kontrakt under återstående tid på kontraktet?
2016-05-08 11:00
WhitesMOT//

Samtidigt som du vill ha ut Cellino och att han ska tvingas sälja så vill du att han ska spendera massa pengar just nu samt bestämma om Evans ska vara kvar nästa säsong eller inte? Är det korrekt?

terry cooper//

Ja, "löftet" om PL 2016 gick ju Cellino ut med för länge sedan att det förmodligen inte skulle infrias. Dels på grund av hur katastrofal vår ekonomi var tidigare men också hur vår spelartrupp såg ut. Det har ju tagit sitt lilla tag att få ordning på allt och dessvärre så är vi i the Championship ytterligare en säsong. Jag hade gärna varit i PL redan förra säsongen eller för 10 år sedan.
2016-05-08 10:54
@¤Thom Mattsson¤:
Och efter vad vi blivit " garanterade " för 2 år sedan så är vi i PL eller ? Eller har vår käre ägare avgått ??
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 10:47
Ja jo ett kaos är precis det vi vill ha. Vilka vi nu är ?

2016-05-08 09:44
WhitesMOT// Ja du, enligt vissa här inne så ska ju Cellino sälja snart så det kanske spelar in? Att han kan tvingas iväg från klubben i och med en rättegång för utebliven skatt på nån bil eller båt (hemska människa) kanske också spelar in? Detta har ni ju suttit och proklamerat för ett tag nu och sedan är ni förvånade varför vi inte erbjuder höga kontrakt eller bestämmer oss i manager frågan. Enligt vissa har ju detta varit en garanti i över 1 år nu så då är det väl bara bra att inte spelarna eller Evans fått några besked ännu. Det är väl detta ni vill ha? Ett kaos innan lugnet kommer när Cellino tvingas sälja?
Leeds United WhitesMOT
2016-05-08 08:41
Det handlar framförallt om att behandla människor med respekt. Oavsett om du gjort ett bra eller dåligt jobb.

Evans har i flera veckor fått frågor kring sin framtid hos oss. Inte ett enda rakt svar har han kunnat ge. Det enda han kunnat ge oss är sina egna förhoppningar och tankar. Han har försökt sälja sig själv. Nästan sökt tröst i media därför att han har inte kunnat få ett rakt svar.

Evans säger att han vill stanna. Att han tror på sig själv. Tro fan han vill det för detta jobbet är förmodligen det största han någonsin kommer få.

Så nej på papper får han inte sparken. Han kontrakt går ut. Men om det är det viktigaste att påpeka i denna sagan så känns det som att vi har större problem än så.

Varför kan Evans inte få ett rakt svar ? Varför känner man igen situationen Evans är i ? McDermott gick igenom samma ovisshet eller hur ? Redders nåt liknande. Vad är den gemensamme nämnaren ?
Leeds United Duke
2016-05-08 00:33
Fått sparken eller ej men i praktiken handlar det om att inte vara önskvärd/ gjort ett dåligt jobb. Kan även handla om löneanspråk men så är nog inte fallet.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-07 23:41
Så klubben kan inte annonsera officiellt p.g.a kontrakt men att använda Mircos brev går bra ? Knepigt minst sagt.

Hur som en skapligt bra spelare om man ser till rent fotbollskunnande.Lite McCormack light tycker jag.
Tyvärr blev det smutsigt iom sick 6 och då faller kronan för min del.
2016-05-07 23:24
we can't announce anything as all players are still technically under contract. This is just a personal message from Mirco.

År väl schysst att han tackar fans o medspelare mm men ska man inte vänta med att lägga ut ett sådan twitter ?
Det finns väl en viss kontroll av vad som läggs ut ??
Om han fortfarande har kontrakt ??
Leeds United Zlatan,s
2016-05-07 23:17
Ja,ja,
Skönt med den lille, ettan, idag.
Det värdefullaste av allt som inte skrivits mycke om.........

Godernatt , godernatt,
inga mer fans , som leker tafatt.....
sov sött, och dröm,
om en god sömn.........
inga nya, maror,

bara goda ,nirvanor....
säg den som fattar...
vad alla fans tjattrar.....
absolut noll.....
ingen har koll.........

Leeds United sportcarl
2016-05-07 22:59
Linus M 22:27 och vad är problemet att LUFC publicerar ett inlägg från Antenucci där han skriver och tackar för tiden i klubben och tackar fansen, antagligen har han framfört och önskat det med, men kanske bättre skriva som du gjorde 20160503 när Phil Hay twittrat att LUFC inte kommer förlänga med Mirco: Bra, skönt att slippa honom, heja heja
2016-05-07 22:38
Grabbar vad håller ni på med ??
Jag tycker ni varit väldigt negativa i kväll.
Vad är det med er ??
Håller med LSK.
Behövs bara 2 saker.
Behövs bara en ny tränare o ett nytt lag ;)
Leeds United sportcarl
2016-05-07 22:36
Thom 22:01 anses det att Evans får sparken så måste det ju samma anses om alla spelare manager nu och tidigare som gått efter kontraktet gått ut, hårdrar man det så har ju Antenucci också fått sparken, men konstigt nog ingen som skriver det
Leeds United Linus.M
2016-05-07 22:27
Såhär annonserar vår klubb när en spelare lämnar, heja.
2016-05-07 22:01
Menar folk på allvar att det inte är nån skillnad på att få sparken och att ett kontrakt går ut? Jag ser att det är mycket ironi mot mig bland annat som skrivit att det knappast kan räknas som en sparkning om ett kontrakt väljs att inte förlängas men ni tycker alltså det är fel om jag förstår er rätt? Känner mig mobbad här i Grekland och gråter en skvätt.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-07 21:48
@Linus.M:

Mycket bra av Bamba. Sorgligt bara att det ska behöva yttras. Men det är tyvärr där vi är.

Precis allt ligger i händerna på Massimo nu. Kommer han leverera ? Jag vet vad jag hoppas och jag vet vad jag tror.
Leeds United Linus.M
2016-05-07 21:17
@WhitesMOT:

Förlåt. Ska försöka sluta vinkla mina inlägg till min favör... Du har såklart rätt.
Annons: