/england/leeds/forum/693.aspx/england/leeds/forum/693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:26
Terry //

så har jag förstått det ja. Men vi ska inte vara under embargo. Det har inte FL sagt iaf. Men samtidigt är det ju så att bara för att man inte är under embargo så är man helt på grön kvist. Man kan ha det ekonomiskt jobbigt ändå.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:25
Linus 14:18, kan man vända ett underskott på en miljon pund i månaden skall man ha credd vad än ägaren heter, är ju garanterat stentuffa åtgärder man måste göra och kan man klara det utan att det går ut över spelet skall man ha ytterligare plus vad än ägaren heter, som lufc skriver så har vi inte köpt något i detta fönster, men vi har 2 klara säsongen ut på lån och ingen ut och det är också bra i min värld nu är jag ju självklart medveten att detta fönster inte är slut än men so far so good
Leeds United terry cooper
2016-01-09 14:23
Sportcarl //

Snäll snälla.
Sätt några punkter i dina inlägg o gärna börja på nytt stycke åxå ibland.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-09 14:23
Linus// Finns det vettiga ägare överallt då? Jag skulle kunna nämna ganska många som jag inte velat ha i Leeds överhuvudtaget. Sen har vi ju en del personer innan Cellino kom som försökt men inte gjort någon större skillnad; Gerard Krasner, Trevor Birch, Professor John McKenzie, Ken Bates, GFH. Jämför man med dessa så är jag glad att vi har en ägare som i alla fall tycks ha ambitioner, vill satsa och förbättrar oss sakta men säkert.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-09 14:19
Man kan ha embargo o då får man
inte köpa men man får låna spelare eller ?
Vi lånade Bamba i januari.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:18
stonefree 14:08, nej denna säsongen är inte körd men vi har kniven mot strupen som så ofta förr och varje match är som en cup match att vinna och forsvinna, dock krasst 2 raka förluster vi är 100% borta och 2 vinster vi är med till 100% i racet, gör spelare som silvestri berardi, bellusci,cooper, taylor, dallas, bridcutt, cook, byram, adeyemi,carayol, mowatt, antenucci och wood vad man kan kräva av dom kan det gå vägen men det kommer inte gå med att bara prestera i varannan match, är väldigt många spelare i truppen(inga namn) som är alldeles för ojämna, nu är det upp till bevis för spelarna
Leeds United stonefree
@¤Thom Mattsson¤:
Vi har helt klart gått framåt, jag känner det som att Cellino har börjat förstått att det är annorlunda att äga en klubb i Italien gentemot i England vilket nog har varit en stor provning för honom. Rom byggdes inte på en dag och när han kom som ny ägare, försökte han självklart att ingjuta stora förväntningar till fansen, vad skulle ni själva ha gjort? Hade han sagt hej jag heter Cellino och har nyss köpt Leeds, min ambition är att Leeds ska bli ett stabilt mittenlag i Championship de nästa 10-15 åren. Vad hade vi sagt då? Det är bara att hålla tummarna för att han stannar, för det sista vi behöver just nu är nya ägare med allt vad det innebär, nu har vi hyfsat lugn och ro och jobbar som sagt framåt lite i taget. MOT
Leeds United Linus.M
@¤Thom Mattsson¤:

Känns som två... ;)

Absolut. Det är viktigt och bra att Cellino löst den biten, men det hade väl "alla" vettiga ägare gjort? GFH var ju historiskt inkompetenta. Därför jag tjatar om att vi inte kan jämföra oss med GFH.

Jag anser att det negativa Cellino gör väger över det positiva han gör, tyvärr. Ett steg framåt och två bakåt är som skräddarsytt för Cellino.

Som lufc4ever skriver, vi har ännu inte köpt någon detta fönster. Säljer vi Byram för några miljoner och köper in t.ex Lafferty så anser jag att det återigen är steg bakåt som vi tar.
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:11
Sportcarl //

Ingen svarade för att ingen vet. Boksluten kommer till våren. Då vet vi nåt så när. Innan dess är det bara spekulationer.

Men ett bra tecken på om vi faktiskt är bra på det ekonomiskt är om vi behåller alla och t.o.m köper någon i detta fönster. Än så länge har vi bara lånat.
2016-01-09 14:10
@¤Thom Mattsson¤:

Vill inte anmärka men...
Just därför kanske kanske Cellino skulle ha sagt
-att vi har en dela att reda ut.
-vi har några tuffa år framför oss.
- vi kommer inte att komma till PL på några år.
Leeds United stonefree
2016-01-09 14:08
Bra inlägg från er alla tre Thom, sportcarl och terry copper det verkar som vi er fler och fler som ändå har börjat sansa oss och ser det här med öppna ögon, som Thom säger 9 poäng kan vara mycket, men samtidigt efter ett par segrar, då plötsligt är alltihopa med kval och den dramatik som följer så nära att man kan ta på den. Visst har vi spelat fotboll som är så dåligt sista tiden att man knappast tror det är sant, men, vi har lik förbannat inte lagt oss ner och dött, som vi har gjort de 2 senaste säsonger, nej vi har stått upp och kämpat tills domaren har blåst av och det har gett resultat. I år har vi haft det där lilla flytet med självmål med oss, spelare i motståndare laget som blivit utvisat, legat under i snart varje match på slutet och ändå rest oss. Jag tror på det här, när vi åker över till Reading och Wolverhampton, då tror jag vi är med och slås om de åtråvärda kvalplatserna. Sedan har man ju självklart rätt att klaga på spelarna här inne ibland, för egen del har det denna säsong gått ut över Bamba, men det är inte så att jag vill han ska misslyckas, jag vill ju självklart att han ska spela som han gjorde när han först dök upp i våran vita tröja, därför om han ska vara kapten är det nog viktigt att han spelar även i dag och kommer in i det här igen, han har ju endast spelat några matcher sedan han kom tillbaks efter sin skada. små steg i rätt riktning är det som gäller hela tiden nu. Som jag sa i morse, det bästa vore att börja året med en seger, vi spelar väl redan på tisdag igen mot Ipswich tror jag, perfekt start på året får vi hoppas!
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:06
På papper ser vi bättre ut. Sedan Bridcutts inträde så ser vi även rent spelmässigt bättre ut. Vi skapar fortfarande på tok för lite men vi känns mycket mer stabila. Vi har en plan och en struktur som man inte sett på flera år. Vi har tagit ett litet steg framåt ja men det är bara ett litet. Därför är detta fönster så otroligt viktigt. Det är mer viktigt att behålla vad vi har än att få in nytt.

Arbetsro. På och utanför plan. Då kommer vi ta fler steg framåt.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:02
som jag skrev innan och jag får väl repetera att vi sakta med betoning sakta går framåt både ekonomiskt och sportsligt om man jämför med för ett år sedan, exakt hur ekonomin ser ut nu vet ju ingen före bokslutet släppts, dock minns jag sista tvmatchen som skysport viaplay sände(nottingham-leeds) och kommentatorn den engelska nämnde att nottingham hade embargo för tt köpa spelare i detta fönster, då minns jag att jag skrev på detta forumet om någon här visste hur vår ekonomi såg ut för det brukar ju finnas bra öron här men ingen svarade, allt är inte bra i denna klubben men tar vi ett år tbx så är det fortfarande bättre ekonomi då vi inte har embargot kvar, placeringsmässigt ligger vi bättre och vi har bara att konstatera inte släppt någon nyckelspelare som många var oroliga för så vi är inte längre en säljarklubb till första bästa klubb och bud, den dag cellino avgår kommer jag att göra bedömning hur det såg ut när han tog över mot när han lämnade likt man gjort med ridsdale,krasner och bates och gfh, och som jag skrivit innan jag är inte avundsjuk på den ägare som tar över
2016-01-09 13:57
Att vi inte har gått framåt sedan Cellino tog över tycker jag låter konstigt. Har vi gått bakåt eller står vi och stampar på samma ställe? Anser att laget ser betydligt bättre ut sedan samma tid förra året till att börja med.
2016-01-09 13:57
Att vi inte har gått framåt sedan Cellino tog över tycker jag låter konstigt. Har vi gått bakåt eller står vi och stampar på samma ställe? Anser att laget ser betydligt bättre ut sedan samma tid förra året till att börja med.
2016-01-09 13:52
Linus// Kul att du höll med om lite i alla fall. Det var nog något år sedan sist ;) Vad vi ska komma ihåg när det gäller GFH är ju att Cellino inte tog över en klubb som blomstrade direkt. Transferembargo och £1m minus i månaden. Det går inte att lös på en handvändning, det ska Gudarna veta.
Leeds United Bo$$e V
2016-01-09 13:52
MOT! Det kan absolut funka att ta sig till plats nr 6 redan i år som jag ser det. Håller med Thom det återstår halva serien så varför inte? Det gäller att vi stänger ER för de andra lagen så är det klart Vilket lag vill vi möta i 4:e rundan?
Leeds United Linus.M
2016-01-09 13:46
Sportcarl//

Embargo från GFH ja, ska vi jämföra oss med hur GFH skötte klubben så har vi redan vunnit Champions League... Sen är jag fortfarande inte övertygad om att ekonomin ser bra ut. Det är bara Cellino som vet. Våra höga transfersummor som Wood, t.ex, är ju från Kappa dealen.
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 13:46
I min värld är det väldigt enkelt sen får folk tycka vad dom vill :

Vi är Leeds United och vi ska ALLTID ha ambitioner. Med det menar jag inte att om vi har en trupp full av Wootton så ska vi ut och säga att vi ska vinna ligan men vi ska aldrig heller säga att vi ska bli 10:a. Det må vara så att man intern sa i somras att vi säger 10:a utåt men internt går vi för play off. Ingen aning men kan man inte krysta fram mer än 10:a offentligt så kan man lika bra hålla käft.

Eftersom vi är Leeds United (och det får låta hur jävla präktigt det vill) så ska vi ha råd att offentligt säga "Vi kör!" I och med att vi har den kraften vi har på läktarna så bör man i klubben nyttja detta. Hellre bli lurad i tro om att vi kan med det vi har än att höra 10:a och vi kör lite lånespelare.

Idrott är väldigt mycket mentalt. Kan man få det övertaget på sina konkurrenter i en så pass jämn värld som vi spelar i så är hälften vunnet. Det är jag övertygad om. Vi har inte sämre trupp än 90% av lagen i ligan. Nyttja då att vi faktiskt är Leeds United och säg " Här är vi. Flytta på er"

På gränsen till överkaxig är jag ute efter. Lagom kan man vara i Allsvenskan och hoppas på europacupspel vart 30:e år.

Och JA, jag vet att mycket annat spelar in också men sluta fisåka med 10:a är målet....
Leeds United Mikael.F
2016-01-09 13:44
Wycombe Wanderers - Aston Villa på Viaplay nu för de intresserade :)
Leeds United sportcarl
2016-01-09 13:40
vore inte fel med vinst idag men viktigast 4 poäng på de närmaste 2 svåra bortamatcherna mot ipswich och sheffieldw
Leeds United sportcarl
2016-01-09 13:36
allt är ju relativt, för mig har vi sakta förbättrats med betoning på sakta om vi jämför hur det såg ut vid samma tid i januari förra året, då hade jag om jag inte jag minns fel transferembargo för att köpa spelare och sämre ekonomi, sportsligt låg vi sämre till i championship med om jag inte minns fel
Leeds United Linus.M
2016-01-09 13:29
Thom//

Mycket bra sammanfattat... :) Sen vet du ju att jag inte håller med om att vi sakta förbättras, iallafall inte hittills. Vi får se efter säsongen. Annars är allt mitt i prick, vi har förutsättningarna...
2016-01-09 13:28
Thom // Sommaren 2014 sade Cellino att Leeds skulle vara i PL om 2 år. Samma sak sade Cellino sommaren 2015. Okay det är ju bara att fortsätta så då. År efter år. Någon gång får han förhoppningsfullt rätt. Kan bli om 6 till 8 år :) Tror inte att det hade blivit så mycket väsen , efter de åren vi haft om Cellino hade sagt från börja att. - Vi tar det med ro. Leeds ska vara i PL om 6 till 8 år. Vi bygger sakta men säkert. Då hade vi inte haft det här snacket nu. Kanske sedan men inte nu. Jag de synpunkter jag har , de har jag pga vad Cellino gör o säger. Tycker inte de stämmer ibland. Det är ju som jag skrev inte bara Preston vi spelat dåligt mot. Med det spelet o de spelare vi ligger in med just nu , trots ingen förlust på 7 matcher , så har vi inget att göra i Pl. Okay får vi in en stabil mittback o en anfallare som öser in mål , så kan vi blanda in oss i en bra placering. Men om vi skulle gå upp med denna truppen , så vet jag inte hur många spelare vi skulle behöva att köpa ,för att hålla oss kvar. Skulle nog behöva satsa alla pengar vi får för uppflyttningen på nya spelare. Har vi 5-6 spelare som håller PL klass just nu. Ligger lite i det Stonefree skrev. Platsar inte i Boro men hos oss.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 13:06
nej det bästa som ägare är att säga ingenting eller att säga vi är nöjda att stanna kvar, men säkert hade det klagats då med att vi har inga ambitioner, noterar att på detta forum har det sagts att vi går upp och vi kommer åka ner i league one. säg mig den mäniska som aldrig sagt någonting som inte infriats, skall det klagas på spelare med som innan och under säsongen sagt att vi är tillräckligt bra till play off eller utmana om championship? jag tror det handlar krasst om cellino för herregud vad det skrivits här på detta forum som inte stämt eller infriats och det skall hållas tyst om
2016-01-09 12:59
Sen kan ju dessa 9 poäng som vi ligger från play-off ses som Mount Everest men det är absolut inte omöjligt att ta igen det på 21 matcher.
2016-01-09 12:54
terry// Hans första uttalade mål var att vi skulle ligga i PL efter denna säsongen. Vi har fortfarande chansen till det även om det helt klart kommer krävas enormt mycket av våra spelare och Evans för att det ska bli verklighet. Man kan också säga som så att vi just nu ligger 9 poäng ifrån Cellinos kommentar som han lade när han tog över - att vi skulle vara ett Premier League lag hösten 2016. Det är ju först på senare tid som målsättningen har ändrats från denna säsongen till nästa säsong och jag ser egentligen inget problem i det. Pressen släpper lite på både spelare, Cellino själv samt Evans även om Evans själv säger att vi har chans redan i år. Cellino, eller vem som nu skulle äga oss hade aldrig kunnat gå ut och säga att Leeds satsar på att gå upp i PL om 6 år. Det hade blivit ett ramaskri då vi varje säsong hoppas, tror och ber att just denna säsongen ska bli "the season". Att vi spelar dåligt mot Preston med en man mer tycker jag inte säger så mycket. Att vinna trots att man spelar kasst tycker jag säger mer om jag ska vara ärlig och nu på vårsäsongen så gäller det att vi omvandlar våra oavgjorda resultat till vinter och inte förluster. Kan vi göra det och behålla vår styrka att bara förlora ungefär 1/4 av matcherna som vi gör nu så har vi chansen att förverkliga Cellinos uttalande som folk har kritiserat honom för hur länge som helst utan anledning. För vi har ju inte ens misslyckats ännu?
2016-01-09 12:43
Thom //

Ser vad du skriver men undrar ändå.
Blir vi sakta men säkert bättre ?
Okay vi har en spelartrupp som är bättre än på flera år men spelar som krattor.
Visst alla lag har matcher där det skiter sig fullständigt men...
Jag menar vi har en man mer mot Preston i över en halvlek o Silvestri är vår bäst spelare i andra.
Bara ett exempel av många.
Vi är fruktansvärt ojämna o jag ser fortfarande inte vem som ska göra målen som tar oss upp i topp 6-10.
Som det set ut nu så får alla börja göra mer mål.
Ekonomin sägs var under kontroll o jag hoppas att så är fallet o att det förblir så.
Men syns det ?
Nej jag tycker inte det.
Vi gjorde flera bra sponsor avtal mm.
Vad lägger vi pengarna på ?
Tror inte vår spelartrupp är dyrare än de andra lagen i CS.
Har sagt det förut o kan säga det igen.
Hade Cellino sagt att Leeds ska vara i PL om 6 till 8 år så hade jag inte haft några problem med det.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 12:28
jo inte lär vi vara i topp 3 om vi nästa säsong spelar i championship i publikligan om de 3 lagen du nämner åker ut, men historiskt vi tar de fem sista säsongerna så är det mellan tummen och pekfingret högst ett lag som går direkt upp från degradering från PL, är nästan lika många lag som går direkt igenom championship från league one likt southampton, swansea och bournemouth
Leeds United stonefree
2016-01-09 11:48
@sportcarl:
Nu är det ju många lag med små medel som har varit upp och ramlat ut de senaste åren, Lag som Aston Villa, Sunderland och Newcastle har ju publiksiffror på mellan 37.000 och 50.000 om de skulle lägga sig i toppen av Championship, det kan ju inga andra lag i serien matcha. Leeds skulle inte ens var i topp 5 i publik ligan längre. Sedan av de 6 lag som har åkt ut de senaste 2 säsongerna är ju Norwich tillbaks och Burnley, Hull ligger just i topp 6 och Cardiff är endast 4 poäng från en topp 6 placering. Så det är ju endast QPR och Fulham som inte hänger med i ett nytt PL race!
Annons: