/england/leeds/forum/691.aspx/england/leeds/forum/691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-09 14:47
@lufc4ever:
...men nu har han två träben, och en träskalle så det blir Woods i min bok ;)
2016-01-09 14:46
West Ham om Byram:

"Leeds have made it clear they want a deal done this month given that they will almost certainly see him leave for a reduced fee once it reaches the Tribunal.

However, no club is likely to move in given the circumstances this winter (unless they have cash to burn) and the Irons are set to keep their powder dry too.

Our top source told us: “We like the player but there are other options – about nine of them! They’ll want daft money, we want him in the summer with the fee set by Tribunal."
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:46
Och LSK......

HAN HETER WOOD !!!! :)))
2016-01-09 14:43
"Leeds United head coach Steve Evans is hopeful of making another ‘three or four’ signings in the January transfer window after adding Mustapha Carayol to his squad on Friday."

Muzzy Ga-Jol blev en "bonus" eftersom tillfället dök upp.
Inte inkluderad i Evans ursprungliga tre-fyra önskningar.
Det här kan bli bra (om vi hittar någon bättre än Woods...).
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:43
Linus M 14:30 och jag är nöjd med detta fönster hitills och sista året med när det gäller köp och försäljning efter förutsättningarna vi har, som du nämnde innan gfh och hur det såg ut, man kan ju inte kräva att det skall trollas fram hur mycket pengar som helst på spelarköp
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:42
@sportcarl:
Sorry men jag kan bara hålla med Terry. Det blir jobbigt att läsa. Jag är ingen svenskläraret men jämför med nedan så tror jag du hajar vad som menas. Det är inte för att vara elak detta. Terry cooper 14:23 Kollat igenom mina 2 sista inlägg och är i mitt tycke tillräckligt med kommatecken och punkter. Kan bara skriva på detta viset. Mitt tips till dig läs lite saktare och begrunda så skall du nog förstå vad det står. Hyfsat rättstavat är det med.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-09 14:39
Linus// Jag jämför inte Cellino med Bates och övriga. Det verkar ju vara du som gör det hela tiden då du påpekar att bara för att Cellino är bättre än Bates och GFH så är det fortfarande inte tillräckligt? Allt jag säger, och vad jag bedömer Cellino efter, är hur vi går framåt spelmässigt, ekonomiskt osv. Jag hör hela tiden att vi "fortfarande är ett mittenlag", att vi inte värvat tillräckligt bra spelare osv. Men, vi har just nu 7 raka utan förlust vilket i alla fall gläder mig men dessvärre så känns det ju nästan som att folk är så pass kritiska att denna sviten vi har inte betyder någonting och folk bara väntar på att den ska brytas för att "spelarna är för dåliga". Jag tycker inte spelarna är för dåliga, jag tycker att vi gör framsteg och oavsett vad du säger Linus så kan vi konstatera att vi just nu ligger på en högre placering i tabellen mot vart vi hamnade förra året (förhoppningsvis har du fortfarande fel i slutet på säsongen), nyförvärv som Bridcutt, Wood, Dallas och Adeyemi för att nämna några är bra nyförvärv och våra unga spelare är fortfarande här som du sa skulle säljas redan i somras. Cellino har behållt de som ska och borde behållas och satsat pengar på nyförvärv. Att han sparkar tränare för att han inte tycker de ska är tillräckligt bra för Leeds tycker jag han ska kunna få göra om han vill - det är ju han som är ägaren. Sen hoppas jag att Evans får fortsätta länge då det hade betytt att klubben är framgångsrik.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-09 14:36
McD om Byram och Leeds.
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:32
Tycker det är rätt intressant det har blivit sanning av det här med 1 mille underskottet och att det inte finns längre. Är det för att vi inte är under embargo som folk tror på att så är fallet ?

Själv har jag inte sett några direkta fakta på att så är fallet. Låter det var osagt fram tills boksluten.
Leeds United Linus.M
2016-01-09 14:31
@terry cooper:

+1
Leeds United Linus.M
2016-01-09 14:30
Sportcarl//

Jag är inte nöjd med att ha fått in Carayol som inte platsar i Boro, när vi har Botaka, och att få in Bridcutt som vi hade i höstas också. Det är fint och viktigt att vi fick in Bridcutt även nu till våren, men jag skulle inte kalla det ett lyckat transferfönster. OM vi har ambition till topp sex.

Skulle nu dessutom Byram gå, som Evans sa att han förmodligen gör senast imorse, så är det ett katastrofalt fönster för oss. Enligt mig :)

Men som sagt, har vi ambitioner till en mittenplacering så räcker det med Bridcutt och Carayol.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:28
terry cooper 14:23, kollat igenom mina 2 sista inlägg och är i mitt tycke tillräckligt med kommatecken och punkter, kan bara skriva på detta viset, mitt tips till dig läs lite saktare och begrunda skall du nog förstå vad det står, hyfsat rättstavat är det med
Leeds United Linus.M
2016-01-09 14:27
Thom//

Klart det inte finns. Men bara för det så vill jag inte ha den instabilitet som Cellino ger oss. Det är de jag menar, vi nöjer oss med ägarna så länge de är bättre än Bates och GFH. Cellino är såklart inte bara dålig, och han har fått till ett hyfsat lag. Men ändå sparkas det tränare, vi ligger fortsatt som ett mittenlag i tabellen, samt att osäkerheten kring Cellinos rättegångar och fighter med FL fortsätter.

Sedan tycker jag fortfarande vi skulle satsat mer på bättre spelare om vi hade ambitioner att komma topp 6. Som nämnts två gånger innan, Carayol kommer hit för att han inte platsar i Boro. Sådana spelare är jag tveksam till... T.ex...
Leeds United stonefree
2016-01-09 14:27
sportcarl 14:18
Javisst är varje match som en cupmatch, men jag tror vi klara det, bara alla jobbar i samma riktning hela tiden. Säljer vi inga spelare nu i Januari, så är det väl inte så viktigt att fylla på med fler, vi har ju redan en stor handfull spelare som aldrig spelar, det räckte med Bridcutt för min del att sedan Caraoyl lånades in är väl bara bra. Jag tycker också att vi ska nöjas med att låna i Januari fönstret och köpa under sommar uppehållet, det är lätt det blir panik köp så här års och då sitter vi med spelare med långa kontrakt och löner, som vi inte blir av med.
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:26
Terry //

så har jag förstått det ja. Men vi ska inte vara under embargo. Det har inte FL sagt iaf. Men samtidigt är det ju så att bara för att man inte är under embargo så är man helt på grön kvist. Man kan ha det ekonomiskt jobbigt ändå.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:25
Linus 14:18, kan man vända ett underskott på en miljon pund i månaden skall man ha credd vad än ägaren heter, är ju garanterat stentuffa åtgärder man måste göra och kan man klara det utan att det går ut över spelet skall man ha ytterligare plus vad än ägaren heter, som lufc skriver så har vi inte köpt något i detta fönster, men vi har 2 klara säsongen ut på lån och ingen ut och det är också bra i min värld nu är jag ju självklart medveten att detta fönster inte är slut än men so far so good
Leeds United terry cooper
2016-01-09 14:23
Sportcarl //

Snäll snälla.
Sätt några punkter i dina inlägg o gärna börja på nytt stycke åxå ibland.
2016-01-09 14:23
Linus// Finns det vettiga ägare överallt då? Jag skulle kunna nämna ganska många som jag inte velat ha i Leeds överhuvudtaget. Sen har vi ju en del personer innan Cellino kom som försökt men inte gjort någon större skillnad; Gerard Krasner, Trevor Birch, Professor John McKenzie, Ken Bates, GFH. Jämför man med dessa så är jag glad att vi har en ägare som i alla fall tycks ha ambitioner, vill satsa och förbättrar oss sakta men säkert.
2016-01-09 14:19
Man kan ha embargo o då får man
inte köpa men man får låna spelare eller ?
Vi lånade Bamba i januari.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:18
stonefree 14:08, nej denna säsongen är inte körd men vi har kniven mot strupen som så ofta förr och varje match är som en cup match att vinna och forsvinna, dock krasst 2 raka förluster vi är 100% borta och 2 vinster vi är med till 100% i racet, gör spelare som silvestri berardi, bellusci,cooper, taylor, dallas, bridcutt, cook, byram, adeyemi,carayol, mowatt, antenucci och wood vad man kan kräva av dom kan det gå vägen men det kommer inte gå med att bara prestera i varannan match, är väldigt många spelare i truppen(inga namn) som är alldeles för ojämna, nu är det upp till bevis för spelarna
Leeds United stonefree
@¤Thom Mattsson¤:
Vi har helt klart gått framåt, jag känner det som att Cellino har börjat förstått att det är annorlunda att äga en klubb i Italien gentemot i England vilket nog har varit en stor provning för honom. Rom byggdes inte på en dag och när han kom som ny ägare, försökte han självklart att ingjuta stora förväntningar till fansen, vad skulle ni själva ha gjort? Hade han sagt hej jag heter Cellino och har nyss köpt Leeds, min ambition är att Leeds ska bli ett stabilt mittenlag i Championship de nästa 10-15 åren. Vad hade vi sagt då? Det är bara att hålla tummarna för att han stannar, för det sista vi behöver just nu är nya ägare med allt vad det innebär, nu har vi hyfsat lugn och ro och jobbar som sagt framåt lite i taget. MOT
Leeds United Linus.M
@¤Thom Mattsson¤:

Känns som två... ;)

Absolut. Det är viktigt och bra att Cellino löst den biten, men det hade väl "alla" vettiga ägare gjort? GFH var ju historiskt inkompetenta. Därför jag tjatar om att vi inte kan jämföra oss med GFH.

Jag anser att det negativa Cellino gör väger över det positiva han gör, tyvärr. Ett steg framåt och två bakåt är som skräddarsytt för Cellino.

Som lufc4ever skriver, vi har ännu inte köpt någon detta fönster. Säljer vi Byram för några miljoner och köper in t.ex Lafferty så anser jag att det återigen är steg bakåt som vi tar.
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:11
Sportcarl //

Ingen svarade för att ingen vet. Boksluten kommer till våren. Då vet vi nåt så när. Innan dess är det bara spekulationer.

Men ett bra tecken på om vi faktiskt är bra på det ekonomiskt är om vi behåller alla och t.o.m köper någon i detta fönster. Än så länge har vi bara lånat.
2016-01-09 14:10
@¤Thom Mattsson¤:

Vill inte anmärka men...
Just därför kanske kanske Cellino skulle ha sagt
-att vi har en dela att reda ut.
-vi har några tuffa år framför oss.
- vi kommer inte att komma till PL på några år.
Leeds United stonefree
2016-01-09 14:08
Bra inlägg från er alla tre Thom, sportcarl och terry copper det verkar som vi er fler och fler som ändå har börjat sansa oss och ser det här med öppna ögon, som Thom säger 9 poäng kan vara mycket, men samtidigt efter ett par segrar, då plötsligt är alltihopa med kval och den dramatik som följer så nära att man kan ta på den. Visst har vi spelat fotboll som är så dåligt sista tiden att man knappast tror det är sant, men, vi har lik förbannat inte lagt oss ner och dött, som vi har gjort de 2 senaste säsonger, nej vi har stått upp och kämpat tills domaren har blåst av och det har gett resultat. I år har vi haft det där lilla flytet med självmål med oss, spelare i motståndare laget som blivit utvisat, legat under i snart varje match på slutet och ändå rest oss. Jag tror på det här, när vi åker över till Reading och Wolverhampton, då tror jag vi är med och slås om de åtråvärda kvalplatserna. Sedan har man ju självklart rätt att klaga på spelarna här inne ibland, för egen del har det denna säsong gått ut över Bamba, men det är inte så att jag vill han ska misslyckas, jag vill ju självklart att han ska spela som han gjorde när han först dök upp i våran vita tröja, därför om han ska vara kapten är det nog viktigt att han spelar även i dag och kommer in i det här igen, han har ju endast spelat några matcher sedan han kom tillbaks efter sin skada. små steg i rätt riktning är det som gäller hela tiden nu. Som jag sa i morse, det bästa vore att börja året med en seger, vi spelar väl redan på tisdag igen mot Ipswich tror jag, perfekt start på året får vi hoppas!
Leeds United lufc4ever
2016-01-09 14:06
På papper ser vi bättre ut. Sedan Bridcutts inträde så ser vi även rent spelmässigt bättre ut. Vi skapar fortfarande på tok för lite men vi känns mycket mer stabila. Vi har en plan och en struktur som man inte sett på flera år. Vi har tagit ett litet steg framåt ja men det är bara ett litet. Därför är detta fönster så otroligt viktigt. Det är mer viktigt att behålla vad vi har än att få in nytt.

Arbetsro. På och utanför plan. Då kommer vi ta fler steg framåt.
Leeds United sportcarl
2016-01-09 14:02
som jag skrev innan och jag får väl repetera att vi sakta med betoning sakta går framåt både ekonomiskt och sportsligt om man jämför med för ett år sedan, exakt hur ekonomin ser ut nu vet ju ingen före bokslutet släppts, dock minns jag sista tvmatchen som skysport viaplay sände(nottingham-leeds) och kommentatorn den engelska nämnde att nottingham hade embargo för tt köpa spelare i detta fönster, då minns jag att jag skrev på detta forumet om någon här visste hur vår ekonomi såg ut för det brukar ju finnas bra öron här men ingen svarade, allt är inte bra i denna klubben men tar vi ett år tbx så är det fortfarande bättre ekonomi då vi inte har embargot kvar, placeringsmässigt ligger vi bättre och vi har bara att konstatera inte släppt någon nyckelspelare som många var oroliga för så vi är inte längre en säljarklubb till första bästa klubb och bud, den dag cellino avgår kommer jag att göra bedömning hur det såg ut när han tog över mot när han lämnade likt man gjort med ridsdale,krasner och bates och gfh, och som jag skrivit innan jag är inte avundsjuk på den ägare som tar över
2016-01-09 13:57
Att vi inte har gått framåt sedan Cellino tog över tycker jag låter konstigt. Har vi gått bakåt eller står vi och stampar på samma ställe? Anser att laget ser betydligt bättre ut sedan samma tid förra året till att börja med.
2016-01-09 13:57
Att vi inte har gått framåt sedan Cellino tog över tycker jag låter konstigt. Har vi gått bakåt eller står vi och stampar på samma ställe? Anser att laget ser betydligt bättre ut sedan samma tid förra året till att börja med.
2016-01-09 13:52
Linus// Kul att du höll med om lite i alla fall. Det var nog något år sedan sist ;) Vad vi ska komma ihåg när det gäller GFH är ju att Cellino inte tog över en klubb som blomstrade direkt. Transferembargo och £1m minus i månaden. Det går inte att lös på en handvändning, det ska Gudarna veta.
Annons: