/england/leeds/forum/690.aspx/england/leeds/forum/690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-05-29 01:09
min egen syn är väl av alla managers/coacher vi haft sedan vi kom upp så är Grayson/Evans de som lyckats bäst, sedan kan man ju alltid diskutera vilka som jobbast under svårast förhållanden men det skiljer nog inte så mycket där heller, vill inte påstå att Evans haft det lätt men har ändå lyckats leverera bra, lyfte oss från typ 18:e plats till 13:e, trots att vi släppte en nyckelspelare som Byram för 3,7 milj pund, noterar även med BMD att vi förlorade i ligacupen mot Rochdale och det var innan Cellino kom in.om man räknar Cellinos tillträde 7:e februari så låg vi då på 11:e plats så hur man än räknar får jag inte det till att vi låg femma med BMD när Cellino tog över
Leeds United WhitesMOT
2016-05-29 00:54
Som den övriga texten säger så började han blandas in redan i Januari 2014 och att klubben officiellt offentliggjorde huvudägarbytet den 7:e Februari.

Allt beror ju på hur man vill se det. Fram till Jul ligger vi som sagt med i tabellen och hovrar kring och i PO-platserna. Sen börjar cirkusen i Januari och samtidigt sjunker lagets form som en sten. Sen kommer showen i månadskiftet Jan/Feb med sparkad och inte sparkad och därefter showen med FL och ägande eller inte.

Själv har jag väldigt svårt att se att allt detta inte skulle ha påverkat BMD och spelarna. Men det är bara min egen syn på det.

Så med detta i hand så har iaf jag rätt svårt att tycka BMDs kapacitet kan jämföras med t.ex Evans. Förhållandena de båda jobbat under känns liksom inte riktigt rättvist jämförbara. En sak har båda dock gemensamt. Båda har behandlats som ett stycke ruttet kött av samme man.

Jag ursäktar att jag tar upp nåt så löjligt och enformigt en gång till. Att vara Pro-Leeds har sina sidor och dom är svåra att tvätta bort.
Leeds United sportcarl
2016-05-29 00:20
skall man gå strikt på den sista länken låg Leeds på 16:e plats med BMD när Cellino tog över, har dock för mig han tog över lite tidigare men att han inte godkändes
Leeds United WhitesMOT
2016-05-29 00:01
.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-28 23:58
In January 2014 speculation grew that Leeds would be subject to takeover by Cellino. A delegation representing Cellino was seen at Elland Road, Leeds' stadium, and the Thorp Arch training ground several times, and on 28 January it was reported that Cellino had asked for his associate and former Middlesbrough defender Gianluca Festa to sit in the dugout for Leeds' 1–1 draw with Ipswich.[6] Cellino had previously tried to buy West Ham United in 2010.[1] On 31 January it was reported that Brian McDermott had been sacked as manager of the club, with Gianluca Festa speculated in the media as his most likely replacement.[7] The following day reports emerged suggesting Gulf Finance House (GFH) club directors were attempting to reinstate McDermott as manager, saying the Cellino family (the club's prospective new owners) had no authority to dismiss him.[8] On 1 February, McDermott's Elland Road assistant Nigel Gibbs was named as caretaker manager for the club's home derby against Huddersfield Town.[9] Following the game, the club released an official statement stating McDermott had not been dismissed and remained first team manager.[10] After weeks of speculation the club announced, on 7 February 2014, that they had exchanged contracts with Cellino's family consortium Eleonora Sport Ltd. The deal would see the Cellino family acquire 75% ownership of the club, subject to approval from the Football League.[11][12] The Football League rejected the proposal on 24 March 2014, stating that Cellino failed the owner's test.[13] Cellino exercised his right to appeal the Football Leagues's decision. His appeal was heard on 31 March 2014 by an independent QC and, on 5 April 2014, the decision was overturned as Cellino's recent conviction did not involve conduct that would 'reasonably be considered to be dishonest' based on information available to him at the time.[14] GFH retain a 10 per cent stake in the club, with minority shareholders will holding 25 per cent.[1]
Leeds United sportcarl
2016-05-28 23:43
när tog Cellino över officiellt 2013/2014?
Leeds United Zlatan,s
2016-05-28 22:43
Ho-Ho, gökarna gal i väster nu.... int, hjälper det de präster, som alltid predikar ,Massimo the Mäster.... Allt som oftast , är det bara bittert skit.... ibland får han dock lite kredit..... vem vinner på detta split......
Leeds United Leeds så klart!
2016-05-28 22:38
RM-AM 1-1

Det ser ut att bli förlängning även denna gång.
2016-05-28 21:32
@sportcarl:

Har det gått fem minuter redan? ;)
Bryr mig inte.
Blyttan blyttan bläh bläh. Samma tjat varje gång.

Nä, nu lämnar jag denna trista plats i sajbervärlden för TV-soffan och min kalla pilsner.

Oavsett vilken falang läsaren tillhör; Anti-Cellino, Pro-Celino, eller Vem-är-Cellino-?
MOT och skål!

2016-05-28 21:26
@sportcarl:
Sant. Ingen kan heller ta ifrån honom det faktum att han blivit sparkad av sina senaste arbetsgivare pga dåliga resultat. McD-argumentet är en rynkig 90-årig tant som tittar i spegeln och säger "En gång var jag vacker". Sant, men till vilken nytta?
Leeds United sportcarl
2016-05-28 21:24
Leeds så klart 21:17. Hade jag skrivit det du skrev hade jag fått fem mothugg inom fem minuter
2016-05-28 21:12
WMOT, Ja, du försökte bara hjälpa Linus att finna stöd för sitt påstående om McD. Till kreti & pleti, Det här anti-Cellino-tjatet blir bara enformigt och löjligt till slut. Buhuhu... Mc D var fantastisk. Tydligen inte. Sparkad av Reading. Buhuhu....Redfearn var fantastisk. Tydligen inte. Sparkad av Rotherham. Buhuhu....Byram var fantastisk. Tydligen inte. B-laget i WH. Det finns mängder av köpare av Leeds. Tydligen inte. LUFC har pengar att köpa Leeds/del av Leeds beroende på vilken av lögnerna från LUFC man hänvisar till. Tydligen inte. Cook lämnar. Tydligen inte. Cooper lämnar. Tydligen inte. Ska jag fortsätta? Lika många lögner från anti-maffian som Cellino anses vara skyldig till. Leeds hade mått betydligt bättre med en annan ägare än Cellino, men sluta lev i någon fantasivärld. Det finns bevisligen ingen annan som vill ha oss. Tills någon potentiell köpare faktiskt dyker upp (likt en Messias föväntas göra): Deal with it. Leeds-supporters ska lida. Det bara är så. Nu CL-final. Skål ta mig f-n!
Leeds United sportcarl
2016-05-28 18:43
Vet bara att vi landade på 15:e plats. Och hans snitt var så där. Ingen kan ta dock ta ifrån att han tog Reading till Pl.
Leeds United WhitesMOT
2016-05-28 17:31
@Leeds så klart!:

Inte alls.

Det var bara så att frågan var sån om vi inte legat 5:a med BMD och så var ju fallet som du själv kan se. Sen om du vill ha det till att det är nåt slags försvar till att BMD var bra eller dålig är jag ledsen och säga dina egna demoners spökande. Men att vi inte varit i närheten av 5:e platsen med BMD är ju klart och tydligt fel.

Men vi hade en skaplig period från ungefär match 14 till 23 då vi låg och hovrade vid 5:a - 9 :a. Sen kom framförallt 6-0 matchen mot Wendies och rest är som dom säger historia.

Leeds United Linus.M
2016-05-28 17:10
Det är en jävla skillnad på jul och och omgång 1. Men visst.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2016-05-28 17:08
Humor på forumet just nu... Hahahah!!
Leeds United Duke
2016-05-28 17:05
Med Darko låg vi inte i närheten av någon förstaplats men det var delvis Hockadays fel. 8 tränare ryktas ha tackat nej nu undrar hur långt ner Evans ligger på listan.
Leeds United sportcarl
2016-05-28 16:59
Leds så klart 16:04. Och efter omgång 1 2013/14 låg vi fyra. Sedan har jag dålig koll när Cellino tog över säsongen officiellt eller när FA gav grön signal. Var väl i februari tidigast
2016-05-28 16:04
@WhitesMOT:

Så vi letar förtvivlat efter någon omgång vi låg högt upp för att kunna försvara åsikten att McD var bra?
Jösses.....Jisses. ...Herregud....

Darko såg till att Leeds låg på delad första plats omgång 0.
Sug på den.
2016-05-28 16:00
Ligue 1 inför ett förbud mot konstgräsplaner.
Förbudet träder i kraft säsongen 2017/2018.

Bravo!!!!
Leeds United terry cooper
2016-05-28 14:25
Och vi hade en GD på plus 9.
Totalt glömt bort.
Kommer bara ihåg röda siffror där.
Leeds United Linus.M
2016-05-28 13:52
Sportcarl// Hur går det för dig?
Leeds United WhitesMOT
2016-05-28 13:47
@Linus.M:

Svar JA

Omgång 21 säsongen 2013/14 låg vi på 5:e plats med BMD.
Leeds United sportcarl
2016-05-28 12:44
möjligtvis med Grayson första säsongen i championship att han blev sparkad när vi låg runt 5:e plats, men det var långt innan Cellinos tid
2016-05-28 12:38
Måste varit en 15:de plats.
Måste ha missat en etta där.
Så högt femma har vi väl aldrig varit sedan LO tiden.
Fast vi har en ägare med passion.
Leeds United sportcarl
2016-05-28 11:59
Måste varit en dröm eller önsketänkande du haft Linus.
Leeds United Linus.M
2016-05-28 11:39
McDermott hade oss på en 5:e plats innan Cellino kom väl?
2016-05-27 19:09
Buhuhu...McD var ju bara så bra. Eller hur var det nu klagosången gick? Sacked again.By Reading. Again. Han vann nio av sina 30 matcher som ansvarig. Starkt jobbat. Redfearn-klass. Man kan tycka vad man vill om Evans, men han håller helt klart högre klass än McD och Redfearn.
Leeds United Linus.M
2016-05-27 15:07
Man ska inte bli nöjd om man är dålig. Huvudsaken dock. Allvarligt nu. Alla är Leeds här inne. Alla älskar Leeds. Det är de viktigaste. Glöm aldrig det. Mot vänner, och ovänner.
2016-05-27 14:39
Känns som verkligheten börjar komma i kapp vår ägare.
Som Norman skriver så är det väl ingen manager som är rädd för att få sparken men det är väl inte det de vill. De vill väl ha ett lag i många år.
Finns säkert många som vill träna Leeds United men hur många vill göra det just nu ?
Annons: