/england/leeds/forum/685.aspx/england/leeds/forum/685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Zlatan,z
2016-01-10 14:11
Tippar 1-2, om Leeds uppfyller detta, då får man åtminstone bli glad den dagen,
skulle vara underbart, att få följa Leeds, upp till högre höjder !!
För att inte tala om,hur gott det skulle vara, att se dem spela live,,,,,,,
Men först önskar jag att Leeds, framöver segar sig upp ,och förblir lite stadigare,bland de åtta bästa lagen.
Tisdag blir en dag, då Leeds, verkligen får visa, vad vi Fans betyder för dem !!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-10 14:04
Vi saknade helt ambition under Bates. Nu får vi ju iaf betalat för våra spelare som lämnar. Aldrig att en Beckford hade fått gå gratis nu, det har jag väldigt svårt att tänka mig. Och att spelare som Becchio byts mot Morison, Howson går för knappt ett skit, Snodgrass och Gradel likaså är för mig i det förgångna. Ja, allt har sitt pris och så även nu men att Cellino skulle sälja våra bästa spelare likt vi gjort tidigare för peanuts och ersätta dom med monkeys är jag säker på INTE kommer hända. Den stora skillnaden nu från då blir ju att vi förhoppningsvis behåller våra bästa spelare men de vi tvingas sälja för stora pengar också ersätts på ett bra sätt (läs Byram).
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Mikael.F
@lufc4ever:

Håller helt med, dumt att spendera stora pengar på en spelare av samma typ som Wood. Skulle gärna se att vi chansar på någon yngre spelare av samma spelartyp som Andre Gray och Callum Wilson, Jonson Clarke-Harris i Rotherham t.ex. Men jag tippar på att vi kommer LÅNA in en targetspelare som kan avlasta Wood.
Leeds United sportcarl
Leeds så klart 13:44, ja ja så kan man ju också se det, intressant vad en annan gammal legend med ett riktigt leedshjärta sa igår(Eddie Gray), att går inte våra bästa talanger till Pl efter några år i championship så saknar de ambitioner, och jag är nog beredd att hålla med, så lämnar man när man är i byrams ålder så gråter inte jag med tanke på hur många matcher han spelat, däremot hade cook till exempel lämnat i somras hade man blivit grymt besviken
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-10 14:02
Jag läser vad du skriver.... ; )

Självklart måste det även finnas någon ambition/vilja från klubben/klubbägaren också, men det anser jag ska vara en naturlig del av en "normal" klubbs DNA.
Leeds United lufc4ever
2016-01-10 13:56
LSK //

Ja, jo jag hör vad du säger men det blir lite väl enkelt på det viset. Det handlar ju också om att klubben visar ambition.
2016-01-10 13:52
@lufc4ever:
Mycket kan man med rätta beskylla Bates för, men Howson till Leeds Reservlag var också Howson själv skyldig till. Han lockades av pengar och spel i PL oavsett tröja. Det var hans "judaspris" för att lämna Leeds. Oavsett vad, bra för Howson personligen, men ett äkta Leeds-hjärta? Nix. För övrigt håller jag med dig. Vi hade ett gyllene tillfälle att ta oss till PL under Grayson-tiden. Med ett par inköpta backar och målvakt av hyfsad klass så hade vi nått målet med bla Howson, Snoddy, Beckford, samt Gradel i laget
Leeds United lufc4ever
2016-01-10 13:49
Snoddy surna till när Bates sålde av klubbkapten Howson. Han saknade ambition från klubben.Hade aset Bates öppnat börsen istället så är jag övertygad om att båda 2 hade stannat och kanske redan då tagit oss till PL. Att dom sen aldrig har sagt att dom vill tillbaka kan jag förstå så som vi sett ut sedan dess.
2016-01-10 13:44
Sportkalle,

Vadå förstå?
Har man en obruten kärlek till sin klubb så spelar det ingen roll i vilken division klubben befinner sig i. Vill man spela i PL så tar man med sig sin klubb dit.
Det för mig är kärlek.
Allt annat är bara skitsnack som pengar skapar.
Leeds United sportcarl
2016-01-10 13:32
howson och snodgrass kan jag förstå, de gick ju till PL, har aldrig hört från dom att de saknar leeds och vill tbx, de är i mina ögon hungriga spelare,och snodgrass lämnade väl även norwich när de åkte ur PL för att gå till Hull för att spela i PL, en annan sak att nu är Hull i championship och norwich tbx i Pl
Leeds United lufc4ever
2016-01-10 13:25
LSK //

Howson jagade Bates bort och i om med det så tog han även död på Snoddys lust. Det är Bates du ska vara sur på.
2016-01-10 13:21
Ja, en större/rikare klubb behöver besvisligen inte spela i PL.
Notts County lockade ju en hel del giriga legoknektar, inkluderat Hans Girighet Själv aka "Svennis" för några år sedan.
Det är bara en rödvinsromantiker som kan tro på en livstids klubbkärlek i dag :)
Plastsupporters och legoknektar dominerar.

(Öppnar en flaska rödtjut snart....)
Leeds United lufc4ever
2016-01-10 13:21
Snälla inte Kike. Visst han är mycket bättre än Wood på att ta emot en boll men snälla ge oss nån med lite speed. Vi behöver nåt annat.

Såg att Morison avgjorde igår och att Ajose är delad 2 i skytteligan league 1 ;)
Leeds United sportcarl
2016-01-10 13:08
Leeds så klart 13:04 money talks, se mccormck gick till fulham han kunde gått till en PL klubb
2016-01-10 13:04
Det fungerar bara tills något större lag lägger ett bud, och lockar med en idiotisk hög lön för att sitta på bänken. Större än så är inte Leeds-hjärtat i dag bland spelarna. Uttalad kärlek till klubben och ett välkysst klubbmärke brukar snarare vara ett bevis på att ett klubbyte är på gång... Jag är fortfarande grymt besviken på tex Howson (först och främst), Snoddy, Beckford, men troligen inom kort även Byram ur den synvinkeln. Illusionen om oövervinnerlig kärlek till Leeds har spruckit för länge sedan.
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:59
coyle har tagit enorma framsteg sedan jag såg honom i augusti september i U21, tror dock han kommer matchas sparsamt med tanke på sin ålder och rutin, plus att wotton(som likt wood får oförtjänt mycket kritik) spelat bra sedan berardi skadades, nästa säsong har vi i coyle den givna back up till berardi och förhoppningsvis taylor
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-10 12:50
Så nu har även Coyle på riktigt fått känna på hetluften och är ytterligare en spelare från vår fantastiska akademi som tagit steget in i a-laget. Med Coyle, Phillips, Byram, Taylor, Cook, Mowatt samt icke att förglömma vår andre keeper med det passande efternamnet Peacock-Farrell, så känns det som att vi kan ha något stort på gång. Väldigt länge sedan så här många ungdomar tagit steget till a-laget och detta gör oss också inte lika beroende av dyra nyförvärv när vår stomme är egenproducerade talanger. Känna fantastiskt kul och något jag talat om genom alla år sedan vi åkte ur Premier League. Dagen då Leeds kommer tillbaka till PL så ska truppen bestå av spelare med 100 % kärlek för färgerna. De ska kunna Marching on together i sömnen och spela med "the heart on their sleeve".
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:40
spelarrating YEP rotherhammatchen Silvestri7 Coyle7 Bellusci7 Cooper7 Taylor6 Byram7 Bridcutt7 Murphy6 Carayol8 Doukara6 Antenucci5 Dallas6 Bamba6
Leeds United Hartey
2016-01-10 12:38
MikaelF//. Håller med. Wood har gjort det helt ok denna säsong men av någon anledning har det gått ett drev på RS fast han gjort 8 mål och kommit till massa målchanser. Cellino har gjort den största spelarinvesteringen £ 3 miljoner Pund i Wood sedan vi åkte ur Premier och Leeds är inte i en ekonomisk situation där vi kan sälja våra toppinvesteringar bara för att dom har dålig form . Wood har dessutom varit och representerat Nya Zeeland och gjort det matchavgörande målet. Vill dessutom påminna att statistiken när Bellusci spelar så vinner Leeds oftast den stärktes med segern igår. Själv tänker jag noll på uppflyttning och njuter av dom bra prestationer som Leeds gör regelbundet. Något har hänt under Evans som first coach i Leeds. Vi förlorar sällan, vi kan komma tillbaka från underläge, vi är mycket sällan utspelade , vi dominerar ofta matchstatsen på ett sätt vi inte gjort sedan Grayson. Vi har på något sätt ett eget spel med mycket mindre långbollar. Själv tror jag att vi under alla krisår med Bates aldrig fick bygga en trupp av bra spelare. Den truppen vi har idag är det så mycket kvalité i så det går att ha ett eget spel. Cellino har gjort en del bra saker men den osäkerhet han skapar med att vänta med en ev. Försäljning måste han skapa klarhet i.
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:33
leeds linked with sebastian larsson enligt inside football, det får man ta med en nypa salt, men ändå en svensk, tycker dock inte han har något att tillföra vårt mittfält även om han alltid gör ett bra jobb, bra frisparksfot har han med
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:29
Kike 15 mål på 53 matcher enligt wikipedia, men det skal man inte stirra sig blind på, är ju hur han är i spelet med som avgör hur bra man är som anfallare, tyckte han var grym förra säsongen i en tvmatch mot leeds trots att vi vann
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:24
wood har gjort en helt ok första säsong men inte mer, något mål är på straff med, afobe fösta säsong(förra säsongen) i wolves i championship 13 mål på 21 matcher, med målen i är så gör han ett mål varannan match i snitt det är riktigt bra
Leeds United stonefree
2016-01-10 12:23
Mikael. F 12:10
2 saker:

1: Gick ju självklart på antal mål i år och hans ålder, där finns stora möjligheter i grabben. Tror JAG!

2: Att Wood får mycket skit, beror ju mycket på att om spolar tillbaks de 23 matcher Wood har spelat denna säsong och kollar hur många 100% solklara målchanser som han har sumpat, då får man lite mer förståelse för att mycket av den skit han har fått utstå är väldigt befogat. Hade Becchio, Beckford eller McCormack spelat dessa matcher och fått dessa solklara chanser som Wood sumpat hade nog målskörden legat mellan 16-20 mål.
Leeds United Mikael.F
2016-01-10 12:10
@stonefree:

Afobe har 9 mål och 1 assist på 25 matcher denna säsongen, att jämföra med Wood som har 8 mål och 2 assist på 23 matcher. Ändå så får Wood ta emot en massa skit från många fans. Jag håller med om att han borde ha satt många av de lägena han har fått i vissa matcher. Men var han en sådan spelare som satt lätta lägen utöver mål som det mot Derby, ja då hade han spelat kvar i Leicester.
Leeds United sportcarl
2016-01-10 12:08
stonefree 11:43, 11 matcher på raken utan förlust första säsongen i championship under grayson
Leeds United stonefree
2016-01-10 11:43
Jag gjorde ett litet försök att ta reda på när vi var obesegrade i 8 matcher i följd senast. Men jag gav upp, det måste vara tillbaks i League 1. Sedan har jag lite funderingar runt vårat lag och det är inte så att det ska bli någon pajkastning hoppas jag: Följande måste ju vara sant enligt MIG: Bamba är våran kapten, han har varit skadat i över en månad, kommer tillbaks och spelar mot Derby och MK Dons, vilket innebär att han har spelat 2 matcher på 14 dagar och vilade igår mot Rotherham. Lite konstigt kan tyckas! Antingen är han inte fullt återställt än, men varför spelar man inte in honom sparsamt? Eller är hans kaptens binda i fara? Vilket jag tror är närmast sanningen. För jag känner att Evans nog har kollat statistik och vinster under säsongen med och utan Bamba i laget och kommit fram till att han satsar på "Peppe" just nu. Men nu bär det sig inte bättre än att "Peppe" gick ju och skadade sig igår, så nu måste Bamba lyfta sig och hela laget de 2 matcher, vi har framför oss de 5 dagar i vecka 2 i Januari månad, i nådens år 2016 . Här kommer nog årets om inte placering, men PL framtidens öde att avgöras. Vid 2 förluster då blir det berg att bestiga om vi ska lyckas. Vid en seger och en förlust, blir det Himmelsberget i Danmark som måste besegras, vilket inte är omöjligt för någon. Vid 4 eller 6 poäng, då går vi in i en 10 matchers i rad av obesegrade matcher och då fruktar alla lag i Championship oss igen, vilket vore väldigt bra. För min del så tror jag att det hänger väldigt mycket på att Bamba går in i det här med så stor pondus som vi vet han besitter och gör att hans kaptens binda blir odiskutabel ett tag framöver. Lyfter han sig, då lyfter hela lager sig är jag övertygat om. Så nu är det bara att luta sig bakåt och försöka hålla lugnet fram till 15:30 på lördag, då vi har genomfört dessa 2 bataljer. Sedan verkar det som de flesta spekulationerna angående våra försäljningar har lugnat ner sig. Bournemouth, verkar dra sig i matchen om Cook och det är ingen störa huggsexa om Byram eller någon annan för den delen. Min gissning är att med Bridcutt och Carayol klara i laget, då avvaktar vi hur det går i de närmaste 2 matcherna innan det görs något. Vilket känns väldigt klokt tycker jag! Jag tror vi släpper iväg Sloth och att 5 i 12 kommer "Ante" att dra till Italien igen. Samt något kommer nog att hända kring Botaka, för han verkar var på väg ut i kylan helt. Verkar som Evans inte riktigt gillar honom och han kommer säkert att lånas ut ihop med Erwin till någon klubb, någon mer kanske Philips för att få spela! för vi kan ju inte fylla på med fler spelare utan att vi lämnar ifrån oss några också. Tror att Bournemouth gör ett riktigt kap i köpet av Afobe för £ 10 mille, han är ju en skaplig målskytt att ha i laget. Lyckas han kan de sälja honom om ett 1 år för det dubbla, han är ju inte 23 år fyllda än. MOT
Leeds United PutteBJ
2016-01-10 11:36
Håller med om Kike, Linus. En väldigt kompetent anfallare som levererat på denna nivån förut. Otroligt att Boro vill sälja ens. 2m£ är ett kap. Han är bättre än Wood
Leeds United Linus.M
2016-01-10 10:45
Alan Nixon
?@reluctantnicko
Middlesbrough. Want to sell Kike. 2m. Raise funds for a striker.

Här har vi en spelare jag skulle vilja ha. Ingen Lafferty. Ska det satsas så langa upp £2m och köp Kike.
Leeds United sportcarl
2016-01-10 01:04
Hoppas det jobbas stenhårt med att få in en innerback och anfallare gärna redan till ipswich matchen. I övrigt är laget nu komplett
Leeds United sportcarl
2016-01-09 23:19
carayol har kontrakt med Mboro till sommren 2017 med option på ytterligare ett år
Annons: