/england/leeds/forum/676.aspx/england/leeds/forum/676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-06-23 10:51
WhitesMot 10:48, självklart är det värre om alla fans försvinner än en ägare vare han sig heter Cellino eller något annat så nu har du fått svar på den frågan :), gäller ju i varenda klubb,
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 10:48
@sportcarl:

Om Massimo försvinner eller vi försvinner,vilket alternativ är farligast för klubben att bli av med ?

Det är egentligen än väldig lätt sak att svara på. Om man vill alltså...
Leeds United Hartey
2016-06-23 10:26
Robin! Du har PM
Leeds United sportcarl
2016-06-23 10:12
WhitesMot 09:56. Ingen fara, vem vet kanske together Leeds skramlat ihop så de kan köpa klubben. Jag personligen är dåligt insatt hur mycket de sparat ihop, kanske någon här vet?
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 09:56
@¤Thom Mattsson¤:

Ja, det är till att hårdra det väldigt. I alla fall i min värld.

Pengarna går in i klubben och det är sen klubben som förvaltar dom. Åtminstone borde det vara så. Om Massimo ser det som sina pengar och anser att det är han som köpt Wood för sina pengar så skulle jag säga att det bekräftar bara ännu mer min syn på honom som person.

Leeds United är inte en enmans show. Det är en klubb med 1000 tals medlemmar och röster. Några starkare än andras men dock har alla ett ord. Det måste jag i alla fall tro för jag håller inte på en enväldes härskare.

Fundera på detta även om det såklart är överdrivet som exempel :

Om Massimo försvinner eller vi försvinner,vilket alternativ är farligast för klubben att bli av med ?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-06-23 09:49
terry// Nej, tydligen var det Kappa som köpte Chris Wood. Inte Leeds United.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 07:58
@Duke:

Märkligt att det ska ta sån tid.
Leeds United terry cooper
2016-06-23 07:21
Thom //

Mr Knowitall köpt Wood för egna penger menar du ?
Trodde det var klubben som gjorde det men va vet jag.
Trodde åxå att det var klubben som fick pengarna av Kappa.
Leeds United Duke
2016-06-23 06:05
Hoppas Antonsson blir klar idag.
Leeds United sportcarl
2016-06-23 06:01
Jag har totalt missat att klubben gått ut och sagt specifikt att Chris Wood värvades för Kappa pengarna, är för mig ganska ointressant, är likadant med Antonsson, spelar för mig ingen roll om det är Byram pengar, säsongskortspengar 32red pengar eller mccormack eller någon annan sponsor. För att ägarna har skjutit till har väl aldrig hänt?
Leeds United krelleg
2016-06-23 01:22
Samtidigt är det ju inte helt ovanligt att sponsorer skjuter till pengar som är "öronmärkta" för en speciell spelare?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-06-23 01:04
Väldigt intressant med "Kappa pengarna" som gav oss Wood. Alltså.. inkomster kontra utgifter. Kappa pengarna är väl en inkomst som om man hårdrar det går ner i Cellinos ficka? Eller har jag fel? Så om han väljer att lägga dom pengarna på att köpa Wood för £3m så är det väl fortfarande han som spenderar pengarna?! Ska jag säga att om jag får lön från mitt företag och jag går och köper 300 kg godis så är det företaget som spenderat dom pengarna eller är det jag? Ibland kan jag bara skratta åt hur folk tänker men kanske är det mig det är fel på.
Leeds United Zlatan,s
2016-06-22 23:08
Kunde lika gärna ,nannat, över denna matchen också ! Sverige-Belgien......
i MORN, ny tur till länsstaden igen, o igen o igen,men
trevligt med tjusiga chauförer, varje gång......;)
Leeds United sportcarl
2016-06-22 22:23
Sverige-Belgien nästan lika spännande som att se Leeds
Leeds United Leeds så klart!
2016-06-22 20:54
@terry cooper:

Haha!
Det positiva är att muppj-veln gör sitt sista fiasko.

Leeds United terry cooper
2016-06-22 20:49
@Leeds så klart!:

Alltid lika positiv ;))
Leeds United Kristoffer
2016-06-22 20:47
Dallas - 1,3 miljoner pund Bamba - 1 miljon pund Wood - 3 miljoner pund Bellusci - 1,6 miljoner pund Doukara - 1,5 miljoner pund
Leeds United Leeds så klart!
2016-06-22 20:35
Nu är det dags att få brallorna neddragna, och få en "wedgie" av Guds nåde.

Hamrén din j-vla mupp!
Leeds United Linus.M
2016-06-22 20:19
Hartey// Korrekt.
Leeds United Linus.M
2016-06-22 20:19
Krelleg// Bamba och Botaka kostade väl runt £1m var om jag inte har fel. Doukara kostade väl än mer? Tror jag... Minnet är kort ;)
Leeds United Hartey
2016-06-22 20:18
Bellusci köpte väl vi för £ 1,6 miljoner
Leeds United krelleg
2016-06-22 20:02
Aaah, just ja, hur kunde jag glömma Wood? Innan det då, vet du senaste värvningen i den klassen?
Leeds United WhitesMOT
2016-06-22 19:20
@Linus.M:

Utan GFH så hade vi iaf blivit av med en ursäkt.
Leeds United Linus.M
2016-06-22 18:29
Det som hade varit bra vid en försäljning till någon annan hade då varit att Massimo kan välja att även sälja GFHs andel. Så är det någon som vill köpa klubben så blir vi inte bara av med Massimo utan även GFH.

Win-win.
Leeds United Linus.M
2016-06-22 18:25
Krelleg//

Wood kostade £3m. Kappa pengarna gav oss honom.
Leeds United krelleg
2016-06-22 16:57
Antonsson blir alltså vår dyraste spelare sedan urminnes tider? Murphy kom väl för £1m för några år sedan (och fått skit pga prislappen). Otroligt roligt med en svensk i laget igen!
Leeds United WhitesMOT
2016-06-22 16:39
The SPA puts all the responsibility on Cellino (ESL) for funding the club. Essentially, that means he has three options AFAIK - he can loan the club money, he can buy additional shares in the club, or he can sell players.

Originally, the SPA capped his loans at £12m maximum, but GFH apparently made some exceptions, as loans from himself and ESL have exceeded that limit. Presumably, he/ESL could loan the club additional money if GFH allowed it, but of course, there has been lots of speculation that ESL isn't making any further loans.

Originally, the SPA didn't allow GFH to be diluted below 25%, which would have essentially blocked any additional shares being issued to Cellino. Again, GFH apparently made some exceptions as share issues have diluted them to about 17%. But it seems clear that they want to or need to stay above 15% to enforce their SPA rights, so Cellino's ability to inject further funds by buying shares seems to be blocked unless he and GFH do some very creative share pricing.

So that only leaves player sales as a means of funding. One unknown at this point is how much funding is needed to satisfy FFP and what course will Cellino and GFH take. Will they ignore FFP, try to sign whatever transfers they can get during the summer, and then bear with the inevitable January embargo like they did in 2014-2015? Or will Cellino sell players to satisfy FFP and do next to nothing in the transfer market? Another unknown is whether Barattieri's presence means that GFH is looking to sell fairly soon - if that's true, then it wouldn't help them if the team was weakened and/or an embargo was imposed. Maybe that's why GFH is attending these board meetings instead of just telling Cellino it's his problem to figure out on his own.

I guess we'll know soon enough, but it's more than a bit scary guessing what plan these mental giants who own us might come up with ... :(
Leeds United WhitesMOT
2016-06-22 16:26
Sen kan man ju undra hur det kan bli bråk om det nu är det för det var ju fixat för evigt ?

Här i säger det ju faktiskt också att SPA ändrades så att GFH skulle bidraga. Det artikeln inte säger är om det skrevs ner eller om det bara var en muntlig överenskommelse.

Det har varit en del rapporter på sistone om att GFH har det svårt med pengar över lag. Ett tag var det snack om att dom skulle kastas ut från börsen också.
Leeds United WhitesMOT
2016-06-22 16:16
Om inte SPA (sales and purchase agreement,tror jag) är förändrad sedan Massimo köpte så vet jag inte hur dom kan sätta käppar.

Som jag har fått det förklarat så skrevs den så att Massimo fick ta fullt ansvar för alla utgifter. Att GFH skulle inte behöva skjuta till något utan bara köra räkmacka.
Leeds United Svanen75
2016-06-22 13:40
Är inte jätteinsatt i det här men det verkar som att GFH kommer att sätta käppar i hjulen för Mr Cellinos tilltänkta transferbudget. Cellinos familjebolag verkar inte vilja stödja budgeten då GFH inte är intresserade eller förmögna att skjuta till sin del. Som sagt jag kan ha fått detta om bakfoten och kanske sitter någon här inne med bättre information.
Annons: