/england/leeds/forum/675.aspx/england/leeds/forum/675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-10-02 11:39
WhitesMOT// Hade varit bättre för deras utveckling om de stannat i Leeds.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2016-10-02 11:32
Man kanske ska ge det lite tid med Byram och Cook innan man avfärdar deras chanser helt. Byram har haft lite mer än en halv säsong på den nivån varav merparten varit rakt in i en redan pågående säsong. Sen hjälper det ju inte heller att vara skadad fram och tillbaka om man vill få rejält fotfäste. Han är rätt så tydligt med i Bilics planer, det kan man se av starten på denna säsongen. Och när han spelar är han definitivt inte ute på hal is. Cook är inte ens 20 år och är garanterat köpt för framtiden. Han är ny i klubben och har fått än mer motstånd tack vare Wilshire. Arter och Gosling skickar han nog inte undar bara så där heller. Cook har gjort 3 av deras 9 matcher i år vilket känns helt rätt i fas.
Leeds United sportcarl
2016-10-02 10:34
Problemet med Mowatt är ju att han bara kan spela på en position, och där har han stentuff konkurans av Hernandez. Men jag tyckerbhan ändå gör ett bra jobb där och är värd ett längre kontrakt.Taylor är långt under fjolårets form men ändå given som vänsterback. Hoppas han förlänger än går till en bottenklubb i PL. Pontus Jansson är utan tvekan den viktigaste spelaren att få ett långtidskontrakt med och gärna även Bartley. Vi har inte haft ett bättre innerbackspar sedan vi åkte ur PL.
Leeds United Duke
2016-10-02 10:15
Thom// Ja dom har det tufft. Cook hade mått bra av ett år till med massor av speltid i Leeds. Taylor och Mowatt är långt ifrån PL med nuvarande form också. Märkligt dom inte vill förlänga kontrakten. Mowatt var bättre för 2-3 år sedan än han är nu, risk han går samma väg som Aidy White och Chris Dawson med den utvecklingskurvan.
2016-10-02 08:48
Byram skadad, utbytt och petad i var och varannan match. Cook skadad eller? Tufft att lämna Leeds United och som sagt så är det väl egentligen bara Snodgrass som på riktigt har lyckats efter Leeds. Kanske Jonny Howson också även om han dansat lindans mellan PL och The Championship.
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 22:31
Tabellen börjar röra sig ordentligt nu......
Nu dags för lite punshing..... längesen sist....
Leeds United Kristoffer
2016-10-01 19:25
Derbyvinst mot Barnsley
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 17:26
Varför visar inte spelschemat på SF hur ställningen är, samt vem som gjort målen längre ???
Leeds United kjelldan
2016-10-01 16:54
Men jag hade missat att Bridcutt brutit foten och borta 8 veckor till..

Gött med ledning!!
Leeds United sportcarl
2016-10-01 15:08
Samma startelva som mot Brstol C. bästa av allt är att Pontus skakat av sig sträckningen
Leeds United Zlatan,s
2016-10-01 12:41
tippet, alla dagar........
Leeds United WhitesMOT
2016-09-30 23:54
@Hartey:

Tack så mycket, Hartey. Känns skönt att någon förstår vad man svamlar om och vad man försöker komma fram till.
Leeds United MR Clarke Nr8
2016-09-30 19:25
Alltså Derby-LEEDS 15oktober k.l 16.00
2016-09-30 19:22
tv-matchen.nu
Sänds i TV3 sport o Viaplay
MOT
Leeds United WhitesMOT
2016-09-30 14:06
Thom //

Såklart är det för att han håller med mej. Han säger ju samma sak som jag och så många andra känner. Problemet är att VI bröder som du säger inte är överens. Och det handlar i grund och botten om övertygelse och värderingar. Vi är nu 2 läger med en väldigt stor massa i mitten som inte bryr sig eller vacklar. Det som skrämmer mej mest är att Massimo sätts före klubben . Det kommer jag aldrig förstå eller köpa.

Du säger att du tror att han vill det allra bästa för Leeds. Det är här skiljelinjen går och det är här jag blir frustrerad för jag kan bara se något som är tvärtom. Allt Massimo gör ,gör han enbart för Massimo. Det är så egocentriska människor opererar. Det han gör är att massera massans ego. Drömmen om PL. Han sticker oss lite PR-trix med jämna mellanrum medans där imellan enbart agera för egen vinning. Han gjorde det i alla sina år i Cagliari och han gör det hos oss här och nu. I mångt och mycket opererar Massimo som Bates gjorde. Egenvinning och inget annat.

Jag grundar min stans i att lyssna på framförallt vänner i England eller folk som är detta mycket närmre klubben dagligen än vad någon av oss här inne är. Skvallerpressen ger jag inte heller mycket för.Men att påstå att all media är till för att smutskasta är att vara enkelspårig.

Det var tyst och lugnt i några månader och fotbollen kom äntligen i fokus. Nu är skitet igång igen och huvudrollsinnehavaren är det samma. Han kommer aldrig lära sig.Men att slå bort det med att han har alltid varit så, så det är bara att blunda är i mina ögon livsfarligt. Det kommer aldrig bli bättre av att strunta i en sådan person.
Leeds United Ballsmash
2016-09-30 12:42
@MR Clarke Nr8:

Vart har du sett det?
2016-09-30 09:42
Sen säger jag inte att jag inte har rätt. Däremot känns det så jävla mycket skönare att fokusera på nästa match än bry mig om saker som kanske har skett eller kanske kommer ske.
2016-09-30 09:38
WhitesMOT// Men hur vet du att detta Peterbough fan vet mer än dina Leeds bröder då och varför bryr du dig mer om vad han tycker än vad exempelvis jag tycker? Bara för att han håller med dig då kanske? Han har kanske ingen aning om vad som sker eller har skett i Leeds. Kanske läser han bara vad PK media skriver och tar sina åsikter därifrån. Jag avskyr aftonbladet, expressen, dn, svd och alla andra skräpblaskor i Sverige och vi får mycket av vår information från samma skräptidningar fast i England. Jag tar det mesta med en nypa salt. Jag ser till resultat och hur situationen ser ut. Vi har ett intressant lag, två svenskar varav den ena redan börjar bli legendarisk. Vi har behållt Taylor och Mowatt, Wood har börjat hitta nätet, vi har intressanta yttrar som säkerligen kommer bli bättre och bättre. Vi kommer komma bra till i år. Framtiden ser ljus ut. Att Cellino är som han är visste vi ju redan för 2-3 år sedan. Jag tycker inte att han förvånar. Snarare så är det väl så att han ligger helt i linje med hur han är som ägare, passionerad, vinnarinstinkt, egocentrisk men med ett stort hjärta. Jag är säker på att han vill det bästa för Leeds och ärligt talat så har vi väl tagit fler steg det senaste året än de senaste 10 åren. För mig är det allt som räknas just nu... ska det korrupta FL tvinga Cellino ut från Leeds så kommer jag inte lyssna speciellt mycket på allt media dravel som kommer ut. Media är till för att smutskasta och deras artiklar är inte fakta.
Leeds United Hartey
2016-09-30 09:33
Om fler och fler tycker som White MOT och verkligen driver den frågan så finns det en chans till en verklig förändring på länge sikt. Blatter, Bates, Cellino , rysk statsdoping lever på att folk inte orkar att protestera utan bara accepterar att så gör alla om man kan. Är helt säker på att denna girighet kommer att få genuint äkta fans att överge sporten. Ta tex om det finns någon inom den engelska fotbollen som man verkligen respekterar och beundrar. Var tog testamonial matcherna vägen. Från Ridsdale och framåt har Leeds bara haft giriga avskyvärda ägare. Själv har jag ledsnat mer och mer på fotboll och den mesta idrotten. Följer inte OS, följer EM och VM sporadiskt. Det enda som är kvar är att följa två klubblag Leeds och Elfsborg. Den största faran är när girigheten accepteras och dom riktiga fansen överger sporten så är det bara fotbollskonsumenter kvar som kan betala 2000-3000 för en fotbollsbiljett . Då finns inte den riktiga fotbollen som dom flesta på RS lärt sig älska kvar. Många hoppas att den moderna fotbollen spricker och går i graven, själv hoppas jag den gör det imorgon .
Leeds United WhitesMOT
2016-09-30 08:27
Och det är det som är en del av problemet,att vi inte bryr oss tillräckligt som ett kollektiv. Det är bara när det blir personligt som vi bryr oss numera. Vi skyller på att det är för stort för lilla mej och vänder det ryggen och hoppas att det ska försvinna bara. Vi skyddar oss med "fan vad du är PK då ! " Huvudet i sanden.

All denna slapphet utnyttjar dom vi så smått klagar på. I vårt fall handlar det om Massimo Cellino just nu och innan dess GFH och Bates. Med jämna mellanrum sänder dessa människor ut lite PR trick om hur bra allt är eller kommer att bli. Det håller oss lugna en stund. Under tiden utnyttjar dom systemet för egen vinning och i slutändan, när dom tröttnat eller ser att det finns inget mer att vinna på sin scam så drar dom vidare. Kvar står vi och undrar vad som hände. " Konstigt. Dom lovade ju nåt annat ? "

Avslutningsvis så ,Ja jag bryr mej när ett Peterborough tycker som han gör. Kanske det är en skitsak men det gör ont att höra det från någon som egentligen inte har med oss att göra. Han ser vad så många av oss själva inte vill eller orkar se. Då har det gått långt.

Detta är min åsikt. Detta är vad jag känner. Jag önskar att fler skulle känna likadant. Jag vet inte vad som är helt rätt för Leeds United. Jag vet bara att i mitt hjärta och efter mina värderingar så är Massimo Cellino farlig och skadlig för Leeds United.
2016-09-30 07:28
WhitesMOT// Att gå och sno min bil är inte en världslig sak för mig men om du fuskar med din taxering så är det en värdslig sak som jag inte tänker bry mig speciellt mycket om. Om du lurar ditt försäkringsbolag för att få ut pengar för en förlorad telefon eller något liknande är också för mig en världslig sak. Jag säger inte att jag har rätt utan bara hur jag känner. Kanske borde jag bry mig mer att någon försöker utnyttja systemet men det gör jag inte, framförallt eftersom jag är säker på att FL, FA, UEFA och FIFA är så jävla korrupta själva så det är äckligt.
Leeds United WhitesMOT
2016-09-29 23:13
Så, så länge brott begås och det inte drabbar mej personligen så är det okay ?

Med " världslig sak " menar du " inte mycket att hänga upp sig på " ?

Då surar du inte om jag kommer och snor din bil för vad är väl en bilstöld i sammanhanget ? Jag hade inte blivit glad för det ställer till en jäkla massa i mitt liv om du tar min.
2016-09-29 22:48
Finns säkerligen en hel del människor som med en hel del korrupta medel tagit sig till toppen eller krönt framgång.. kanske vet vi inte om det eller vet vi om det men vi bryr oss inte. Vi lever i en värld av korruption... är lite korruption okey? Ja, med tanke på hur mycket annat skit som försiggår i fotbollens värld och världen i övrigt så är det en jävligt världslig sak... åker han dit på något så får han väl betala, åker han inte dit så vet jag inte om han tjänat något alls. MOT
Leeds United WhitesMOT
2016-09-29 22:14
Ingen aning vad helt korrupt är för nånting. Finns det halvt korrupt och då är man ganska okay ?

2016-09-29 21:14
Jag är anti-man utd... betyder det att de är helt korrupta?
2016-09-29 21:13
Haha, så typiskt Leeds fans att lyssna till vad en fucking nonsense Peterborough supporter tycker. Herregud.. vem fan bryr sig liksom?
Leeds United WhitesMOT
2016-09-29 20:22
Lite random från twatter...

Conor King ?@clarkbatfan 21 timför 21 timmar sedan

I don't understand how there are Leeds fans who are still pro-Cellino. I'm fucking anti-Cellino and I support Peterborough. #lufc

Lämnar lite eftertanke faktiskt...
Leeds United krelleg
2016-09-29 13:39
Läsvärt om situationen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Hartey
2016-09-29 12:44
Det har varit lugnt runt Massimo i många månader nu men det var för bra för att vara sant. Hoppas detta inte bara påverkar Monk och laget alltför mycket
2016-09-29 12:09
Derby-LEEDS på tv 15oktober k.l 16.00.
Annons: