/england/leeds/forum/674.aspx/england/leeds/forum/674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-29 19:01
@Swedish U´s Sutton United F.C.:

Man får helt enkelt gratulera. Motivation slår.....ja vad det nu var vi ställde upp med....
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:57
nu till det positiva: vi har bara en skadad och det är Taylor, är ju inte direkt hela laget, OKane och Bridcutt helt återställda och kommer bli bättre och bättrelikaså Sacko, Cooper avstängd men vi har ju bättre backar i Jansson/Bartley
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:55
att vi förlorade idag och vann i veckan mot Nottingham har sina förklaringar det var helt olika lag, sedan om vi ställer upp med ett B-lag får man räkna med att som mot Cambridge var t o m Pontus medioker, och jag tror inte en sekund att vi vunnit idag om Wood startat för han kan inte trolla om han inte får bollar och det är b och c lagsspelae runt honom, vi klarade ju helt krasst inte av att ta oss in i deras straffområde, min övertygelse är att om vi haft ett lag idag med 7-8 startspelare hade vi vunnit, vi körde med typ 1 occh då är det enkel matematik för mig att vi förlorade, sedan såg man ju i andra halvlek att det saknades inställning frå Sacko och Roofe att de mest var med att att känna på det, och inte skada sig var ju inga 100%rusningar direkt
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-29 18:52
Linus// Angående Silvestri. Du vill ha en målvakt på bänken som kan gå in och göra bättre ifrån sig än Green eller är du nöjd med en målvakt som är likvärdig? Skulle det kunna vara som så att en reservmålvakt är en reservmålvakt av anledningen att han inte är bättre än målvakten som är ordinarie? Jag anser som du att Silvestri kan komma att kosta oss mål om Green skulle skada sig. Så låt oss hoppas att Green INTE skadar sig i första läget. OM han skulle skada sig, låt oss hoppas att Silvestri går in och gör ett fullgott jobb som han faktiskt gjort i väldigt många matcher också under sin tid i Leeds United. Även Silvestri är en spelare som jag inte hört klaga någonting på att han tappat sin plats. Tvärtom så läste jag för några veckor sedan att han trivdes väldigt bra i Leeds. Det är ju sådana spelare som är viktiga att ha i en trupp. Jag tycker alltså inte att Silvestri är för dålig för att vara andra målvakt i Leeds United. Vi verkar tycka annorlunda här. Varför jag sätter Roofe på topp? Ja, om vi nu mot förmodan inte får in någon spelare i detta fönstret så försöker jag bara spawna idéer på hur man skulle kunna lösa problem som uppstår. En skada på Wood är ett sådant problem. Roofe satte väl runt 30 baljor i Oxford förra säsongen så han vet ju vart målet står i alla fall och tydligen är Antonsson helt värdelös enligt dig. Därför skulle det väl kanske vara värt att låta Roofe testa anfallsrollen? Hålla bollen längst med backen och utnyttja hans speed. Annars finns ju även Doukara som är lik Wood i spelstilen. 1) Jag hoppas inte Wood skadar sig. 2) Jag hoppas vi får in en anfallare. 3) Om inte så finns det alternativ. Bartley-Jansson hoppas jag lirar ihop resten av matcherna denna säsongen. Om någon åker på en skada som varar i månader och vi inte fått in någon innan fönstret stänger så måste vi ju förlita oss på Cooper eller Ayling. Vet inte om det finns någon riktigt bra talang i ungdomslagen vi skulle kunna testa annars. Paul McKay som lirade idag ge vi väl och Jack Vann har det väl talats lite om. 1) Inga skador på Jansson/Bartley 2) Få in någon på denna positionen som är okey att vara backup men är bättre än Cooper. 3) Om inte, förlita oss på de spelare vi har att tillgå.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:44
egntligen enda jag är orolig är för innerbackarna, där är det för tunt, funkar bra med de 3 vi har men försvinner 2 av dom och vi måste börja med rockader och flytta in Ayling för att ersätta honom på ytterbacken det är då det kan börja hacka, inte ett dugg orolig för Silvestri om han har bra backar framför sig om green skulle gå sönder, inte heller om Wood blir skadad, då är det alltid någon annan som stiger fram och gör mål, den personen kan heta Doukara, Roofe Antonsson eller mittfältarna . då är jag nog mer orolig för playmakerrollen som Hernandez har,
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:38
Thom// Taylor är vänsterback, inte mittback. Vi har tappat en stor del av vår vänsterkant när han varit skadad, men det är ingen katastrof. Blir Wood skadad så är det kört, så där håller jag inte med dig. Förstår inte varför du tar med Roofe i den meningen heller... Han ska spela som winger eller no 10. Inte som anfallare i en 4-2-3-1 uppställning. Silvestri hade kostat oss flera poäng så där håller jag inte heller med dig. Överens? Mjae, vi tycker nog väldigt olika här. Men det får man.
2017-01-29 18:34
Linus//

Okey, en skada på Bartley eller Jansson hade sugit. En skada på Taylor har vi klarat oss bra ifrån. En skada på Wood hade varit jobbigt men jag tror att Doukara hade gjort ett bra jobb där med Roofe och Antonsson som reserver på topp. Här skulle vi kunna ta in Flether såklart vilket jag gärna hade sett.

Skada på Green hade också varit jobbig men Silvestri hade kunnat gå in och göra ett gott jobb enligt mig.

Så jag håller med om att en skada på Bartley och/eller Jansson hade kunnat bli riktigt jobbigt. Jag håller också med om att en skada på Wood hade sugit.

Överens?
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:28
spelarbetyg YEP.
Silvestri4
Coyle 5
Cooper4
mcKay 5
Denton5
Grimes 3
Phillips 4
Whitehouse4
Dallas 5
Doukara 3
Antonsson 4

Wilks 6
Roofe 4
Sacko 4

Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:28
Thom//

Men du läser ju inte vad jag skriver heller? Vadå 4-5 skador på nyckelspelare? Jag skriver igen: Det räcker att någon utav Wood, Bartley eller Jansson blir skadad så är det kört. Inte alla tre, eller två. EN. Det har jag skrivit tre gånger nu. Klart jag fattar att inget lag håller för fyra skador på nyckelspelare men det har jag aldrig påstått heller.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:26
Förresten. Wilks brorsa blev mördad för två dagar sedan så om någon tyckte han var sådär idag så finns nog en förklaring. Han har nog en ljus framtid framför sig.
2017-01-29 18:25
Linus//

Kom igen nu. Vi kan hålla en normal diskussion om detta tycker jag :)

Vart säger jag att jag anser Cooper och Antonsson vara grymma? Jag håller med om att det finns visst tvivel här. Och jag håller med dig om att 4-5 skador på nyckelspelare kan bli ödestiget. Men vilka klubbar kan förutspå det och ha likvärdiga reserver som väntar på sin chans i match efter match? Vad skulle hända om Real Madrid får skador på sina fyra bästa spelare? Jag är tämligen säker på att det kan bli svårt för dom att hålla uppe sitt spel och sina resultat. Eller om Barcelona får skador på Messi, Neymar och Suarez samtidigt. Har de tre likvärdiga reserver som sitter snällt och väntar på sin chans?

Vad gäller Silvestri så tycker jag det är märkligt hur vi ens kan diskutera om han är en bra truppspelare eller inte. Vad förväntar vi oss egentligen? En målvakt som är bättre än Green på bänken eller vad? Silvestri är väl en perfekt reservmålvakt enligt mig. Att Green ska spela med sin rutin är självklart men om det skulle dyka upp en skada här så tycker jag vi har bra cover i Silvestri och Peacock-Farrell.

Skulle vi åka på skador på Bartley, Jansson, Taylor, Wood och typ Hernandez samtidigt så kommer det bli tuffare att vinna matcher, det är en självklarhet men så är det för alla klubbar. Skador på 4-5 nyckelspelare kommer kännas oavsett om din klubb är Real Madrid eller Leeds United.

Kan man till 100 % förebygga det? Ja en sak är ju att inte låta spelarna spela varenda match och lufta hela truppen (likt idag).
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:22
@sportcarl:

Japp. Håller med dig fullt ut. Jag bara hoppas vi släppte Mowatt för att frigöra lite lön till Fletcher...
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:22
@sportcarl:

Så om Bartley eller Jansson blir skadad länge, vem ska stiga fram? Liam Cooper? Eller ska vi sätta Ayling på mittbacken i två månader (eller mer)?

Om Wood blir skadad, tror du då att Antonsson löser tillräckligt många mål?
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:21
Linus M 18:14 det gör ju det helt klart viktigare förstärka nu och jag tror det kommer in någon, annars får man ju se det som en rejäl tabbe släppa en sådan spelare som Mowatt
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:19
sedan måste man ju tro på våra spelare och att om någon blir skadad så stiger någon annan fram, se på förra årets spelare Taylor, varit borta sedan Brentford, trots det snittar vi över 2 poäng sedan dess, är inte säker på att Reading, Huddersfield och Sheffield har bättre 20mannatrupp, och det oroar som oss eventuellt för gör säkert de klubbarna med,
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:14
@sportcarl:

Finns inget emergency loan fönster så 1:a februari är deadline.
Leeds United sportcarl
2017-01-29 18:13
är inte speciellt orolig att vi missar play off med dagens trupp, den har ju förstärkts under hösten och visat över tid att den är bra, och att vi inte åker på några längre dippar. men att ta in 2 kvalitétspelare visar på ambitioner och kan vara oerhört viktigt om det blir tex playoff matcher på våren då kan det vara tungan på vågen. FA ändrar ju reglerna hela tiden så jag är osäker på om fönstret är stängt från 1:a februarit till säsongslut eller om man kan ta in spelare i april maj.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:09
Phil Hay ?@PhilHayYEP 36 minför 36 minuter sedan
Mer
Monk on needing signings: "I’ve said this before today’s game. I’ve been saying it for a while. We need more players. That doesn’t change."
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:09
Thom//

20 spelare, men fortfarande två mittbackar som håller klass och en anfallare som håller klass. Men vi tycker väl helt enkelt olika om Silvestri, Cooper och Antonsson...
2017-01-29 18:05
Följande spelare tycker jag håller i truppen i Leeds idag och som kan komma in och göra ett gott jobb om det skulle behövas.

Målvakter:
Green Silvestri (2 spelare)

Backar:
Coyle Ayling Berardi Taylor Bartley Jansson (Cooper, det bär emot) (7 spelare)

Mittfältare:
Roofe Bridcutt Dallas Vieira Phillips O'Kane Sacko Hernandez (8 spelare)

Anfallare
Doukara Wood Antonsson (3 spelare)

Detta utgör 20 spelare. De enda man skulle kunna ha diskussion om enligt mig är väl Antonsson och Cooper. Men det gör fortfarande att vi har 16 utespelare som verkligen håller och konkurrerar om en startelva. Utöver dessa spelare så finns också Wilks, Denton, Grimes och Peacock-Farrell.

Kan vi få in 1-2 spelare till innan fönstret stänger så är jag nöjd. Får vi det inte så blir jag besviken men behåller tron på laget och Monk.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:03
Sen kan det ju faktiskt vara så att vi får in två nya spelare innan fönstret stänger, så jag väntar med att få panik tills 1:a februari :)
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:01
@¤Thom Mattsson¤:

Jag menar inte att alla ska åka på skador samtidigt. Räcker att en av dem åker på en skada.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 18:01
Thom//

Vi ligger ju på fjärde plats för att vi inte fått skador på nyckelspelare? Säger inte att vår startelva inte är bra nog utan att vi har en trupp tunn som tråd.

Att Doukara skulle hålla kvar oss i topp sex håller jag inte med om. Att ändra ett spelsystem mitt i säsongen som fungerat fantastiskt känns också inte som en jättebra idé...

Berardi kan spela på vänsterbacken, likt Ayling som KAN spela mittback. Men det funkar, återigen, inte i längden att spela spelare på fel position.

Sen tror jag du hade argumenterat lite annorlunda om det var Bates som satt i högsta stolen och vi hade en sådan här tunn trupp med en sån här bra chans på topp sex. Men som du säger, vi får se... Sålänge vi inte åker på skador på nyckelspelare så kan det gå.
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:58
dagens startelva Silvestri Coyle McKay Cooper Denton Grimes Phillips Whitehouse Doukara Dallas Antonsson vår optimala startelva enligt mig Green Ayling Bartley Cooper Taylor Bridcutt O Kane Sacko Hernandez Roofe Wood borde kunna ge en bänk med Silvestri, Berardi,Cooper Viera Doukara, Dallas,Antonsson helt ok då har vi ju ändå spelare som Coyle och Phillips utanför. men sedan är det detta med skador så minst 2 in, man får ju tänka på att vi släppt 3 ur A-lagstruppen, tunnast enligt mig innerbackar och anfall, om jag tror vi missar play off? :svar nej
2017-01-29 17:58
Linus//

Jag tänker inte oroa mig över att Bartley, Taylor, Jansson och Wood åker på långtidsskador. Skulle det ske så är det väl ödet? Sannolikheten att det skulle ske torde väl vara 1/100 000? Kan det ske? Självklart! Men ska vi värva in två mittbackar, en anfallare, en vänsterback som alla accepterar att sitta på bänken men där långtidsskador på nämna spelare är enda chansen till att de får spela? Vilken kvalité har dessa spelare i första skedet då de accepterar att de kommer vara reserver?
2017-01-29 17:55
Linus// Du glömmer en sak tycker jag: Du skriver att du varit orolig sedan sommarfönstret men det verkar som du glömmer att vi faktiskt ligger på fjärde plats i ligan :) laget vi hade i somras har tagit oss dit så du får gärna fortsätta att vara orolig om du vill :) Jag håller inte med om att vi endast har Wood på topp och resten är skit. Jag tror att Doukara skulle kunna göra ett jobb på topp i ligan. Jag tror också vi skulle kunna ändra vårt spelsystem något och sätta Roofe där. Tycker heller inte Antonsson är totalt urusel heller. Jag har sett honom spela, jag vet hans kvalitéer. Däremot är det väl inte helt enkelt att spela 5 minuter varannan vecka och ibland 0 minuter. Jag har inte sett honom klaga på detta vilket personifierar en truppspelare som vi så väl behöver. Fotboll är en lagsport, alla behöver jobba tillsammans. Vad gäller Berardi så är han väl vänsterback och högerback? Minns att han spelade en del vänsterback i Sampdoria om jag inte minns fel nu? Jag säger inte att du har fel Linus. Du får självklart vara orolig och jag säger också att jag gärna tar in 1-2 spelare till innan fönstret stänger men skillnaden mellan dig och mig tror jag är att jag tror att det mesta löser sig medans du väljer att oroa dig :) Som sagt, jag tycker inte allt är nattsvart :)
Leeds United Duke
2017-01-29 17:53
Vi har 14-16 riktigt bra spelare det har räckt hittills. Nu har vi tappat Mowatt och fått en långtidsskada på Taylor så självklart behövs 2-3 riktigt bra spelare till. En skada i backlinjen (Taylor) klarar vi någorlunda men kommer en till är det kris. En skada på mittfältet klarar vi men inte mer. En skada på Wood klarar vi inte så en anfallare in är ett måste. Gärna en back och en ytter också då Dallas inte har hittat sin form denna säsong.
Leeds United Linus.M
2017-01-29 17:52
Thom//

Jag förstår inte hur du inte kan vara orolig, vad händer om Wood åker en skada och är borta 2-3 månader? Vad händer om Bartley eller Jansson åker på samma sak?

En skada och vi är borta från topp sex. Antingen är jag världens mest stingsligaste person eller så har du ett lugn som ingen annan...
Leeds United kolera
2017-01-29 17:51
Nästan så man skäms att vara leedsare idag! Att ställa upp med ett så dåligt lag i FA-cupen är jävligt pinsamt. Ligacupen är en sak men FA -cupen? Har alltid hatat när storklubbarna ställt över folk,men dom har fördetmesta råd med det! Minns då vi mötte Sutton på 70 -talet,Revie scoutade dem 3 ggr innan han med nästan ordinarie lag krossade dom. Då hadde man europaspel ligan o cuperna att tänka på. Är s jävla less på att primadonnorna inte orkar spela 2 matcher i veckan. Suck...
Leeds United sportcarl
2017-01-29 17:49
inget märkvärdigt att Sutton slår Leeds B-lag
Annons: