/england/leeds/forum/672.aspx/england/leeds/forum/672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2016-06-24 23:53
Sportkalle,

Nappade du på LUTV-erbjudandet?
Något Leedsbesök planerat kommande säsong?
2016-06-24 23:22
@sportcarl:

Ditto!
+ några bra att ha saker från shoppen.

2016-06-24 23:20
@sportcarl:
Att spendera andras pengar, och tycka att andra ska betala för egna önskemål är åter populärt i Sverige i dag. En "revival" från den gråa betongåldern lika önskvärd som Paul Paljett eller Flamingokvintetten :) Antalet foliehattar man stöter på upphör aldrig att förvåna. Glass till alla foliehattar. Ingen fara, jag bjuder...
Leeds United Gary Kelly
2016-06-24 21:58
Brexit borde väl inte ställa till det i Marcus Antonsson-affären. Redan igång dragna affärer borde väl gå igenom kan man då tycka, Men vad diskuterar man så länge?, ja något gällande pengar är väl självklart....kanske prutar Massimo in i det sista.. Är tyvärr inte helt överraskad om affären kapsejsar.
Leeds United sportcarl
2016-06-24 20:03
nu är det nya LU international member card beställt
Leeds United Duke
2016-06-24 17:41
Ska Antonsson bli klar eller det blir en ny Viviani, Agard eller Juventusdansken. Affärer som är klara men ändå inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2016-06-24 17:33
Info om akademin
Leeds United sportcarl
2016-06-24 17:17
krelleg 14:11. Ja det är ju en bra fråga, tror dock affären kommer gå igenom, men att detta kommer påverka hela fotbollsligan på sikt med alla internationella spelare och många från Eu ser jag som givet, britterna har öppnat pandoras box
Leeds United Zlatan,s
2016-06-24 15:12
Här diskuteras ang. Leeds , Leeds pengar eller Massimos pengar. Vet inget om hur en klubbs ledning , skiljer sig mot ett AB,s funktioner. En som startar ett AB, äger givetvis detta företag. MEN, Ägaren kan inte,behandla kapitalet i företaget som sin EGEN, plånbok, hur som helst. Ägaren har inte rätt att låna pengar AV företaget,(AB), däremot kan han LÅNA ut av sina privata pengar , TILL FÖRETAGET.!
Leeds United krelleg
2016-06-24 14:11
Kan undra om Brexit ställer till det för Antonsson-affären.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Linus.M
2016-06-24 13:00
Glad midsommar Leedsvänner!
Leeds United Zlatan,s
2016-06-24 10:22
Politisk, "jordbävning," I England...
Eliten, i Brazzel, får lite krav på sig.....
ja,ja, vem vet om detta är pest eller kolera ??!!
Leeds United WhitesMOT
2016-06-24 09:43
Ser bra ut för er som åker över till premiären. Pundet reas ut ;)
Leeds United sportcarl
2016-06-24 08:50
Jag har också för mig med att vi fick transferembargot pga bokslutet säsongen innan. Tack och lov är den tiden förbi
Leeds United WhitesMOT
2016-06-24 08:47
@Norman Hunter:

Okay ?

Har du nån länk till något som säger detta ?

Jag har bilden av att vi hamnade under embargo p.g.a förluster på över £20m för året 2013/2014. GFH´s verk. Sen lyfts detta embargo till sommaren 2015 dels med pengarna som skjuts och omstrukturerar GFH´s skit men även p.g.a spelarförsäljningar, avslutade kontrakt och personal reduceringar bl.a.

Som sagt jag har aldrig beklagat mej över vad Massimo gjort ekonomiskt. Där har han helt enkelt gjort vad som var nödvändigt för att skydda sin investering.
Men hela diskussionen började med en fråga om Kappa pengarna och om dom sen kunde ses som komma ur Massimos ficka. Det var det jag opponerade mej mot eftersom jag ser det som pengar in i klubben som sen klubben använder. Om det var till Wood eller till andra utgifter, ja det vet bara den som betalade med dom.

Någon får gärna motbevisa mej men att Massimo skulle ha köpt spelare ur egen ficka kan jag inte se. Försäljning av McCormack och Byram är det som finansierat Bellushi, Doukara,Sloth,Sharp m.m. Lägg även till att vi till säsongen 14/15 gjorde av eller blev av med en hel hög som satt på höga löner. Detta har också frigjort pengar till nya spelare.Men fortfarande inte ur Massimos egna spargris.

Och det är här hela grejen mynnar ut för min del. Det jag har gått och väntat på och gnällt och bölat om. Kommer Massimo nu öppna denna gris ? För den behöver öppnas. Om vi nu inte säljer Bellushi för £15m och använder dom iofs. Då kommer jag inte gnälla om att Massimo inte öppnar fickan denna gången heller.
Leeds United lasse c
2016-06-24 08:05
Trevlig midsommar, från ett regnigt Stockholm
Leeds United Norman Hunter
2016-06-24 00:39
ett tillägg... vi fick ju ett transferembargo på oss för ett par år sedan. Detta var en bestraffning för att ägarna skjuit till mer pengar än vad som var tillåtet
Leeds United Norman Hunter
2016-06-24 00:36
WhitesMOT// Ca £43m har Cellino skickat in I klubben. En del av dessa pengainjektioner har dock använts till att öka sitt ägande. Likväl pengar som han och hans företag stått för. Att klubben blöder och har gjort väldigt länge är knappast en nyhet, skulle tro att det är närmare 20 år sen verksamheten gav vinst före spelarförsäljningar. vet inte många ggr jag påpekat detta de senaste åren. hursomhelst är debatten nedan rätt meningslös då siffror slängs fram som argument, siffror som allt som oftast är tagna ur sitt sammanhang. Du skriver t.ex själv att du inte har så bra koll på ekonomin men ändå använder du lösryckta fakta från andra som argument.
Leeds United Plyma
2016-06-23 23:00
Ha en bra midsommar.
M O T
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 22:12
Knepigt
Leeds United Linus.M
2016-06-23 21:35
@WhitesMOT:

Och Antonsson... ;)
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 20:41
@Linus.M:

Ja det säger jag inte emot. Över 10år av fullständig våldtäkt har gjort att spelare som Doukara får oss att jubla när dom signas.
Leeds United sportcarl
2016-06-23 20:22
Kalvin Phillips nytt 3-års kontrakt, blir nog värre med Taylor och Cook, de håller PL klass
Leeds United Hartey
2016-06-23 20:10
Det verkar bli ett riktigt stort LUSS-gäng till premiären mot Birmingham. Runt 20 stycken lågt räknat
Leeds United Linus.M
2016-06-23 19:40
WhitesMOT//

Det är också ett stort problem, att vi jämför med hur GFH styrde klubben.

Min hund hade kunnat styra ett fotbollslag bättre än vad GFH gjorde...
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 19:22
@Norman Hunter:

Redovisningen som visade på spelare för i runda slängar £10m behövde säljas för att hålla jämna steg med utgifterna ?

För mej var där inget där som sa att några pengar ur egen ficka har spenderats på några spelarköp. Folk som kan sånt här mycket bättre än vad jag kan antyder inte heller det.

Jag vet att det är otroligt fult att pratat om gammalt här inne men folk som kan Massimo från Cagliari tiden pekar på samma sak. Inga pengar ur egen ficka utan allt balanserat med framförallt spelarförsäljningar.

Jag beklagar mej inte över en balanserad och sund ekonomi. Så som böckerna ser ut nu är ett stort kliv i rätt riktning jämfört med GFH´s år. Men som jag sagt innan, om man vill ur denna ligan så kommer det att kosta utöver en balanserad ekonomi. Så klart allt kan hända och man kan pricka mitt i bulleye med ett på papper "lagom" lag och skaplig stab men hur ofta händer det ?

Ur egen ficka eller en sugar daddy vid sidan om. Det är nog tyvärr enda receptet mot PL pengarna och andra ägare så som i Boro.

Massimo har alla läge i världen nu att tysta oss gnällkukar. Jag hoppas han gör det.
Leeds United terry cooper
2016-06-23 18:30
@WhitesMOT:

Skulle gråta hela vägen till banken ;)
Leeds United terry cooper
2016-06-23 18:25
@sportcarl:

Ge mej £14m så ska jag bjuda dej på en glass;)
Leeds United WhitesMOT
2016-06-23 18:24
@terry cooper:

Risken är att du kommer inte ha råd med den 10:e Ferrarin, kan vara med och vaska Krystal eller snorta Colombias finest. Är du villig att avstå det ?
Leeds United stonefree
2016-06-23 18:22
Från det ena till det andra. Det verkar som att stora Luss resan blir en lite kallare tillställning än vanligt. Ser ut att gå av stapeln melkan 10/2 och 15/2 med matcher den 11/2 mot Cardiff och 14/2 mot Bristl C.Det finns tyvärr inga andra möjligheter under våren
Vi får hoppas att spelet värme. Sedan går det säkert ner några extra dhotd också
Annons: