/england/leeds/forum/658.aspx/england/leeds/forum/658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-09-13 01:09
ensam forward körde vi med mot QPR och det var vår sämsta match hittills denna säsongen så om det är där vi har lösningen är jag tveksam till. bästa matchen var mot SW och med 2 på topp, skall man nödvändigt vis hitta fel hos Monk så ser jag mer problem att vi i vissa matcher har haft 5-6 offensiva spelare och en defensiv och blivit synade, och spelare på fel positioner.jag har varit med om tider här då det lika mycket klagats varför vi kör med targets och en isolerad anfallare, folk har en förmåga att glömma fort
Leeds United WhitesMOT
2016-09-12 23:12
@Hartey:

Tyvärr får han det och grunden ligger ju i vad som har hänt det halva dussinet före honom. Att hoppa på jobbet som det ser ut nu måste vara för självmordskandidater.

Jag har väldigt svårt att släppa varför i helvete han envisas att spela 4-4-2 ?
Han kommer ur en organisation som från iaf championship tiden byggde på mestadels 4-5-1 (vilket 4-2-3-1 är en avart på). Värvningarna rimmar med att spela 1 på topp. Han tjatar om att han har varit i fotbollen i mer än 20 år och vet vad som funkar och vad som inte funkar. Och ändå går han ifrån det han sett med egna ögon bevisligen funkar ? Something stinks.
Leeds United Hartey
2016-09-12 22:13
23 klara för LUSS-resan den stora
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2016-09-12 22:11
Problemet är att Monk nästan direkt efter några matcher fick pressen på dig att bli sparkad, händer garanterat bara i Leeds
Leeds United WhitesMOT
2016-09-12 20:53
@Duke:

Evans.....detta orakel !!

Vilket ufo...
Leeds United Duke
2016-09-12 19:49
Former Leeds United manager Steve Evans has warned Garry Monk that Massimo Cellino simply will not tolerate being near the bottom of the Championship.
Leeds United Duke
2016-09-12 19:37
Har Monk lottat laget ännu?
Leeds United Zlatan,s
2016-09-12 19:09
Går..bra..// (rebus)) .Terry C// luss....jag är där också varje dag. Tycker dock att Luss är väldigt tungrott, i synnerhet om man vill gå tillbaka o leta efter nåt speciellt. En massa klickande hitan o ditan. Sv fans är ett mycket lättläst o rörligt forum. Jag bara säger att jag i mångt o mycket tycker som Du !! OM Leeds ..... lednings ombytlighet av managers, nya spelare, som SKA, ta oss till pl med mera, Alla personer, Du eller jag, eller vem som helst, som börjar ett nytt jobb, behöver alltid lite tid att komma in i spelet på en ny arbetsplats, eller hur.? Jag ser ingen skillnad, vare sig på en vanlig Svensson, eller nya spelare i Leeds !! ELLER managers !! En säsong, är kanske att ta till för lång tid för en ny manager, men 5-6 matcher säger då absolut ingenting, om någons prestationer, vare sig det är ok eller inte ! Brukar inte ha åsikter om hur,när, och var, Leeds ska göra si eller så, ser mest fram emot när Leeds möter våra fiender, hemma eller borta....... I morn är väl en ny dag, vinna eller försvinna :))
Leeds United sportcarl
2016-09-12 19:02
Att få med oss lite av domarna är inte att tänka på. Men är bara att inse att vi inte levererat framåt. Är väl bara SheffieldW ochn någon cup match vi spelat bra. Skulle inte vilja vara i Monks kläder nu. Han känner nog pressen från alla håll som journalister,fans och Cellino.
Leeds United terry cooper
2016-09-12 18:27
Zaltan,s //

Du sätter en enorm press på mej ;)
Håller till på Luss.se sidan för det mesta nu.

Svårt att vet hur vi spelat , när man inte sett matcherna. Bara lyssnat på radion.
Har väl inga jättebra förslag på hur vi ska spela.
Trodde när Roofe , Sacko , Antonsson , Hernandez mm kom att vi skulle kunna producera mera framåt men så har inte blivit fallet.
Att vi skulle kunna sätta Wood i mera jobb.
Försöka vinna bollen så högt upp i plan som möjligt. Tidigt sätta press på motståndarna. Krävs mycket jobb för att göra det. Hårt jobb i 90 min.
Känns inte om vi klara av det.
Vi vill ju ha ett bra o snabbt kortpassningsspel.Inga långa bollar.Tycker dock att vi ska kunna variera oss , för att bli mindre förutsägbara.
Ett bra kortpassningsspel kräver teknik o att spelarna känner varandra bra samt en enorm rörelse av spelarna o mycket spel med få tillslag.
Tycker inte vi har vad som krävs för det.
Tar vi bort målen vi släppt in på hörnor så är inte försvarsspelet så illa.
Det är framåt som det inte är bra. Uruselt minst sagt.
Skapar väldigt lite men med mer o bättre anfallsspel , så blir det mindre för försvaret att göra.
Är som de flesta här , inne på att Roofe o Sacko tar kanterna o Antonsson tar anfallsplatsen. Vem som spelar offensiv mitt kan variera.
Mowatt , Hernandez kanske Dallas ?
Vi måste våga anfalla o skapa chanser o vinna bollarna , första o andra , runt motståndarnas straffområde o då måste vi upp med folk dit åxå.
Lägga in enkla bollar i straffområdet tex.
Säg att Taylor eller Roofe slår ett inlägg. Då måste vi ha minst 3 gubbar i straffområdet som alternativ o ett par gubbar utanför. Kriga på de bollarna som kommer in.
Gör vi inte det. Tar vi inte fajten där o då , så blir det jobbigt. Då hamnar vi runt eget straffområde illa kvickt.

Tycker att vi kunde haft lite mer med av oss från domarna. QPR killen som redan var varnad o stod för en rejäl kapning skulle haft ett kort till.
Likaså skulle Hudds målskytten haft rött för sin tackling i första. Antonsson blev fasthållen i straffområdet mot Hudds.
Kanske får flyt med domsluten senare under säsongen men ..........

Leeds United WhitesMOT
2016-09-12 14:44
Jag trodde Green skulle tillföra mer trygghet än vad Sillen gjorde men det ser inte så ut fram tills nu. Samtidigt tror jag inte lösningen är att gå tillbaka till Sillen. Målet mot Hudds är svårt att avgöra. Jag har bara sett det från en vinkel och där ser det ut som att Green bör ta skottet men jag hade velat se det från andra vinklar för att kunna döma helt.
Leeds United Zlatan,s
2016-09-12 11:50
@PutteBJ:

Det är Du inte ensam om !
Green har inte framstått ,någon gång som bättre än Silvestri.......
de andra har väl aldrig prövats ??
Leeds United Zlatan,s
2016-09-12 11:42
Ny vecka, och nya frågomål.
Har ett favoritfans här på forumet.
Ifråga om Leeds utformning, av hur man ska bygga
en hållbar stomme av spelare !!
Alltid lugn, korrekt, och bägge två fötterna på plats !!
Terry Cooper...........:))
Leeds United PutteBJ
2016-09-12 11:26
Jag blir förundrad över att så många vill ha Green i mål.
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 23:03
Gamla suketter till kvällskaffet, SC ?

Nä om Monk fortsätter envisas och förlorar med 4-4-2 och tombola uttagningar så har han sig själv att skylla med tanke på det inte funkat hittills och att han är väl medveten om att skjutgalne Massimo väntar runt hörnet.

Sen skrev jag också att jag vill inte att Monk får foten men det kanske inte fastna ?
Leeds United sportcarl
2016-09-11 22:47
Whites MOt 22:15, ja så får det bli, för får Monk foten efter Blackburnmatchen får han skylla sig själv och du skall inte klaga efter vad du skrev igår 08:25 att han bara har sig själv att skylla isf.
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 22:15
Lösningen för nästa coach kan vara att få med en minimum 20 matcher un-sackable klausul i kontraktet ;)
Leeds United krelleg
2016-09-11 21:44
Dessutom har ju vår käre ägare blandad sig i laguttagningar och sånt innan, inte omöjligt att sånt pågår nu med.
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 19:28
Håller med att det är bara siffror OM det är en fungerande trupp. Vi är långt ifrån fungerande med så många nya och usla förberedelser. Därför blir själva uppställningen betydligt viktigare för oss i nuläget. En mall för spelarna att rätta sig efter.

Monk har nog tyvärr drabbats av samma sjuka som högen innan honom. Rädslan att förlora är större än viljan att vinna och allt låser sig.
Leeds United sportcarl
2016-09-11 19:13
4-4-2 eller 4--2-3-1eller 4-3-3 är bara siffror, vi har provat allt utan att det fungerat, att spela med target har inte funkat med Wood, förhoppningsvis med Antonsson men det finns ingen garanti, handlar mest om att alla spelare tar sitt ansvar och levererar. enda jag kan anmärka på är när spelare som Hernandez och Mowatt spelar på fel position där de inte är bra.helt klart är managerns position utsatt när resultaten uteblir och kanske inte bara från Cellino
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 18:46
@Kristoffer:

Håller med.

Är nog det närmsta vi kan komma en 11:a med alla på rätt plats. Och det går att byta in man för man på det flesta platser utan att ryka i sönder formationen. 4-4-2 blir än mer förvirrande som val av Monk när man tänker på detta.
Leeds United sportcarl
2016-09-11 17:43
är väl det lag också jag tycker vi skall starta med, sedan om det är Hernandez eller Mowatt som 10 är en smaksak, bägge 2 är dock värdelösa på kanten, det har de bevisat med besked i de sista matcherna, Mowatt fick mycket ris igår och Hernandez detsamma matchen tidigare har jag för mig
Leeds United Kristoffer
2016-09-11 17:14
Green
Ayling Bartley Jansson Taylor
Bridcutt O'Kane
Sacko Hernandez Roofe
Antonsson
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-09-11 17:14
Ayling menar jag! Fan att jag ska stava fel på hans namn varenda gång.
2016-09-11 17:02
----------------GREEN------------- AYLER - JANSSON - BARTLEY - TAYLOR --------BRIDCUTT - O'KANE------- ------------------------------------ ROOFE ------MOWATT ------SACKO ------------ANTONSSON-----------
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 16:40
Wood kan gott nöta lite bänk. Vi behöver energi och det har Antonsson iaf.
Leeds United Duke
2016-09-11 16:04
Monk kom fel in i säsongen med 0-3 mot QPR. Sedan dess har det skiftats spelsystem och framförallt startelvor varje vecka. Han är tydligt pressad och nu har han inga livlinor kvar. Vinner vi inte på tisdag är han väck om inte Cellino håller på att sälja klubben då är han nog passiv. Håller med om 4-2-3-1 som är det system Monk sades föredra hela försäsongen. Dallas ska in i startelvan igen och Wood eller Antonsson för nöja sig med inhopp.
Leeds United krelleg
2016-09-11 14:55
Haha, exakt, Thom. Skulle kanske kunna spara några tränarlöner per år dock.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-09-11 13:22
Varför är folk förbannade? Cellino ryktas ju sälja så vi är troligen i Premier League innan nästa helg.
Leeds United WhitesMOT
2016-09-11 13:15
Rätt svårt att undvika inbilla sig vad som kan hända med tanke på historiken. Det är klokt med tålamod men faktum är att det är inget existerar innanför väggarna på Elland Road. En nyanställd Sporting Director är bara en sak i raden som pekar på det.
Annons: