/england/leeds/forum/655.aspx/england/leeds/forum/655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Svanen75
2016-01-20 14:26
Byram är officiellt West Ham. Lycka till
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2016-01-20 14:05
@Norman Hunter:

Kan väl fixa lite störningar. Någon el fel här o där.
Dåliga anslutningar , dåliga proppar , en kabel råkar lossna.
Bara fantasin sätter stopp.
2016-01-20 13:59
Tror varken Bolton eller Boro tackar nej till 5m.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 12:56
jo det är sant, men den summan får ju en klubb som aldrig visas typ rotherham lika mycket av som leeds, alltså sky gör mycket bra för klubbarna med inget snack om det, men ersättnigen för en tv sänd match och sättet de flyttar gillar inte jag, klubbarna har ju satt sig i beroendeställning till sky och då talar jag ju framförallt om PL-klubbarna, rent krasst inget sky skulle gynna leeds med pl-klubbarnas ersättningar och fallskärmar men ändå inget man vill skall hända
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 12:55
Terry //

Har för mej att det finns en engångs på £5m också. Om det är varje säsong eller hela avtalstiden låter jag vara osagt.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-20 12:51
@sportcarl:

Han (eller nån annan i klubben) verkar ju iaf ha försökt, iaf om man läser uttalandet från FL. Sen att han inte lyckas stoppa med lagliga medel är ju synd. Däremot kan man knappast kräva av klubben att de ska dra dit en privat armé för att hindra dem att lyfta in sina kameror...

Det här är en av de sidor jag gillar hos Cellino, tycker han något så tar han fajten. Sen är det ju inte alltid man vinner men han försöker iaf även om han med det riskerar något i slutändan.
2016-01-20 12:46
@sportcarl:

Visst var det 100.000 klubben får per match men var det inte ett engångsbelopp inblandat åxå ?
Leeds United sportcarl
2016-01-20 12:27
Jag tror inte heller Cellino kan stoppa sky. Är bara att lägga sig platt fall och gilla läget
Leeds United Linus.M
2016-01-20 12:19
Stonefree//

Jag tror inte Cellino kommer stoppa Sky. Han snackar alltid mer än han borde... Och som sagt, stoppar han Sky så kommer det kosta klubben...
Leeds United sportcarl
2016-01-20 12:16
Stonfree c12.:04. Väldigt lågt räknat av dig, du kan nog dubbla summan. Minst 91 personer från luscos. Tycker du skall maila sky och kräva ersättning så de fattar att de drabbar människor av kött och blod. Och höra vad de tycker om detta och hur kan skall göra för att inte drabbas igen.. Skulle vara intressant och höra hur de svarar.
Leeds United stonefree
2016-01-20 12:07
@Linus.M:

Jag tänkte på dig igår, själv har jag varit ganska neutral angående Cellino. Men jag har hört honom säga den 29/12 att det var sista gången att det här med sky och flyttade matcher på Elland Road. Hur trovärdigt var det?
Det är nog lite vad jag kallar "Bullshit artist"
Leeds United stonefree
2016-01-20 12:04
Det är ju inte bara Leeds som förlorar på att matcher flyttas, hela turist näringen runt Leeds förlorar enorma pengar varje år om det här fortsätter. Vi tar bara exemplet nu mot Boro. Vi säger att vi blir 45 scandinavier som uterblir. resan får vi själva stå för. Men vi räknar på 30 rum i 2 nätter av runt £90 per natt blir samanlagt £5400, sedan har vi 45 match biljetter a £35 är lika med £1575. sedan tror jag av erfarenhet att varje person gör av med runt £90 varje dag på mat och dryck vilket innebär om man räknar 2½ dag per person blir £10125. summa totalt: £17.050. Vilket innebär 221650 Svenska kronor. Sedan kommer det till taxi och buss resor inköp i affärer och i shopen som jag inte kan räkna på men ändå blir.
Summan 221650 i utebliven inkomst för en helg, låter kanske inte så skrämmande , men kom ihåg det är bara på oss från Scandinavien, hur mycket folk kommer det inte in från Irland och Scotland och från andra städer i England. Nu uterblir ju inte alla , men det är en ond spiral, som i slutändan kan kosta mycket fans på matcherna utifrån. Händer det här 6-7 gånger på en säsong då blir det några kronor till sist.
Nu lägger jag den här skiten bakom mig och går vidare, måste bli lite gladare för sonens skull, han jag är det som åker i helgen och han är fanatiskt Leeds fans
Leeds United Linus.M
2016-01-20 11:50
Stonefree//

Men det är ju för att vi har så höga tittarsiffror. Därför får vi mindre lördagsmatcher klockan 15:00.

Jag förstår irritationen och att det är riktigt illa för fansen men logiken finns där.
Leeds United stonefree
2016-01-20 11:45
Jag påstår fortfarande att det är gammalt skit mellan FL och Leeds som ligger till grund för det här, sedan använder sig FL av Sky för att krydda på lite i konflikten. Kolla följande:
Antal matcher i ligan lördagar klockan 15:00 fram till nu och säsongen ut om inte fler matcher blir flyttade! Kommer ni ihåg när lördag klockan 16:00 Svensk tid) var helig?

Bolton har 31 Lördagsmatcher klockan 15:00
Leeds har 22 Lördagsmatcher klockan 15:00
Boro har 26 Lördagsmatcher klockan 15:00
Bristol C har 31 Lördagsmatcher klockan 15:00
Hull har 28 Lördagsmatcher klockan 15:00
Burnley har 27 Lördagsmatcher klockan 15:00
Leeds United lasse c
2016-01-20 11:44
På tal om biljett priser , så kunde man när jag var 13-15 bast gå på hovet o se Aik spela hockey. Inträde ungdomar under18 år 3 spänn! tunnelbana dit 1,20
enkel resa. Sen kunde man köpa en halvmeter kokt korv med senap som lades på med kniv, kom inte ihåg vad korven kostade kanske typ 2 ,50 .
Man klarade sig på runda slängar 8-10 kr. Tider de !!! ( o så var Leeds bra då ) Vann alltid hemma , ofta med 2,3 -0
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 11:43
@lasse c:

Kan se att detta kommer ta samma väg som musik och filmbranschen. Ju girigare tv-leverantörerna blir ju mer fusk kommer komma. Finns ju redan idag en uppsjö fuskstreams och när väl datanäten är ordentligt utbyggda så att 10000 tals kan fulstreama utan att det hackar så kommer TV-leverantörerna få smaka på sin egna medicin.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 11:38
Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 minför 2 minuter sedan Statement from the League says it is a "matter of regret" that the Leeds-Boro game was moved so late. #lufc Phil Hay ?@PhilHayYEP 1 minför 1 minut sedan The League says the delay was down to Leeds "challenging the League through the appropriate legal routes". #lufc Phil Hay ?@PhilHayYEP 43 sför 43 sekunder sedan The League says game was originally picked for broadcast in December. Leeds' attempt to block it" prevented confirmation of date until now." Phil Hay ?@PhilHayYEP 1 minför 1 minut sedan Statement ends: "Due to ongoing legal restrictions the League cannot comment further at this time." #lufc
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 11:37
Läste nånstans att rådande avtal mellan SKY och FL ligger till 2021. Svårt att se att det kan hålla om folk fortsätter opponera sig .
Leeds United sportcarl
2016-01-20 11:37
Linus M 11:27 i det här fallet tror jag det är FL och sky som skrivit på och leeds är medlem i FL, dock har nog inte klubben bett om tt få sky hos sig var och varannan vecka, men det är bara att gilla läget men uppmärksamma problemet, till skillnad från dig tror jg inte bar det är fnsen som drabbas utan även klubben ekonomiskt, dessa 100 000 pund täcker ju inte långa vägar alla intäkter klubben förlorar, sedan får du ju gärna skriva hur ofta du vill att vi inte drabbas av publikbortfall
Leeds United lasse c
2016-01-20 11:28
All idrott idag är bara pengar!
Tröttsamt att allt kretsar om ekonomi, Viasat är väl på väg att höja priserna rätt mycket tror jag.Frågan är hur mycket vi vanliga människor tål! Det är trots allt VI som betalar månadsavgifter, inträde mm. Har hört att rätt många börjar lessna rätt rejält.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 11:27
@sportcarl:

Vi har skrivit på ett avtal med dem. Är man med i leken får man leken tåla som det heter, även om det är skit för oss fans.
Leeds United stonefree
2016-01-20 11:16
@sportcarl:
Det är vad jag tror med, just för att Cellino gick ut med att det var sista gången att sky skulle få flytta matcher på Elland Road. Jag var helt övertygat om att matchen mot Boro skulle flyttas och lite förvånad över att inget hände, men jag trodde i min vildaste fantasi att matchen skulle flyttas till lunch match precis som förra säsongen, det var då hemma premiären för säsongen. Är sky så kåta på att sända den här matchen, så är det ju inget de plötsligt kom på under en lunch rast i måndags. Det har väntat precis så länge som man kan innan tiden gått ut och klubben hade tryckt upp biljetter, om mindre än 5 dygn är det fritt fram för säsongs medlemmar att köpa biljetter till matchen, om inte de flytter fram det 2 dagar också.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 11:14
det vet iaf att de inte var direkt välkomna förra gången de var här,men det bryr de sig nada om,
Leeds United Linus.M
2016-01-20 11:09
@sportcarl:

Tror jag verkligen inte. Leeds ger som alltid höga tittarsiffror och när vi då möter kanske ligans bästa lag, MIddlesbrough, så är det inte konstigt att den matchen TV sänds.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 10:59
känns nästan som sky gör så här för att j----s med oss, med tanke på uppståndelsen mot Derby
Leeds United Rob.
2016-01-20 10:56
Har också röstat.
2016-01-20 10:28
Röstat. Uppe i 2043 nu.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 10:27
röstat nu och nu är vi uppe i 1998, inte bara klubben som förlorar på detta utan även fans har nu börjat reagera...bra. det skrev jag redan innan derbymatchen att i detta har cellino rätt, att stänga ute är dock fel väg att gå , de kommer straffa klubben stenhårt isf , men till nästa säsong är jag tämligen säker på att det kommer ändras såvida det inte är långtidskontrakt. lågt räknat förlorar leeds minst 5000 i publikfall mot en lördagsmatch mot ett topplag jämfört utan tvsändning, match mot topplag som boro lördag kl 4 hade man nog kunnat räkna med 27-28000, förra året tvsändas matchen lördag kl 13:30 då kom 24485, blir det måndagsmatch i år så får vi vara glada för allt över 20000
Leeds United Rodell
2016-01-20 10:03
Va 1919 när jag skrev på så snart över 2000 :)
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 09:54
Stenis //

Inte för att jag vet 100 men jag tror problemet ligger i att SKY har avtal med FL. M.a.o klubbarna får mer eller mindre foga sig efter det avtal som finns. Vill man inte vara med så får man nog inte heller vara med i FL.

Nu tror jag iofs inte ens FL varit så pass diktatoriska så att dom har självmant tagit beslutet utan man har säkert presenterat SKY´s förslag till samtliga klubbar och tack vare att merparten verkligen vill ha pengarna så är det bara för dom som inte vill att foga sig. Demokratins bakgård kan man väl kalla det.
Annons: