/england/leeds/forum/654.aspx/england/leeds/forum/654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-20 20:42
@sportcarl:

Lufc4ever är ute och köper bil ;)

Länk nedan till tacket:.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 20:39
Lufc4ever hittade du byrams tack till presidenten! Managers och staff?
2016-01-20 20:32
I mörker är det svårt att se något.
Tänd lampan Terry ;)
Leeds United terry cooper
2016-01-20 20:30
Försöker komma på något smart som Cellino gjort men kommer inte på något ;)
2016-01-20 20:15
@lufc4ever:
Här skämtas ingenting. Jag ska faktisk prova ditt förslag. Lät intressant som förhandlingstaktik. Att se en hög med pengar på bordet får det att vattnas i munnen hos vilken försäljare som helst. Att sedan se den minska undan för undan föder en panikkänsla som öppnar upp för en snabb överenskommelse. Hade LFU lagt £35 millar kontant (lite mer är psykologiskt) på Cellinos bord, och sedan plockat bort £1 mille för varje frågetecken i räkenskapen, eller felaktigt/luddigt svar så hade säkert Cellino sträckt fram handen när summan börjat krypa strax under £30 millar. I alla fall högre sannolikhet när det kommer till detta scenario än vad LFU valde (noll).
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-20 20:08
Förstår jag det rätt nu om jag säger att Cellino ville sälja till Leeds fansen. Leeds fansen (LFU) hade pengarna att köpa klubben men Cellino tyckte att det var en bra idé att "håna" fansen och säga nej? Låter ju rimligt... någonstans ligger det ett par tre hundra hundar begravna.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 20:04
LSK //

Så skämta bort det är lösningen ? Var man för sin sak såklart...

100% med på det sista. Om det nu verkligen var så i detta fallet....
2016-01-20 20:04
@Mikael.F:

Häpp. Där lärde man sig något nytt.
Tack Micke F.
2016-01-20 20:02
Dags för FA på tv:n.

Läster vs Död Skinka
(toten på det ädla språket tyska...)
Japp, jag kan mina skinkor ;)

Leverpölen vs X-ter
2016-01-20 19:51
Lucf4ever,

Vilken taktik man har är individuell, men ja, din taktik skulle säkert funka.
Ska prova den någon gång ;)
En sak är dock tvärsäker.
Det är totalt dödfött att ens försöka om man inte har några pengar ;)
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:41
LSK //

När du köper bil, lägger du först upp pengarna på bordet, testkör, hittar småfel, går tillbaka till bordet och tar bort några tusen och säger " mer får du inte " ?
2016-01-20 19:35
@lufc4ever:

Testa igen. Funkar nu.
Inte bekräftat att LFU saknade £30 millar?
Jasså? Simpelt att verifiera.
SHOW ME THE MONEY HONEY!!! ;)
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:33
@lufc4ever:

Edit : Funka nu.

Jaha....jag ser ingenstans nån som säger "vi har inte pengarna" Jag ser bara nån som påstår att vi kan fixa detta ge oss exklusivitet och 3 månader så fixar vi detta "
2016-01-20 19:32
Att alla spelare/managers numera är gravt mediatränade förstör allt intresse för intervjuer.
Totalt värdelöst att tex lyssna på spelarintervjuer i halvlek.

Tacka vet jag SHL och deras spelarintervjuer.
Där är ta mig f-n ingen mediatränad.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:29
@Leeds så klart!:

Länken funkar inte.

Men med tanke på "Leeds United: Fans Utd ‘confident’ of buying majority of club for £30m within three months" så vet jag inte hur det bekräftar att dom inte hade pengarna.
Leeds United Hartey
2016-01-20 19:28
Vad en ny spelare säger är saker som han tror alla vill höra.Säger Byram att han alltid önskat spela i PL så är väl det självklart att säga. Allt går ut på att säga så lite så möjligt för att inte sätta sig i problem. Alla spelare är mediatränade och väldigt få säger vad dom verkligen tycker( Roy Keane var en).Leeds hade Tomas Brolin som förstörde allt med sina presskonferanser.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:26
Thom //

"När jag säger och frågar dig vart de har varit så handlar det helt plötsligt inte om vart de har varit och om de är rika eller inte utan det borde vara andra människors uppgift att fixa Leeds United."

Va ??? Led mej till vad jag skrivit för att få dej att tänka så här.

LFU hade som plan att köpa GFH´s andel. Innan detta kom till bords sa Massimo " Jag säljer, jag är trött, jag säljer till fansen"

Hoppla LFU fick helt plötsligt andra mål. Istället för minoritet så fick man nu chansen på majoritet. " Game on Massimo men vi vill göra DD först"

Nån dag senare " Nä ni snackar för mycket. Bort ! "

Slutsats. LFU har inga pengar....

Okay då...
2016-01-20 19:25
lufc4ever, Ett par sekunder med vännen Google. Nöjd? YEP också. Den "heliga bibeln"... Leeds United: Fans Utd ‘confident’ of buying majority of club for £30m within three months Det finns säkert fler källor om man vill hitta. EDIT: Länken fixad.
Leeds United sportcarl
2016-01-20 19:20
Luft 1903. Jag är dålig på att klippa och klistra. Men gå in på newsnow leeds tror det ladesut vid 1720 tiden. Sportsmole tror jag sidan hette. Du får gärna lägga ut det här
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:16
@Leeds så klart!:

Men var i massmedia.?Jag läser mycket kring Leeds och jag har inte sett det bekräftat från LFU. Jag skulle vilja läsa det. Det kan ju kanske få mej att tänka om.
2016-01-20 19:16
lufc4ever// Så varför all denna avsky mot Cellino nu när Byram har gått och som vi vetat om att han ska göra i ett halv år nu?
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:14
Thom //

Jag har läst vad han sagt på Wast Hams sida. Jag har full förståelse för hur han tänker. Phil Hay är inne på samma tankar i sin artikel i YEP. Jag får ont i bröstet när jag läser det men jag förstår det.

Från det att jag kom in här nu i efter middag fram tills SportCarl skrev det jag tydligen försöker förvirra honom med så hade ingen jag sett fokuserat på några löner. Därför tyckte jag det blev rätt komisk att alla andra bara fokuserade på löner helt plötsligt när han själv hade haft det uppe strax innan.
2016-01-20 19:11
lufc4ever// Tycker du blandar ihop saker och ting här nu lite. Först säger du att det inte är de rika Leeds fansens fel att det ser ut som det gör och det håller jag med dig om men de har ju inte bara haft ett försök att köpa klubben utan från och till i över 10 år. När jag säger och frågar dig vart de har varit så handlar det helt plötsligt inte om vart de har varit och om de är rika eller inte utan det borde vara andra människors uppgift att fixa Leeds United. Min fråga var ju vilka alternativ vi har till Cellino. Alternativet är rika Leeds supportrar som har gått United under LFU. Det är det enda alternativet som det ser ut till Cellino och de har inte ens kunnat uppvisa £10m till att köpa ut GFH som kanske inte ens vill sälja sina 25 %. Om det nu är så att det inte finns några alternativ till Cellino så ska han inte gå säker från kritik men att som han ta över en klubb som gått £1m i månaden till att plötsligt bli en stormakt inom den engelska fotbollen på under 2 år tycker jag är orimligt. Att han säljer McCormack för £11m säger jag inget om, att han säljer Byram för £3.7m säger jag inget om heller då Byram inte velat skriva nytt kontrakt men om vi ska börja sälja Cook exempelvis för £15m och vi inte börjar se kvalité spelare komma in så kommer jag också bli mer och mer kritisk. Det kan jag garantera. Om du på fullaste allvar tror att jag vill harva omkring i mitten av the Championship för evigt så tror du fel. Jag vill upp lika snabbt som du. Jag både tror och hoppas att Cellino har en plan för det.
2016-01-20 19:06
@lufc4ever:

LFU gick ju ut i massmedia med uppgifterna att Cellino erbjöd sälja för £30 mille.
Om LFU ljög? Ingen aning.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:03
@sportcarl:

Upp med det. Jag har inte hunnit läsa.
2016-01-20 19:02
lufc4ever// Förstår du inte vad sportcarl menar eller försöker du bara göra honom förvirrad? En nyfödd babies förstår väl att sportcarls poäng är lönen inte spelar någon roll här utan mer att han har ambitioner att spela i Premier League. Dessutom är han ju därifrån. Du bland annat fokuserar ju på att Byram kanske hade stannat om vi visat muskler och gett honom £20-30k i veckan.
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:02
@Leeds så klart!:

Var bekräfta dom det ?
Leeds United lufc4ever
2016-01-20 19:00
@¤Thom Mattsson¤:

LFU vill, som vilka normala köpare som helst göra due dilligence. Det gör man för att man vill veta vad det är man köper. Folket i LFU är folk med gedigen bakgrund. Tror du på fullaste allvar att dom hade tagit sig så långt som att be om DD om dom inte först hade fått en siffra av Massimo ?? " Nä va fan han vill ha £30m men vi har ju bara £5m. Ääh skit i det....vi kan nog lura till oss detta på nåt sätt ändå. Vi kör ! "

Vad jag vet så är det aldrig bekräftat att dom inte har pengarna. Inte ens Massimo har bekräftat det. Han tyckte bara dom snackade lite för mycket helt plötsligt.
2016-01-20 18:56
Att några har betalt tror jag på. Det finns ju folk som köper bingolotto för böfvelen. Vad blev det, 5% eller 10% av antalet som behövdes? Japp. Det är bekräftat eftersom LFU själva sa det, men fortfarande inte är i närheten av några £30 millar trots löften. "LFU erbjöd andra förslag som Cellino nekade". Jag kan redan komma på några potentiella luriga förslag. "Inga pengar kompis, men jag har guld kompis, äkta guld kompis". Ursäkta men LFU för mig är lika uppmuntrande som Monty Python. Sicket gäng.Galet.
Leeds United Linus.M
2016-01-20 18:53
Sportcarl//

Vad Byram sagt till "presidenten" handlar väl mer om att han är professionell. Något som Cellino inte är.
Annons: