/england/leeds/forum/650.aspx/england/leeds/forum/650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 23:30
Thom //

Skriver jag nånstans att det finns inte en chans att han haft med Monks anställning att göra ? Du har som vanligt en otrolig förmåga att vinkla om vad som skrivs och blanda in det i långa körare med alla namnen på spelarna som om man inte vet vad dom heter.

Att använda ordet hata är också klassiskt. Ett utmärkt sätt att förstora något som inte finns. Det finns inget hat iaf från min sida. Det ska väldigt mycket till för att jag ska hata någon. Missnöje DeLuxe däremot. Men personlig är det det har du rätt i. Leeds United är mycket personligt för mej och jag har klara och tydliga åsikter om hur hon ska behandlas.

Ingen gnäller på hur bra laget är eller hur det funkar. Men min personliga åsikt är att detta beror inte helt plötsligt på att Massimo Cellino sett ljuset och fattat hur man driver Leeds United bäst. En gammal byracka som honom ändrar inte sig så över en sommar.
Leeds United Hartey
2017-01-04 23:13
Cellino gör en dundertabbe som köper Leeds utan DD och upptäcker att han köpt en totalt ekonomisk misskött klubb. Cellino behandlar McDermott som skit och får McCormack som gillade McDermott emot sig. Cellino tvingar spelarna att bryta sin semester för att ha ett totalt meningslöst samtal med honom. McCormack vill inte vara kvar i klubben och Cellino ser sin chans och pressar skickligt upp priset till £ 11 miljoner. Dom pengarna är räddningen för Leeds och Cellino, tillsammans med sparande på det mesta ibland helt sjuka saker får Cellino koll på ekonomin och kran driva klubben med ett stabilare grund. Att Byram och Cook säljs ger Cellino manöverutrymme och han kan stötta Monks val av spelare i somras. Tror Cellino lärt sig enormt mycket under resan i Leeds. Att han inte skall lägga sig i allt. Tror att han givit Monk/Clotet fria händer att hitta spelare som Cellino sagt ja eller nej till. Är bra säker på att han lade dig i för mycket i början. Har alltid sagt att fast jag inte gillar mycket med Cellino så skulle jag kunna dricka 4-5 pints med honom på Billys Bar men jag tar tillbaka det. Han är alldeles för tjatig och han skulle hållit en monolog om ingenting.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2017-01-04 22:55
Det hade kunnat gå väldigt snett med Cellinos köp av Leeds men nu tror jag han gör en vinst till och med.
Leeds United Hartey
2017-01-04 22:53
Thom// Det man sett i Leeds så är Ayling skyhögt över en ojämn Byram
Leeds United Hartey
2017-01-04 22:51
Monk var inte Cellinos första val, han blev inte aktuell förrän MK Dons manager tackade nej
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-04 22:19
Nu ska jag inte tjata mer :) tacksam för jobbet Cellino gjort och ser fram emot framtiden med stor entusiasm och tilltro.
2017-01-04 22:16
Sen vad gäller försäljningen av Cook exempelvis så måste ju det idag ses som ett genidrag. £10m för honom har ju gett oss spelare som Bridcutt, Roofe, Ayling, Sacko, Jansson och Bartley. Vilken dag i veckan som helst så tar jag dessa spelare och säljer Cook. Sen kan man ju vända på det och säga att vi hade kunnat tacka nej till Cook och tagit in dessa spelare ändå men att sköta en klubb fungerar nog inte riktigt så. Det gäller att hålla klubben flytande och då kan en sådan försäljning vara nödvändig både för framtiden och för nutiden. Står till fullo också bakom försäljningen av Byram. Undrar fan om inte Ayling är en bättre fotbollsspelare än Byram och Sacko är definitivt bättre som yttermittfältare än vad Byram någonsin kommer bli på den positionen. £4m för Byram var kanske något i underkant men trots det, fullt okey. Försäljningen av McCormack var ett något hårt slag när han såldes men i efterhand så måste man se till pengarna som den försäljningen gav oss. Den gav oss en bra grund att stå på och rätade ut många frågetecken i ekonomin.
2017-01-04 22:01
WhitesMOT//

Så bara för att Cellino anställde Hockaday för 2 år sedan så finns det ingen chans att han hade någonting med anställningen av Monk att göra? Intressant...

Men han som högsta höns ska stå fullt ansvarig såklart för värvningarna av Hockaday, behandlingen av McDermott, behandlingen av Redfearn och försäljningarna av Cook och Byram som exempel.

Inte nog med att hela laget är spelare som Cellino godkänt (Green, Ayling, Bartley, Jansson, Berardi, Sacko, Roofe, Bridcutt, Viera, O'Kane, Wood, Antonsson för att nämna några), han har ju betalat för dom också.

Bara för att en spelare är på lån betyder ju inte det att spelaren spelar i klubben gratis och inte är en investering. Hur mycket tror folk att Sacko kostar att ha spelandes i klubben under denna säsongen om han inte skulle köpas efter säsongen? Han har säkerligen en relativt hög lön som Leeds betalar så det är möjligt att hans lön uppgår till ett par miljoner på en säsong. Ska inte de pengarna räknas bara för att spelaren är i klubben på lån?

Laget som vi ställer upp med på banan just nu är X antal miljoner värva. Bara det att Charlie Taylor fortfarande är Leeds spelare är en satsning i sig. Han hade ju Cellino kunnat casha in på redan i somras. Det ryktades väl om allt från £5m till £7m för honom, men hans transfer request nekades och Cellino utalade sig att Taylor inte skulle säljas denna säsongen och att vi istället skulle ta pengar via en tribunal efter säsongen. Nu kan det ju mycket väl bli så att vi går (MEN INTE PÅGRUND AV CELLINO ALLLLLLLS) upp i Premier League och frågan är ju om inte Taylor vill vara med på den resan?

Jag undrar ibland vad det är som Cellino gjort personligen mot er som hatar honom? Ja, han har gjort en del misstag men ser man till hur Leeds United är just nu så ser jag en femteplats, ett väldigt talangfullt lag, en bra ekonomi, en investering från en annan affärsman som säkerligen inte hade tagit i Leeds med tång om inte Cellino varit här och fått ordning på saker och ting, en framtidstro som inte varit starkare på många många år, ett fullt Elland Road, en connection mellan klubb och fans, ledare på planen som Jansson, Bartley och Bridcutt, stora talanger som Viera, Taylor, Phillips, Mowatt, Denton och Coyle för att nämna några. En bra mix helt enkelt, som byggt upp under de år Cellino suttit vid makten. På två år har vi gått från nedflyttnings kandidater med £1m minus varje månad, med ägare som inte visste hur en fotboll såg ut och med ett lag som såg allt annat än välbyggt ut till uppflyttnings kandidater, med ett ungt hungrigt och sammansvetsat lag, med en av Englands mest intressanta tränare, med en ny organisation som är byggd efter våra nya principer och inkomster och med en arena som tar tillbaka tusentals av de supportrar som inte varit där på år och dagar och med en framtidstro som inte varit större sedan, ja inte vad jag kan komma ihåg i alla fall.

Men ja, för Guds skull, ge ingen cred till Cellino.
Leeds United Duke
2017-01-04 21:49
Plyma// Nej det är spekulationer men är långt ifrån någon omöjlighet. Spelar han mot Cambridge är det lugnt.
Leeds United Plyma
2017-01-04 21:03
Duke //
WTF är du hundra på det? Det vore ju fan om Jansson inte kan räknas hem!!!
Om inte Jansson är skadad så räknar jag med honom o Anton mot Cambridge iallafall
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 20:53
Monk var inte förstaval. Han var inte ens andraval. Med facit i hand fram tills nu så är det bara att tacka och ta emot att det blev Monk. Men mot den bakgrunden av hur val av Evans efterträdare gick till så är jag inte villig att ge Massimo cred för Monk heller. Om det nu ens var Massimo som hittade Monk. Jag tvivlar starkt med tanke på hans tidigare underbara val genom åren. Sen är samtliga på listan nedan lån vilket inte har rubbat utgifterna vansinnigt mycket. Och dom är klara och tydliga Monk/Pep spelare. Framförallt 2 av dom. Sacko känns mest osäker. Så nix, inte heller här kan jag ge nån direkt cred till Massimo. Radrizzani visade sig redan i somras även om det var först i November som han lite försiktigt gjorde sitt intresse officiellt. Men Massimo har varit helt olik sig själv sedan i somras. Grunden till hela denna säsongen och hur det har utvecklat sig hittills är jag övertygad om lades redan i somras. En annan spelare som också fanns synlig då men som sedan har försvunnit bakom kulisserna är Steve Parkin. Jag skulle inte bli förvånad om han haft ett finger med i spelet och kanske t.o.m kommer vara på tapeten som delägare till sommaren.
Leeds United Duke
2017-01-04 20:12
Cellino lyckades hitta en bra coach i Monk det gjorde han bra. Han gav även klartecken att värva Monks spelare i somras i Sacko, Jansson, Hernandez och Bartley. De två säsongerna innan har Cellino misslyckats med dåliga värvningar och sparkade tränare/assisterande tränare. Nu vill vi ha förlängningar av kontrakt på nyckelspelare och tränarstaben. Risk att Jansson inte hinner köpas detta fönster då han riskerar avstängning innan han når upp till 22 matcher. Viktigt att spela honom mot Cambridge annars blir det svårt eftersom en varning mot Derby gör det omöjligt att nå upp till 22 matcher innan fönstret stänger.
Leeds United kolera
2017-01-04 20:01
Herregud ,ibland känns det som folk har glömt bort kamelryttarna o Bates! Tycker att Cellino ska ha cred för att han faktiskt fört fram klubben de senaste åren!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 18:15
@¤Thom Mattsson¤:

Ja inte fasen är det Massimo Cellino som spelat ihopa några av poängen iaf... :)))
Leeds United Hartey
2017-01-04 18:05
Nu är det 80 klara för LUSS-resan och vi har en chans att slå rekordet 92 för LUSS-resor. Så nu alla som funderat på att följa med kolla flyget direkt och anmäl er. LUSS -resor är ju alltid höjdarresor och nu när Leeds skall upp skall alla med till Leeds!! Linus kom igen nu och åk med, Thom sjukskriv dig från jobbet i Mexico och kom tillbaka. Kom igen RS!!!
2017-01-04 18:02
WhitesMOT//

Mycket märkligt uttalande av dig måste jag säga. Allt bra är inte tack vare honom men allt dåligt som skett är pågrund av honom alltså...

Okey.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 17:58
Jodå han har gjort bra saker, Han har knippt käft denna säsongen och han har nu sålt av och är på väg bort.

Allt annat du nämner beror inte på honom. Det är trots honom. Men vill du ge honom cred för det så varsågod. Jag har fått det jag önskat.
2017-01-04 17:39
WhitesMOT//

Och du och andra verkar inte kunna se vad Cellino har gjort bra för Leeds United.

Jag är den första att påpeka att Cellino gjort misstag. Kan du se att han gjort bra saker?

Vi ligger femma, vi har en av Englands mest intressanta tränare, vi har flera duktiga unga spelare, kryddat med spelare som Jansson, Wood, Bartley, Hernandez, Bridcutt, Green osv. Vår ekonomi är bra, vi spelar bra fotboll och vi är påväg mot något riktigt bra.

Är inte detta värt att ta i åtanke?
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 17:27
Thom //

Du kommer aldrig förstå vad det är som gör att jag och så många andra har den synen vi har på Massimo Cellino och nu slipper du höra vårt ältande om det. Andas.

Skitet är ut genom dörren och väntar bara på taxin som kommer till sommaren vad det verkar. Jag är nöjd men samtidigt inte helt lyrisk. Men nu ska jag bara njuta av alla försök till vinklingar att få idioten att framstå som en frälsare. Och det börjar bra :))))
Leeds United Hartey
2017-01-04 17:06
Att vänta två matcher till är ju bara att Leeds sparar lite lön då den kommer att höjas rejält då Pontus skriver på. Wall // Härligt att då och då få besök av det trevligaste scummet på svenskafans ;-)
2017-01-04 16:40
WhitesMOT//

Ja, han har verkligen gjort ett fruktansvärt jobb i Leeds som tagit oss dit vi är idag. Ett skit lag, en skit manager, en skit ekonomi, en pissig framtidstro och inte minst - en för jävlig ligaplacering :(

Jävla Cellino.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-04 16:35
Idioten är slut och måtte vi nu vara ur mörkret. Önskedrömmen hade såklart varit att få se nån bild där Massimo Cellino jagas ur byn av folk med högafflar och facklor ,men man får vara nöjd med detta så länge.
2017-01-04 16:09
Fan så nice! Då talade Cellino alltså sanning även i det han sa att om någon med seriöst intresse i att investera i Leeds United och hjälpa klubben trädde fram så skulle han vara intresserad av att tala med honom. Härligt! Mycket bra för Leeds United, TACK Cellino :)
Leeds United Linus.M
2017-01-04 16:05
Sky Sports News HQ ?@SkySportsNewsHQ 44 sför 44 sekunder sedan
Sky sources: Radrizzani will have option to buy 100% of club in June. #SSNHQ

Boom x2.
Leeds United Linus.M
2017-01-04 16:01
Boom
Leeds United Svanen75
2017-01-04 15:45
Ny ägare på ingång! Stay tune!!!
Leeds United Plyma
2017-01-03 21:34
¤Thom Mattsson¤ // Fyller han år, igen! ;)) Isåfall grattar jag o skickar dom varmaste Greattisarna till Mexico. Hoppas ni har det bra. Hipp Hipp Hurra, Hurra Hurra Hurra!!! (Om det var år du fyllde) M O T
Leeds United krelleg
2017-01-03 20:18
Lång intervju med Pontus Jansson i dagens avsnitt av podcasten Tutto Balutto, rekommenderas. Finns där podcasts finns.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-03 19:24
Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 timför 2 timmar sedan

Jansson's agent, Martin Dahlin, saying a three-year deal is agreed with Leeds and ready for Jansson to sign after his 22nd appearance. #lufc

Sanningen kommer från Skåne. Som alltid.

Manchester U S. Wall
2017-01-03 18:59
¤Thom Mattsson¤ - Du det där var ett hån! Jag har inte läst Aftonbladet på snart fyra år.
Utan det är som jag säger till mig själv - "Det finns en liten Leedsare i oss alla". Därav mitt intresse för er.
Annons: