/england/leeds/forum/643.aspx/england/leeds/forum/643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2017-01-12 14:33
Börjar bli nervös inför imorgon. Det är en så fruktansvärt viktig match. Vinner vi är det ÅTTA(!) poäng ner till Derby och kanske också till 7:e plats beroende på andra resultat. Visst hade man varit nöjd med ett kryss, men jag får ändå någon känsla av trötthet att aldrig kunna vinna sådana här viktiga matcher. Hade visat, ännu mer, att vi verkligen har något på gång.

Skulle behövt Janssons vinnarmentalitet imorgon, får hoppas att resten av gubbarna har tillräckligt...
Leeds United BBREMNER
2017-01-12 14:09
here we go
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-01-11 22:07
@Duke:

Berardi fungerar ändå som högerback. Tror nog han kan tända till så att han får stopp på Ince ganska lätt. Coyle tror jag inte kommer ha några större problem om det blir han som får spela. Hur Ayling är som mittback kan vi bara gissa oss till.
Leeds United Duke
2017-01-11 22:00
Försvarslinjen ser inte helt bra ut tyvärr. Taylor ochJansson är viktiga pjäser. Berardi är ingen vänsterback och Aiyling ingen mittback. Coyle helt ok högerback men inte mer. Blir tufft mot Derby men framåt är vi farliga. Hoppas Cooper kan spela.
Leeds United Hartey
2017-01-11 21:34
Har haft Roofe som mitt drömförvärv i somras. Har har ju visat en del men ibland känns det som han är för valpig och lätt att störa bort. Har gärna fel om min farhåga men jag har gärna Stuart Dallas från start mot Derby
Leeds United Hartey
2017-01-11 21:31
Zilvestri Zlatan// Det kanske låter samma som skrivs om Cellino med skillnaden att nu vet alla att han kommer att lämna. Det är avslutsinläggen som skrivs. Har aldrig varit någon fan på något sätt av Cellino men för han skull kan han lämna utan ekonomiskt förlust. Han var ju inte känt för att vara lågmäld och tillbakadragen men det är då jag minns att klubben fungerade bäst under Cellino. Eller så är en Monk/Clotet faktor alltihopa
Leeds United sportcarl
2017-01-11 21:26
Mycket imponerande av Derby att ta 34 poäng på de sista16 matcherna. Vi är inte så pjåkiga heller och har tagit 32 poäng
Leeds United Linus.M
2017-01-11 21:13
På Derbys senaste 16 matcher så har det resultatraden 10-4-2. Förlusterna har kommit senast mot Norwich och sedan mot Huddersfield, båda på bortaplan.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-11 20:49
Linus// Jag tar gärna din startelva på fredag :)
Leeds United Linus.M
2017-01-11 19:54
Tror vi kommer få se denna startelva på fredag.

Green
Coyle, Ayling, Bartley, Berardi
Vieria, Bridcutt
Sacko, Hernandez, Roofe
Wood

Känns ganska bra ändå. Tycker Coyle gör det riktigt bra när han får chansen och det känns som han är redo att ta steget. Om nu Cooper trots allt är frisk så får Ayling bara ta Coyles plats.

Sacko har ju nån känning men får hoppas att den ger sig.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-01-11 18:00
Har gått bakåt i tiden till 150301 ungefär, och månaden ut.
Och vad hittar jag där ???
Precis samma diskussion som här på forumet idag.
Samma FANS, samma saker om Cellino,kanske längre inlägg,
På dessa ungefär 22 månader, är ingenting förändrat tydligen.........
Leeds och dess vara eller inte vara, snurrar på som en utsliten gammal,
"trattgrammofon,".....
Men ,vad man förlorar på,"gummorna," tar man igen på,karusellen,sägs det.
Framtiden lär utvisa vad,"käbblet," har tillfört Leeds United som lag i PL.....
Nu tar jag en,"Trio med Bumba," och lite stepp......med en käpp.....)
Leeds United WhitesMOT
2017-01-11 17:25
Ingen Taylor på fredag heller...
Leeds United Linus.M
2017-01-11 14:57
Väldigt trevligt uttalande ifrån Leeds Fans Utd. "Dear all, Further to the announcement last week that Aser Group has purchased 50% of the club's share capital, we wanted to share an update with LFU shareholders. We have been encouraged by the early behaviour of Andrea Radrizzani - it’s been clear to us over the last five months that he understands the benefits of working with the fans, and sees the clear advantages that this will bring to the club. In terms of what this means specifically for LFU, we believe that new ownership for Leeds United brings a new opportunity for us to get fan ownership back on the agenda. We will update shareholders when appropriate to do so, and when we are not bound by confidentiality agreements. Thanks for your continued support. The LFU Board"
Leeds United MR Clarke Nr8
2017-01-11 13:58
Jag hoppas att Ayling går in som mittback på fredag,när han vikarierade som det var han mycket bra o Cooper känns inte bra med den formen han verkar att ha just nu.Coyle kan ta högerbacken om det behövs.Det känns viktigare att ha så stabilt mittbackspar som möjligt.På fredag är "lilla Elland Road" bokad på O"learys i THN ifrån k.l20.00,några kan nog att ta en AW som är mellan 17.00-19.00.Det kan bli 2st. Derby fans oxå så slut upp.(finns ca 20platser).
Marching On Together Gubbs
P.S Det känns som en Seriefinal ifrån 1973
2017-01-11 12:42
Derby är tydligen,"coola," inför mötet med Leeds.
Snopet om vi fallerar på fredag.....
Ett jäkla busväder idag, snö blåst och fallande träd.
En heldag vid datorn, vilka fenomen kan man hitta idag,
snart bättre att skicka pm med Postnord !!
Leeds United WhitesMOT
2017-01-11 10:19
Det hade varit den bästa lösningen om han kan lira. Snurra runt för mycket med en backlinje är aldrig bra.
Leeds United Hartey
2017-01-11 09:49
Cooper kan troligen spela mot Derby. Han har spelat 14 matcher denna säsong där Leeds har hållit nollan fyra gånger
2017-01-10 21:54
Totts vann mot Villa med 2-0. i FA cupen.
Cormack gick bet på att spräcka Villas nolla.
Hoppas på att Leeds åtminstone ger mig påfyllning med en liten,"etta," i
mitt "skafferi ,gillar m[nga pinnar till lagret ......@,fan vad har nu h'ngt sig____
Leeds United terry cooper
2017-01-10 20:08
Svårt läge nu men de spelarna som vi vill ska komma in nu , bör väl egentligen vara startspelare.
Spelare som höjer oss. Finns väl ingen anledning att inte gå för något annat.
Vi vill ju vara med i toppen o sikta på PL.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-10 20:05
Sillen är 2000 talets snikvariant av Grobbelaar. Finns alldeles för många grodor i honom och han har tajming i luften som en spetälsk och är rent ut sagt urusel med fötterna om han pressas minsta lilla. Green är mil bättre sett till hela målvaktsspelet. Målvakterna i dom andra topplagen är knappast bättre. Är dom bättre så spelar dom inte i CS.

Igår var The Duke tillbaka på samma nivå som förra säsongen. Bara att hoppas att han vaknat på fel sida.

Coop är inget annat än en bra back-up. Menar inte att han är bra fotbollspelare men han är perfekt att ha bakom Bartley/Arlöv. För Coop vet att han är sämre och verkar finna sig i sin roll. Sånt kan också vara till fördel hur dumt det än låter.

Mowatt är sjukt underskattad men samtidigt ska han inte vara förstaval. Inte nu när vi har Pablo. Men behandla Mowatt rätt så kommer han bli minst lika bra. Hans fart kommer alltid begränsa honom men med rätt balans i laget så behöver han inte vara speedig. Och han besitter något som är ganska ovanligt idag. En bra bössa som faktiskt vågar användas OCH träffar mål skapligt ofta. Att han är så vänster som han är gör han också sådär klassiskt avig som man aldrig ska säga nej till.

Grimes........ kan vi skramla till en bussbiljett till Swansea ?

Bartley är säsongens kung. Påminner mej mycket om Radebe.
Leeds United Linus.M
2017-01-10 18:41
Doukara verkade bara inte bry sig om matchen igår, vilket i sig iofs inte är bra men man vill ju inte göra sig av med honom för matchen i måndags. Silvestri tycker jag verkligen inte har varit vår bästa målvakt. Han kan ju inte ens grunderna. Green har någon tavla i sig, absolut, men han kommunicerar mycket bättre med backlinjen än vad Silvestri gör. Cooper är inte tillräckligt bra. League 1 Liam kallas han av vissa vilket inte är helt fel... Mowatt har inte spelat som nr 10 på jättelänge. När han får göra det så ser man att han har talang. Han vann trots allt POTY för något år sedan. Det du säger om Pontus är verkligen spot on, Norman. Han gör ibland lite för mycket som mittback, mest för att roa publiken känns det som. Samtidigt är han en jätte i 95% av matchen så det är svårt att klaga på honom. Cooper är enligt mig inte ens i närheten av hur bra Pontus är, även om det ligger ett misstag i honom. Därför också Bartley är säsongens hittills bästa spelare enligt mig och inte Pontus.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-10 18:12
Norman// Jag kan ha varit lite hård i mina uttalanden under/efter matchen. Dock hävdar jag att en spelare som Cooper ÄR en säkerhetsrisk. Kolla lugnet som Bartley och Jansson visar upp och jämför det med Cooper. Hans första touch vid en situation i första halvlek påminner om en division 5 spelares i Sveriges gärdsgårds serier. Ett sådant här misstag kan straffa sig och innebära mål i baken och sånt har vi inte råd med (läs straffen mot Aston Villa exempelvis). Det kan ses som små oskyldiga misstag som kan "hända den bästa" men när det sker gång efter annan så är det kanske så att spelaren helt enkelt inte är bra nog. För ett år sedan så stod vi med Cooper, Bamba och Bellusci som mittbackar. Långbolls Cooper, Bambi på hal is Bamba och den extremt ojämna Bellusci som kunde vara sjukt bra i en match för att i nästa vara delaktig i 3-4 baklängesmål. Sådana spelare behöver vi inte längre och dessvärre är Cooper en sådan spelare. Man ser det både i hans positionsspel och i sätter han behandlar bollen. Han ser inte eller litar inte på sina medspelare så han försöker inte hitta enkla uppspel via mitten utan skjuter hellre långt vilket i sin tur leder till att vi blir för långa i laget. Vi tappar mitten och press spelet sitter inte. Vi såg det främst i första halvlek igår.
Leeds United terry cooper
2017-01-10 18:12
Visst vissa spelare var inte bra igår o kändes ringrostiga men ibland undrar man hur Monk tänker.
Finns säkert en anledning till att vi ställde upp med den elvan som vi gjorde igår.
Annars tycker man ju att det hade varit en bra match att pröva o spela med några andra mittbackar tex.
Nu kan det bli tufft mot Derby.

Leeds United sportcarl
2017-01-10 17:53
Och en spelare som Denton var det läropengar. Han blev otroligt sågad på newsnow av gamle storspelaren Alan Brazil vid Cambridges mål. Men han måste vara dåligt insatt. Jag Räknar honom som en spelare i utvecklingslaget mer än en spelare för förstaelvan han är ju inte ens första reserv på vänsterbacken. Jag tyckte med tanke på sin ålder och ringa matcherfarenhet han var helt ok i övrigt
Leeds United Norman Hunter
2017-01-10 17:48
Håller med om Doukara, gårdagens största besvikelse. Samtidigt har han kanske varit vår nyttigaste spelare de senaste två månaderna. Folk som vill göra sig av med honom nu har antingen inte sett några andra matcher eller så har de guldfisk-minne.
Leeds United Duke
2017-01-10 17:38
Håller med Norman, Cooper och Silvestri är bra backupspelare. Silvestri var lite skakig igår men släppte trots allt bara in ett mål som även Green hade haft svårt att stoppa. Grimes är inte värd fler chanser nu. Doukara var en riktig besvikelse så en bänkplats mot Derby är rättvist.
Leeds United sportcarl
2017-01-10 17:25
Norman Hunter 15:52. Kan nog instämma i det mesta du skriver. I efterhand hyfsat nöjd hur vi genomförde matchen med ett ej ihopspelat t i princip B lag mot ett bra Cambridge. Är ju bara att titta tidigare år i tvända cupmatcher hur vi fallerar istället för att komma igen . Kan ju nämna Doncaster Bradford och Rochdale som skräckexempel och i de matcherna om jag minns rätt körde vi med betydligt med ordinarie spelare. Är väl egentligen bara Grimes och Doukara insats jag är riktigt besviken på. Sedan att många kan betydligt Bättre är en annan sak men som i många matcher denna säsong så efter en trevande start så visar vi i andra halvlek vart skåpet skall stå.
Leeds United Norman Hunter
2017-01-10 15:52
Tycker tongångarna efter matchen är lite nedslående för att vara efter en seger. Även om vi ska vara bättre än Cambridge (vilket vi oxå var) så är de inget uselt lag som man bara spelar ut. Vi dominerade spelet större delen av matchen, tror bollinnehavet var ca 75-25, och detta på en plan som var både blöt och ojämn. Monks egen bedömning är att vi även i första följde den spelplan vi hade, bortsett från att vi behövde värdera situationerna bättre samt göra det vi gjorde högre upp i banan. Kul att Mowatt kliver fram och för dagen är klart bäst i laget. Han är en poängspelare och är det nåt vi verkligen kan behöva är det poäng från våra mittfältare. Jag har dock svårt att förstå reaktionerna på hans insats, här gör han sin första prestation värd namnet på 8-10 månader och folk ser honom som en frälsare. Till skillnad från Silvestri som efter ha varit kanske vår bäste målvakt hittills den här säsongen så ska han skickas till Italien efter sin första svagare insats. Samma med Cooper som har bevisat att han håller på denna nivå och efter 2-3 dåliga beslut i en match av denna karaktär ska han bort. Ta en sån som Pontus, visst han har en hög nivå från början men även han tog ett flertal tveksamma beslut igår, kanske till och med fler än de andra... Slutsatsen är iaf att vi vinner rättvist med B-laget mot ett lag som inte hade förlorat på sju matcher tror jag det var. Det som gnager är först och främst att vi bjuder dem på deras målchanser men det verkar ju faktiskt som att Monk vill att vi ska spela på detta sätt och värderar man lägena fel så är det lätt hänt att det blir för små marginaler i sån här match där motsåndarna vet att deras enda chans är att springa till ögonen blöder. Vidare så tycker jag att det lyser igenom att flera av spelarna verkar sakna intensiteten från att spela matcher. Kanske dags att Monk fundera på att rotera manskapet lite mer för att ha fler spelare att tillgå. Tänker i första hand på Cooper och Antonsson, hade de sett fler minuter på plan tidigare den här säsongen tror jag inte de gått ner sig så här mycket.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-10 15:46
Blir väldigt överraskad om Coop är tillbaka på fredag iaf.

Det mesta hänger nog på om Taylor är redo igen eller inte ,annars är det nog Coyle/Bartley/Ayling/Berardi som gäller.

Berardi med det humöret igår mot Tom Ince..........hjälp..... :)
Leeds United Ballsmash
2017-01-10 15:12
Han får gärna kolla efter en målvakt också. Ska bli intressant att se hur han löser backuppsättningen på fredag.
Annons: