/england/leeds/forum/642.aspx/england/leeds/forum/642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-01-13 16:31
Jag räknar kallt med att Taylor stannar detta fönstret. Skall det satsas någon gång tycker jag det är nu med tanke på tabellposition.idealiska vore en innerback som back up och en klassanfallare. Övrigt ser det ganska bra ut.
Leeds United Linus.M
2017-01-13 16:20
Thom//

Det sa han dock om McCormack och Cook också ;)

Men återigen, hans ord är allt annat än lag nu för tiden. 1:a februari så kommer han vara avstängd i 18 månader och i sommar så kommer Radrizzani äga hela klubben så ska Taylor stanna är det upp till Radrizzani (och honom själv såklart). Så det är egentligen ointressant vad Cellino vill och inte vill.

Hoppas att Radrizzani får frågan om Taylor på presskonferensen nu på lördag.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-01-13 15:51
Märklig debatt här tycker jag. Framförallt eftersom Cellino sagt sedan i somras att Taylor inte kommer säljas och det har han ju fortsatt sagt även i december/januari nu. Med ny ägare till på köpet så har jag än mer svårt att se varför vi skulle låta han lämna nu. Att det skulle röra sig om £7m är dock sjukt. En mer trolig siffra borde väl vara £2-3m och då är ju valet enkelt. Behåll honom! Taylor är en viktig kugge om vi ska ta steget upp i år enligt mig. Säljer vi honom måste vi nästan ta in en ersättare. Vi har Berardi och Denton att tillgå men det känns fruktansvärt tungt om antingen Berardi, Ayling eller för den delen Jansson eller Bartley skadar sig. Vad har vi då kvar som cover? Nej, satsa allt på ett kort nu. Köp in en spelare som kan avlasta Wood på topp, behåll Taylor, förstärk laget ytterligare med en yttermittfältare till och låt oss gå upp i år. Då stannar Taylor garanterat.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-01-13 15:15
Målet måste vara att behålla Taylor. Men vill han spela en division högre och mäta sig med de bästa i Pl så finns det inget vi kan göra i sommar. Han är fullt utvecklad nu och jag skulle verkligen lyckönska honom. Är det naturliga steget om man har ambitioner. Bästa sättet att behålla honom är att vi går upp.
Leeds United Norman Hunter
2017-01-13 14:22
@Linus.M:

Inte köpa, jag tror man skulle kunna låna in ett par riktigt bra PL spelare för de pengarna. Spelare som sitter på bänken i topplagen som faktiskt skulle kunna göra skillnad.

Jag tror å andra sidan inte att vi skulle få £7m för Taylor så det faller nog redan där. Å andra sidan så finns det en annan nog så viktig aspekt, och det är vilka signaler man sänder ut om Taylor går redan nu. Det viktigaste just nu är att behålla status quo, både för det nyväckta positiva vibbarna runt klubben och för att inte störa den till synes perfekta harmonin i truppen.
Leeds United Linus.M
2017-01-13 14:05
Norman//

Jag tror inte vi hade kunnat köpa en forward av hög PL klass för £7m. Verkligen inte två. Kolla Scott Hogan som går för £15m... Och han ser jag inte som hög PL klass.
2017-01-13 13:55
WhitesMOT//
Som jag skrev två ggr, det är en hypotetisk fråga, att både du och Linus missar det... Att du vill behålla Taylor till vilket pris som helst är lika mycket Football Manager som min fråga. Dels för du har ingen aning om alla variabler i frågan och dels för att du kommer aldrig få vara delaktig i beslutet.

Sen tillbaka till frågan som du tydligen ändå intresserar dig för :)
Jag håller med att Taylor är bättre än Berardi i offensiven och att han inte kommer runt på kanten på samma sätt som Taylor. Berardi vänder ofta inåt och det blir fler instick till mittfältare som går i djupled eller passning inåt banan. Precis som du skriver, en helt annan typ av offensiv som inte passar Wood lika bra.

Men skulle du hellre ha Berardi på backen och en eller två forward av hög PL klass i truppen eller behålla Taylor och Wood? Jag är benägen att tro på att en vänsterback, även om han är topp-2 i CS, betyder mindre för resultaten än en klassforward. Jag har fortfarande inte sett ett enda lag som vunnit sin liga där vänsterbacken varit den stora stjärnan.
2017-01-13 13:45
Linus//
Jag skrev att det var en hypotes och att det var en hypotetisk fråga så självklart är den på ett sätt "orelevant". Å andra sidan är nästan allt vi skriver på detta forum "orelevant" för vi har inget mandat att påverka några beslut som rör laget. Dessutom har vi sällan eller aldrig tillräckligt med information för att kunna ta de bästa besluten.

Å andra sidan kan ju hypotetiska diskussioner vara de roligaste att föra :) I det här fallet rörde sig mina funderingar hur man bäst skulle kunna spendera £7m (som vi inte har) för att göra störst skillnad på resultatet, dvs tabellplaceringen vid säsongens slut. Att jag just tog Zlatan som exempel var inte för att jag tror att det är en reell möjlighet utan mer för att diskutera hur man skulle kunna använda ett tillskott på £7m till dagens trupp. £7m motsvarar ändå ca 25% av vår omsättning.

Vad gäller Taylors svaghet skulle jag i första hand påstå att positionsspelet är hans största svaghet och att han i man-man-spelet är högst medioker.
Leeds United WhitesMOT
2017-01-13 13:22
@Norman Hunter:

Detta måste vara den mest snurriga fråga jag sett här på år och dar. Det är inte Football Manager som spelas utan det som sker är i verkligheten.

Säljer vi Taylor nu så är det en försvagning av laget. Han är den bästa vänsterbacken vi har och är förmodligen topp 3 i kategorin i CS. Vänsterback må inte vara lika sexigt som andra positioner i laget men när allt kommer omkring så är det balansen över hela elvan som är viktigast.

Berardi klarar grunden som vänsterback men det är hur tydligt som helst att vi tappar en viktig detalj och det är inläggsspelet. Det spelet vi behöver för att Wood ska komma till nytta. Såklart hade man valt Zlatan före Wood men det är en helt irrelevant jämförelse. Något sånt kommer aldrig att ske där vi är.

Vi har just nu en trupp som fungerar. Som är i utveckling och som för varje match blir mer och mer samspelta. I mitt tycke ska man göra allt vad man kan för att behålla det så och Taylor är en mycket viktig kugge i detta bygge.
Leeds United Linus.M
2017-01-13 13:08
Rykten om att Sacko inte är redo att starta ikväll. Doukara in där istället.

Bara att ställa sig på knä och be att det är felaktiga rykten... Sacko är livsviktig inför ikväll.
Leeds United Linus.M
2017-01-13 12:46
@sportcarl:

Även du måste kunna se skillnaden mellan Warnock och Taylor. Taylor är flera år yngre och har en potential som är svår att hitta.
2017-01-13 12:39
raderar detta då det blev nåt fel när jag postade inlägget från appen.
Leeds United sportcarl
2017-01-13 12:34
Samma diskussion nu var det för 3-4 år sedan. Och då var det ramaskri att vi skulle släppa Stephen Warnock till Derby och det visade på dåliga ambitioner att släppa honom då vi bara hade en oerfaren Taylor. Var 2 läger då med. Med facit i hand det bästa vi kunde göra. Vi fick en dubbelt så bra vänsterback för halva lönekostnaden
Leeds United Linus.M
2017-01-13 11:49
Norman//

Helt orelevant att jämföra Berardi & Zlatan med Taylor & Wood. Kommer aldrig hända. Nu tror jag inte vi kommer sälja Taylor då vi fått in en ny ägare, så diskussionen är egentligen onödig. Sen att du tycker Taylor brister i defensiven... Vet inte vilka situationer du menar men jag ser verkligen inte vad du menar. Jag hade känt mig fruktansvärt mycket säkrare ikväll om vi hade haft Taylor på vänsterbacken ikväll istället för Berardi. Både offensivt och defensivt.

Som jag skrev igår (tror jag), min känsla är att Taylor kommer krita på ett nytt avtal i sommar. Särskilt om vi då har gått upp i PL. Förändring i de högre leden brukar betyda förändring i de "nedre" leden också...

Vi ligger förövrigt 5:a, inte 3:a.
Leeds United sportcarl
2017-01-13 09:46
Inget snack om att det även stor förlust om Taylor försvinner till sommaren. Men inte oersättlig men måste dock ersättas Han har väl knappt spelat sedan i december och vi ångar ändå på.Men vi har släppt många bra spelare de sista 5-6 åren och vad ligger vi nu 3:a? Viktigaste spelarna nu är Jansson/Bartley de gör skillnad och spelar på nyckel positioner
2017-01-13 09:36
@Linus.M:
En rent hypotetisk jämförelse (som jag oxå skrev). Om du fick välja skulle du ha Berardi & Zlatan eller Taylor och Wood? Jag skulle välja den första kombon alla dagar i veckan om jag ville vinna matcher. Och det även om jag fick ha Denton som backup på vb-platsen...
2017-01-13 09:34
@Hartey:

Då tycker vi olika. Jag ser många likheter med just Byram, bra offensivt för att vara ytterback men tveksam i defensiven. I Byrams fall tyckar jag faktiskt att när han slog igenom så var han väldigt mogen i försvarsspelet för sin ålder men nånstans på vägen tycker jag att han glömde bort grunderna i det defensiva spelet.
Leeds United Linus.M
2017-01-13 09:30
Norman//

Vad är det för jämförelse?! Förstår du hur tunn vår backlinje blir om vi säljer Taylor?
Leeds United sportcarl
2017-01-13 09:30
Chansen att han stannar hänger på om vi går upp eller inte. Kommer inte gråta tårar om han lämnar i sommar om vi inte går upp.utan glädjas att han får spela på högsta nivå. En riktig helyllekille.
Leeds United Hartey
2017-01-13 08:31
Norman Hunter// Efter att ha följt Taylorscup debut som 17-18 i Leeds, hans succé år i Fleetwood i League Two och hans totala ägande i match efter match även på Anfield. Han skall inte jämföras med Cook och Byram eller Mowatt. Han är redan en klar storspelare som bara inte fått en storklubb. Han skall jämföras med Delph och kanske Milner. Woodgate och Kewell är ett snäpp bättre
2017-01-13 07:55
@WhitesMOT:

Det är det som är frågan, hur använder vi bäst dessa £7m? Nu tvivlarj ag starkt på siffran så detta är ju bara en hypotes... För £7m skulle vi kunna hyra in Zlatan för resten av säsongen (eller nån med en likvärdig lön) och då skulle det ändå bli pengar kvar för både oss och ManU. Så om man ska vara helt inriktad på promotion då är frågan var dessa pengar gör mest nytta för att nå maximalt resultat på planen i vår.

Om du ställdes inför valet att ha Berardi på vänsterbacken och ha Zlatan på topp, skulle du hellre ha Taylor på vänsterbacken och Wood på topp?
2017-01-13 07:50
@Hartey:

Kort minne Hartey, jag är oxå i nedförbacken men så kort minne har jag inte :)
Han är bland de 3-4 största talangerna de senaste fem åren tillsammans med Cook, Byram och kanske Viera. Innan dess har vi haft bra många med klart större talang och framgång, t.ex Milner, Delph, etc etc
Leeds United Gary Kelly
2017-01-12 23:07
Lewis Grabban blir en bra förstärkning, hoppas transfern går igenom.
Leeds United Linus.M
2017-01-12 22:54
QPR vinner med 1-0 mot Reading. SKÖNT!
Leeds United Linus.M
2017-01-12 22:21
Svårt att hitta en bättre vänsterback i Championship. Sälja våra bästa spelare har vi gjort tillräckligt. Dags för förändring.
Leeds United Hartey
2017-01-12 22:16
Inflationen i transfersummorna har varit enorm sista åren. Taylor vet vi alltid är lugn och trygg och bland dom bästa. Köper vi Fletcher från West Ham , vad säger att han lyckas. I så fall vill jag ha Rhoades för att få en målgaranti värd namnet men han är väl för dyr. Kanske går det inte att få Taylor att stanna för skitlag som Palace och WBA. Han kommer inte att göra bort sig men det är i Leeds han skall spela PL i
Leeds United WhitesMOT
2017-01-12 22:12
@Hartey:

Håller 100 med. Han är värd mer i försöket att gå upp än att säljas nu.

Leeds United WhitesMOT
2017-01-12 22:08
£7m är kaffepengar i dagens sjuka engelska fotboll.

West Hams bud på £15m för Scott Hogan är bara ytterligare bevis.
Leeds United Hartey
2017-01-12 22:04
I mina ögon är Taylor en av dom 3-4 största talanger som Leeds har fått fram. Har på vänsterbacken kan betyda promotion. Om vi tvingas sälja honom i sommar kommer vi få utbildnings pengar för honom eller? Går vi till PL så finns pengarna där.
Leeds United Hartey
2017-01-12 21:59
Sälj INTE Charlie Taylor!!!!
Annons: