/england/leeds/forum/639.aspx/england/leeds/forum/639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United paris 75
2016-01-24 19:43
Vad är det du inte fattar Linus?? 3,7 M nu, eller 2 M i sommar. Det är väl inte så jävla mycket att orda om. Han vill ju inte skriva nytt kontrakt. Ska vi gå miste 1,7 M för att behålla Byram i några matcher till? Förklara gärna hur du tänker, för ibland är det fan en gåta för mig;) MOT
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2016-01-24 19:30
Genting Group har varit intresserade av oss också. LFU, RedBull, TogetherLeeds med Mike Farnan, Adam Pearson och Lucas Radebe... Osv.
Leeds United Linus.M
2016-01-24 19:29
@Hartey:

£3.7m för Byram tycker jag är lite som att skänka bort.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-24 19:20
Jag förstår inte, vem håller inte med om att Leeds underpresterar? Vem håller inte med om vi borde sikta på uppflyttning varje år och helst av allt ha legat i Premier League sedan flera år tillbaka?

Folk snackade om att de inte ville ha in Red Bull som ägare till Leeds. Jag var en av dom. Jag vill fortfarande inte ha Red Bull som ägare men det är väl bara dom jag hört rykten om de senaste åren förutom LFU. Med Red Bull kanske vi hade haft en genväg till Premier League och folk hade då varit glada och allt hade varit frid och fröjd kanske? Vem vet.

Folk får avsky, hata, spy galla över Cellino hur mycket de vill men är det inte lite så att vi är så förbannat trötta på att inte ligga i Premier League så Cellinos något för tunna plånbok har lite med saken att göra?

Folk skriker å ena sidan på uppflyttning, framgång och Leeds som storstad borde ha ett lag i Premier League och allt möjligt för att å andra sidan vilja ha in LFU som ägare som säkerligen hade dragit oss tillbaka ytterligare ett par år innan vi går upp. Ja, kanske vi hade fått lite mer stabilitet men det finns väl egentligen ingen garanti för det heller? Det finns väl inga garantier alls vad gäller LFU och det finns inga andra alternativ alls som det verkar.

Cellino får jätte gärna sälja klubben, men om det är någon väg vi ska vandra efter Cellino så är det väl i så fall samma väg som exempelvis Sheffield W går. Det verkar ju vara det som folk vill? CASH, CASH och lite mer CASH för att ta oss tillbaka till PL helst i förrgår.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 19:07
Spot on Hartey.
Leeds United Hartey
2016-01-24 19:03
Ok en förbättring är ju att vi inte skänker bort våra stjärnor som hände hela tiden under Bates
Leeds United Hartey
2016-01-24 18:26
@lufc4ever:
Alla som dom senaste 10 åren ser pessimistiskt vad som hänt med Leeds är ju helt klart realister.Dom första 4-5 åren hade vi massor med fans som kom in här och önskade att Leeds skulle ta sig tillbaka till PL. Nu är vi i stort sett bortglömda och möjligtvis tycker andra fans synd om oss. Stabilitet har vi ju inte haft sedan vi åkte ut. Cellino har ju kämpat hårt med att sanera ekonomin men stabilitet är det väl nästan omöjligt att få under Cellino Att hoppas att ett lag som Leeds skall komma 10-15 plats är egentligen en förolämpning. Säg ett annat lag i något land där en sådan stor stad inte har ett lag i högsta divisionen. Leedsfansen har bara levt på hoppet att det skall vända och alla vi/dom har haft fel hela tiden.Vi har varit ur PL i 12 år nu inget tyder väl egentligen på att vi inte skall få vänta i 12 år till alltså 2028. Vi lyckas inte ta steget utan Byram ger upp, nästa är Cook och Taylor.Hur stor är chansen att Cook lämnar i sommar för PL om vi hamnar på 10-15 plats, kanske 75-80%. Det är egentligen inte negativt att tänka så utan nästan realistiskt. Ändå är Akademin en av dom få ljusglimtarna. Vi kör stora LUSS-resan för 10:e gången och inte en gång har det sett riktigt bra ut. Själv har jag senaste åren slutat att hoppas att vi skall gå upp. Tar en match i taget och hoppas att vi slår Brentford och att Mowatt kommer tillbaka till fjolårsform. M O T
Leeds United sportcarl
2016-01-24 18:22
Ok bra
Leeds United Mikael.F
2016-01-24 18:21
@sportcarl:
Detta var en solklar frilägesutvisning, Mertesacker som kapade Costa.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 18:18
Är och kollar på lokal hockey. Så jag missar arsenal-chelsea men ser att Arsenal ligger under. Förra gången förlorade de pga av horribel utvisning där costa var den stora boven. Var denna utvisning korrekt?
Leeds United Hartey
2016-01-24 18:05
@Tobbe O:

Vi skall väl säga dansk :-)))
Leeds United sportcarl
2016-01-24 17:29
Ja jag är också impad av stonefrees alla resor och helt klart inspirerar det en själv att vilja och planera matcher att se.
Leeds United Tobbe O
2016-01-24 17:07
Tack för reseskildringen Steen, kul att läsa!

Terje är helt klart fantastisk men du är rätt beundransvärd själv. Gissar att du just nu är den svensk som åker över flest gånger varje säsong.
Leeds United sportcarl
2016-01-24 16:18
ja taylor hade väl inte sin bästa dag i den matchen, situationen där Leeds fick ett mål skulle aldrig fått uppstå och hutchinson borde fått 2 gula kort
Leeds United Rodell
2016-01-24 16:08
var väl anthony taylor som dömde sheff wed matchen? han är domare i everton - swansea nu iaf och är helt urusel... förstår inte hur han kan va en PL domare...
Leeds United sportcarl
2016-01-24 14:21
instämmer i reseskildringen, även jag har svårt för att vara ledsen besviken eller arg när vi vinner, nu är det bara att gå för en bra avslutning och klara förra säsongens 15:e plats och 56 poäng det är ett minimikrav
2016-01-24 14:18
stonefree// Bra reseskildring :)
2016-01-24 14:13
Är det någon som inte håller med om att spelet är kasst? Jag har inte hört någon säga att allt är frid och fröjd. Ibland undrar jag om vissa blundar för vissa saker och väljer att bara fokusera på sånt de vill fokusera på. Spelet stämmer inte. Laget underpresterar, tråkigt att Byram har stuckit och att vi ligger på plats 16. Leeds United borde ligga högre. Alla dagar i veckan håller jag med om det. Ser man det på detta viset så är allt skit, allt är problem och allt kommer gå åt skogen. Sen kan man välja att också se saker som är något positivt och det väljet jag att göra bland annat. Sex matcher utan förlust på hemmaplan. Kan vi hålla detta uppe så kommer vi klättra i tabellen. Endast fyra förluster på femton matcher TROTS dåligt spel. Med andra ord är vi inte jäääätte långt ifrån att ha ett slagkraftigt lag till att på allvar konkurrera. Bridcutt är här hela säsongen liksom Carayol och vi har köpt Diagouara (stavning?). Förhoppningsvis kan vi få in minst en spelare till. Wood är tillbaka och gjorde ett piggt inhopp. Doukara har börjat måla. Vi kommer gå över till 4-4-2 enligt Evans. Cook, Taylor och Mowatt är fortfarande här. Vi vann mot Bristol City, även om spelet sög. VIKTIGT som fan! Jag väljer att lägga mycket av min energi på dessa faktorer men jag är den första att hålla med om att det finns problem som måste rättas till.
Leeds United lufc4ever
2016-01-24 14:06
Terry //

Filosofi, stabilitet, tro och lite jävla kaxighet kan man komma väldigt långt med när man inte har den där riktiga kvalitén. När vi väl har iaf dom 2 första på plats då kan det börja hända saker.

Vi känns mer som sökare bara. Kan inte bestämma oss vilket håll vi ska åt utan flummar lite ledigt runt bara.

Sen är ju lite mer ambition inte fel heller....... ;)))

Ordet negativ är väldigt enkelt att använda i försvar tycker jag. Kan ju vara så att man bara ser realistiskt på situationen ?
Leeds United Hartey
2016-01-24 14:03
@terry cooper:

Kanske Cellino säljer ändå...
Leeds United stonefree
2016-01-24 14:03
Då sitter man på planet hemåt, har precis lyft från Leeds Airport. Vi har 3 tunga poäng med oss hem i bagaget.  Vilket väder vi har haft, strålande solskin och 12 grader igår. Träffade inga Svenskar, men Terje och en del andra Norrmän. Men det som utöver segern igår är ändå dessa besök man gör varje gång man är här på Klassika Duncar bar, det är här du möter vardags "hjältarna" dessa gamla gubbar som hänger där dagarna i änds, ölen kostar ju endast £2.92. Alttid får man häftiga historie om lirarna från för som inte drog sig för att hänga på barerne runt Leeds bland vanligt folk och supa kunde de med. 5 Stora Plus till Duncan. Tror tyvärr att även den baren lever på sista versen, resten av bygganden står tom. Det är det som är synd med Leeds, alla de gamla pubarna stänger och det öppnas nya fancy barer och diskotek istället. Synd tycker jag. Bodde på Double Tree för första gången och det är likadant där 5 Plus, allt var perfekt absolut i topp 3 bland mina favoriter ihop med Hilton och Norvotel. Åker man som vi gjorde nu är Taps sådär, man träffar inte på många fotbollsupporter där på fredag lördsg kvällar, det var endast förre matchen där var lite gång i den där, men vi valde Duncan istället för första uppladning. Innan vi drog till Cormercial, där träffade vi 3 normänn som aldrig hade sett Leeds för, så vi argerade lite guider åt dom och vi gick ut till Elland Road, vilket var väldig uppskattat. Efter matchen vart det Peacock, vilket alltid är upplyftande efter en seger isär att se Terje on tour Hansens glade feja, Det var hans 158 raka Leeds hemmamatch, det är helt sjukt när man tänker på det, tänk att inte ha missat en hemmamatch i ligan på över 6 år. Det är bara att lyfta på hatten för honom. Han är nog den enda idol jag har.  Matchen då? Jag vad ska man säga! Man kan säga som Evans sa trots vi vann och några klagade på spelet, vad är problemet vi vann ju!  Han jämnförde i och för sig första halvlek med ett besök hos tandläkaren. Men utan att kanske hoppa jämnfotat över just segern, så kanske det ligger lite i det att en vinst är alltid en vinst. Men och då måste jag säga MEN! Det håller inte att spela som vi gjorde i första halvlek, det borde Eveans också förstå. Vi kör med en forward i Doukara och 2 defensiva mittfältare i Bridcutt och Murphy, det funkar inte. Det blir så rörigt hela tiden, så fort vi erövra boll nere i forsvaret och ska kontra, så befinner sig alle Leeds spelare på egen planhalva och så fort vi närmar oss mittlinjen så stannar spelet upp för de de spelare man ska passa bollen till finns bakom dig. Det tar tvärstopp där och vi börjar rulla boll fram och tillbaks på mittfältet utan att vi kommer en meter framåt, det slutar varje gång med en idiot passning till en motståndare. Allting verkar som uppgjort i förväg hur vi ska spela, inga spelare lämnsr sina positioner och försöker röra runt och förvirrar motstånderna. Inte ett avslut utöver en frispark som gick 30 meter över målet i första halvlek, vi hade dessutom 3 kanon frisparks lägen 5 meter utanför just straffområdet i första och ingen av dem var i närheten av en farlighet, där saknar man Mowatt. Det fortsatte likadant i början av andra, men strax innan Wood kom in fick vi bättre ordning på spelet, men när vi gick över till 4-4-2 då blev det ett helt annat tryck framåt utan att för den del blev så många fler målchanser, men vi höll kvar bollen i motståndernas planhalva mycket längre. Visst blev Bristols kontringar farliga, men det vet vi ju att Leeds och de sista 15 minuterna är lika med darrigt. Vi rädde ut stormen och jag hoppas att vi fortsätter spela 4-4-2 fram över. Vem som får stryka på foten när våran nya spelare kommer in på tisdag, jag kan tyvärr inte verken skriva eller uttala hans namn. Men min gissning är Murphy, tyvärr! Spelarbetyg: inte var det många som fick godkänt inte. Bäst var helt klart Bellusci, en gång vart han ute och seglade, annars gjorde han ett helgjutet intryck. Murphy kämpade och slet, Doukare får det väl också för målet, Wood märks ju när han kom in hur stor och stärk han är. Resten var inte bra. Sämst vsr nog Wotten och Bridcut, där var det tyvärr inte många rätt, Silvestri är inte vän med sig själv igen, många darriga ingripande. Cook springer mycket, men igår blev det fel många gånger, vilket till slut utmynnade i ett ord dispyt med Evans, de höll inte inne med orden kunde man se. Så kanske det blir Cook som får kliva av. Jag tycker i nuläget att Bridcutt och Carayol båda ingår under kategorin flopp just nu, men de får nog inte kliva av för det är ju Evans val, jag får lite Kebe och Stewart känsla över dom, kanon intryck första matcherna för att sen bara floppa i match efter match.  Jag har skrivit det om inte 100 gånger, men ett antal,vi måste få in några gamla räva från PL som ger kraft åt laget, man kan aldrig bygga ett lag på talanger. Det är inte mer än 7 månader sedan jag sa vi skulle signa Austin. Jag hade gärna sett Becchio in på lån resten av säsongen. Som det är nu så köper vi bsra in mittfältare hela tiden, hur många har vi i truppen 14-15 stycken. Vi har redan bra sådanna i Mowatt och Botaka som inte får spela. Vi behöver strikers med PL erfarenhet och gärna en försvarsspelare med samma bakgrund, då kommer det att ordna sig.  Till sist bara. Varför är det ointressant att veta hur det går för Sharp, Morrison, och andra som har lämnat med lite otrevligt tonfall, men samtidigt att det väldigt intressant att veta hur en svikare som Byram gör ifrån sig i West Ham? Bara undrar! Antigen är det okej att prata om alla eller inga. MOT Skickat från Samsung Tablet
Leeds United McGrov
2016-01-24 13:34
Vi behövde dessa 3 poängen, det är väl det vi får ta med oss. Tycker personligen att 2 anfallare är ett måste om man inte har 2 riktigt bra offensiva mittfältare som gör 8-10 mål var och det har vi inte. Tycker fortfarande att Wood är en startspelare och att han måste få en kollega han kan "vägga" sig igenom med.
Leeds United Linus.M
2016-01-24 13:28
Sista orden blev att han skulle sälja när vi är säkra. Men han säger väldigt mycket....
Leeds United terry cooper
2016-01-24 13:04
Hartey // Kommer inte ihåg allt vad Cellino sa i höstas , när försäljningen var på tapeten. Kommer inte ihåg vad som blev sista orden då.
Leeds United Hartey
2016-01-24 12:35
En undring: Vad var det Massimo sa att han vill vänta att sälja klubben tills han vet att vi inte åker ut?
Är det det som gäller eller har han någon annan plan?
Leeds United Hartey
2016-01-24 12:35
Leeds United Hartey
2016-01-24 12:34
Leeds United terry cooper
2016-01-24 12:33
Tror det var Erik Hamren som fick mej att bli riktigt allergisk. Stod där o flinade. Spelade ingen roll hur dåligt landslaget spelade så fanns det alltid något positivt att ta fram. Hade laget gjort några bra saker så var det kanon o jävlar vad det skulle focuseras på det. Att vi sedan var utspelade o fick stryk med 4-0 spelade ingen roll verkade det som.Det var bla bla bla. Känns som att sticka huvudet i sanden.......... Okay det är inte lika roligt att ta fram det negativa men det är ett måste o livet är inte bara positivt o roligt. Kan inte Leeds rätta till det som inte funkar kommer vi inte att bli bättre , hur mycket vi än lyfter fram det positiva. Evans kan säkert göra saker o ting bättre men om han är den som ska ta oss till PL undrar jag. Tror vi behöver någon tuffare där. Truppen måste rensas åxå. Ju förr dess bättre. Finns för många som inte konkurrerar på en startplats. Ska det till en satsning på topp 6 , så måste det till krafttag.
2016-01-24 10:40
BosseV// Billy Sharp? :)
Leeds United Bo$$e V
2016-01-24 02:44
@sportcarl:
? Vem bryr sig;-)

Annons: