/england/leeds/forum/638.aspx/england/leeds/forum/638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2017-05-30 17:23
Victor Orta är nu klar som sportchef.
Leeds United stonefree
2017-05-30 14:35
Det måste hända något på maneger fronten den här veckan, annars !!!!
Ge mig Thomas Tuchel och vi får se offensiv fotboll på Elland Road, som inte skådas sedan Billy Bremner och grabbarna
Leeds United WhitesMOT
2017-05-30 12:40
Kom igen nu. Ge oss en manager !

Tålamod som en 3 åring när det kommer till sånt här :)
Leeds United sportcarl
2017-05-30 07:42
Linus M 23:40. Var rädd om dina pengar. Kan hända mycket på transfer fronten. Som vanligt lär det bli 7-8 lag i botten som kämpar för sin existens Huddersfield lär vara ett av dom.
Leeds United Linus.M
2017-05-29 23:40
@Duke:

Någon som vill betta 1000:- mot mig att de inte klarar sig kvar nästa säsong i PL?

Inte en chans att det kommer hålla.
Leeds United Duke
2017-05-29 22:55
Starkt av Huddersfield att gå upp med -2 i målskillnad och inte vinna en enda av de tre kvalmatcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2017-05-29 21:51
Huddersfield klara för PL, tycker nog spelmässigt över säsongen att de är värda den platsen
Leeds United krelleg
2017-05-29 19:55
"Dream, realistic, wildcard and Squawka suggests: Who could be Leeds United’s next manager?"
Leeds United sportcarl
2017-05-29 17:56
Pontus uttagen till VMkvalmatchen mot Frankrike.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2017-05-29 17:31
Leeds United Linus.M
2017-05-29 16:45
Stonefree//

Majoriteten av de personer som såg 38 matcher förra säsongen håller inte med dig i din analys iallafall. Av det jag sett så ser han otroligt lovande ut för att bara vara 18 år. Finns en anledning att RB Leipzig redan försökt få honom.

Sen förstår jag inte vad du menar med Cook. Killen är 20 år, startade de sista matcherna för Bournemouth och imponerade rejält samt är nu med England U20 och är kapten där.
Leeds United sportcarl
2017-05-29 16:10
Viera är värd ett 4årskontrakt och kan förhoppningsvis bli något.han är dock inte på långa vägar färdig än. Han levererade vad manbjan kräva av en 18åring. Tror han kommer bli bättre än Mowatt men inte lika bra som Cook.är mycket upp till honom och vilken inställning han har.
Leeds United stonefree
2017-05-29 15:54
Linus
Jag såg 13 matcher förra säsongen och jag kan inte säga att det var många matcher han imponerade, jag gillar inte mittfältare som ALLTID spelar bollen i sidled eller bakåt och det är en av hans stora svagheter han är allt för defensiv. Eller på mitt eget språk, för feg. Jag vet han bara är 18 år och kan blir riktigt bra så småning om, men det är stor skillnad på stjärna och talang i Championship. Bottennappet var nog hemma mot Cardiff, då var han en liten pojk, där förstår jag fortfarande inte hur han fick spela i nästan 80 min. innan han bytes ut.
Har sett lite för många talanger/Stjärnor i Leeds de senaste åren, som aldrig har blivit till något.
Den som svider mest av dom, är nog Mowatt, som gick till Barnsley för att bli inbytt eller utbytt i varje match, fattar inte vad som har hänt med den grabben, han var så jävla bra när han var 18 att man spådde honom en framtid i fotbollens högsäte, det blev inte riktigt så, Lewis Cook och Byram har ju varit mycket skadat, men man hade nog förväntat sig lite mer även där.
Leeds United Linus.M
2017-05-29 15:45
@¤Thom Mattsson¤:

Helt rätt, var lite snabb i skrivandet. Min poäng kvarstår dock.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-05-29 15:39
Linus// Vieira kom med i U20 landslaget har jag för mig. Inte U21 alltså.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2017-05-29 15:31
@stonefree:
Du tycker inte det är värsta satsningen att ge Vieira som var GRYM stundtals (och bara 18 år), som nu kom med i England U20 ett fyraårskontrakt? Det är ett statement att vi menar allvar. Svårt att börja sommaren bättre än så innan transferfönstret ens öppnat.
Leeds United stonefree
2017-05-29 15:29
Men som du säger "sportcarl" en ny coach innan veckan är slut är prio 1 just nu
Leeds United stonefree
2017-05-29 15:29
Angående Hernandez, så fattade jag det som det inte var 100 att han stannar, men är det så, är ingen gladare än jag.
Tycker fortfarande det är helt sjukt att köpa Sakho, de få ljuspunkter från i höstas är räknade på en hand. Det känns ju inte som värsta satsningen med att börja med Vieira och Sakho.
Leeds United Linus.M
2017-05-29 14:58
Hernandez kommer stanna och skulle förvåna mig om vi säljer Wood. Skulle faktiskt förvåna mig om han vill lämna oss också nu när han äntligen fått till det ordentligt i någon klubb. Bartley ser jag som förlorad då Monk inte är här längre.

Att vi lägger £1.5m på Sacko beror ju på lite. Har Radrizzani (och hans vänner) pengar vi inte är vana vid att se så kan det ju vara ett helt okej köp. Han var ändå en del i våran succé på hösten, även om jag håller med om att han inte är någon superspelare direkt. Visar det sig att vi köper spelare för £3m denna sommar varva Sacko är hälften av det, då håller jag helt med om att det är galenskap.

Time will tell.
Leeds United Kristoffer
2017-05-29 14:40
Hernandez kontrakt förlängdes automatiskt med ett år tack vare/på grund av att han spelade tillräckligt många matcher förra säsongen
Leeds United sportcarl
2017-05-29 14:33
Stonefree 13:28. Pablo är väl redan klar för nästa säsong. Själv är jag väl varken optimist eller pessimist då det är svårt vara något av det då man inte vet hur truppen ser ut och inte ens manager är klar än. Manager posten tar jag dock för givet löser sig denna veckan.
Leeds United stonefree
2017-05-29 13:28
Visst är det svårt att man oftast sägs vara pessimist när det gäller Leeds United. Jag kan skriva under på att jag den gånga säsongen ändå har svalt många många svärord och tyckt många gånger att när alla sa att vi var på rätt väg, att det nog mer är så att vi nu för tiden gläds åt den minsta lilla framgången. Vi är för att säga det rent ut så svältfödda på positiva saker, så att Monk blev gud trots han missade att ta oss till slutspel. Vilket med facit i hand är inget annat än en katastrof. Med 10 omgångar kvar hade vi fortfarande chans på direkt plats, med 2 omgångar kvar var vi mer eller mindre rökta. Monk ska ju självklart inte ensam ta på sig skulden, många spelare underpresterade.
Men nog om det. Om man tittar framåt. Vad behöver Leeds? Självklart behöver vi många nya bra spelare. Men nu kommer första negativa vibbarna. Inget ont i att förlänga med Vieira, han kan nog bli bättre. Men att gå ut med att en Leeds stjärna har förlängt sitt kontrakt och så öppnar och ser det är Vierira, då blir man lite konfunderat, att kalla honom för stjärna är en kraftig överdrift. Han är en Championship talang. Han gjorde ett par riktigt bra matcher förra säsongen, men han visade också i många matcher att han har mycket kvar att lära. Sedan kom nästa bakslag, om det nu är sant: Att man har erbjudit Sakho ett kontrakt. Då kastar jag in handuken, frågar rent ut, vad fan ska vi med honom till? Han hade inte många rätt förra säsongen. Det är ju inte så man blir överlycklig precis. Nästa tränare blir väl som de flesta förutspår Karanka. Jag förstår då ingenting, han är en av de mest karaktärslösa coacher som finns. Inga mer coacher som står i 90 minuter med armarna i kors och är helt handlingsförlamade vid minsta motgång.
Ska vi komma uppåt ,så måste vi satsa på folk som har det lilla extra, på gränsen till galenskap, både när det gäller spelare och tränare. Leeds är en klubb som inte kan leva med dessa gråa intet sägande människor som aldrig lämnar några avtryck efter sig. Vi ska ha en Diego Simone typ som tränare.
Jag ser fortfarande Pontus Jansson intåg i Leeds som den stora vändningen förra säsongen, han utmannade och tacklade i början och sprang och gapade och vevade mot publiken att vi skulle sjunga, vråla och skrika ännu högre, vi vart förförda, av något som inte hade funnits på länge i Leeds, någon som hade passion för klubben och fansen. Han fick ganska snart med sig alla de andra i laget.
Nu kommer nästa omgång av tvekan/pessimism. Hur fan ska det gå för oss nästa säsong? Vi har ingen coach klar, vi har inte en enda träningsmatch inplanerat, såg att nästan alla andra lag redan hade 5-6 matcher klara. Tror att det kan bli svårt om inte spelare som Bartley, Hernadez och Wood stannar eller kommer tillbaks, Bartley, för att jag tror att Pontus behöver honom vid sin sida, Hernandez, därför att han trots allt var Leeds absolut bästa mittfältare förra säsongen utan konkurens. Sist men inte minst Wood, vi hittar aldrig någon som gör 30 mål på en säsong som vi har råd att köpa. Sedan hoppas jag personligen att Taylor stannar, chansen finns nu när Monk har lämnat.
Om cirka 5 timmar läggs locket på för Championship 2016/17 när slutsignalen går på Wembley. Leeds har inte kommit en meter på de 2 veckor som har gått sedan vi spelade sista matchen. Risken är stor att vi står där igen i början av augusti med resterna från de rikas bord. Vi får se, men är det så, hoppas jag att några av dem är lika Pontus i sitt sätt att agera ute på plan. För man behöver inte alltid vara bästa spelaren om man bar har det största hjärtat med sig ut på plan.
Men något spel i Premrie League lär det inte bli på länge, vi får ju starta om igen, även om jag som sagt inte är någon förespråkare av Monk, så hade jag hoppats han hade stannat och byggt vidare som han lovade förra året när han kom. Ska man upp i toppen och slås, måste man hitta en coach som tänker några säsonger längre framåt hela tiden.
Trevlig sommar
Leeds United HerrJakob
2017-05-29 10:39
@Linus.M:

Okej, vi får vänta och se... hoppas du har rätt! :)
Leeds United sportcarl
2017-05-29 09:32
Empoli med Bellusci åkte ur serie A. Han har minst 1 år kvar på sitt kontrakt i Leeds.
Leeds United Linus.M
2017-05-28 22:44
@HerrJakob:

Inget är klart men jag kan nästan lova att LUTV kommer streama alla Leeds matcher nästa säsong. Radrizzani jobbar ju med TV-rättigheter så det finns en anledning till att vi inte gick med i iFollow konceptet. Detta då vi har så många egna fans att vi kan få pengar direkt istället.
Leeds United sportcarl
2017-05-28 21:01
det tar jag för givet att klubben har en bättre lösnig som gynnar klubben ekonoimskt, känns som Radrizzani är bra på detta, dock har radistreamen sedan de bytt leverantör heltvarit under all kritik, betalar för LUTV men får inget ljud på matcerna i övrigt funkar LUTV
Leeds United HerrJakob
2017-05-28 20:08
Suck, hade lite smått börjat se fram emot nästa säsong och möjligheten att få streama matcherna live via Championships nya tjänst. Men så råkar man se detta på YEP: "EFL launches new digital platform for overseas fans but Leeds United opt out"

Är det någon som hört ifall LUTV tänker börja streama matcherna själva istället? Eller tänker man fortsätta tvinga folk att punga ut ungefär samma summa för bara för audio?

Blir less på sånt här.
Leeds United sportcarl
2017-05-28 19:03
jag har svagt minne att han fick en del kritik i Swansea, att han inte alltid var med på träningarna, men år har gott och han kan ha utvecklats. Tror han kan ha bra kontaktnät. Laudrup skulle vara tummen upp för mig.
Leeds United WhitesMOT
2017-05-28 19:03
Ryktet säger att Liverpool är efter Monacos vänsterback Mendy.

M.a.o Milner kommer hem ! ;)))
Leeds United WhitesMOT
2017-05-28 18:35
Vem är Qatar bästa spelare ? ;)
Annons: