/england/leeds/forum/635.aspx/england/leeds/forum/635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-26 19:23
Forward Lee Tomlin wants to join Leeds United.

Nej tack.
Wood är rena målsprutan i jämförelse.
2016-01-26 19:21
Four clubs have reportedly expressed an interest in taking Leeds United striker Mirco Antenucci back to Italy this month.
Pescara, Avellino and Foggia all interested, according to Sky Italia.
2016-01-26 19:14
Bianchi ut.
Dawson ut.
Varför har inte Sloth blivit utslängd ännu?
Fortsätt rensa bort "dököttet".
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 19:11
Dawson har väl varit mycket skadad de senaste året och är nu omsprungen. Blir nog league one nu kanske.
2016-01-26 19:09
@Linus.M:

Bra.
Hans kontrakt går ut i maj , och det ifinns ingen avsikt att förlänga detta.
Nu kan han fritt söka speltid i vilken klubb han vill i god tid inför nästa säsong.

Fyra matcher under fyra säsonger. Ingen försvagning av Leeds direkt.
Ruskigt bra betald per spelad minut.
Nu finns det lite mer löneutrymme för nyförvärv.

2016-01-26 18:52
@lufc4ever:

Woohooo!!

Dirty Leeds :)
Leeds United Hartey
2016-01-26 18:47
@terry cooper:

In med NHL regler
Terry//Helt klart räcker inte Financial Fair Play till. Är 100 % med på NHL-regler då skulle alla lag ha en chans och inte bara om man har turen att få en stormrik ägare.

Thom/Linus Tiden rann ifrån Dawson som var en riktigt stor talang och han debuterade väl i Leeds A-lag som 17-åring eller något. En sak som jag saknade var att skicka iväg på lån men Redders gillade inte att göra det med sina starlets. Så hade väl Dawson en hel del skador och han växte aldrig till sig i kroppen heller.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-26 18:30
Linus//

Tråkigt att Dawson lämnar. Jag kan bara hålla med utan att veta säkert hur pass bra han är. Jag ANTAR att vi hade behållit honom om han hade vart en stor talang eller är vi så dumma och inte kan se våra talanger plötsligt efter Coyle, Taylor, Cook, Mowatt, Phillips, Poleon och Lees de senaste åren?

Alla kan ju inte slå igenom i Leeds, så är det ju bara. Vissa går vidare och gör karriär någon annanstans men hur många har vi släppt i ung ålder som slagit igenom och blivit riktigt bra?
Leeds United sportcarl
2016-01-26 18:28
Linus M 18:19, var har du varit? ja och att vi har släppt honom är kanske för att han är 21 år och det har kommit egna talanger som är i hans ålder eller yngre och bättre som cook, mowatt och phillips, för att inte tala om alla andra mittfältsspelare vi har i överflöd, jag har alltid gillat dawson men hans tid har passerat tråkigt men sant, tippar han landar i rotherham, sheffield u eller bradford för det är i grunden en riktig bra spelare som har storleken emot sig, hans teknik är utsökt
Leeds United Linus.M
2016-01-26 18:19
@sportcarl:

Du skojar på det andra hoppas jag? Nu har vi ju släppt honom? Vi hade ju kunnat lånat ut han och sedan fått sett om han håller för att sedan gå in i A-laget.
Leeds United Linus.M
2016-01-26 18:18
@sportcarl:

De har ju för tusan snackat med Dawson? Kolla upp vilka det är...

Thom//

Det har ju varit dåligt hur länge som helst? Vad har jag att glädjas för?! Att vi har "bra" form men att vi ändå ligger på en 16:e plats?
2016-01-26 18:16
Linus//

Just nu? Du har ju tjatat om hur dåligt allt är hur länge som helst. Svart på vitt visar ju ändå bara fyra förluster på femton matcher. Kan du inte glädja dig med och hoppas att om det fortsätter som det gjort på dessa 15 matcher så kommer vi klättra i tabellen?

Att vi tagit poäng och vunnit trots dåligt spel är väl positivt det i alla fall. Vi hade ju kunnat spela dåligt, förlora och ligga risigt till i tabellen nu.
Leeds United sportcarl
2016-01-26 18:15
Linus.M 17:30 och hur vet vi att detta stämmer? och skulle det stämma så vad gör det nu? han har ju alla möjligheter att gå till vilken klubb han vill nu antingen på lån eller permanent
Leeds United terry cooper
2016-01-26 18:14
@¤Thom Mattsson¤:
Vi är ju bättre borta än hemma. Tror stenhårt på poäng ikväll.
Leeds United Linus.M
2016-01-26 17:30
RightInTheGaryKellys ?@RITGK 10 minför 10 minuter sedan
We recently spoke to Chris Dawson & he expressed his frustration of a recent loan request turned down & limited 1st team action. #LUFC.

Varför nekade vi honom en utlåning?!
Leeds United Linus.M
2016-01-26 17:28
@¤Thom Mattsson¤:

?? Jag ser inte att det spelar så stor roll vilken form vi har just nu när vi ändå inte har något att kämpa för. Vissa matcher har vi vunnit på ren tur, det håller aldrig i längden. Förmodligen kommer snart en dipp och sedan är vi helt okej i slutet på säsongen som gör att vi slutar på en 15:e plats.
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 17:13
Idag vinner vi, av nån anledning, komfortabelt. Känner det i höger lilltå.

Ska tydligen blåsa ordentligt runt London just nu så snabb och frejdig fotboll kommer inte på tal. Hafs och slafs kommer regera :)
2016-01-26 17:08
Linus//

Så det spelar ingen roll att vi har en hyfsad form? Då hade det inte spelat någon roll för dig om vi hade haft alla 15 matcher förluster och legat på nedflyttningsplats heller?

Om formen fortsätter som den gör så kommer vi väl att klättra i tabellen och lämna sextondeplatsen rent logiskt och är det fel att hoppas på det?
Leeds United Linus.M
2016-01-26 16:39
@¤Thom Mattsson¤:

Det spelar ju mindre roll när vi ligger på en 16:e plats i ligan...
Leeds United Linus.M
2016-01-26 16:35
Chris Dawson har lämnat klubben, han säger hejdå via Twitter.

Det kommer vi få ångra har jag en känsla av...

Kuriosa... Jenkinson i West Ham har blivit skadad och är borta resten av säsongen. Vilken flyt Byram har, nu får han visa upp sig.
2016-01-26 16:32
terry// Vem har sagt att du ska säga det ena eller det andra? Säg vad du vill och känner för, ingen som hindrar dig. Vi får se om det blir vinst idag, chansen att det blir förlust är inte så stor med tanken på att vi bara förlorat 4/15 matcher :)
Postat via SvenskaFans-appen
2016-01-26 16:10
@lufc4ever:
Spelar ingen roll vad man säger om detta. Säger man att det är positivt o bra , så ljuger man o säger man sanningen så är man negativ............. Känns ju inte som ett satbilt o vältränat lag i balans. Tyvärr.
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 15:47
Leeds United's positions:
Goals scored: 18th
Successful dribbles: 20th
Shots: 21st
Aerial battles won: 18th
Accurate Short passes: 12th
Caught offside: 3rd
Unsuccessful touches: 2nd
Most fouled: 3rd
2016-01-26 15:13
J@lufc4ever:

In med NHL regler
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 14:39
Townsend till Newcastle för £12m.....

Om man inte trodde fotbollen var sjuk innan.....

Mama mia.
2016-01-26 14:37
Thom //

Jag föraktar inte poöngen o matchsviten.
Hänger väl lite på vad man har för krav o förväntnigar egentligen.
Och målsättning.
Topp 10 denna säsongen föratt ta klivet upp nästa säsong.
Kan hända , allt kan hända.
Men som det ser ut just nu , så tycker jag det är väldigt långt till PL.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-26 14:00
Hartey //
Undrar: Tack för din länk förra matchen.
Sparade den, kan den användas idag igen, när vi möter Brentford ?
Är dåligt hemma på all IT i den här branchen ;))
Leeds United stonefree
2016-01-26 13:22
Jag säger det igen, smaken är som baken hade missat Rob´s inlägg om matchen i lördags, men kunde inte låte bli att kolla upp lite spelar betyg ifrån matchen. Så jag plockade fram Yorkshire Evning Post. Där står i princip det som jag tyckte med när det gäller spelarbetyg från matchen! Jag tyckte att Bellusci var klart bäst och Murphy god 2:a.Men Jag håller inte med Hay i allt han skriver, men det som är viktigt här är ändå betygen till våra nytillskott som inte är allt för lyssande läsning att vakna upp till en söndag morgon. Vi får hoppas de tar till sig kritiken och visar ikväll vart skåpet ska stå. Tyvärr tror jag själv det blir svårt om vi inte ändrar spelstil här och nu HAVE YOUR SAY YEP writer Phil Hay provides his Leeds United player ratings on the back of the 1-0 win against Bristol City at Elland Road. Do you agree with this choices? Marco Silvestri Better performance, dealt with any pressure well and did nothing to encourage City 6/10 Scott Wootton For all the criticism, he has the capacity to be as steady as he was on Saturday 6/10 Giuseppe Bellusci Not for the first time, Bellusci was as good as anyone else if not better 7/10 Liam Cooper Looked extremely frustrated at the end of the first half but put the graft in 6/10 Charlie Taylor He’s gone off the boil slightly but fought a good, even battle with City’s Joe Bryan6/10 Stuart Dallas Made the goal by pouncing on Ayling’s poor clearance and driving up the wing7/10 Lewis Cook After tough first half, he and others finally got on top in periods of the second half6/10 Luke Murphy Under the cosh before break, left passing backwards, but better after interval 6/10 Liam Bridcutt Mixed day. Good moments and strong runs were let down by misplaced passes 5/10 Mustapha Carayol Very quiet, largely because he hardly got ball. Spent a lot of time trying to win it 5/10 Souleymane Doukara Ran and ran and took his goal with a sharp finish, exactly when Leeds needed it 7/10
2016-01-26 13:13
terry cooper// Tycker väl kanske inte det är för mycket begärt att i alla fall kunna dra nån millimeter på smilbanden när vi hade 4-4-0 på åtta matcher. Om man inte kan vara lite positiv då så vet jag inte när man kan vara det.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 12:57
Mowatt var riktigt bra när han fick gå som 10:a förra säsongen. Tyvärr har han ju haft sina skador i år men jag hoppas Evans har planen att sätta honom i hålet bakom Wood. Längre ner i banan eller som ytter kan du lika spela nån annan. Hans sirap i benen funkar inte i dom rollerna.

Cook bör vilas, absolut. Annars bränner man honom och riskerar en Byram.
Annons: