/england/leeds/forum/634.aspx/england/leeds/forum/634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 17:13
Idag vinner vi, av nån anledning, komfortabelt. Känner det i höger lilltå.

Ska tydligen blåsa ordentligt runt London just nu så snabb och frejdig fotboll kommer inte på tal. Hafs och slafs kommer regera :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-26 17:08
Linus//

Så det spelar ingen roll att vi har en hyfsad form? Då hade det inte spelat någon roll för dig om vi hade haft alla 15 matcher förluster och legat på nedflyttningsplats heller?

Om formen fortsätter som den gör så kommer vi väl att klättra i tabellen och lämna sextondeplatsen rent logiskt och är det fel att hoppas på det?
Leeds United Linus.M
2016-01-26 16:39
@¤Thom Mattsson¤:

Det spelar ju mindre roll när vi ligger på en 16:e plats i ligan...
Leeds United Linus.M
2016-01-26 16:35
Chris Dawson har lämnat klubben, han säger hejdå via Twitter.

Det kommer vi få ångra har jag en känsla av...

Kuriosa... Jenkinson i West Ham har blivit skadad och är borta resten av säsongen. Vilken flyt Byram har, nu får han visa upp sig.
2016-01-26 16:32
terry// Vem har sagt att du ska säga det ena eller det andra? Säg vad du vill och känner för, ingen som hindrar dig. Vi får se om det blir vinst idag, chansen att det blir förlust är inte så stor med tanken på att vi bara förlorat 4/15 matcher :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2016-01-26 16:10
@lufc4ever:
Spelar ingen roll vad man säger om detta. Säger man att det är positivt o bra , så ljuger man o säger man sanningen så är man negativ............. Känns ju inte som ett satbilt o vältränat lag i balans. Tyvärr.
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 15:47
Leeds United's positions:
Goals scored: 18th
Successful dribbles: 20th
Shots: 21st
Aerial battles won: 18th
Accurate Short passes: 12th
Caught offside: 3rd
Unsuccessful touches: 2nd
Most fouled: 3rd
2016-01-26 15:13
J@lufc4ever:

In med NHL regler
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 14:39
Townsend till Newcastle för £12m.....

Om man inte trodde fotbollen var sjuk innan.....

Mama mia.
2016-01-26 14:37
Thom //

Jag föraktar inte poöngen o matchsviten.
Hänger väl lite på vad man har för krav o förväntnigar egentligen.
Och målsättning.
Topp 10 denna säsongen föratt ta klivet upp nästa säsong.
Kan hända , allt kan hända.
Men som det ser ut just nu , så tycker jag det är väldigt långt till PL.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-26 14:00
Hartey //
Undrar: Tack för din länk förra matchen.
Sparade den, kan den användas idag igen, när vi möter Brentford ?
Är dåligt hemma på all IT i den här branchen ;))
Leeds United stonefree
2016-01-26 13:22
Jag säger det igen, smaken är som baken hade missat Rob´s inlägg om matchen i lördags, men kunde inte låte bli att kolla upp lite spelar betyg ifrån matchen. Så jag plockade fram Yorkshire Evning Post. Där står i princip det som jag tyckte med när det gäller spelarbetyg från matchen! Jag tyckte att Bellusci var klart bäst och Murphy god 2:a.Men Jag håller inte med Hay i allt han skriver, men det som är viktigt här är ändå betygen till våra nytillskott som inte är allt för lyssande läsning att vakna upp till en söndag morgon. Vi får hoppas de tar till sig kritiken och visar ikväll vart skåpet ska stå. Tyvärr tror jag själv det blir svårt om vi inte ändrar spelstil här och nu HAVE YOUR SAY YEP writer Phil Hay provides his Leeds United player ratings on the back of the 1-0 win against Bristol City at Elland Road. Do you agree with this choices? Marco Silvestri Better performance, dealt with any pressure well and did nothing to encourage City 6/10 Scott Wootton For all the criticism, he has the capacity to be as steady as he was on Saturday 6/10 Giuseppe Bellusci Not for the first time, Bellusci was as good as anyone else if not better 7/10 Liam Cooper Looked extremely frustrated at the end of the first half but put the graft in 6/10 Charlie Taylor He’s gone off the boil slightly but fought a good, even battle with City’s Joe Bryan6/10 Stuart Dallas Made the goal by pouncing on Ayling’s poor clearance and driving up the wing7/10 Lewis Cook After tough first half, he and others finally got on top in periods of the second half6/10 Luke Murphy Under the cosh before break, left passing backwards, but better after interval 6/10 Liam Bridcutt Mixed day. Good moments and strong runs were let down by misplaced passes 5/10 Mustapha Carayol Very quiet, largely because he hardly got ball. Spent a lot of time trying to win it 5/10 Souleymane Doukara Ran and ran and took his goal with a sharp finish, exactly when Leeds needed it 7/10
2016-01-26 13:13
terry cooper// Tycker väl kanske inte det är för mycket begärt att i alla fall kunna dra nån millimeter på smilbanden när vi hade 4-4-0 på åtta matcher. Om man inte kan vara lite positiv då så vet jag inte när man kan vara det.
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 12:57
Mowatt var riktigt bra när han fick gå som 10:a förra säsongen. Tyvärr har han ju haft sina skador i år men jag hoppas Evans har planen att sätta honom i hålet bakom Wood. Längre ner i banan eller som ytter kan du lika spela nån annan. Hans sirap i benen funkar inte i dom rollerna.

Cook bör vilas, absolut. Annars bränner man honom och riskerar en Byram.
Leeds United sportcarl
2016-01-26 11:49
Mowatt är också en spelare som är övervärderad. Man kan ju jämföra honom med Howson i samma ålder som levererade i var och varannan match och nu spelar i ett lag som håller till på undre halvan i PL
Leeds United Hartey
2016-01-26 11:24
Cook är nere i en svacka, kanske har man för stora krav på en 18-åring. Tycker han skall vilas
2016-01-26 11:20
Stonefree //

Har åxå varit inne på att vi måste kunna kräva bättre spel mm
Om vi ska ha något med en bra placering att göra.
Främst hemma o mot lag som vi "ska" vara bättre än.
Silvestri ska inte behöva vara bäst spelare då.
Allt man får till svar är att man ska vara positiv för att vi är obesegrade i 7 matcher. Typ.
Lite sanning o lite ironi.
Bäst att skriva det ;)
2016-01-26 11:13
stonefree//

Håller med i mycket av det du skriver. Jag eftersträvar också en mittbacks general alá Richard Naylor som kan skrika sig hes på ungtupparna längre fram i banan. Eller varför inte en Patrik Kisnorbo (som för övrigt fortfarande huserar i den australiensiska ligan)?

Vad gäller Bridcutt så håller jag däremot inte med dig alls men som du säger, smaken är ju som baken. Man ser hur olika folk tycker. Var det inte Robin som sa att Bridcutt var en av de bättre spelarna i lördags och han var ju också där på plats. Jag kan ha fel men jag har för mig att han skrev det?

Att vi inte har många skott i matcherna vet vi ju sedan länge och det är helt klart ett problem. Jag tror dock att det kommer att ändras så fort vi övergår till ett 4-4-2 igen. Vi är helt klart för tunna med endast en anfallare där uppe. En anfallsbesättning med Wood-Doukara tror jag skulle kunna hålla uppe bollen och få våra mittfältare att följa med upp i anfallen.

Detta är ett måste, men samtidigt så ska man komma ihåg att ett par matcher som jag sett så har vi missar något så fatalt när vi kommer in i motståndarnas straffområde att det inte syns i statistiken. Jag kommer inte ihåg vilken match det var då Chris Wood inte träffade målet 4-5 gånger när han i stort sett var helt ren mot målvakten. Då blir det ingen bra statistik.

Vi har för många mittfältare ja. Håller med. Tycker dock att Bridcutt, Dave, Dallas, Carayol, Cook, Murphy och Mowatt i alla fall på papperet ser ut som ett urstarkt mittfält. Vi har cover på i stort sett varje position. Lägg till Botaka, Dawson och Phillips på det och vi har 10 pers som konkurrerar på 4-5 platser. Jag antar att Dawson och Botaka har gjort sitt i Leeds (surt med Botaka!) och att kanske Phillips kommer lånas ut nästa säsong beroende på vad som händer med Bridcutt exempelvis. Om man tänker vidare så är det inte många av de andra jag skulle vilja ta bort. Möjligtvis att man inte skulle gråta om Murphy förvann och kanske inte heller Carayol då han inte gjort mycket väsen av sig ännu.

Så till nästa säsong ska vi jobba på att behålla Bridcutt. Tillsammans med Dallas, Mowatt, Cook och Dave så kommer dessa vara stommen. Vad som händer med övriga får vi se.
Leeds United lufc4ever
2016-01-26 11:13
Stenis //

Jag skule nog lägga en del på Evans också. Och för all del tidigare coacher också. Murphy spelas ur position och på sistone har Evans även spelar Cook ur position. Murphy är ingen defensiv fältare och Cook är ingen offensiv. Vänd på dessa så blir balansen mer rätt och då kommer inte heller Bridcutt i kläm. Bridcutt är kvalité i rätt omgivning.

Carayol däremot är nog svårare att argumentera emot. Visst han har inte många matcher under sitt bälte ,men om inte Huddersfield ville ha honom och de flesta av oss aldrig hört talas om honom så talar det rätt mycket för att han är inte mycket till förbättring för oss. Time will tell helt enkelt.
2016-01-26 11:06
@sportcarl:
Säger väl inte så mycket egentligen. Om Murphy allså.
Leeds United Rodell
2016-01-26 11:05
fast nu är det ju så att Bridcutt och Mowatt inte är samma typ utav spelare så går inte direkt att jämnföra sätt mowatt i den rollen som evans vill att Bridcutt ska ha så lär vi ju märka. Att carayol kommer in istället för Botaka kan jag hålla med dig om fast det är ju inte vi som ser hur botaka är på träningarna han kanske rent av sagt värdelös ? Jag har iaf sett alldeles för lite av Botaka för att ens kunna säga att han är bra det jag tycker är att han verkar spännande men kanske inte klarar av omställningen från holland. Ska man titta tillbaka på vart spelare varit utlånade för att utvecklas tidigare om åren så kan man nog hitta skit om många spelare tänk om något tänkte så om crouch fyfan han va utlånad till Hässleholm(?) han kan inte vara bra...... Trots allt är Dave en startspelare och av dömma av Brentford fans på twitter så är dom inte glada av att vi snodde Dallas i somras och nu Dave..
2016-01-26 11:04
Vi kan köra med en anfallare men då måste vi ha mittfältare till det.
De måste jobba utavbarahelvete samt var väldigt kreativa.
2016-01-26 11:01
Skador mm har väl påverkat Mowatt lite , men den säsongen har han ju inte varit bra.
Gick det för lätt för han förra säsongen ?
Skött han inte försäsongsträning riktigt ?
Har han fått skavankerna , för att han inte var riktigt tränad ?
Leeds United stonefree
2016-01-26 10:44
Smaken är som baken, det jag har sett och det senaste var i lördags, Carayol och Bridcutt håller inte, de var kass för att säga det rent ut och om du Rodell och sportcarl tycker de är bra säger ni samtidigt att de är bättre än Mowatt och Botaka, för det är dom som är straffat i dagsläget. Handen på hjärtat, vad fan ska dessa herrar tillföra i Leeds? Just nu är det rena rama nybörjar turen för Evans att vi ligger på en 16 plats i ligan. Om vi tar de senaste 7 liga matcherna, då har vi sammanlagt haft 22 skott på mål i dessa matcher och tagit 9 poäng. Men hallå, 22 skott på 7 matcher och kolla motståndet hemma, det ska vara mer än 22 skott bara mot de 3 bottenlagen
Vi har mött Preston, Bristol C, Milton K och Derby hemma och tagit 8 poäng vilket är okej och Nottingham, Sheffields och Ipswich borta och endast tagit 1poäng, inte okej! Jag har själv varit positivt inställt till att det skulle lösa sig nu under januari fönstret, men den förhoppningen grusades rejält i lördags. Jag vet att det blir kaka på kaka att tjata, men vad fan ska vi med alla dessa mittfältare till, som vi tar in, Carayol platsade inte i Middlesbrough. Bridcutt platsade inte i Sunderland som ligger sist i PL . Toumani Diagouraga han kommer just nu från Brentford, men har mest harvat i Hereford, Swindon, Rotherham och nu senast från Portsmouth där han har varit utlånat till. 3 Mittfältare som har ett CV som inte får mig att tro på någon uppflyttning till PL på många år. Nu sålde vi Byram och fick in en slant och vad gör vi? Ju köper spelare av samma kvalitet som vi redan har i överflöd, istället för att helt enkelt satsa dem på 1 riktig bra forward och en gammal försvarsräv, som har harvat i PL i 10-15 år, som vet hur man håller ihop ett försvar, som var det ens egen familjs heder som stod på spel. Vi har ju just ingen riktig General i laget i dag, som alla litar till 100% på just nu och det behöver vi.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-26 10:05
Mowatt är dessutom skadad.
Leeds United Rodell
2016-01-26 10:04
Silvestri
Berardi-bellusci-cooper-taylor
Bridcutt-dave
Dallas-cook-mowatt
Wood

När alla spelar som dom gör på topp så skulle tror iaf jag att det där skulle vara ett Playoff lag i championship också med en bänk med Carayol, botaka, Antenucci osv så tycker jag iaf att laget börjar formas rätt bra

Lyssnade på YEPs podcast och där sa dom något intressant att vi inte haft samma manager under 2 transferfönster under Cellino jag hoppas det ändras nu med Evans då kan vi nog få till ett riktigt bra lag efter sommaren
Leeds United sportcarl
2016-01-26 09:57
Bridcutt har under sin korta tid i klubben gjort mer bra matcher än vissa spelare se Murphy gjort på hela säsongen.
Leeds United Rodell
2016-01-26 09:51
Att bridcutt är under kategorin halvflopp kan jag tyvärr inte hålla med om, han har ju uppenbarligen varit delaktig i att vi började vinna under evans och att vi höll va det 7 raka utan förlust ? Mowatt är alldeles för ojämn och Cook börjar mattas ut så tycker det är bra att vi tar in Dave som förövrigt varit ordinarie i brentford och med dallas som va med och tog dom till playoff va det förra året ?
Leeds United stonefree
2016-01-26 09:39
@Linus.M:
Jag tycker att i skrivande stund att både Carayol och Bridcutt går under kategorin lite halv floppar, mot Bristol i lördags hade de inte många rätt och båda har från att göra succé i början hamnat på en nivå som inte är okej. Nu har vi köpt ännu en mittfältare i han Dave någonting, vad ska vi med alla dessa mittfältare till? Mowatt som är den enda i dagens Leeds som kan lägga en frispark och hörnor och Botaka har båda fått kliva av till förmån för dessa 2 gentlemän, Jag föredrar Mowatt och Botaka 7 dagar i veckan framför dessa 2. Nu kommer den där Dave någonting in ikväll, vem får stryka på foten då? Jo antingen Murphy eller Cook. Vilket innebär att Evans börjar tömma laget för de riktiga Leeds spelare. Vilket ju självklart kommer att påverka dessa spelares val om framtiden. Så jag blir inte förvånad om spelare som Cook, Murphy och Mowatt lämnar, i snar framtid! Vi tar in spelare som knappt platser i sina egna Championship lag. Kolla igår var det toppmatch mellan 3:an och 5:an i Championship. Det var inte mindre än 4 gamla Leeds spelare på plan samtidigt, 3 av dem spelar, där för att de inte platser i Leeds som ligger på 16 plats. Sam Vokes, Stephen Warnock, Bradley Jonson och Scott Carson. Nog hade jag föredragit de 3 första gentlemännen framför Bridcutt, Carayol och han Dave någonting. Men det är det som är det stora problemet i dag med många klubbar, nya coacher ska ta in sina egna spelare, vilket gör att förra tränarens spelare hamnar i kylan. Där tycker jag att Southampton är lysande exempel på hur bra man kan komma ifrån sådana problem, de har en filosofi som säger att alla lag i hela klubben spelar efter samma spelsystem och alla coacher ska jobba efter det och allt blir mycket lättare att rekrytera från egna leden, och ingen coach kan komma in och börja ändra i det. Kolla hur många bra spelare de har fått fram på de senaste 10 åren. Vad vi behöver i Leeds just nu är följande: 1 eller 2 riktigt bra forward, sedan hoppas Berardi snart är frisk så vi kan skicka Wotton åt helvete, eller altenativ, bredda ER med 15-20 meter, så han slipper slå ut bollen utanför plan 20 gånger varje match. Gå över till att spela 4-4-2, vilket tyvärr inte kommer att hända, vilket då innebär, 2 defensiva mittfältare och 1 forward i matcherna oavsett om vi spelar hemma eller borta, vilket innebär att vi även i fortsättningen kommer att få se väldigt få avslut ifrån våran sida i matcherna. Vilket är jävligt tråkigt, för det är ju det fansen betalar sina surt förvärvade pengar för att se.
Leeds United Hartey
2016-01-26 08:49
Plyma// bra skrivit!!
Annons: