/england/leeds/forum/633.aspx/england/leeds/forum/633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ballsmash
2016-12-13 16:23
Förväntar mig heller ingen rotation ikväll, även om jag hoppas. Kontinuitet i all ära, men det behövs lite ny energi idag.
Leeds United stonefree
2016-12-13 16:05
Monk kommer att starta med samma 11 minus Philips som i förra matchen. lite synd tycker jag, för vi verkar vara på väg ner i form just nu. Det är många som inte kommer upp i sitt rätta jag. Till och med Pontus, ser sliten ut. Wood är tröttkört, han borde stå över i dag och Antonsson borde få chansen. Wood brukar tända till när han blir bortplockat från startelvan. Problemet är ju att vi har allt för många som är skadat just nu. Berardi kan väl spela defensiv mittfältare om det behövs. Hoppas Bridcut snart är fitt for fight igen, så vi slipper Philips, tycker han är den ihop med Green som är ojämnast i laget.
Kan inte i min vildaste se Monk byta ut Green mot Silvestri, verkar som någon prestige grej, för han borde ha stått över för länge sedan nu, men green vet att han behöver inte anstränga sig, han får stå i alla fall
Men hoppas vi tar på blåstället ikväll och visar vart skåpet ska stå, ett par snygga Roofe mål är ju aldrig fel.
MOT
Leeds United stonefree
2016-12-13 15:53
Glöm inte att maila och maila mig för era biljetter till stora Leeds resan, det verkar som vi blir över 70 personer som kommer att åka.
steen.hansen@billerudkorsnas.com
Leeds United Ballsmash
2016-12-13 08:26
Grimes har ju varit i stort sett värdelös när han fått chansen, men har åtminstone potential jämfört med dom andra alternativen på mitten. Möjligen Mowatt också, men ser hellre honom som nummer 10 än CM. Murphy och Dave kan det vara dags att sälja i Januari.
Leeds United Ballsmash
2016-12-13 08:24
Hade startat Antonsson idag, känns hungrigare än Wood i nuläget. Bara känslan jag har, hur det ser ut på träning vet jag inte..

Min startelva:

Silvestri
Berardi Jansson Bartley Taylor
Vieira Grimes
Sacko Roofe Dallas
Antonsson

Ayling tror jag behöver vila en match, gjorde sin sämsta match i Leeds i fredags. Annars bud på att vara säsongens spelare. The Duke är för dålig helt enkelt, speciellt som ytter. Dallas har inte varit vass i år, men med förra säsongen i närminnet så finns ju ändå kunnandet där någonstans hos honom.

Inte en aning om hur det går idag, men har en känsla av att jag kommer lägga mig besviken ikväll.
Leeds United North Monkey
2016-12-12 21:04
Iår finns en defensiv vi inte haft på länge. Vi är tabellmässigt förhoppningsvis med nör serien snart vänder. Skadade spelare tillbaks. Ser med ljus förväntan fram mot vintern och en rafflande vår..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United qcn
2016-12-12 18:48
Sjätteplats ramlade vi ner till, men det är ju otroligt jämnt. Endast 5p ner till plats 14. Men som någon skrev, vi faller i alla fall inte ihop totalt, varken mot Newcastle eller Brighton trots att vi inte var i närheten rent spelmässigt i någon av matcherna. Bara att konstatera att vi har en bit kvar till de bästa lagen. Reading blir ett bra test för att se om vi kan slåss om en Play off plats eller inte. Enligt Aftonbladets tipsexpert så har Reading överpresterat hittills och om vi ska vara med och slåss om plats 3-6 så måste vi nog vinna mot den här typen av lag hemma.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2016-12-12 14:44
Verkar inte som att Leeds är den perfekta truppen ännu....
Än är det några,"noslängder", fram till toppen....
Morrondagens möte med Reading blir ,en,rysare......
Som om, alla matcher inte kan gå,hur som helst....
Dåliga dagar dyker allt som oftast upp, även i footboll...
Leeds United sportcarl
2016-12-11 13:09
Problemet när man kör med en target och som när han värvades av Rösler fick reda på att han skall starta 40 matcher. Då är det ingen idé att värva en klassanfallare till
Leeds United kolera
2016-12-11 12:29
Jobbigt läge när man kör med endast en forward där framme.När Woods dessutom är untochable kan vi ju inte räkna med att värva nån med kvalitet för vem vill sitta på bänken i championship? Grundproblemet är svaga mittfältare som inte klarar att spela 4-4-2
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-12-11 11:33
spelmässigt har det inte varit till övers i de 2 sista matcherna, så det finns möjlighet till förändringar, Wood och Green skulle må bra av att vila några matcher och där har vi ok ersättare, vill vi ha spelre som Antonsson,Silvestri,Berardi kvar bör de kanske få lite speltid, för jag tror de hr större mål än bara lyfta lön, var oerhört besviken på Monk att han inte startade Antonsson iaf mot Liverpool.
Leeds United sportcarl
2016-12-11 11:33
spelmässigt har det inte varit till övers i de 2 sista matcherna, så det finns möjlighet till förändringar, Wood och Green skulle må bra av att vila några matcher och där har vi ok ersättare, vill vi ha spelre som Antonsson,Silvestri,Berardi kvar bör de kanske få lite speltid, för jag tror de hr större mål än bara lyfta lön, var oerhört besviken på Monk att han inte startade Antonsson iaf mot Liverpool.
Leeds United WhitesMOT
2016-12-11 10:29
Jag kan inte se att Antonsson har det som behövs för att spela ensam topp. Han känns alldeles för allsvensk i kvalité och allsvenskans nivå är milt sagt.....meh.

Möjligen vi kan spela 4-4-2 med både O´Kane och Bridcutt och då kan Antonsson få chansen men det lär dröja innan vi är där. Och frågan är om inte Roofe går före då för han är mer rå och rappare i sin talang. Hursom helst så länge Wood levererar så glöm Anton.

Sen är det resten av laget som måste hjälpa Wood att se bra ut också. Han kan inte koka soppa på en spik.
Leeds United Hartey
2016-12-11 09:43
Antonsson inledde säsongen lysande och var augusti månads spelare i Leeds. Sedan fick han en smäll på nyckelbenen och var borta ett tag kom tillbaka och fick spela med smärta. När Wood vräkte in mål och vi körde med en på topp hamnade Antonsson på bänken. Han har gjort det spelmässigt riktigt bra men borde gjort fler mål. Dock gjorde han hattrick i U-23 senast
Leeds United WhitesMOT
2016-12-10 23:44
Som sagt så är gårdagen bara att glömma. Allt som kunde gå snett gick snett. Shit happens. Provet blir på tisdag. Vi klarade av att vakna till efter Newcastle. Nu är det upp till bevis igen. Det är matcher som den på tisdag som verkligen visar om vi faktiskt tagit ett ordentligt steg.
Leeds United kolera
2016-12-10 23:20
Tror fortfarande att Antonsson är mycket bättre än Woods! Den stackarn kan inte skapa nånting själv, o känns som en superenkel kopia av Chapman som var kung i sin roll! Tyvärr känns det som Green o W är Monks gullegrisar...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-12-10 22:19
Någon som hört något om varför Jansson slet av sig tröjan och gick rakt ner i tunneln efter att ha blivit utbytt igår som att han var jävligt upprörd över att ha blivit utbytt eller nått?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-12-10 22:07
WhitesMOT// Jag antar du har rätt angående Antonsson. Riktigt surt är det att inse att så nog är fallet då jag hade älskat att ha två svenskar som förde Leeds tillbaka till finrummet genom nyckelpositioner. Jansson är ju jävligt lyckad men det känns som att Antonsson helt enkelt inte tillför något.
Leeds United WhitesMOT
2016-12-10 21:07
Eller så ligger vi 5:a.......

Sillen hade inte heller gått ut på bollen igår. Han är inte lösningen. Att Green är före honom förmodar jag har att göra med att han kommunicerar bättre med försvaret.

Antonsson är inte bra nog och därför spelar han inte. Svårare än så är det inte.
Leeds United sportcarl
2016-12-10 19:28
Vi har flax denna säsongen. Ligger kvar på fjärde plats:)
Leeds United Duke
2016-12-10 19:08
Sportcarl// Nöjda kan vi inte vara. Ett skott mot mål. Brighton öste inte på i andra halvlek. Vi är inte i närheten av Brighton kvalitetsmässigt tyvärr. Mest orolig är jag för Green som darrar som ett asplöv trots massor av rutin. Mot Aston Villa gick det bra men där hade han inte mkt att göra. Silvestri måste in om topp 6 ska klaras.
Leeds United Zilvestri ...Zlatan....
2016-12-10 14:32
Nästa vecka kör mitt nya abonnemang igång. Det blev Viasat Guld för o kr i månaden, i sex mån. Viasats drive har tidigare varit 3 fria månader fritt, men detta har höjts till sex månader numera. Därefter ska man bestämma vilket paket man vill ha. Billigaste 255 /mån, Silver men bara ett fåtal sportkan./ Silver + Sport med 8 sportkanaler 495 kr/mån, hockey,fotboll, tv4 sport, golf, +4 till sporter.--Guld full upp för 595 /mån. Parabolen helt gratis inkl. uppsättning,igångkörning, m.m. Därutöver,,,, presentkort på 1000 kr, hos min ständiga, IT,försäljare, att handla i deras affär, som alltid gynnats av mig. Sen är det bara att le, när man bäddat så fint vad det gäller att slappa before Leeds uppgång, Newcastle våndas idag, byter kanske bort toppen till Brighton....?!.. Viaplay ingår alltid
Leeds United sportcarl
2016-12-10 13:48
hyfsat nöjd ändå med matchen igår med tanke på utvisningen, vi föll verkligen inte ihop, sedan är det så om man varit manager för motståndarlag så vet man hur man skall spela mot Leeds för att göra mål, insläppta mål denna säsongen är i 3 kategoririer 1 inlägg mot bortre stolpen, 2 luckan mellan försvarslinjen och defensiva mittfältet, 3 fummelmål från Green., däremot free header och snabba omställningar på Bartley/Jansson där är vi vattentäta
Leeds United Danneljunkan
2016-12-10 13:41
Vi måste få en en bättre anfallsspelare än Wood. I sättet vi spelar är han helt värdelös. Orörlig, stor och klumpig. Visst har han gjort mål, men det har varit straffar och tap-ins. Vi behöver en mer rörlig spelare, snabb som kan göra sin man. Mot Pool såg det fantasifullt ut. Mer rörelse fram till Wood kom in, då slutade vi spela boll och blev statiska.
Ska vi vara ett spelförande lag behöver vi en bättre spelare.

Vi behöver även en målvakt av klass. RG är klapp-kass. Vad ser GM i honom?
Leeds United Hartey
2016-12-10 13:38
Dags att ge Silvestri chansen mot Reading
Leeds United Duke
2016-12-10 09:47
Silvestri måste få chansen nu. Green har varit en besvikelse och spelar han ett visst antal matcher förlängs hans kontrakt tyvärr.
Leeds United sportcarl
2016-12-10 09:20
Förlusten igår var väntad och tippade 2-0 i baken på forumets luss. Tämligen säker på att vi reser oss och vinner och spelar bra lott Reading igår. Dags för Monk att börja rotera lite och ge spelare som Antonsson och Silvestri speltid. Det jag var mest nöjd med igår var inställningen hos spelarna de gav verkligen det som är Leeds adelsmän dvs attxalsrig ge mindre än 100% och 4backslinjen. Det man blev besviken på var väl passningspelett på mittfältet.
Leeds United WhitesMOT
2016-12-10 09:06
Inte för att jag har lirat på någon hög nivå själv men man kan känna igen sig i matchen igår. Ibland blir precis allt fel bara och så var det verkligen igår. Såna matcher är inte ens lönt att analysera utan lägg skiten åt handlingarna och låtsas som att det regnat.
Leeds United Terry Connor
2016-12-09 22:53
Tyvärr kan jag bara konstatera att vi inte riktigt räcker till mot de bästa lagen i ligan.

Jag saknade presspelet idag vilket gjorde att Brighton hade mycket tid att fördela bollar över hela planen. Sedan är det fortfarande katastrof hur dåliga vi är på fasta situationer bland annat på grund av att Green aldrig kommer ut på några inlägg. Det gör att det blir en osäkerhet i försvaret som gör att motståndarna alltid kommer till avslut eller på annat sätt skapar farligheter och i värsta fall mål.

Jag kan inte heller förstå varför Antonsson aldrig får chansen. Antingen är han tyvärr för dålig (vilket jag inte tror) eller så skulle man nästan kunna tro att han har sagt eller gjort något som gör att Monk har satt honom i frysboxen.. Fortsätter det så här så vete tusan om det inte vore bättre att han blev utlånad i början på nästa år.

Leeds United Gary Kelly
2016-12-09 22:46
Hemmadomare !, 2:a straffen är helt klart felaktig. Men hade vi något avslut alls på mål ?, såg inte hela matchen, men det kan varit så. Riktigt dåligt av Leeds, när jag trodde stenhårt på minst oavgjort... Nya tag !!
Annons: